Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette jos kassalla joku pakkaisi ostoksesi?

Vierailija
01.03.2025 |

Mitä mieltä olette jos kassalla joku pakkaisi ostoksesi?

Monesti syntyy jonoja juuri sen takia kun jäädään pakkaamaan ostoksia ja seuraavat joutuvat odottammaan kassalla edellisen poistumista.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ne joku pakkaa, joten mikäpä siinä. :)

Vierailija
22/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että kukaan ylimääräinen ihminen koskee likaisilla käsillään minun ostoksiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii kunhan pakkaamisesta ei joudu maksamaan.

Vierailija
24/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aehän oli juuri se tapa, jolla LIDL aloitti Suomeen tullessaan. Niillähän ei alkuun ollut pakkaustilaa kassalla. Eikä pankkikorttimaksua.

Sitten kun selkisi, ettei Suomessa ole turkkilaista halpatyövoimaa pakkaushommiin, niin muuttivat systeemiä.

Mutta siis hieno palveluhan se on.

Vierailija
25/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi maksaa tuotteiden hinnoissa tuollaisesta palvelusta.

Miksi työttömiä ei velvotettaisi pakkaamaan muiden ihmisten ostoksia kaupoissa?

Näpistäisivät kuitenkin niistä jotakin.

Vierailija
26/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Saksassa ihmiset pakkaavat itse ostoksensa sitä mukaan kun niitä kassalta tulee. Näin oli oletus asian toimivan Suomessakin, kun Lidlillä ei aluksi ollut mitään "altaita" siellä liukuhihnan päässä. En pidä pakkaajaa lainkaan tarpeellisena, ainakaan en haluaisi hänelle mitään tippejä maksella.

Vierailija
27/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa oli tällä viikolla joku pakkaamassa asiakkaiden ostoksia. En tiedä oliko jokin kokeilu, näytti olevan kaupan puolellakin joitain työharjoittelijoiden näköisiä nuoria. En kehdannut kieltäytyä kun tarjoutui pakkaamaan ostokseni, mutta mieluummin olisin pakannut itse kuten aina. 

Vierailija
28/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi maksaa tuotteiden hinnoissa tuollaisesta palvelusta.

Miksi työttömiä ei velvotettaisi pakkaamaan muiden ihmisten ostoksia kaupoissa?

Näpistäisivät kuitenkin niistä jotakin.

SAATANAN PASKAT!

Vierailija
29/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan mielelläni vastaan apua, mikäli pakkaaja tietää mitä on tekemässä, eli osaa varoa helposti lättääntyviä tuotteita ja tajuaa pistää painavimmat alimmaksi. Mulla on usein hirveät kertaostokset, koska ostan itseni lisäksi myös huonokuntoisille vanhemmilleni, jotka harvoin enää jaksavat kauppaan mennä. Täällä syrjäkylällä kun ei tarjota ostosten kotiinkuljetusta.

Vierailija
30/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuotteet, minä pakkaan. Ne voi pakata sillä aikaa kun kassa lukee ne. 

Juu, ja sen kortin voi kaivaa sitten hyvissä ajoin eikä vasta sitten kun kassa kertoo hinnan.

Vierailija
31/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Saksassa ihmiset pakkaavat itse ostoksensa sitä mukaan kun niitä kassalta tulee. Näin oli oletus asian toimivan Suomessakin, kun Lidlillä ei aluksi ollut mitään "altaita" siellä liukuhihnan päässä. En pidä pakkaajaa lainkaan tarpeellisena, ainakaan en haluaisi hänelle mitään tippejä maksella.

Englannissa taasen oli vartija ennen kassalinjaa näyttämässä käsimerkeillä ihmisille missä avautuu seuraava vapaa kassa. Erittäin tehokasta, kädet vaan viuhuivat kun hän osoitti jonossa olevalle "sinä tuonne, sinä tuonne". Ei haaskautunut aikaa siihen, että ihmiset arpovat minkä jonon valita.

Vierailija
32/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa vaihtelua. Kaipaan ihmisiä, en robotteja. N33

Vierailija
33/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meksikossa on ostosten pakkaajia ja yleensä halusin itse pakata, niin olivat tympeitä, sillä silloin jäivät ilman tippiä. Heille kuului antaa tippiä pakkaamisesta.

Mobilepay on vissiin siellä käytössä vai onko niillä oma korttipääte?

Vierailija
34/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä jos köyhiä työllistettäisiin näin. Voisi myös kantaa ostokset autoon eurolla.Työttömille voisi kauppojen parkkipaikoilla rakentaa tiloja, jossa voisivat kauppareissun aikana pestä auton vitosella. T.Suski täältä Kokoomuksesta.

Vierailija
35/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aehän oli juuri se tapa, jolla LIDL aloitti Suomeen tullessaan. Niillähän ei alkuun ollut pakkaustilaa kassalla. Eikä pankkikorttimaksua.

Sitten kun selkisi, ettei Suomessa ole turkkilaista halpatyövoimaa pakkaushommiin, niin muuttivat systeemiä.

Ajatushan Lidlillä oli se että ostokset nostetaan kassan skannaamisen jälkeen samantien takaisin kärryyn ja siirrytään sitten kärryn kanssa sivummalle pakkaamaan ne. Ihan järjetöntä nostella samoja tavaroita moneen kertaan edestakaisin.

Vierailija
36/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Lidlissä pakkaajia ole missään, mutta ne vanhat kassat kyllä ovat yhä.

Vierailija
37/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, haluan pakata ostokseni itse haluamassani järjestyksessä.

Vierailija
38/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaajia en kaipaa, mutta itsepalvelukassat voisi poistaa. Vievät opiskelijoilta (nuorilta) osa-aikatyöt.

Muistan, kun 90-luvulla oli esim. meidän Cittarissa 10-13 kassaa auki lauantaisin. Nyt on max.4-5 + itsepalvelukassat. Kyllä siinä jää aikaa monta työpaikkaa pois, mikä on harmi. Eikä siellä osastojen välissä ole yhtään sen enempää hyllyttäjiä/myyjiä kuin ennenkään. 

Vierailija
39/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen aina, että jotkut aikuiset ihmiset - aina naiset - antavat maksaessaan kourallisen kolikkoja kassan maksettavaksi. Siinä sitä kuluu aikaa.

Vierailija
40/79 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi maksaa tuollaisesta palvelusta, ja kyllä siinä jossain tavalla maksettaisiin, joko suoraan tai tuotteiden hintojen kautta.