Tampere vai Tornio?
Asun nyt Oulussa, mutta olen totaalisesti kyllästynyt koko kaupunkiin. Minua on houkutellut pidempään sekä Tampere että Tornio. Tampereella houkuttaa koko, sijainti ja luonto. Siellä asuu myös muutama sukulainen. Torniossa puolestaan eniten Ruotsin läheisyys. Haaparannan reissulla ostan aina ruokaa Ica Maxista ja Coopista. Ikeakin on paljon kivempi siellä. Esim. joulubuffet on paljon parempi ruotsalaisine ruokineen. Haluaisin myös oppia ruotsia paremmin. Oulussa sitä ei juuri kuule. Sukulaisia sielläpäin ei ole. Kumpaa siis suosittelisitte? :)
Kommentit (82)
Jokainen taaplaa tyylillään. Ite en lähtis miltään palstoilta kyselemään mihin kaupunkiinvperheineenmuuttaisin. Menisin suoraan meediolle.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen taaplaa tyylillään. Ite en lähtis miltään palstoilta kyselemään mihin kaupunkiinvperheineenmuuttaisin. Menisin suoraan meediolle.
Tämä🙌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä🙌
Aihe Vapaa -palstan edut:
1. Palstalla on paljon kävijöitä ympäri Suomea
2. Palstan käyttö on ilmaista
3. Meediot on huuhaata
Meedion edut:
-
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä🙌
3. Meediot on huuhaata
Meedion edut:
-
-Ap
Ei kannata muuttaa Tornioon tuolla huumorin tajun asteella.
Olen asunut Tampereella joskus ja oli ihan ok kaupunki silloin. Torniossa asun nyt ja käyn Haaparannassa töissä kuten puolisonikin. Ruotsia olen oppinut niin töissä kun kuin ruotsalaiselta puolisoltanikin. Hän kylläkin puhuu suomea erittäin hyvin ja osasi jo kun tapasimme. Koska olen kotoisin eteläisestä Suomesta niin onhan täältä matkaa sinne ja kaikki vähän pienempää. Etäisyydet ovat kaikkialle pidempiä ja se on yksi iso muutos.
Suosittelusta en tiedä mutta itse viihdyn nykyisin hyvin täällä Torniossa. Olemme joskus miettineet Ruotsin puolelle muuttoakin mutta meillä viihtyisä koti ja ainakin toistaiseksi asumme tässä. Luonnossa liikun paljon aiempaa enemmän ja on meillä koirakin mitä en ikinä olisi ajatellutkaan "kaupungissa" ottavani. Pieni paikka niin hyvine kuin huonoine puolineen eli ihmiset tietävät toistensa asiat. Silloinkin kun ei tarvitsisi ja jos eivät tiedä niin keksivät. Tampereelle en näe muuttavani enää tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä🙌
3. Meediot on huuhaata
Meedion edut:
-
-Ap
Se on huumorintaju :P
-Ap
Voit mennä juosten Tornioon ja laulaa kuinka korni oot,takataan roos.No kyllä minä sen Tornion mielummin valitsen.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Tampereella joskus ja oli ihan ok kaupunki silloin. Torniossa asun nyt ja käyn Haaparannassa töissä kuten puolisonikin. Ruotsia olen oppinut niin töissä kun kuin ruotsalaiselta puolisoltanikin. Hän kylläkin puhuu suomea erittäin hyvin ja osasi jo kun tapasimme. Koska olen kotoisin eteläisestä Suomesta niin onhan täältä matkaa sinne ja kaikki vähän pienempää. Etäisyydet ovat kaikkialle pidempiä ja se on yksi iso muutos.
Suosittelusta en tiedä mutta itse viihdyn nykyisin hyvin täällä Torniossa. Olemme joskus miettineet Ruotsin puolelle muuttoakin mutta meillä viihtyisä koti ja ainakin toistaiseksi asumme tässä. Luonnossa liikun paljon aiempaa enemmän ja on meillä koirakin mitä en ikinä olisi ajatellutkaan "kaupungissa" ottavani. Pieni paikka niin hyvine kuin huonoine puolineen eli ihmiset tietävät toistensa asiat. Silloinkin kun ei tarvitsisi ja jos eivät tiedä niin keksivät. Tampereelle en näe muuttavan
Kiitos kommentistasi! Oli tosi kiva kuulla kokemuksistasi :) Mitä huonoja puolia koit Tampereella asuessasi?
