Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?
Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.
Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.
Kommentit (1597)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En auta eläkeläistä joka tarttee apua, koska maksan hänen eläkkeensä
Uskon että sinulla täysi työ jotta selviät omasta elämästäsi. Sinä et maksa kenenkään eläkettä, älä horise tyhjää.
Mutta sinä olet tietenkin maksanut ja tässä ylimielisyydessäsi kieriskelet.
En. Tein töitä ikävuodet 16 -63. Voin vielä valita asiani ja pystyn, ja jos tarvitsen, valitsen täyspäistä apua.
Ok. Valitsen itse täysipäiselle ihmiselle vastaamisen ja kirjoittamisen, joten hyvää päivän jatkoa.
Lainaus: *Vanhuuseläkettä ei ole olemassa.*
Kyllä on. Kyseisellä termillä tarkoitetaan iän perusteella maksettavaa eläkettä (henkilö on saavuttanut omalle ikäluokalleen määritellyn eläkeiän).
Vanhuuseläke voi olla joko työeläke tai kansaneläke tai molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä on paljon, tälläkin palstalla. Täytyy vain toivoa, että kupsahtavat äkkiä niin seuraava hallitus saadaan muutettua.
Kuka tekee oikeita päätöksiä jos ei kokoomus ja perussuomalaiset päättäjinä kelpaa. En usko heidän olevan eläkeläisten äänillä, ainahan täällä taas väiteyään että boomerit on demareita ja vasureita. (SAK)
Tunnustan, olen boomeri, äänestän demareita. Minun äänelläni ei purra telkkarissa irvistele.
Suomalaisia yl 6 milj, eläkeläisiä 1,6 milj
Suomessa ei ole koskaan ollut yli 6 miljoonaa asukasta. Ja mitä väliä alaikäisillä edes on, kun eivät he saa äänestää. Äänioikeutettuja on alle 4,3 miljoonaa. Valitettavasti eläkeläiset ovat erittäin ahkeria äänestäjiä, ja poliitikot tietävät tämän. Siksi vanhuuseläkeläiset, eli tämän valtion suurin kuluerä, ovat pyhä lehmä, jonka etuuksiin ei uskalleta puuttua, vaikkeivät he tuota mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkansaajana maksan aika paljon veroja ja suoraan sanoen ottaa päästä kun suuri osa veroista menee työttömien elättämiseen. Miksi ihmeessä työiässä oleva ei voi tehdä työtä tai alkaa yrittäjäksi. Kaikenlaisia selityksiä on noilta vätyksiltä kuultu miksi ei voi tehdä työtä. Alkaa tuntua että kovemmat sosiaalituen leikkaukset ovat ainoa keino saada noita työmarkkinoille. Kela tukia voisi vaikka puolittaa ja ansiosidonnaisen rahan sälyttää ammattiliittojen maksettavaksi.
Sama juttu ja minua ottaa päähän, ei päästä, maksaa heinäsirkkaparven ansaitsemattomia ylisuuria eläkkeitä. Sosiaalitukia kun nekin on.
Mikä on se ylisuuri eläke euroina siitä kun tein töitä 45 vuotta ennen kuin pääsin eläkkeelle tämän vuoden alusta?
Aivan turhaa kinastelua kansalaisaloite vaan vetämään nuorisoeläkkeen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat ikänsä tehneet töitä. Nuorilleko se varallisuus pitäisi antaa ilmaiseksi tarjottimella?
Nuorissa on tulevaisuus, eläkeläisissä ei ole.
No mietipä tätä ja anna sitten omaisuutesi nuorille, kun olet eläkkeellä. Veneen alle vaan, kun nuorissa on se tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eläkeläiset eivät ole varakkaita. Niitä alennuksia saa vasta kun on kansaneläkeiässä.
Köyhänkin eläkeläinen saa 986 euroa verottomana käteen (takuueläke). Lisäksi asumistuen ja toimeentulotuen. Ei kovin köyhää.
Sitä mikä jää niihin välttämättömiin kuten ruoka, vaatteet ja asuminen on kyllä todella pientä tuossa tilanteessa.
Älä unohda terveydenhoitomaksuja ja lääkkeitä. Vanhemmiten niitäkin alkaa yleensä kertyä entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä on paljon, tälläkin palstalla. Täytyy vain toivoa, että kupsahtavat äkkiä niin seuraava hallitus saadaan muutettua.
Kuka tekee oikeita päätöksiä jos ei kokoomus ja perussuomalaiset päättäjinä kelpaa. En usko heidän olevan eläkeläisten äänillä, ainahan täällä taas väiteyään että boomerit on demareita ja vasureita. (SAK)
Tunnustan, olen boomeri, äänestän demareita. Minun äänelläni ei purra telkkarissa irvistele.
