Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

USAA:n matkustus ystävän luokse 3 kuukaudeksi

Vierailija
01.03.2025 |

Olen aika neuroottinen nyt tämän kanssa, luin juttuja että voidaan käännyttää rajalla jos ei ole paljon tuloja, joten onko tuo totta myös suomalaisille? Ystäväni luona saisin asua, joten asumiskuluja ei juuri ole. Ruuat maksaisin itse ja niihin on varat (n. 400e/kk). Lisäksi paluulippu on ja esta. Ruokiin olen siis varannut n.1200e ja lisäksi jotain 1000e ylimääräistä. Lisäksi saan Kelan tukia koska olen lomalla alle 3 kuukautta. Oletteko matkustaneet pidemmäksi ajaksi jonkun tutun luokse ja miten mennyt? 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tukia, huoh.

Niitä saa luonnollisesti jokainen jos ei ole työsuhteessa niin.

Vierailija
22/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400 e/kk ei riitä ruokaan siellä, ei alkuunkaan. Enemmän rahaa ja luottokortti on oltava, äläkä missään nimessä anna sellaista vaikutelmaa, että aikoisit jäädä maahan. Muista kattava sairausvakuutus, johon sisältyy USA, sillä sairaanhoito on siellä kymmeniä kertoja kalliimpaa kuin missään muualla maailmassa.

Paljon siellä sitten menee ruokaan?

Riippuu tietysti siitä, mitä syöt. Aiotko syödä ulkona vai teetkö kaiken ruoan itse? Onko käytössäsi auto ruokaostoksien tekemiseen? Kun tein ruoan kotona, meni n. 20 dollaria päivässä viime vuonna Kaliforniassa, yhdelle hengelle. Hinnat varmaan nousseet siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne kenenkään tuloja tutki. Kyllä nyt luulis, että 400 euroa/kk riittää yhden henkilön osuuteen ruuista, jos ruuat tehdään itse. En ole ollut pidempää aikaa Jenkeissä, mutta 3 krt lomalla, pari viikkoa kerrallaan. Kuten joku jo sanoikin, niin matkavakuutus kolmeksi kuukaudeksi.

Vierailija
24/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne kenenkään tuloja tutki. Kyllä nyt luulis, että 400 euroa/kk riittää yhden henkilön osuuteen ruuista, jos ruuat tehdään itse. En ole ollut pidempää aikaa Jenkeissä, mutta 3 krt lomalla, pari viikkoa kerrallaan. Kuten joku jo sanoikin, niin matkavakuutus kolmeksi kuukaudeksi.

400e riittää hyvin halvimpaan asumiseen, kulkemiseen ja ruokaan. Ruoka on parempaa ja halvempaa kuin suomessa. Sairausmatkavakuutus pitää olla kunnossa.

Vierailija
25/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400e riittää hyvin halvimpaan asumiseen, kulkemiseen ja ruokaan. Ruoka on parempaa ja halvempaa kuin suomessa. Sairausmatkavakuutus pitää olla kunnossa.

Ruoka ei ole usa:ssa (enää) halpaa. Juuri n. 3 kk käynyt ja nähty asia. 

Vierailija
26/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ei ole parempaa saati halvempaa kuin Suomessa, hah, hah. Kananmunat halvimmassa mahdollisessa kaupassa n. dollarin kappaleelta. Asumisen hinta riippuu paikkakunnasta, tässä ei ole tietoa onko aloittaja menossa New Yorkiin vai piharakennukseen Iowassa.

Vierailija
27/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kuukauden asuminen on täysin eri asia kuin parin viikon loma. Kyllä he tosiaan tutkivat että on rahaa elättää itsensä koko se aika. Jos rahaa ei vaikuta olevan tarpeeksi, niin herää epäilys että henkilö aikoo tehdä laittomasti töitä. 

Vierailija
28/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on ongelmaa rajalla, voivat kysellä vähän matkan tarkoituksesta ja miten aiot pärjätä matkan ajan noin pienellä rahamäärällä. Älä sano että ystäväsi maksaa sinulle mitään, voit kertoa että saat yöpyä ystävän luona ilmatteeksi.

Vierailija
29/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso tuli luokseni juuri tuon estan ajaksi, kun asuin yhdysvalloissa. Ei ne kyselleet mitään erityistä: kenen luokse olet menossa, miksi ja miten pitkäksi aikaa. Ehkä taisivat kysyä, että mitä puolisosi tekee työkseen, ja thats it. Sitten vaan *have a nice stay*

Vierailija
30/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolminkertaista budjetti niin olet paljon lähempänä todellisuutta. Usa on kallis. Itse en matkustaisi noin pitkäksi aikaa, max. kaksi viikkoa olisi sopiva matkan pituus minulle.

