Tampere vai Tornio?
Asun nyt Oulussa, mutta olen totaalisesti kyllästynyt koko kaupunkiin. Minua on houkutellut pidempään sekä Tampere että Tornio. Tampereella houkuttaa koko, sijainti ja luonto. Siellä asuu myös muutama sukulainen. Torniossa puolestaan eniten Ruotsin läheisyys. Haaparannan reissulla ostan aina ruokaa Ica Maxista ja Coopista. Ikeakin on paljon kivempi siellä. Esim. joulubuffet on paljon parempi ruotsalaisine ruokineen. Haluaisin myös oppia ruotsia paremmin. Oulussa sitä ei juuri kuule. Sukulaisia sielläpäin ei ole. Kumpaa siis suosittelisitte? :)
Kommentit (82)
Tampere ei missään nimessä, mennyt pahempaan päin, Kangasala naapurissa on kaunis harjut ja järvet, pääsee nopeesti silti Tre myös, mutta vain hyvälle alueelle, ei Suorama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampere on täynnä ja liikaa liikennettä. Luontoa on muissa kunnissa täällä enemmän.
Joo, Tampereen seutu kokonaisuudessaan onkin toinen vaihtoehto :)
- Ap
Juu. Niitä paikkoja voi tutkia. Tampereella voi olla jotain rantaluontoa ja muuta pikkumetsää, mutta ihmisiä aikas paljon aina liikkeellä +koiria.
Vierailija kirjoitti:
Tampere ei missään nimessä, mennyt pahempaan päin, Kangasala naapurissa on kaunis harjut ja järvet, pääsee nopeesti silti Tre myös, mutta vain hyvälle alueelle, ei Suorama.
Lisäyksenä noista vaihtoehdoista itse valitsisin sen Tornion, olisi lyhyt matka myös Ruotsiin. Hämeenlinna myös kiva, jonka mainitsit.
Asu ainakin muutama vuosi Torniossa. Pääsee sieltä sitten pois kun siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä noista vaihtoehdoista itse valitsisin sen Tornion, olisi lyhyt matka myös Ruotsiin. Hämeenlinna myös kiva, jonka mainitsit.
Ilmaston puolesta ei kyllä kaipaa yhtään pohjoisempaan. En edes harrasta mitään talvijuttuja. Torniossakin houkuttelee ainoastaan Ruotsin läheisyys.
-Ap
Mitä v ttua kyselet kun olet jo päättänyt muuttaa Tampereelle. Mene sinne, hus , me torniolaiset ei sinua halutakaan. Nössö!
Torniossa valmistetaan Lapin Kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä v ttua kyselet kun olet jo päättänyt muuttaa Tampereelle. Mene sinne, hus , me torniolaiset ei sinua halutakaan. Nössö!
No, en oo päättänyt! Oulusta on huomattavasti lyhyempi matka Tornioon ja muutto olisi siten helpompi. Pohjoisen ilmastosta en tykkää, vaikka siihen olenkin tottunut :D
-Ap
Eihän sitä nyt jatkuvasti voi jotain olla ostamassa, joten kauppojen takia nyt ei ainakaan kannata muuttaa mihinkään. Ja Coopiahan löytyy Suomenkin puolelta. Ja ruotsia voi opiskella missä vain. Tornio on tosi pieni kaupunkina. Siellä taidetaan asua pääasiassa sen takia, koska ollaan synnytty sinne ja koska tykätään harrastaa niitä asioita, mitä siellä ja lähiseudulla voi harrastaa, kuten moottorikelkkailua, metsästystä, kalastusta ym.
Minulla on sukua Torniossa. Itse en muuttaisi pohjoiseen mistään hinnasta jo pelkästään talven lumimäärän, kylmyyden ja pimeyden takia. On kuulemma joskus juhannuksenakin vielä lumikasoja siellä. Etelässäkin on liian lyhyt kesä minun makuuni. Tiedän myös yhden torniolaisen, joka muutti sieltä pois juurikin pirun kovan kylmyyden takia. Sukua löytyy myös Tampereelta, tosin he asuvat siellä maaseutumaisella laidalla, eivät ihan siellä betonikaupungissa. Enpä muuttaisi itse sinnekään. En laidalle enkä keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä nyt jatkuvasti voi jotain olla ostamassa, joten kauppojen takia nyt ei ainakaan kannata muuttaa mihinkään. Ja Coopiahan löytyy Suomenkin puolelta. Ja ruotsia voi opiskella missä vain. Tornio on tosi pieni kaupunkina. Siellä taidetaan asua pääasiassa sen takia, koska ollaan synnytty sinne ja koska tykätään harrastaa niitä asioita, mitä siellä ja lähiseudulla voi harrastaa, kuten moottorikelkkailua, metsästystä, kalastusta ym.
Minulla on sukua Torniossa. Itse en muuttaisi pohjoiseen mistään hinnasta jo pelkästään talven lumimäärän, kylmyyden ja pimeyden takia. On kuulemma joskus juhannuksenakin vielä lumikasoja siellä. Etelässäkin on liian lyhyt kesä minun makuuni. Tiedän myös yhden torniolaisen, joka muutti sieltä pois juurikin pirun kovan kylmyyden takia. Sukua löytyy myös Tampereelta, tosin he asuvat siellä maaseutumaisella laidalla, eivät ihan siellä betonikaupungissa. Enpä muuttaisi itse sinnekään. En laidalle enkä k
VAU!
