Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette jos kassalla joku pakkaisi ostoksesi?

Vierailija
01.03.2025 |

Mitä mieltä olette jos kassalla joku pakkaisi ostoksesi?

Monesti syntyy jonoja juuri sen takia kun jäädään pakkaamaan ostoksia ja seuraavat joutuvat odottammaan kassalla edellisen poistumista.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaajia en kaipaa, mutta itsepalvelukassat voisi poistaa. Vievät opiskelijoilta (nuorilta) osa-aikatyöt.

Muistan, kun 90-luvulla oli esim. meidän Cittarissa 10-13 kassaa auki lauantaisin. Nyt on max.4-5 + itsepalvelukassat. Kyllä siinä jää aikaa monta työpaikkaa pois, mikä on harmi. Eikä siellä osastojen välissä ole yhtään sen enempää hyllyttäjiä/myyjiä kuin ennenkään. 

Eihän tuossa ajattelussa ole mitään järkeä. Asioita ei pidä tehdä moninutkaisesti siksi että se työllistää.

Vierailija
62/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttina en halua mitään kärkkäitä pakkaajia häsäämään ja kerjäämään tippejä. Se kassahenkilön pakollinen kohtaaminen ärsyttää jo riittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa näin tehdään, pakkaan mielummin itse ostokseni.

Vierailija
64/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi maksaa tuotteiden hinnoissa tuollaisesta palvelusta.

Miksi työttömiä ei velvotettaisi pakkaamaan muiden ihmisten ostoksia kaupoissa?

Ai että ihan ilmaiseksi velvoitettaisiin tekemään töitä. Tiedäthän että orjuus ja siihen verrattavissa oleva alipalkattu työsuoritus on YK:n yleissopimuksessa (Suomi on muuten ratifioinut sen) kielletty. 

Tiedäthän, että ennen orjilla oli enemmän vapaapäiviä ja muutenkin paremmat oltavat kuin suomalaisilla työläisillä nykyään?

Vierailija
65/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä lähi kaupassa pakkaapi yks myyjä. Ja hyvin palkkaakin että eipä oo valittamista:D

Vierailija
66/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkujaanhan Suomen Lidleissä oli se lyhyt pakkausosasto/hihna. Oli kopioitu se muualta Euroopasta mutta unohdettu että tuohon yhdistelmään olisi kuulunut se pakkaaja mukaan. Muistaako kukaan?😂😂

Muistan! Hain lidliin töihinkin ja ryhmähaastattelussa kun pyyettiin kysymään jotain niin kysyin tuleeko tähän juuri avattavaan Parkanon myymälään kassiinpakkaajat niin mulle hymisteltiin, ei oikein vastattu kunnolla. Myöhem. tajusin että nämä vissiin luuli etten muuta olisis sitten tehnytkään kuin pakkaillu ihmisten ostoksia. Olin porukasta ainoa joka ei "päässy" haastattelun toiselle kierrokselle. Enpä tuossa paljoa hävinnyt kun näin keitä sinne lopulta "pääsi".

Vierailija
67/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi kassia pakkaajalle.

Vierailija
68/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla en ymmärrä sitä konseptia, että kauppakassia pakataan samalla kun kassa skannailee tuotteita. Ja sitten hätäpäissään lopetetaan se kun pitää maksaa.

En vaan taivu siihen, vaikka kassa siellä mulkoileekin, että mikset pakkaa jo heti.

Ihania nämä suomituristit jotka kiertävät maailmalla opettamassa ihmisiä tavoilleen. Varsinaisia lähetyssaarnaajia.

Vierailija
69/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi ennen ensimmäistä koronaa oli kaupassa joulunaikaan joku paikallinen urheiluyhdistys pakkaamassa asiakkaiden ostoksia kassalinjaston päässä. Kielsin kohteliaasti heitä pakkaamasta minun ostoksiani, mkä johti siihen, että minulle kerrottiin, että tämä on ihan ilmaista, että saa käydä jättämässä tuen osoituksena tippiä meille tuonne noin, mutta ihan oikeasti on ilmaista, että ei odoteta, että tästä maksetaan.

Tuossa vaiheessa jo tuntui, että hitto miten uuvuttavaa. Selitin sitten, että olen pyörällä kaupassa, joten tavarat pitää pakata tietyllä tavalla ja te ette tiedä miten haluan ne pakattavan, joten minun pitäisi olla siinä vieressä neuvomassa ja näyttämässä ja sitten menisi hirveästi aikaa siihen. Uskoivat sitten, mutta tuli vähän ikävä olo itselle, kun piti alkaa selittämään, että miksi en halua, että pakataan. Toivoisin, että jos tuollaisia palveluja on jatkossa, niin ne ovat vain muutamalla kassalla, että voi sitten asiakkaat itse valita haluaako palvelua vai ei, olipa se ilmaista tai ei.