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä nyt jatkuvasti voi jotain olla ostamassa, joten kauppojen takia nyt ei ainakaan kannata muuttaa mihinkään. Ja Coopiahan löytyy Suomenkin puolelta. Ja ruotsia voi opiskella missä vain. Tornio on tosi pieni kaupunkina. Siellä taidetaan asua pääasiassa sen takia, koska ollaan synnytty sinne ja koska tykätään harrastaa niitä asioita, mitä siellä ja lähiseudulla voi harrastaa, kuten moottorikelkkailua, metsästystä, kalastusta ym.
Minulla on sukua Torniossa. Itse en muuttaisi pohjoiseen mistään hinnasta jo pelkästään talven lumimäärän, kylmyyden ja pimeyden takia. On kuulemma joskus juhannuksenakin vielä lumikasoja siellä. Etelässäkin on liian lyhyt kesä minun makuuni. Tiedän myös yhden torniolaisen, joka muutti sieltä pois juurikin pirun kovan kylmyyden takia. Sukua löytyy myös
Oulu on kumminkin ihan eri kokoluokkaa ja sielultaankin ihan erilainen paikka kuin pieni ja luonnonläheinen Tornio. Torniossa kaikki tuntevat toisensa jollain tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä🙌
3. Meediot on huuhaata
Meedion edut:
-
-Ap
Se on huumorintaju :P
-Ap
Herjaatko minun synnynnäistä kielenhuolollista vammaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelusta en tiedä mutta itse viihdyn nykyisin hyvin täällä Torniossa. Olemme joskus miettineet Ruotsin puolelle muuttoakin mutta meillä viihtyisä koti ja ainakin toistaiseksi asumme tässä. Luonnossa liikun paljon aiempaa enemmän ja on meillä koirakin mitä en ikinä olisi ajatellutkaan "kaupungissa" ottavani. Pieni paikka niin hyvine kuin huonoine puolineen eli ihmiset tietävät toistensa asiat. Silloinkin kun ei tarvitsisi ja jos eivät
Tampere oli minulle minulle sellainen välivaiheen kaupunki eli olin siellä opiskellessani. Olin jo tutustunut nykyiseen vaimooni ja hän sitten houkutteli pohjoiseen kun hänellä oli jo täällä vakituinen työ. Tampere oli opiskelijalle mukava kaupunki sillä oli kaikenlaista tapahtumaa ja usein tuli Helsingissäkin käytyä. Nyt ei. Tietysti iästäkin johtuen niin isommassa kaupungissa on paljon enemmän kaikenlaista säätöä jos niin haluaa ja aikaa normaalimpaan elämään jää vähemmän. Ei Tampereessa sinällään huonoja puolia ollut mutta en vain koskaan kokenut että olisi minulle mikään loppuelämän asuinpaikka. Tai jos nainen olisi pyytänyt niin ehkä.
Tornio. Pääsee rajan yli nopeasti.
Tampereella olisi varmasti mukava asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelusta en tiedä mutta itse viihdyn nykyisin hyvin täällä Torniossa. Olemme joskus miettineet Ruotsin puolelle muuttoakin mutta meillä viihtyisä koti ja ainakin toistaiseksi asumme tässä. Luonnossa liikun paljon aiempaa enemmän ja on meillä koirakin mitä en ikinä olisi ajatellutkaan "kaupungissa" ottavani. Pieni paikka niin hyvine kuin huonoine puolineen eli ihmiset tietävät toistens
Kiitos! :)
-Ap
Tornio. Tampereella on jo ennestään liikaa pohjoisen juntteja.
Tällä hetkellä olen enemmän Tampereen kannalla. Suuri syy on se, että Oulustakin oli vasta sulaneet lumet ja nyt satoi takaisin kauheat kinokset. Vihaan tätä lunta ja talvea, joka ei lopu koskaan!!! Tai loppuu sitten kuin seinään, kun alkaa kesä, mutta mitään oikeaa kevättä näillä korkeuksilla ei ole. Ilmasto ei taatusti tästä parane, kun menee pohjoisemmaksi.
-Ap
Tamperelaisena sanon että Tornio. Muutan itse kohta naapuripaikkakunnalle.