Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?

Vierailija
01.03.2025 |

Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.

Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.

Kommentit (1597)

Vierailija
221/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako piikkiä ap otti?

Vierailija
222/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työeläke, vanhuuseläke, sama asia. Päätelkää. Ei tarvitse pilkkua nus*ia. Koko ajan on ollut puhe siitä, että nuoret eivät tule työeläkettä saamaan ja jos sinne asti edes elävät.

Työeläkettä pitäisi saada vaikka ei ole koskaan tehnyt töitä? Siis pummilla pitäisi päästä koko elämä läpi?

Laitapa linkki siihen uutiseen missä kerrotaan ettei nykynuorille tulla maksamaan työeläkettä.

Vääristelet sanoja, en vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta eläkeläistä joka tarttee apua, koska maksan hänen eläkkeensä

Vierailija
224/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat isoin äänestäjäkunta, edelleenkin.

Ei niistä eläkeläisalennuksista eduskunnassa päätetä.  

Yritykset päättävät ihan itse hinnoistaan, ja jos ne katsovat kannattavaksi tuollaiset alennukset, niin se on heidän päätöksensä. Parempi 10 maksavaa 1 euron alennuksella, kuin 1 maksava täydellä hinnalla.

Niistä en ole mitään puhunutkaan. Nykyinen hallitus esim. aika paljolti eläkeläisten äänijakaumien ansiota.

Ei pidä paikkaansa.

Äänioikeutetuista on vajaa 1/3 eläkeläisiä.

Kokomusta äänestivät kaikki ikäluokat tasaisesti. PS:n kannatus oli suurinta nuorten miesten keskuudessa. Eläkeläiset taas äänestivät muita enemmän SDP:tä. Joten miten mahdat saada nykyhallituksen kokoonpanonkin eläkeläisten syyksi?

Vierailija
225/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiä on paljon, tälläkin palstalla. Täytyy vain toivoa, että kupsahtavat äkkiä niin seuraava hallitus saadaan muutettua.

Kuka tekee oikeita päätöksiä jos ei kokoomus ja perussuomalaiset päättäjinä kelpaa.  En usko heidän olevan eläkeläisten äänillä,  ainahan täällä taas väiteyään että boomerit on demareita ja vasureita. (SAK)

Tunnustan, olen boomeri, äänestän demareita. Minun äänelläni ei purra telkkarissa irvistele.

Suomalaisia yl 6 milj, eläkeläisiä 1,6 milj

Vierailija
226/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työeläke, vanhuuseläke, sama asia. Päätelkää. Ei tarvitse pilkkua nus*ia. Koko ajan on ollut puhe siitä, että nuoret eivät tule työeläkettä saamaan ja jos sinne asti edes elävät.

Työeläkettä pitäisi saada vaikka ei ole koskaan tehnyt töitä? Siis pummilla pitäisi päästä koko elämä läpi?

Laitapa linkki siihen uutiseen missä kerrotaan ettei nykynuorille tulla maksamaan työeläkettä.

Näinhän se taas tuli. Nuoret eivät tee mitään. Onko niin, että kaikki nuoret ovat automaattisesti aina työttömiä? 🤔

Vierailija
227/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan saa alennusta mistään. On minulla työeläkeyhtiön lähettämä kortti, mutta ei se kelpaa minnekään.

Minä olen saanut alennusta junalipuista ja uimahallista, jos käyttää tiettyjä vuoraja esim. uimahallissa aamuvuoroja.  Tosin, uimahallin kuuden vuorot eivät oikein innosta. 

Asuinkunnassani uimahalli ja sen kuntosali yli 68-vuotiaille täysin ilmainen. 

Vierailija
228/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät saatanat saisivat painua hiiteen Suomesta. Miksi elättää työtä vieroksuvia pellejä.

Työttömissä on sentään potentiaalia. Eläkeläisissä ei. Eläkeläinen on pelkkä riippakivi koko loppuelämänsä ajan. 

Kiitos kauniista sanoistasi, joudun nyt olemaan loppuelämäni sun riippakivenäsi, pääsin työeläkkeelle 1.2.-25, sorry siitä.

