Ymmärrättekö työssä kävijät kuinka lyhyt ja ankea teidän elämä on?
Kun tekee normaalin 8 tunnin työpäivän niin teillä jää vapaata iltaisin vain 6 tuntia ja sitten nukkumaan. Miettikää teillä on vuorokaudessa vain 6 tuntia elämää ja muun ajan nukutte, teette töitä ja valmistaudutte töihin lähtöön ja työmatkoihin. Sitten kun vilkaisee työpaikkojen parkkipaikkojen autokantaa niin suurinosa tonnin ja parin romuja. On teillä kurjaa elämä. Kyllä te halvalla myytte elämänne.
Kommentit (117)
Kyllä työnteostakin voi nauttia ja työssään viihtyä. Riippuu mistä sen dopamiininsa saa. Hyvinvointiaan tarkkaileva ja kunnostaan huoltapitävä jaksaa paremmin ja on hyvävointinen. Jos istuu paikallaan päivät pitkät ilman ärsykkeitä, aivojen terveys kärsii. Kun löytää hyvän balanssin työ- ja vapaa-ajan välille ei pääse turtumaan vaan vapaa-ajastakin osaa nauttia kun välillä tekee töitä. Tyytyväisyys voi olla jopa flow-tilan kaltaisia elämyksiä työssä. Jos aina tekee itselleen merkityksellisiä ja mukavia asioita niin ennenpitkää ne lakkaavat olemasta enää tyydyttäviä. Itsensä jatkuva kehittäminen on osa aivojen hyvinvointia ja uteliaisuus ja mielenkiinto kasvaa kun pääsee tekemään asioita jotka koetaan miellyttäviksi.
Ymmärrän, siksi mietinkin lopputilin ottoa.
Lopetetaan työnteko ja palataan aikaan, jolloin ei ollut antibiootteja, kivunlievitystä, nettiä, autoja, keskuslämmitystä, sähköä... Ollaan kaikki onnellisia ilman rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkää ja laadukasta sinun elämäsi sitten on? Tukien varassa kituuttavan on tehtävä tiliä kaikesta, ei saa edes asua siellä missä haluaisi. Et saa syödä mitä haluat etkä ostaa mitä haluat, koska rahat eivät riitä. Kela kyttää pankkitiäsi.Työttömän on raportoitava työttömyydestään joka vtun päivä.
Mutta ehkä sinä oletkin sijoitustesi koroilla elävä oloneuvos jolle rahaa tulee ovista ja ikkunoista ilman että sinun tarvitsee tehdä mitään. Kaikki aikasi on omaa aikaasi, ja suurin ongelmasi on siinä miten sen tapat.
Varmasti on elämä parempaa työttömänä kuin tehdä töitä matalapalkka-alalla jossa menee terveys ja juuri mitään ei jää käteen, nämä työläiset asuu vuokralla ja ajaa halvoilla autonromuilla, sekö on kaiken tämän arvoista?
Sulla on naurettavia kuvitelmia.Minä tein matalapalkkaisia töitä ja mulla on kaikki mitä olen halunnut,asun uutena ostetussa talossa ym.Olen jopa pari uutta autoa ostanut.Sinä saat homehtua kerrostalokopperossa,minulle elämän laadulla on väliä vaikka sen eteen joutuu töitä tekemään.
Mä nautin työstäni. Saan toteuttaa itseäni, saavutan usein flow-tilan ja saan onnistumisen kokemuksia. Työporukkakin on mukava. Liikuntaa tulee myös työpäivän aikana mukavasti, kun vapaa-ajalla olen muuten aika passiivinen. Kaiken lisäksi tästä maksetaan!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työnteostakin voi nauttia ja työssään viihtyä. Riippuu mistä sen dopamiininsa saa. Hyvinvointiaan tarkkaileva ja kunnostaan huoltapitävä jaksaa paremmin ja on hyvävointinen. Jos istuu paikallaan päivät pitkät ilman ärsykkeitä, aivojen terveys kärsii. Kun löytää hyvän balanssin työ- ja vapaa-ajan välille ei pääse turtumaan vaan vapaa-ajastakin osaa nauttia kun välillä tekee töitä. Tyytyväisyys voi olla jopa flow-tilan kaltaisia elämyksiä työssä. Jos aina tekee itselleen merkityksellisiä ja mukavia asioita niin ennenpitkää ne lakkaavat olemasta enää tyydyttäviä. Itsensä jatkuva kehittäminen on osa aivojen hyvinvointia ja uteliaisuus ja mielenkiinto kasvaa kun pääsee tekemään asioita jotka koetaan miellyttäviksi.
