Vasaramäen koulu
Kommentit (121)
Vasaramäen koulun rehtori on ylimielinen, hänen kanssaan on erittäin vaikea keskustella ja saada asiallisia vastauksia. Vain harva opettajista kuuntelee ja kesksutelee oppillaidne kanssa, välillä hyvin mielivaltaista toimintaa. Sanoisin että koulussa ns." pärstäkertoimella" ml vanhempien "kerroin" on suuri merkitys. No, en tiedä poikeeaako tämä muista kouluista mutta kyllähän koulun johdolla on siir merkitys miten koulussa opettaja suhtautuvat oppilaisiin ja meihin vanhempiin.
Lapseni mielestä on kivaa käydä tätä koulua ja ainakin minun lastani opettavat opettajat ovat super mukavia minun ja myös lapseni mielestä. Vaikuttaa kaikkien käytökseen toista kohtaan varmasti myös vastapuolen käyttäytyminen.
Jos itse kirjoittaa epäasiallista, niin ei voi olettaa toiselta osapuoleltakaan kovin asiallista viestiä. Ei toki tiedä, miten oikeasti menee ja mennyt tämän koulun tapauksessa.
Mitä itse todennut, niin oikein asiallista ja ystävällistä viestintää jokaiselta tämän koulun taholta eli rehtori, opettajat ja oppilashuolto ym. Toki itsekin aina olen todella hienotunteinen, asiallinen ja ystävällinen omassa viestinnässäni koulun suuntaan, joten saattaa toki vaikuttaa koulun henkilökunnan suhtautumiseen minua kohtaan. Lapsenikin on toki hyvin käyttäytyvä, kuuliainen ja muut huomioon ottava oppilas, niin ei mitään ongelmia onneksi edes tullut. Varmaan riippuu nämä aina siitä, millaisesta oppilaasta kyse ja onko vanhempi kuinka hankala sekä lastansa puolustava vaikka tämä olisi kuinka törkeä käytöksinen. Kiitos olen puhunut.
Lapseni pääsi juuri Vasaramäen koulusta ysiluokalta. On ainakin opeista jäänyt lämpimät muistot ja heistä piti kovasti. Hänelle itselle osui oikein mukava luokka, mutta olen kuullut ettei kaikki luokat ainakaan 7lk alusta asti ole olleet noin mukavia, miltä lapseni luokka kuulostanut hänen kertomansa perusteella. Itse olen ainakin kiitollinen ihan jokaiselle tämän koulun opettajalle hienoa työtä ovat tehneet ja kuulemani mukaan ovat pidettyjä myöskin.
Lisäyksenä vielä viimeisimpään, että opettajat tässä koulussa ainakin ihan huipputyyppejä taitavia omassa työssään, oppimistulokset näkyvät ja kuuluvat kauas ainakin lapseni ja hänen kavereidensa kohdalla (koko koulusta en toki tiedä ja tuskin mikään koulu on kaikinpuolin täydellinen), opet myös helposti lähestyttäviä, auttavaisia ja ovat kyllä myös super hyper mukavia ihmisinä.
Lapseni aloittamassa tässä koulussa elokuussa 7 lk. Saa nähdä millaiseksi hänen ja meidän perheen mielipide muotoutuu. Kovat ainakin odotukset tämän ja naapureilta kuulemani perusteella. Lapsi kävi alakoulun Luolavuoressa vaikka koko ajan olemmekin asuneet Vasaramäessä, mutta aikoinaan hänen niin moni kaveri meni sinne, niin sitten itsekin.
Kuopus aloittaa tämän viikon torstaina tässä koulussa alakoulun, keskimmäinen menee yläkouluun ja esikoinen juuri keväällä pääsi 9lk tästä koulusta. Ainakin tähän mennessä positiivisia kokemuksia ainoastaan ja en usko, että tässä kohtaa enää muuttuisivat, kun omakohtaista kokemusta tai tietenkin omien lasteni kautta jo 9 vuodelta, joten positiivinen on se mitä jatkossakin osaisin odottaa.
Se yläkoulun rehtorihan on täysi hullu ja tyranni. Juuri kukaan oppilaista tai vanhemmista ei ainakaan pidä hänestä. Sinne kouluun meinasi kuollakin se yksi nuori kun jotain päihteitä tai huumeita kiskoi vessassa ja ainoa mistä rehtori oli kiinnostunut, oli että ei vaan toimittajat saa tietää. Näin oon kuullu useasta eri lähteestä.