Vierailija
229/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiä on paljon, tälläkin palstalla. Täytyy vain toivoa, että kupsahtavat äkkiä niin seuraava hallitus saadaan muutettua.

Kuka tekee oikeita päätöksiä jos ei kokoomus ja perussuomalaiset päättäjinä kelpaa.  En usko heidän olevan eläkeläisten äänillä,  ainahan täällä taas väiteyään että boomerit on demareita ja vasureita. (SAK)

Tunnustan, olen boomeri, äänestän demareita. Minun äänelläni ei purra telkkarissa irvistele.

Kokoomus kosii kyllä eläkeläisten ääniä olemalla koskematta eläkkeisiin ja heidän etuihinsa.

Vierailija
230/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vanhat johtavat maata ja haalivat kaikki edut itselleen. 

Just päinvastoin.

Vierailija
231/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että sinulla täysi työ jotta selviät omasta elämästäsi.   Sinä et maksa kenenkään eläkettä, älä horise tyhjää.

Vierailija
232/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä mä oon

Esa Pakarinen

Oon köyhä kuljen allapäin ei penninpyörylää Oon orpo aivan yksinäin ja ilman ystävää

Köyhä mä oon, ou jee niin köyhä mä oon, vaau

Kun kuljen paikat vilkkuen ja kengät rempallaan Niin rikkaat nauraa ilkkuen Vain pilkkaa kuulla saan

Kun kauniin naisen jossain nään, niin silloin haaveissain Mä astun kirkon käytävään ja hän on rinnallain

Oon köyhä ,mutta haaveissain mä uljas prinssi oon Kun naista silmiin katson vaan saan heidät hurmioon

Muun kaiken rikkaat viedä saa vaan eivät haaveitain Voin niissä kauas taivaltaa luo satuprinsessain

Vierailija
233/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että sinulla täysi työ jotta selviät omasta elämästäsi.   Sinä et maksa kenenkään eläkettä, älä horise tyhjää.

Mutta sinä olet tietenkin maksanut ja tässä ylimielisyydessäsi kieriskelet.

Vierailija
234/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus kosii kyllä eläkeläisten ääniä olemalla koskematta eläkkeisiin ja heidän etuihinsa.

Eläkevarat eivät ole valtion. Jos olisi, orpo ja purra olisivat ne jo tuhlanneet.

Vierailija
235/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se taas tuli. Nuoret eivät tee mitään. Onko niin, että kaikki nuoret ovat automaattisesti aina työttömiä? 🤔

No ei tietenkään kaikki nuoret ole työttömiä. Laitapa nyt linkki siihen päätökseen että nuori ei tule saamaan eläkettä jos on tehnyt töitä.

Vierailija
236/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät saavat samat alennukset kuin eläkeläiset. Silti työtön vaan valittaa. Menisivät vtun paskiaist hevon vtuuun Suomesta jos ei täällä kelpaa olla. Työttömät ovat tämän maan syöpä.

Ei saa ja painu sinä vttuun Suomesta ensimmäisenä. Kukaan ei jää kaipaamaan. Saastainen syöpäläiseläkeloinen.

Sattuiko omaan nilkkaasi?-eri

Vierailija
237/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkevarat eivät ole valtion. Jos olisi, orpo ja purra olisivat ne jo t

Eiköhän niitä ole muitakin eläkeläisiä ja heidän omaisuuttaan ja etujaan koskevia päätöksiä kokoajan tehty.

Vierailija
238/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään kaikki nuoret ole työttömiä. Laitapa nyt linkki siihen päätökseen että nuori ei tule saamaan eläkettä jos on tehnyt töitä.

En laita, olen eri. Halusin vain vastauksen tähän.

Vierailija
239/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinä olet tietenkin maksanut ja tässä ylimielisyydessäsi kieriskelet.

En. Tein töitä ikävuodet 16 -63.   Voin vielä valita asiani ja pystyn, ja jos tarvitsen,  valitsen täyspäistä apua.

Vierailija
240/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannaas soimaan tuo Mamban ikivihreä hittibiisi ,vielä on kesää jäljellä,niin kaikki on sitten iloisia ja lopetetaan murjotus.