Suomalaisia yl 6 milj, eläkeläisiä 1,6 milj
Kokoomus kosii kyllä eläkeläisten ääniä olemalla koskematta eläkkeisiin ja heidän etuihinsa.
Eläkevarat eivät ole valtion. Jos olisi, orpo ja purra olisivat ne jo t
Ei ole mitä tuhlata, sen teki jo edellinen hallitus.
Voisiko joku kertoa nuo kaikki eläkeläisalennukset jotka Ilta-Sanomissa on maksumuurin takana.
Kiitos
T, köyhä eläkeläinen
Kuka hoitaa eläkeläisiä kun nykynuoret onneksi eivät jää tähän maahan 😂
Koska eläkeläisissä on tulevaisuus. Nykyisistä pullamössönuorista ei ole mihinkään.
Asukasluku 5, 6 miljoonaa. Paljonko sieltä ulkomailta sitä työvoimaa haetaan,?300 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa bisnestä esimerkiksi lounasravintoloille antaa alennusta porukalle, jolla olisi varaa maksaa muutenkin.
Olen kaksi kertaa käynyt lounaalla paikoissa josta saa eläkeläisalennuksen, molemmissa alennus oli 1 e, saat ihan rauhassa olla siitä kateellinen :D -eläkeläinen
Näitä ravintoloita boikotoidaan, eipähän tarvitse katsella eläkeläisiä rohmuamassa sosiaalituillaan.
Voi hyvät hykkyrät sentään, olet siis kateellinen mulle, työeläkeiselle, tuosta 1 e alennuksesta. Mä voin antaa sulle sen euron kun nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä niin toivon, että kaikki tuet palautetaan 50-luvun tasolle, niin saatte miettiä, miten silloin nykyeläkeläisten lapsuudessa pärjäiltiin. Luin äitini päiväkirjoja 55-65- luvuilta ja ei ole kanttia kadehtia.
Tuohan on edessä nykyisillä työikäisillä.
Itsehän olette somessa vaatineet ettei tukia. Jokainen eläköön omillaan. Luulitteko oikeesti jos vaadit naapurin yksinhuoltajalta as tukea tai ulkomailta tulleelta etteikö se napsahda myös omaan nilkkaan.
ELÄKEMAKSUJA MAKSAVAT NYKYISET TYÖSSÄKÄYVÄT EIVÄT TULE SAAMAAN MAKSUISTAAN HUOLIMATTA VANHUUSELÄKETTÄ.
N
Mikä se sitten on? Kyllä mulla lukee eläkepäätöksessä vanhuuseläke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat ikänsä tehneet töitä. Nuorilleko se varallisuus pitäisi antaa ilmaiseksi tarjottimella?
Nuoret on yhteiskunnalle vain kulu. Suuri osa heistä ei tule saamaan edes työtä eikä maksa veroja.
Otetaan nuorilta opintorahat pois ja laitetaan opiskelu maksulliseksi. Alkaa työnteko ja veronmaksu kiinnostamaan lorvimisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hoitaa eläkeläisiä kun nykynuoret onneksi eivät jää tähän maahan 😂
Minne ne nyt lähtisivät, ei muualla niitä hyysätä niinkuin suomessa
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat muuttaa nykyistä hallituspohjaa? Sopii mulle.-demari
Tuhannet suomalaiset nuoret ovat eläkkeellä
Tällä hetkellä Suomessa on yhteensä yli 4 000 työkyvyttömyyseläkkeellä olevaa alle 35-vuotiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret on yhteiskunnalle vain kulu. Suuri osa heistä ei tule saamaan edes työtä eikä maksa veroja.
Otetaan nuorilta opintorahat pois ja laitetaan opiskelu maksulliseksi. Alkaa työnteko ja veronmaksu kiinnostamaan lorvimisen sijaan.
Joo satatuhatta minimissä nuorta joita ei työ kiinnosta,some ja huumeet on in.
Aika monessa paikassa, missä eläkeläisetkin saavat alennuksen. Aika yleistä on, että seuraavien alennukset on niputettu samaan hinnastoissa: Eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, ase- ja siviilipalvelusta suorittavat
Esimerkiksi kunnallisissa liikuntapalveluissa työttömät kuuluvat alennusryhmään, vaatii yleensä: maksuilmoitus, päätös tai todistus työttömyyspäivärahasta tai työmarkkinatuesta tai TE-toimiston päätös työnhaun voimassaolosta