Jos kerran olet vapaa liikkumaan ja muuttamaan, niin mikä estää kokeilemasta ensin sitä lähintä vaihtoehtoa, ja jos se ei innostakaan, niin sitten muutto sinne Tampereelle. Tiedän itsekin sellaisia, jotka asuu vain lyhyen ajan jossain, muuttavat yhtenään pitkin poikin Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sukua Torniossa. Itse en muuttaisi pohjoiseen mistään hinnasta jo pelkästään talven lumimäärän, kylmyyden ja pimeyden takia. On kuulemma joskus juhannuksenakin vielä lumikasoja siellä. Etelässäkin on liian lyhyt kesä minun makuuni. Tiedän myös yhden torniolaisen, joka muutti sieltä pois juurikin pirun kovan kylmyyden takia. Sukua löytyy myös Tampereelta, tosin he asuvat siellä maaseutumaisella laidalla, eivät ihan siellä betonikaupungissa. E
Noh mitä vau'ta siinä nyt oli...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sukua Torniossa. Itse en muuttaisi pohjoiseen mistään hinnasta jo pelkästään talven lumimäärän, kylmyyden ja pimeyden takia. On kuulemma joskus juhannuksenakin vielä lumikasoja siellä. Etelässäkin on liian lyhyt kesä minun makuuni. Tiedän myös yhden torniolaisen, joka muutti sieltä pois juurikin pirun kovan kylmyyden takia. Sukua löytyy myös Tampereelta, tosin he asuvat siellä maaseutumaisell
Syvällistä ajattelua ja pohdintaa...Oli vähän niinkö vitsi. Jos nyt on ihminen asunut Oulussa Kait se nyt lumimäärät ja kylmyyden about Torniossakin tietää. Ihan provo koko kysely. Ihan sama jos muuttaa niin muuttaako 160 vai 600 kilometriä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran olet vapaa liikkumaan ja muuttamaan, niin mikä estää kokeilemasta ensin sitä lähintä vaihtoehtoa, ja jos se ei innostakaan, niin sitten muutto sinne Tampereelle. Tiedän itsekin sellaisia, jotka asuu vain lyhyen ajan jossain, muuttavat yhtenään pitkin poikin Suomea.
No, en oo ihan niin vapaa, kun perhettä myös (mies ja lapset) :D Siksi yritän miettiä parasta vaihtoehtoa, kun ei tuosta vaan voi lähteä kokeilemaan. Muutto olisi muutenkin ajankohtainen korkeintaan reilun vuoden päästä, kun kuopuskin käynyt peruskoulun, mutta Ouluun oon ihan kyllästynyt, että edes joku tulevaisuuden visio muutosta auttaisi jaksamaan vielä vähän :)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sukua Torniossa. Itse en muuttaisi pohjoiseen mistään hinnasta jo pelkästään talven lumimäärän, kylmyyden ja pimeyden takia. On kuulemma joskus juhannuksenakin vielä lumikasoja siellä. Etelässäkin on liian lyhyt kesä minun makuuni. Tiedän myös yhden torniolaisen, joka muutti sieltä pois juurikin pirun kovan kylmyyden takia. Sukua löytyy myös Tampereelta, tosin he asuvat siellä maaseutumaisella laidalla, eivät ihan siellä betonikaupungissa. Enpä muuttaisi itse sinnekään. En laidalle enkä k
Kyllä itse käyn ruokakaupassa lähes päivittäin. Tykkään monista ruotsalaisista elintarvikkeista (esim. juustot), joita ei saa ainakaan Oulusta. Samoin Torniossa asuessa voi hyödyntää kahden maan edut. Ostaa ne jutut Ruotsista, jotka siellä on halvempia, ja toisinpäin. Tämä itselle se suurin houkutin. Ja olisi myös kiva tutustua pohjois-Ruotsiin paremminkin :)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en oo ihan niin vapaa, kun perhettä myös (mies ja lapset) :D Siksi yritän miettiä parasta vaihtoehtoa, kun ei tuosta vaan voi lähteä kokeilemaan. Muutto olisi muutenkin ajankohtainen korkeintaan reilun vuoden päästä, kun kuopuskin käynyt peruskoulun, mutta Ouluun oon ihan kyllästynyt, että edes joku tulevaisuuden visio muutosta auttaisi jaksamaan vielä vähän :)
-Ap
Kannattaa nimenomaan vauva.fi palstalle laittaa kysely.
Turku on paras. Åbo Akademi löytyy, ja ruotsiin voi lennellä ja laivailla. Merenranta kaupunki! Turku best!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Kannattaa nimenomaan vauva.fi palstalle laittaa kysely.
Kerropa, mikä palsta olisi parempi ja miksi?
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Turku on paras. Åbo Akademi löytyy, ja ruotsiin voi lennellä ja laivailla. Merenranta kaupunki! Turku best!
Ei Turkukaan mikään mahdottomuus olisi. Kaunis kaupunki, ja siihen kamalaan merituuleenkin olen tottunut! :D
-Ap
Ja Tornio on pakettimatkaavan narkkarin tukkukylä.