Mitä mieltä olette jos kassalla joku pakkaisi ostoksesi?
Mitä mieltä olette jos kassalla joku pakkaisi ostoksesi?
Monesti syntyy jonoja juuri sen takia kun jäädään pakkaamaan ostoksia ja seuraavat joutuvat odottammaan kassalla edellisen poistumista.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Pystyn pakkaamaan samalla kun tuotteet tulevat hihnaa myöten ja sitten maksan. Ei ole kertaakaan muodostunut jonoa minun takiani. Lähimaksu menee parissa sekunnissa.
Köbildning är inte ens problem. Man har ofta rätt mycket större upp köp än snittet och kö bildas därför ofta. Det är inte mitt problem att affärerna i regel har detta dåligt designat. Att köpa mat och förnödenheter är ingen lagsport. Vi gör inget tillsammans och är inget arbetslag. Affärerna får själva ta hand om sina problem.
I USA är det bra. Vanligen är det handikappade eller pensionärer som packar och man lämnar dem lite dricks som tack för besväret.
Ostan kaupassa käydessäni niin vähän ettei olisi tarpeellista. Kotiinkuljetuksella isot ostokset ja ovat erittäin hyvin pakattu joka kerta. Itse en pakkaisi yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Aina ne joku pakkaa, joten mikäpä siinä. :)
Ja paperikassit, joita kannetaan sylissä Ameriikan malliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Pystyn pakkaamaan samalla kun tuotteet tulevat hihnaa myöten ja sitten maksan. Ei ole kertaakaan muodostunut jonoa minun takiani. Lähimaksu menee parissa sekunnissa.
Köbildning är inte ens problem. Man har ofta rätt mycket större upp köp än snittet och kö bildas därför ofta. Det är inte mitt problem att affärerna i regel har detta dåligt designat. Att köpa mat och förnödenheter är ingen lagsport. Vi gör inget tillsammans och är inget arbetslag. Affärerna får själva ta hand om sina problem.
I USA är det bra. Vanligen är det handikappade eller pensionärer som packar och man lämnar dem lite dricks som tack för besväret.
Pelle Svensson on hyvä vaan ja vastaa ihan suomeksi kun kerran sitä ymmärtääkin.
Alkujaanhan Suomen Lidleissä oli se lyhyt pakkausosasto/hihna. Oli kopioitu se muualta Euroopasta mutta unohdettu että tuohon yhdistelmään olisi kuulunut se pakkaaja mukaan. Muistaako kukaan?😂😂
Ihan normia Aaameeerikoissa. Tosin nyt, kun se yx seko ajaa porukkaa pois maasta, näihin hommiin vaikea löytää ketään.
Ulkomailla en ymmärrä sitä konseptia, että kauppakassia pakataan samalla kun kassa skannailee tuotteita. Ja sitten hätäpäissään lopetetaan se kun pitää maksaa.
En vaan taivu siihen, vaikka kassa siellä mulkoileekin, että mikset pakkaa jo heti.
Pakkauspalvelu olisi ihan kätevä Suomessakin, ainakin isommissa kaupoissa ja jos liikuu autolla. Minun on kumminkin saatava kauppakassit sopimaan pyöräkoriin ja kevyempi sarvesta roikkumaan, joten toinen ei voi mitenkään tietää, kuinka ostokseni pitää kasseihin pakata. Minua palvelu ei siis hyödyttäisi. Varmasti joku vanhus tai perheenäiti, joka joutuu käymään ostoksilla kakaroineen ehkä ilahtuisivat ylimääräisistä käsistä.
Rupesin miettimään millaisia ominaisuuksia pakkaajan työssä tarvittaisiin. 7,5 h seisten etunojakumarassa työskennellen.
Urheilijanuorukainen saattaisi pystyä, mutta pian iskisi selkävaivat.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi maksaa tuotteiden hinnoissa tuollaisesta palvelusta.
Mistäpä nyt suomalainen olisi valmis maksamaan. Kaikki ilmaiseksi mulle heti nyt. Ämpäreitä on aikaa jonottaa tuntikaupalla, kun ilmaisiksi saa!
Mikä kiire tässä maailassa on? Saan ihan itse pakattua tavarani. En ala maksaa siitä, että joku toinen saa nopeammin tavaransa hihnalle.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla en ymmärrä sitä konseptia, että kauppakassia pakataan samalla kun kassa skannailee tuotteita. Ja sitten hätäpäissään lopetetaan se kun pitää maksaa.
En vaan taivu siihen, vaikka kassa siellä mulkoileekin, että mikset pakkaa jo heti.
Amerikassa on paljon enempi porukkaa kaupoissa ja lisäksi siellä on tavallista ostaa 1-2 viikon ostokset kerralla, joten pakkaajat on ihan tarpeen siellä. Muuten ei jono liikkuisi lainkaan, jos asiaks itse alkaisi pakata vasta sitten, kun yksi tai kaksi kukkurakärryllistä on saatu hinnoiteltua. Hihnahan tyssäisi siihen niin kauaksi aikaa, että se lasti on siirretty pois hihnalta.
En halua kenenkään koskevan ruokaostoksiini enää sen jälkeen, kun olen ne ostanut. En myöskään halua kenenkään pakkaavan niitä. Minulla on oma tapani pakata niin, että kotona ostokset on helppo nostella kaappiin/pakastimeen. En myöskään koskaan pakkaa pakasteita esim. kurkun kanssa samaan, koska se pilaa kurkun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA:ssa on tapana käydä kaupassa ehkä vain kerran viikossa ja ostoksia on usein hyvin suuri määrä, siksi ehkä on perusteltua, että kaupassa on työntekijöitä pakkaamassa ja kuljettamassa ostokset autolle ainakin osalle asiakkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä nyt suomalainen olisi valmis maksamaan. Kaikki ilmaiseksi mulle heti nyt. Ämpäreitä on aikaa jonottaa tuntikaupalla, kun ilmaisiksi saa!
Ruoka on tarpeeksi kallista ilman parasiittejakin.
Vierailija kirjoitti:
Rupesin miettimään millaisia ominaisuuksia pakkaajan työssä tarvittaisiin. 7,5 h seisten etunojakumarassa työskennellen.
Urheilijanuorukainen saattaisi pystyä, mutta pian iskisi selkävaivat.
Se on osapäivähomma. Monet pakkaajat ovat lukiolaisia ja tulevat töihin koulun jälkeen. Vastoin yleistä luuloa Suomessa, pakkaajille ei anneta tippiä, kuuluu liikkeen palveluun. Pakkaaja kysyy joka kerta "tarvitsetko apua ulkona?" Tulevat lastaamaan kassit autoon ja tuntuu rannekipuiselle hyvältä kun niitä lastattavia on 10-20+.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on tarpeeksi kallista ilman parasiittejakin.
Palkkaa tienaava pakkaaja on mielestäsi parasiitti? No johan!
Joskus jotakin finnipeppupoikia ollut lähimarketissa tekemässä tuollaista. En ole antanut, koska konsepti on outo ja turha kun tavaroita on vähän.