Vierailija
70/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku random vai kaupan työntekijä? En todellakaan haluaisi kumpaakaan. Haluan laittaa ostokset juuri sellaiseen järjestykseen, mikä itselleni sopii - se järjestyy liittyy paitsi ostosten ominaisuuksiin (painavat alle, pakasteet vierekkäin, jne), myös esim. kauppakassin kannettavuuden helpottamiseen, tai jos tiedän että tiettyä tuotetta käytetään jo kotimatkalla, se päällimmäiseksi, jne. Ja missään tapauksessa en halua maksaa sellaisesta palvelusta, jota en oikeasti tarvitse ja joka ei edes helpota elämääni. Enkä myöskään halua Suomeen tuon tyyppisiä työpaikkoja - ei mitään jenkkimeininkiä, kiitos.

Vierailija
71/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kaupassa oli joulutempauksena ihan ilmaisena kertaluontoisena palveluna tuo pakkaus. Huomasin miettiväni että toivottavasti osaavat pakata samalla logiikalla mitä itsekin, eli painavia alle ja jotain herkästi rikkoutuvaa päälle. Ei taida sopia suomalaiseen tapaan että pakattaisi. Mehän olemme aika "pidetään hajurako" - kansaa.

Vierailija
72/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus joulusesonkina urheilujoukkueet (nuoret) kerää rahaa tarjoamalla tuota palvelua kaupassa. En kuitenkaan anna kenenkään pakata tavaroitani, kuitenkin on jukurttipurkit alimmaisena rikki ja banaanit pakasteiden kyljessä ja mustana sen jälkeen. Olen nopea itse 

Ainakin täällä Oulussa oli ennen vanhaan monissakin kaupoissa juuri joulun aikaan noita "pakkaajatonttuja" (oli usein tonttulakki päässä...) En minä tiedä, olivatko urheiluseuroista vai mistä. Nuoria (teinejä) kuitenkin. Tämä "kulttuuri" vain sitten jossain vaiheessa katosi. Arvioisin, että joskus 20 vuotta sitten. Ja ei tosiaankaan ollut noita mainitsemiasi ongelmia. Pakkaajat oli selvästi opetettu hommaansa. Oikein ihailin joskus, miten saivatkin yhteen kassiin mahtumaan niin paljon, vaikkei ollut niitä banaaneja pakasteiden kyljessä. Sitten vielä toivottivat hymyillen "hyvää joulua", kun ojensivat kassin asiakkaalle. Ei siitä mitään maksaa tarvinnut. Tietenkin kauppa heille jotain maksoi, oletan, motiivilla, että saatiin asiakasvirta nopeammaksi. 

Vierailija
73/79 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en anna kenenkään muun kuin kassan koskea ostoksiini. Ei ne tiedä miten haluan ostokseni pakata.

Vierailija
74/79 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hieno juttu. Koululaiset saisivat vähän taskurahaa. 

Vierailija
75/79 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja vastaan on tullut kolmea eri tapaa:

1. Pakkaan itse

2. Kassa pakkaa samalla kun skannaa tuotteet

3. Joku toinen kaupan työntekijä pakkaa tuotteet hihnan päässä

Itse pidän vaihtoehdosta 2 eniten, koska se sopii ajallisesti parhaiten. Samalla kun ladon tuotteita hihnalle, kassa skannaa ja pakkaa ne. Voin myös auttaa jos on aikaa. Sitten maksan n ja nostan kassit kärryyn.

Jos pakkaan itse, niin tulee hirveä paine, koska kaikki tuotteet ovat menneet läpi kassan ja ovat pakattavana hihnan loppupäässä. Samalla seuraava asiakas hengittää niskaan.

Mikäli taas joku kolmas henkilö pakkaa tuotteet, niin joudun usein odottamaan toimettomana kassahenkilön edessä tyhjine kärryineni. En viitsi työntää kärryjä sinne missä henkilö pakkaa tuotteitani.

Vierailija
76/79 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi maksaa tuotteiden hinnoissa tuollaisesta palvelusta.

Miksi työttömiä ei velvotettaisi pakkaamaan muiden ihmisten ostoksia kaupoissa?

Pakkaisin kananmunat sun muut rikkoutuvat ja liiskautuvat alimmaksi, ja päälle painavat tavarat. 😁

Vierailija
77/79 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kiva palvelu, kun on joskus sattunut kohdalle Cittarin jouluruuhkassa. Arjen luksusta.

Yleensä mies pakkaa ja minä maksan. Kun on yksin liikkeellä ja paljon tavaraa, päätyy väkisinkin vähän tulpaksi, vaikka samalla pakkaisi, kun kassa latoo tuotteita kassan läpi.

En koskaan käytä itsepalvelukassoja. Itsepalvelulla vain viedään työpaikka esimerkiksi opiskelijalta.

Vierailija
78/79 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuotteet, minä pakkaan. Ne voi pakata sillä aikaa kun kassa lukee ne. 

Juu, ja sen kortin voi kaivaa sitten hyvissä ajoin eikä vasta sitten kun kassa kertoo hinnan.

Mites kaivat hyvissä ajoin siinä samalla, kun pakkaat! Ei ole neljää kättä

Mikä hemputin kiire se on, ettei viittä sekuntia voisi odottaa, mitä sen kortin kaivamiseen kukkarosta menee.

Vierailija
79/79 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pakkaaja kulkee mukana, eli miesystäväni. Hän tuskin suostuisi siihen, että joku toinen pakkaa ostokset koska hänellä on "systeemi".