Mikä auttaisi ummetukseen?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kylmää kahvi ja lisäksi vettä. Parasta olisi juoda aamulla tyhjään vatsaa pari lasillista vettä ja päälle muki edellispäivältä jäänyttä kahvia. Se äkkilähtö on melkoinen.
Juu, äkkilähtö sätkälle, mutta ei todellakaan auta ainakaan mulle sen enempi kun luumut, pecorin mitä täällä on ehdoteltu. Pecorin (6 litraa) tyhjensi suolen kun menin tähystykseen. Melko äkkiä alkoi ummetus uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa oliiviöljy! Eli kärsin kroonisesti kovasta ja hitaasta suolentoiminnasta. Muutenkin vatsa oikuttelee jonkun verran, ärtyvän suolen oireyhtymän oireita yms. mutta ei mitään kauhean vakavaa. Se, miten saan vatsan toimimaan näyttää noudattavan aina samaa kaavaa;
Vähähiilihydraattinen kasvispitoinen ruokavalio, jauhot ja perunat/riisit pois ja hiilarit muista kasviksista. Runsaasti oliiviöljyä salaattiin ja joskus otan pari ruokalusikallista päälle vielä. Juon vettä tarpeeksi ja liikun kohtuullisesti. On jopa laksatiivinen vaikutus muistaakseni tutkitustikin oliiviöljyllä ja mulle ainakin kiva ns luomu ummetuslääke!
N45
Ei jumalauta! Joku ei vaan osaa lukea yhtään mitään.
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmää kahvi ja lisäksi vettä. Parasta olisi juoda aamulla tyhjään vatsaa pari lasillista vettä ja päälle muki edellispäivältä jäänyttä kahvia. Se äkkilähtö on melkoinen.
Juu, äkkilähtö sätkälle, mutta ei todellakaan auta ainakaan mulle sen enempi kun luumut, pecorin mitä täällä on ehdoteltu. Pecorin (6 litraa) tyhjensi suolen kun menin tähystykseen. Melko äkkiä alkoi ummetus uudelleen.
Ei pecorin, kun Colister
Vierailija kirjoitti:
En ilkeile mutta itse ripuloin satavarmasti aina perspanon jälkeen.
Olisiko sinulle joku muu foorumi? Ylis?
Mulla oli kuopusta odottaessa vaikea ja pitkäkestoinen ummetus. Lääkäri kehotti syömään joka aamu ensimmäiseksi kolme kiiviä. Keino jäi multa kokeilematta, koska siinä vaiheessa raskautta moni ruoka-aine etoi ja kiivi kuului niihin. Kokeilin sitten muutamaa apteekin valmistetta ja niistä Laxoberon toimi mulle parhaiten. Tosin kun illalla nukkumaan käydessä otti niitä helmiä, sai kyllä varautua aamuöiseen herätykseen...
Lihaksetkin tykkää magnesiumista