Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärrättekö työssä kävijät kuinka lyhyt ja ankea teidän elämä on?

Vierailija
28.02.2025 |

Kun tekee normaalin 8 tunnin työpäivän niin teillä jää vapaata iltaisin vain 6 tuntia ja sitten nukkumaan. Miettikää teillä on vuorokaudessa vain 6 tuntia elämää ja muun ajan nukutte, teette töitä ja valmistaudutte töihin lähtöön ja työmatkoihin. Sitten kun vilkaisee työpaikkojen parkkipaikkojen autokantaa niin suurinosa tonnin ja parin romuja. On teillä kurjaa elämä. Kyllä te halvalla myytte elämänne.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kollegani tekevät töitä vielä yli 70-vuotiaina, koska he haluavat.

Vierailija
22/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Minä en tee työtä matalapalkka-alalla. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että on olemassa kivoja ja palkitsevia töitä? Not, koska olet niin vtun tyhmä.

Eipä ole sinun mielenlaatuusi parantavasti vaikuttanut

-eri, matalapalkkatyössä ja vastailen kivasti, koska olen onnellinen  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisesi soittavat meille.

sossu, yksi elättäjistäsi

Vierailija
24/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkunhan se on sinutkin elätettävä eli työtä tekevien veronmaksajien!

Tuet pois, niin loppuu tuonkin torvelon elämä lyhyeen. Kaikenlaista sitä saa lukea kun pitkään elää (80 v).

Vierailija
25/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on itseisarvo. Yhä useampi yritys tajuaa tämän eikä enää maksa palkkaa vaan ottaa vain 9e/pv työntekijöitä. Se työ itsessään on palkka! Elanto tulee sitten tuista ja kolmannelta sektorilta.(Seurakunnat, ruokajaot) Mitä nopeammin kaikki siirtyy tähän sitä parempi!

Vierailija
26/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse onkin siitä, että meidän nöyrien työmiurahaisten pitää raataa, jotta yläluokalla olisi kivaa. Oikeastaan kaikki lisät pois niin ei elvistelisi duunari ekää niilläkään. Liian hyvään jo tottuneet. Auto pois ja qsumaan työpaikoille kiin kuin Aasiassa jo tehdään. Se nostaisi suomen lalasta

Ei, vaan meidän on tehtävä töitä, jotta elämäntapatyöttömillä olisi tukia joiden varassa loisia. Jos kukaan ei tekisi töitä, yhteiskunta ei pyörisi eikä olisi Kelaakaan.

Minä ainakin teen työni ja maksan veroni. Enkä ole niin typerä, että kehtaisin valittaa Kelan tuista. Ne ovat varsin vaatimattomat. Suosittelen kaikkia (varsinkin sitä idioottia, joka täällä joka ikinen päivä valittaa työttömistä) elämään muutaman vuoden Kelan tuilla ihan kokeeksi. Olisi silmiä avaava kokemus.

Vierailija
27/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ myös antaa, pystyvyyden ja osallisuuden kokemuksia, ystäviä, tuttavia. Sosiaalisen aseman, rytmiä, sisältöä. Myös itse työ voi olla monelle mielekästä, kehittävää. Vähän sellaista palkallista päivätoimintaa. 

Vierailija
28/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkunhan se on sinutkin elätettävä eli työtä tekevien veronmaksajien!

Tuet pois, niin loppuu tuonkin torvelon elämä lyhyeen. Kaikenlaista sitä saa lukea kun pitkään elää (80 v).

80v? Olisin veikannut 8v. Käytöstapasi ainakin ovat 8 vuotiaan tasolla.

Vierailija
29/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisesi soittavat meille.

sossu, yksi elättäjistäsi

No tavallaan te elätätte toisianne. Ei sossulaisia - ei sossun töitä. Sillä lailla asiakkaasi elättävät sinut.

Vierailija
30/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkää ja laadukasta sinun elämäsi sitten on? Tukien varassa kituuttavan on tehtävä tiliä kaikesta, ei saa edes asua siellä missä haluaisi. Et saa syödä mitä haluat etkä ostaa mitä haluat, koska rahat eivät riitä. Kela kyttää pankkitiäsi.Työttömän on raportoitava työttömyydestään joka vtun päivä.

Mutta ehkä sinä oletkin sijoitustesi koroilla elävä oloneuvos jolle rahaa tulee ovista ja ikkunoista ilman että sinun tarvitsee tehdä mitään. Kaikki aikasi on omaa aikaasi, ja suurin ongelmasi on siinä miten sen tapat.

Varmasti on elämä parempaa työttömänä kuin tehdä töitä matalapalkka-alalla jossa menee terveys ja juuri mitään ei jää käteen, nämä työläiset asuu vuokralla ja ajaa halvoilla autonromuilla, sekö on kaiken tämän arvoista?