Miksi ne hyvät leuanvetotangot piti poistaa yläpihalta?
Ne oli pitkään perinteisesti siinä. Parhaimmat, juuri ne vanhat.
Vierailija kirjoitti:
Kuopus aloittaa tämän viikon torstaina tässä koulussa alakoulun, keskimmäinen menee yläkouluun ja esikoinen juuri keväällä pääsi 9lk tästä koulusta. Ainakin tähän mennessä positiivisia kokemuksia ainoastaan ja en usko, että tässä kohtaa enää muuttuisivat, kun omakohtaista kokemusta tai tietenkin omien lasteni kautta jo 9 vuodelta, joten positiivinen on se mitä jatkossakin osaisin odottaa.
Mä olen itsekin käynyt alakoulun ja siitä pelkkää hyvää sanottavaa. Yläkoulu on yksi Turun huonoimpia . Siellä usein poliisit, päihdeongelmaa ja käytöshäiriöitä. Ja se rehtori kuuluisi Trumplandiaan. Joku persoonallisuushäiriö sillä on enkä ole ainoa ketä on tätä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Se yläkoulun rehtorihan on täysi hullu ja tyranni. Juuri kukaan oppilaista tai vanhemmista ei ainakaan pidä hänestä. Sinne kouluun meinasi kuollakin se yksi nuori kun jotain päihteitä tai huumeita kiskoi vessassa ja ainoa mistä rehtori oli kiinnostunut, oli että ei vaan toimittajat saa tietää. Näin oon kuullu useasta eri lähteestä.
Pitäisiköhän pistää siis lehtiin vähän juttuvinkkiä? Vaikka eipä noita hulluja taida kovin helpolla saada pois päättävistä asemista. Mut kiusa se on pienikin kiusa . Saisi sekin hullu kiusaaja eukko maistaa omaa lääkettään.
Ai puolukkatie hyvä koulu??? Täynnä mamui ja käytöshäiriöitä päihteitä ja väkivaltaa . Rehtori sieluton robotti varmaan joku klooni kun ei oo inhimillisiä tunteita ollenkaan jäljellä.
Todellinen pahis ei kyl oo Sari vaan se erityisopettaja Träsk joka esimerkiksi haukkuu oppilaita läskeiksi ja käy kusikuttelemas pahoja juoruja opettajien ja rehtorin korvaan
Tän yläkoulun ilmapiiri aika järkyttävä, mutta niin taitaa melkeinpä kaikissa olla ja se ei kyllä johdu opeista, jotka kuitenkin aikuisia ihmisiä vaan heitä vastaan kapinoivista teini-ikäisistä. Opettajat tekevät vain omaa työtään ja heistä ei kenestäkään pahaa sanottavaa oikein mukavia ja ymmärtäväisiä. Mutta kaipa kenen vaan kanssa ongelmiin joutuu, jos ei käyttäytyisi hyvin.
Onko kukaan kertonu tälle kyseiselle opelle näit kehui, jos ei oo ni joku täs koulus käyvä vois hänelle näyttää näitä mitä häntä kehuttu täällä.
Tarkotin siis Outia ja muitakin ketä täällä aiemmin mainittu et tosi hyvii opei joidenki mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Tän yläkoulun ilmapiiri aika järkyttävä, mutta niin taitaa melkeinpä kaikissa olla ja se ei kyllä johdu opeista, jotka kuitenkin aikuisia ihmisiä vaan heitä vastaan kapinoivista teini-ikäisistä. Opettajat tekevät vain omaa työtään ja heistä ei kenestäkään pahaa sanottavaa oikein mukavia ja ymmärtäväisiä. Mutta kaipa kenen vaan kanssa ongelmiin joutuu, jos ei käyttäytyisi hyvin.
Samaa mieltä että ilmapiiri järkyttävä, murra eri mieltä että ei johtuisi henkilökunnasta ja toimintakulttuurista. Rehtori on useasta eri lähteestä kuultuna, aivan järkyttävä, ylimielinen ja narsistinen tapaus. Olen itse hänet kasvotusten vain tavannut kerran, enkä kyllä toiste halua tavata, jos ei ole aivan pakko. Miksei kouluja johtamaan valita henkilöitä, joilla on näkemystä ja inhimillistä lempeyttä itsessään? Lasten kanssa kuitenkin tekevät töitä.
Millanen koulu tää siis on? Outista tykätään?