Mulla se työ oli sitä, että istuin päivät pitkät paikallaan ilman ärsykkeitä. Kahdeksan vuotta kestin (yritin kyllä koko ajan etsiä uutta työtä ja opiskelin lisää työn ohessa), kunnes kuppi meni nurin. (Eikä sit ollut ammatinvalintakysymys, vaan menin tonne kun en oman alan työhön päässyt...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkää ja laadukasta sinun elämäsi sitten on? Tukien varassa kituuttavan on tehtävä tiliä kaikesta, ei saa edes asua siellä missä haluaisi. Et saa syödä mitä haluat etkä ostaa mitä haluat, koska rahat eivät riitä. Kela kyttää pankkitiäsi.Työttömän on raportoitava työttömyydestään joka vtun päivä.
Mutta ehkä sinä oletkin sijoitustesi koroilla elävä oloneuvos jolle rahaa tulee ovista ja ikkunoista ilman että sinun tarvitsee tehdä mitään. Kaikki aikasi on omaa aikaasi, ja suurin ongelmasi on siinä miten sen tapat.
Varmasti on elämä parempaa työttömänä kuin tehdä töitä matalapalkka-alalla jossa menee terveys ja juuri mitään ei jää käteen, nämä työläiset asuu vuokralla ja ajaa halvoilla autonromuilla, sekö on kaiken tämän arvoista?
Matalapalkka-alalla kyllä, mutta olen terve ja voin oikein hyvin. Lisäksi rivariasunto on oma ja velaton eikä kukaan kyttää tilejäni, rahankäyttöä eikä vaadi tekemään pakkohakuja tai kiristä leikkauksilla.
Mulle se työ on elämää. Tapaan kiinnostavia ihmisiä, kollegat on kavereita ja saan tehdä jänniä juttuja. Mun työ on sitä mitä aika pitkälti tekisin vaikka olisin vapaaherra.
Mä masentuisin ja alkaisin ryypiskellä ilman töitä, joskus oli pätkä työttömyyttäkin ja en tykännyt.
Oon saanut paljon ystäviä töiden kautta, samanhenkisiä ja monen ikäisiä. Osa on niin läheisiä että voi sanoa että ovat kuin perhettä. Olisin paljon köyhempi sosiaalisesti jos en kävisi töissä, miehenkin löysin työpaikalta. 😄
Kela-rotta tässä hei. Ai että kun nauti n kun joka aamu hetkeksi herään kuuntelemaan naapurin lapsiperheen tiusiilista ja huutoa kun ne könyävät töihin/kouluun. Itse käännän kylkeä ja jatkan unia.
Aamupäivällä heräilen ja keittelen täyden pannun kahvia jonka nautin rauhassa. Sitten vähän akitiviteetteja ja illalla nautin taas viinilasin kera hyvästä leffasta ja naureskelen naapuripetheelle joka raahustaa kotiin iltasella ja jatkavat itkulla ja huutamisella.
Matalapalkka-alalla pitää osata laskea. Näin osa-aikaisena töihin kutsuttuna tänään on reilun 500 euron päivä: palkka, hälyrahat, ylityötä, vuoronjatko, henkkoht lisät. Ei kokopäiväraadanta kannata.
Vierailija kirjoitti:
Kela-rotta tässä hei. Ai että kun nauti n kun joka aamu hetkeksi herään kuuntelemaan naapurin lapsiperheen tiusiilista ja huutoa kun ne könyävät töihin/kouluun. Itse käännän kylkeä ja jatkan unia.
Aamupäivällä heräilen ja keittelen täyden pannun kahvia jonka nautin rauhassa. Sitten vähän akitiviteetteja ja illalla nautin taas viinilasin kera hyvästä leffasta ja naureskelen naapuripetheelle joka raahustaa kotiin iltasella ja jatkavat itkulla ja huutamisella.
Toisaalta joudut kuuntelemaan sitä kuitenkin :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta joudut kuuntelemaan sitä kuitenkin :/
Hyvää hupia se on kun tietää että kohta se huuto tyyntyy itkuksi ja lopulta hiljaiseksi tihrustamiseksi😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää ketjussa vastailevien työllisten älyn ja luonteen heikkolaatuisuus. Hirveätä triggeröitymistä, haukkumista ja kiroilua :D
Ja sen sijaan sinä olet saanut kommentteja lukiessasi lukemattomia älyllisiä orgasmeja? Voi hyvänen aika miten älyllisesti ylivertainen oletkaan! Täällä se on tosin helppo tunne saavuttaa, etkä muualla siihen kykene. Siksi et työelämässäkään pärjää.
Olen kokopäivätyössä ja pärjännyt työssäni loistavasti, kiitos vain. Siksipä juuri ihmettelinkin millaisia te muut töissäkäyvät olette (ja kuka on ottanut tuollaisia töihin).
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita yhtään herätä töihin. Viikon loma Leville pian edessä, toinen huhtikuun lopussa Madeiralle. Kesä omalla mökillä ja syksyllä joku kaupunkiloma. Mitens ap.lla?
Olen aina ihmetellyt ihmisten matkustusaddiktiota. Hirveä homma siirtää luunsa loman ajaksi ulkomaille ja sieltä takaisin. Käy työstä.
-ei ap
Ai kamala. Mitä minä olen hyötynyt töistä?? En mitään. Auto on pakollinen mutta sekin on vanha rohjo mikä hajoaa koko ajan.
Ei varaa uuteen. Kaikki suoritelisät poistettu. Vuokra nousee joka vuosi 50€, mutta vastaavastinpalkka ei. Kaikki rahat menee ruokaan ja autoon. MITÄÄN ei pysty suunnitelemaan eikä harrastamaan enää. 20v sitten mulle jäi palkasta jopa 500€/kk!! Mikä järki tässä enää on, kuolo voisi jo korjata pois🙄
Ankeampaa se on ainakin joillain työttömillä. Tupakkaan löytyy rahaa ja lähinnä käyvät vaan ulkona kessulla pitkin päivää ihmettelemässä, aina samat naamat. Ei ole muta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä voin olla päivät kämpillä joko netissä tai pelata. Se on elämää.
Vierailija kirjoitti:
Keskiajalla töitä tehtiin noin 12 tuntia päivässä ja kuutena päivänä viikossa.
No ei tartte keskiajalle asti mennä. Suomikin oli agraariyhteiskunta eli karjaa hoidettiin ja maata viljeltiin aina jonnekin 1960-70 luvuille. Karjaa piti hoitaa 7 päivää viikossa ja sadonkorjuun aikaan 12 tuntia päivässä jopa viikonloppuisin jos säät sallivat. Maalta olen kotoisin ja tiedän että näin oli.
Mulla on tilava kattohuoneisto keskustassa, urheiluauto, tila-auto, moottoripyörä, käyn vuodessa kolme kertaa lomalla ulkomailla, teen mielenkiintoisia kansainvälisiä töitä etänä omassa kodissa ilman läsnäolopakkoa, ei tarvitse ikinä miettiä onko varaa johonkin, on hyvä eläkekertymä, runsaasti tuottavia sijoituksia, jne.
En koe että mua olisi jotenkin älyttömästi kusetettu kun käyn töissä.