Mikä auttaisi ummetukseen?
Kommentit (67)
Monenlaista vinkkiä olet jo saanut mutta lisään vielä Laxoberonin. Se laittaa lääkkeestä lamaantuneen suolen liikkumaan. Ihan joka päivä sitä ei kannata käyttää, ettei suoli totu siihen ja laiskistu. Eikä se haittaakaan mitään jos ei ihan joka päivä saa tavaraa tulemaan. Itsellä auttanut vain maksimiannos lääkkeiden aiheuttamaan ummetukseen. Toki ruokavaliokin on tärkeä, ja vetelisin myös sitä makrogolia, mutta jos jokin lääke lamaa pahasti suolen liikkeen ei pelkät ruokavaliot, makrogolit ym. todellakaan auta.
Voimia sinne 🙏
Muistathan välttää ruokia, mitkä kovettavat vatsaa? Banaani, pasta, juusto, sokeri.
Kauan kypsytetyt juustot. Laittaa vatsan toimimaan.
Lääkäri
Siriina kirjoitti:
Muistathan välttää ruokia, mitkä kovettavat vatsaa? Banaani, pasta, juusto, sokeri.
Ihmettelin, kun greippi kiellettiin. Tosin en sitä ole koskaan syönytkään.
- ap
Laita 0,5-1 tl psylliumia (voi olla kaupan leivontaan tarkoitettuakin) lasilliseen vettä. Pyörittele lusikalla sen aikaa, että psyllium alkaa vähän hyytelöityä. Juo tämä ja heti perään vielä yksi lasi pelkkää vettä. Jos tuo psylliumliman juominen sellaisenaan tökkii niin sekoita se vaikka smoothien joukkoon. Itsellä tämä auttaa vuorokauden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Laita 0,5-1 tl psylliumia (voi olla kaupan leivontaan tarkoitettuakin) lasilliseen vettä. Pyörittele lusikalla sen aikaa, että psyllium alkaa vähän hyytelöityä. Juo tämä ja heti perään vielä yksi lasi pelkkää vettä. Jos tuo psylliumliman juominen sellaisenaan tökkii niin sekoita se vaikka smoothien joukkoon. Itsellä tämä auttaa vuorokauden sisällä.
Kaikenlaisia ohjeita on - ruokasoodasta lähtien. Pitää lukea nuo kaikki kotihoito-ohjeet.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Ihmettelin, kun greippi kiellettiin. Tosin en sitä ole koskaan syönytkään.
- ap
Greippi ja greippimehu reagoi monien lääkkeiden kanssa vahvistaen lääkkeiden vaikutusta, siitä se vaan johtuu.
Juotko vettä tarpeeksi. Kuivuminen voi vaikuttaa myös ulosteen kuivumiseen
Toisilla on vaan hidas suoli, eikä sitä auta muuttaa muuksi, tulee ongelmia. Kaksi kertaa viikossa on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Juotko vettä tarpeeksi. Kuivuminen voi vaikuttaa myös ulosteen kuivumiseen
Yritän juoda paljon vettä.
- ap
Mulla auttaa oliiviöljy! Eli kärsin kroonisesti kovasta ja hitaasta suolentoiminnasta. Muutenkin vatsa oikuttelee jonkun verran, ärtyvän suolen oireyhtymän oireita yms. mutta ei mitään kauhean vakavaa. Se, miten saan vatsan toimimaan näyttää noudattavan aina samaa kaavaa;
Vähähiilihydraattinen kasvispitoinen ruokavalio, jauhot ja perunat/riisit pois ja hiilarit muista kasviksista. Runsaasti oliiviöljyä salaattiin ja joskus otan pari ruokalusikallista päälle vielä. Juon vettä tarpeeksi ja liikun kohtuullisesti. On jopa laksatiivinen vaikutus muistaakseni tutkitustikin oliiviöljyllä ja mulle ainakin kiva ns luomu ummetuslääke!
N45
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa oliiviöljy! Eli kärsin kroonisesti kovasta ja hitaasta suolentoiminnasta. Muutenkin vatsa oikuttelee jonkun verran, ärtyvän suolen oireyhtymän oireita yms. mutta ei mitään kauhean vakavaa. Se, miten saan vatsan toimimaan näyttää noudattavan aina samaa kaavaa;
Vähähiilihydraattinen kasvispitoinen ruokavalio, jauhot ja perunat/riisit pois ja hiilarit muista kasviksista. Runsaasti oliiviöljyä salaattiin ja joskus otan pari ruokalusikallista päälle vielä. Juon vettä tarpeeksi ja liikun kohtuullisesti. On jopa laksatiivinen vaikutus muistaakseni tutkitustikin oliiviöljyllä ja mulle ainakin kiva ns luomu ummetuslääke!
N45
Nyt on kyseessä syöpä - ei mikään peruspaskajunttura.
Vierailija kirjoitti:
Juusto auttaa, se laittaaa vatsan toimimaan. Älä juo nestettä se turvottaa siinä tapauksessa ja aiheuttaa vatsakipuja. Vältä myös viljoja.
SH
Olet erehtynyt, juusto kovettaa vatsaa!
"Monet maitotuotteet, kuten juusto, saattaa aiheuttaa ummetusta. Pieni määrä juustoa tai muita maitotuotteita ei välttämättä saa aikaan kovaa vatsaa, mutta runsas juuston syöminen tai kokonainen purkillinen jäätelöä ovat usein syynä kovalle vatsalle."
Vierailija kirjoitti:
N45
Ei jumalauta! Joku ei vaan osaa lukea yhtään mitään.
En ilkeile mutta itse ripuloin satavarmasti aina perspanon jälkeen.
Mene Kaisaniemen puistoon iltakävelylle. Siellä rassataan putket auki, halusit tai et.
Vierailija kirjoitti:
Laita pari kuivattua luumua illalla vesilasiin, ja nauti aamulla. Auttaa vatsan toimintaan.
Voi ne luumut syödä vaan illalla, niin aamulla pääsee skeidalle.
Itse syönyt magnesiumin illalla niin saan aamulla hoidettua asian pois alta.
Varmista ensin että syöt riittävästi. Pitäähän sitä tavaraa siellä olla mitä tulla ulos.
Voimia sulle hoitoihin. Itselläni auttaa kasvikset ja etenkin omena, jota suolisto kestää huonosti (kulkee läpi sulamatta).