Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

USAA:n matkustus ystävän luokse 3 kuukaudeksi

Vierailija
01.03.2025 |

Olen aika neuroottinen nyt tämän kanssa, luin juttuja että voidaan käännyttää rajalla jos ei ole paljon tuloja, joten onko tuo totta myös suomalaisille? Ystäväni luona saisin asua, joten asumiskuluja ei juuri ole. Ruuat maksaisin itse ja niihin on varat (n. 400e/kk). Lisäksi paluulippu on ja esta. Ruokiin olen siis varannut n.1200e ja lisäksi jotain 1000e ylimääräistä. Lisäksi saan Kelan tukia koska olen lomalla alle 3 kuukautta. Oletteko matkustaneet pidemmäksi ajaksi jonkun tutun luokse ja miten mennyt? 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos matkustaa USA:han, niin onko tiedettävä kuinka pitkäksi ajaksi jää? Eikö muka voi käydä niin, että on tarkoitus olla lomamatkalla pari viikkoa, mutta viihtyykin niin hyvin, että jää pidemmäksi aikaa?

Tuota kutsutaan laittomaksi siirtolaisuudeksi.

Ai vaikka on maassa korkeintaan kolme kuukautta?

Vierailija
42/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos matkustaa USA:han, niin onko tiedettävä kuinka pitkäksi ajaksi jää? Eikö muka voi käydä niin, että on tarkoitus olla lomamatkalla pari viikkoa, mutta viihtyykin niin hyvin, että jää pidemmäksi aikaa?

Tuota kutsutaan laittomaksi siirtolaisuudeksi.

Ai vaikka on maassa korkeintaan kolme kuukautta?

Laki ei sano 3kk. vaan 90 päivää. Kannattaa olla tarkkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla paluulippu ja Esta. En tiedä mitä kysyvät rajalla.

Vierailija
44/47 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No problem. 

En kyllä tällä hetkellä lähtisi Trumplandiaan ihan periaattellisista syistä.

Taidat olla vammanen ja vielä vihervassari.

Olen vihervassari enkä todellakaan ole mikään Einstein. Elän tuilla ja käyn miekkareissa.

Vierailija
45/47 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne kysyy syytä maahantuloon niin sano että pleasure.

Vierailija
46/47 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää tietää kuinka kauan on. Asiaa kysytään rajatarkastuksen yhteydessä. Lisäksi nyt trumpin astuttua valtaan linja voi olla nopeasti tiukentunut lisää.

Vierailija
47/47 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää tietää kuinka kauan on. Asiaa kysytään rajatarkastuksen yhteydessä. Lisäksi nyt trumpin astuttua valtaan linja voi olla nopeasti tiukentunut lisää.

Mutta eikö ne nää sen automaattisesti? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan