Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärrättekö työssä kävijät kuinka lyhyt ja ankea teidän elämä on?

Vierailija
28.02.2025 |

Kun tekee normaalin 8 tunnin työpäivän niin teillä jää vapaata iltaisin vain 6 tuntia ja sitten nukkumaan. Miettikää teillä on vuorokaudessa vain 6 tuntia elämää ja muun ajan nukutte, teette töitä ja valmistaudutte töihin lähtöön ja työmatkoihin. Sitten kun vilkaisee työpaikkojen parkkipaikkojen autokantaa niin suurinosa tonnin ja parin romuja. On teillä kurjaa elämä. Kyllä te halvalla myytte elämänne.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanpa. 48 arkipyhää, 38 vrk lomia ( la ei lasketa lomapäiväksi joten 7 pv:n loma kuluttaa lomaoikeutta 5 pv). Tähän tietysti lisäksi 2 vapaapäivää viikossa. Onhan siinä vapaita ihmisellä ihan hyvästi.

Ilman rahaa sinä et yhteiskunnassa selviä. Jos haluaa sen parin tonnin auton, jolla pääsee kätevästi kauppaan, hoitaa lomareissuja, asioita, vetää peräkärryä muutoissa ym, kuskaa lapsia ja vaikka mitä niiin on saatava jostakin rahaa sen ostoon ja ylläpitoon. Työtön ei välttämättä autoa omista, minä omistan. Auto on myös osa itsenäistä elämää ja olemista. En ole muiden armoilla, en myöskään joukkoliikenteen. 

Jos haluat asua omakotitalossa tai missä vain valitsemassasi kämpässä, sensijaan että joudut  kunnan vuokrakasarmiin asumaan, tarvitset rahaa, lainaa. Ymmärrätkö? Lainaa maksetaan pankille takaisin ja lopulta talo, osake, asunto on oma. Sekkin on osa itsenäistä elämää, omistaa ja hallita jotakin mitä on itse valinnut. 

Jos sinulle riittää teltta metsässä, sienet ja marjat ruuaksi, prepaid kioskilta ja ainainen pummaaminen niin go ahed. Minulle ei. Ole"vapaa" toki. Itse en ole lotossa voittanut, perinyt ketään tai kyennyt sijoittamalla yms. rikastumaan joten vaihtoehdoksi on jäänyt olla osa veronmaksajien joukkoa. Niiden jotka maksavat omalla työllään myös kaikenlaisten loisten "vapaan" elämän. Onnea valitsemallasi tiellä!

Vierailija
102/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uhkaako matalapalkka alojen työntekijää heikompi irtisanomissuoja"

https://www.pam.fi/artikkelit/uhkaako-matalapalkka-alojen-tyontekijaa-h…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaanpa. 48 arkipyhää, 38 vrk lomia ( la ei lasketa lomapäiväksi joten 7 pv:n loma kuluttaa lomaoikeutta 5 pv). Tähän tietysti lisäksi 2 vapaapäivää viikossa. Onhan siinä vapaita ihmisellä ihan hyvästi.

Ilman rahaa sinä et yhteiskunnassa selviä. Jos haluaa sen parin tonnin auton, jolla pääsee kätevästi kauppaan, hoitaa lomareissuja, asioita, vetää peräkärryä muutoissa ym, kuskaa lapsia ja vaikka mitä niiin on saatava jostakin rahaa sen ostoon ja ylläpitoon. Työtön ei välttämättä autoa omista, minä omistan. Auto on myös osa itsenäistä elämää ja olemista. En ole muiden armoilla, en myöskään joukkoliikenteen. 

Jos haluat asua omakotitalossa tai missä vain valitsemassasi kämpässä, sensijaan että joudut  kunnan vuokrakasarmiin asumaan, tarvitset rahaa, lainaa. Ymmärrätkö? Lainaa maksetaan pankille takaisin ja lopulta talo, osake, asunto on oma. Sekkin on osa itsenäistä elämää, omistaa ja hallita jota

Monen työttömän puoliso on töissä.

Ja osa saa yh-tukia yhtä paljon mitä olisi palkka.

Vierailija
104/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai,mulla kyllä tälle viikolle osu 3kpl 10 tunnin yövuoroja ja muut päivät vapaata. Maanantai oli vapaa ja tiistaina tein töitä vaan 3 tuntia kun yövuoro alko klo 21. Tänä aamuna pääsin klo 7 ja siitä asti löhönny sohvalla,imuroin,kävin kaupassa,nukuin myös vähän. Kohta teen ruuan. Ja loppu viikko vapaata. Enkä nyt niin ankeaksi koe. Hyville liksoille pääsee kyllä lisäillä ja ylitöillä, uskotko et mulle on jo kahdessa kuussa tullu bruttona palkkaa yli 8500e. T. Laitoshuoltaja

Yöt ja vkl on ihan hyviä keikkoja, mutta en tod usko tuota palkkaa laikkarilla.

Ihan mahdollista. Palkanmaksuhan ei ole tasaista. Jos on kerran kuussa pp ja kerran 6 viikon lisät, tulos voi olla tuo. 

72, myös laikkari

Vierailija
105/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa töitä niin eläkkeellä saa takuueläkkeen 986 netto, ei mene veroa.

https://www.kela.fi/takuuelake

Vierailija
106/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei saa töitä niin eläkkeellä saa takuueläkkeen 986 netto, ei mene veroa.

https://www.kela.fi/takuuelake

+ eläkeläisen asumistukea.

Vierailija
107/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207711 henkilöä."

https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…

Vierailija
108/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tääkin konalan yksi trollauksista?

Sullahan oli perjantaista tähän aamuun vain yksi makkara ja banaani? Maisuiko vesipaasto?

Vai VARASTITKO oikein ruokasi?

En oikeasti ymmärrä, miten joku voi kehtaa saarnata palstalla omasta paremmuuesta, kun samalla itse mielummin varastaa kuin menee töihin...

Vierailija
109/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela-rotta tässä hei. Ai että kun nauti n kun joka aamu hetkeksi herään kuuntelemaan naapurin lapsiperheen tiusiilista ja huutoa kun ne könyävät töihin/kouluun. Itse käännän kylkeä ja jatkan unia.

Aamupäivällä heräilen ja keittelen täyden pannun kahvia jonka nautin rauhassa. Sitten vähän akitiviteetteja ja illalla nautin taas viinilasin kera hyvästä leffasta ja naureskelen naapuripetheelle joka raahustaa kotiin iltasella ja jatkavat itkulla ja huutamisella. 

Ja tuki elättinä saat asua kerrostalo luukussa slummi alueella. saat katella kun muut lähtee kesällä veneilemään tai harrastamaa jotain mukavaa lisäksi saat haaveilla ravintolassa syömisestä.varmaa kiva katella sieltä luukun ikkunasta ulos kun ei mihinkään ole rahaa.ja tohon sun tilanteeseen pääsee kuka vaan mut ei oikeen kiinosta lähteä omakotitalosta jaalkaa elämää slummi elämää.

Vierailija
110/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan parin tonnin autolla, koska laitan rahani mielummin hyvään ruokaan, mieleiseen asuntoon ja mökkiin sekä metsäomistuksiin. Ei ole huonompaa sijoitusta kuin auto.

Tuskin työssäkäynti elämääni lyhentää. Saa liikkua ja aivot pysyvät hyvässä terässä. Mitään ajan puutetta en koe. Silloin kun olin työtön, jatkuva rahan puute teki elämästä yksipuolista. Nyt on ihanaa, kun voin ostaa ruuaksi ihan mitä haluan ja varata matkoja ja festarilippuja sydämeni kyllyydestä. Työpäivätkin ovat kivoja, koska olen unelma-ammatissani. En jäisi pois töistä, vaikka voittaisin lotossa.

Vierailija
111/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiajalla töitä tehtiin noin 12 tuntia päivässä ja kuutena päivänä viikossa. 

Tuskinpa ihan noin. Työtä tehtiin ehkä hitaampaa tahtia ja taukoja oli. Tehtiin niitä kotitöitä, hoidettiin lapsia ja eläimiä. Katsos kun tehtaita ei silloin kai ollut. Melkeinpä oon varma että nykyään työnteko on raskaampaa kuin silloin. Tosin Keskiajalla ei paljon huvituksiakaam ollut

Vierailija
112/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no minulla on mielekäs työ. Käyn mielelläni töissä. On nuorena opiskellut pitkään ja nähnyt vaivaa tulevaisuuteni eteen. Se kannatti. 

Vierailija
113/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema korjaa ennen eläkettä. Isä pääsi eläkkeelle 80-luvun lopussa 58v

Kuoli syöpään 64v. Siksi tämän päivän eläkeläiset eivät vapautta nää.

Vierailija
114/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan työnteko ja palataan aikaan, jolloin ei ollut antibiootteja, kivunlievitystä, nettiä, autoja, keskuslämmitystä, sähköä... Ollaan kaikki onnellisia ilman rahaa!

Tämäpä juuri! Takaisin savupirtteihin ja kaikki ovat onnellisia. 

Vierailija
115/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpään sairastuneena tuollaiset jutut kuulostavat vain kiittämättömän mulkun narinalta. Todellakin kävisin ennemmin töissä, kuin kuolisin tähän paskaan.

Höpö,höpö trolli

Vierailija
116/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan työnteko ja palataan aikaan, jolloin ei ollut antibiootteja, kivunlievitystä, nettiä, autoja, keskuslämmitystä, sähköä... Ollaan kaikki onnellisia ilman rahaa!

Tämäpä juuri! Takaisin savupirtteihin ja kaikki ovat onnellisia. 

Olivat onnellisempia

Vierailija
117/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkää ja laadukasta sinun elämäsi sitten on? Tukien varassa kituuttavan on tehtävä tiliä kaikesta, ei saa edes asua siellä missä haluaisi. Et saa syödä mitä haluat etkä ostaa mitä haluat, koska rahat eivät riitä. Kela kyttää pankkitiäsi.Työttömän on raportoitava työttömyydestään joka vtun päivä.

Idioottimainen kommentti. Suomessa on paljon pienituloisia TYÖSSÄKÄYVIÄ, jotka eivät myöskään saa syödä tai asua, missä haluavat. Moni työssäkäyvä saa myös tukia.