Itse valitsisin silti sen työssä käymisen. Monestakin syystä. Se on selvä, että ei Suomessa töissä käymällä rikastu, kun pitää teidät tukielätitkin elättää.

Vierailija
31/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä työpaikkojen parkkipaikkoja olet vahdannut?

Kuka ne sitten omistaa kaikki ne uudehkot autot, jotka tuovat lapsia jalkapallotreeneihin. Pelkästään kun kiekkokaukalo aukeaa näkee talven aikana puolet uusista automalleista. Viereisessä satamassa on paljon veneitä, suppajia uimareita. Ja talvella jää on täynnä leijalautailijoita, hiihtäjiä, pilkkijöitä ja moottorikelkkailijoita......

Sen 6 tuntia vapaa aikaa voi käyttää niin moneen.

Mee vilkasee jonku tehtaan pihaan missä on tavallisia työläisiä niin halvoilla romuilla ajavat.

Kun minä olin kesätöissä rakennuksilla, niin jokaisella työmiehellä oli hyvin kallis ja uusi auto. 

Tuo oli sitä aikaa, kun työmiehet oli suomalaisia. 

Vierailija
32/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse valitsisin silti sen työssä käymisen. Monestakin syystä. Se on selvä, että ei Suomessa töissä käymällä rikastu, kun pitää teidät tukielätitkin elättää."

Ymmärtäisit jo pitää pääsi kiinni

Vierailija
33/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin mäkin ettei mun tarttisi tehdä töitä. Tuet vaan on naurettavan pienet, niillä eläminen olisi sitä kituuttamista. Eikä mun elämä työttömänä olisi yhtään pitempi,varmaan lyhyempi kun ei olisi työterveyttä 

Vierailija
34/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kokemusta molemmista ja valitsen työn. Palkalla pystyy toteuttamaan itseään iltaisin ja viikonloppuisin. Muutenkin voi järjestellä elämäänsä mukavammaksi.

Kyllä. Viiskymppisenä aloin himmailla ja otin loparit. Olen työllistynyt viime vuodet vuokratyöläisenä ja noin puolet ajasta olen vapaalla, siis puolisen vuotta. Palkka on paras ja ainoa motivaattori. Palkka on kohtalainen ja sen myötä ansiosidonnainenkin. Töissä ollessa tienaan ja säästän, työttömänä laiskottelen ja nautin.

Vierailija
35/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkää ja laadukasta sinun elämäsi sitten on? Tukien varassa kituuttavan on tehtävä tiliä kaikesta, ei saa edes asua siellä missä haluaisi. Et saa syödä mitä haluat etkä ostaa mitä haluat, koska rahat eivät riitä. Kela kyttää pankkitiäsi.Työttömän on raportoitava työttömyydestään joka vtun päivä.

Mutta ehkä sinä oletkin sijoitustesi koroilla elävä oloneuvos jolle rahaa tulee ovista ja ikkunoista ilman että sinun tarvitsee tehdä mitään. Kaikki aikasi on omaa aikaasi, ja suurin ongelmasi on siinä miten sen tapat.

Varmasti on elämä parempaa työttömänä kuin tehdä töitä matalapalkka-alalla jossa menee terveys ja juuri mitään ei jää käteen, nämä työläiset asuu vuokralla ja ajaa halvoilla autonromuilla, sekö on kaiken tämän arvoista?

Eikö kapasiteetti riitä ymmärtämään, että nämä matalapalkkaiset veronmaksajat maksavat elatuksesi ja asumisesi? Ja sinä vajaamielinen umpityhmyydessäsi halveksit vielä heitä.

Vierailija
36/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiajalla töitä tehtiin noin 12 tuntia päivässä ja kuutena päivänä viikossa. 

Paitsi talvisin.

Vierailija
37/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse onkin siitä, että meidän nöyrien työmiurahaisten pitää raataa, jotta yläluokalla olisi kivaa. Oikeastaan kaikki lisät pois niin ei elvistelisi duunari ekää niilläkään. Liian hyvään jo tottuneet. Auto pois ja qsumaan työpaikoille kiin kuin Aasiassa jo tehdään. Se nostaisi suomen lalasta

Ei, vaan meidän on tehtävä töitä, jotta elämäntapatyöttömillä olisi tukia joiden varassa loisia. Jos kukaan ei tekisi töitä, yhteiskunta ei pyörisi eikä olisi Kelaakaan.

Tämä!

Vierailija
38/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiajalla töitä tehtiin noin 12 tuntia päivässä ja kuutena päivänä viikossa. 

Ei tehty.

Vierailija
39/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään  vesijuoksussa, ja saunoamassa. Yrittäjänä jää paljon vapaa aikaa-töitä teen alkuillasta:) Mukava elämä.  En menee raha edellä, vaan terveys edellä. 

Vierailija
40/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kuolinvuoteella: Olisinpa tehnyt enemmän töitä!