Vierailija
31/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400 e/kk ei riitä ruokaan siellä, ei alkuunkaan. Enemmän rahaa ja luottokortti on oltava, äläkä missään nimessä anna sellaista vaikutelmaa, että aikoisit jäädä maahan. Muista kattava sairausvakuutus, johon sisältyy USA, sillä sairaanhoito on siellä kymmeniä kertoja kalliimpaa kuin missään muualla maailmassa.

Kevyesti 20 000 dollaria kuukaudessa, vaikka asuminen, ruoka, vakuutukset jne. olisivat sinulle ilmaiset.

T:Helena K

Vierailija
32/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevyesti 20 000 dollaria kuukaudessa, vaikka asuminen, ruoka, vakuutukset jne. olisivat sinulle ilmaiset.

Kelan budjetilla kannattaa kannattaa ostaa ihan vain tavallista ruokaa.

Ruokahalun hillitseminen esimerkiksi amfetamiinin, ekstaasin, kokaiinin tai LSD:n  avulla on toki mahdollista, mutta ei onnistu hyvinvointivaltion piikkiin.

Vierailija
33/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolminkertaista budjetti niin olet paljon lähempänä todellisuutta. Usa on kallis. Itse en matkustaisi noin pitkäksi aikaa, max. kaksi viikkoa olisi sopiva matkan pituus minulle.

No voi että, ei tietenkään kenenkään pitäisi matkustaa pidemmäksi aikaa, koska sinulle 2 viikkoa on maksimi.

Vierailija
34/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnepäin AP olet menossa? On melkoiset erot hinnoissa, jos menet vaikka New Yorkiin tai jonnekin pikkukaupunkiin Minnesotassa.

Vierailija
35/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan budjetilla kannattaa kannattaa ostaa ihan vain tavallista ruokaa.

Ruokahalun hillitseminen esimerkiksi amfetamiinin, ekstaasin, kokaiinin tai LSD:n  avulla on toki mahdollista, mutta ei onnistu hyvinvointivaltion piikkiin.

Mikä muka estää laittamaan kelatuet kokaiiniin? 

Vierailija
36/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso tuli luokseni juuri tuon estan ajaksi, kun asuin yhdysvalloissa. Ei ne kyselleet mitään erityistä: kenen luokse olet menossa, miksi ja miten pitkäksi aikaa. Ehkä taisivat kysyä, että mitä puolisosi tekee työkseen, ja thats it. Sitten vaan *have a nice stay*

Vähän eri asia tulla puolison luokse kuin kaverin. Olit varmaan myös hyväpalkkaisessa työssä, joten ei ollut ihmettelemistä millä puolisosi elää. 

Vierailija
37/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minnepäin AP olet menossa? On melkoiset erot hinnoissa, jos menet vaikka New Yorkiin tai jonnekin pikkukaupunkiin Minnesotassa.

Jep juuri tämä. Yhdysvallat on iso maa, verot ja elintasot erilaisia osavaltiosta ja paikkakunnasta riippuen. Vähän niin kuin Euroopassakin hintataso vaihtelee sen mukaan ollaanko Ruotsissa vai Moldovassa.

Vierailija
38/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos matkustaa USA:han, niin onko tiedettävä kuinka pitkäksi ajaksi jää? Eikö muka voi käydä niin, että on tarkoitus olla lomamatkalla pari viikkoa, mutta viihtyykin niin hyvin, että jää pidemmäksi aikaa?

Vierailija
39/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos matkustaa USA:han, niin onko tiedettävä kuinka pitkäksi ajaksi jää? Eikö muka voi käydä niin, että on tarkoitus olla lomamatkalla pari viikkoa, mutta viihtyykin niin hyvin, että jää pidemmäksi aikaa?

Tuota kutsutaan laittomaksi siirtolaisuudeksi.

Vierailija
40/47 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella epämoraalista mennä viemään sinne rahojaan nyt kun maansa ja siinä sivussa myös maailman tuhoavat narrit ovat puikoissa.

Tuttu oli suunnitellut jo pidempään matkaa usaan mutta totesi ettei enää haluakaan viedä rahojaan sinne. Viisas päätös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme