Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärrättekö työssä kävijät kuinka lyhyt ja ankea teidän elämä on?

Vierailija
28.02.2025 |

Kun tekee normaalin 8 tunnin työpäivän niin teillä jää vapaata iltaisin vain 6 tuntia ja sitten nukkumaan. Miettikää teillä on vuorokaudessa vain 6 tuntia elämää ja muun ajan nukutte, teette töitä ja valmistaudutte töihin lähtöön ja työmatkoihin. Sitten kun vilkaisee työpaikkojen parkkipaikkojen autokantaa niin suurinosa tonnin ja parin romuja. On teillä kurjaa elämä. Kyllä te halvalla myytte elämänne.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Siksi olen onnellinen siitä että teen nykyisessä ammatissani vain 6-7 kk töitä vuodessa. 20 v tein normaalisti töitä vuoden ympäri, ja tuntui kuin olisin ollut vanki pakkotyössä, aamuherätys, töihin, kotiin, pari tuntia tv:tä, nukkumaan, kotityöt ja sama alusta. 

Vierailija
82/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraa puhetta naamaa vasten ja myönnän, totta joka sana. Paitsi ehkä ne tonnin parin romut ja rahoitusyhtiön laina-autot. Jokatapauksessa työvuosia vielä jäljellä ja niiden myötä lisääntyy katkeruus, tympääntyneisyys ja ennen kaikkea välinpitämättömyys muita kohtaan. Työnteko pilaa elämän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielelläni töissä. Vaihtoehtona olisi sohvakuolema tai mielenterveysongelmat. Kokeilin puolentoista vuoden ajan sairauslomaa. Pää meinasi hajota.

Nytkin voisin olla sairauslomalla syöpähoitojen takia, mutta teen mieluummin töitä jaksamisen ehdoilla. Pää pysyy paremmin kunnossa, kun saan tavata ihania kollegoita ja työ on kiinnostavaa. Työnantajan asenne on kannustava, esimies muistaa aina kysellä vointia. Palkka on mitä on, mutta sen verran riittävä, ettei tarvitse huolehtia ruokakaupassa rahan riittävyydestä ja säästöjä kertyy tasaisesti. Etätöissä vapaa-aikaa jää enemmän kuin työaikaa. Toisaalta toimistollakin on kiva käydä, mutta vain silloin kun oma terveys sen sallii.

Vierailija
84/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen että tein ylivuosia töitä ja korotin eläkettäni. Nyt voin irroitella.

Vierailija
85/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää ketjussa vastailevien työllisten älyn ja luonteen heikkolaatuisuus. Hirveätä triggeröitymistä, haukkumista ja kiroilua :D

Niitä kiukuttaa ja ovat kateellisia työttömille kun älyävät että elävät lampaan elämää työpaikoilla ja tottelevat pomojen käskyjä pienellä palkalla ja samalla menee terveys ja vapaa-aika ja mitään ei jää käteen.

Vierailija
86/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään mun työstä ja työyhteisöstä ja työkavereista. Meillä on siisti työpaikka tärkeällä alalla, hyvät työolot ja palkat. Vaikka loma on ihanaa ja aina lomasta haaveilee, en kuitenkaan koe että elämäni on työni vuoksi kamalaa. Työni on tosi merkityksellistä ja merkittävää , eikä sitä voi tehdä robotti. Jonkun se työ on tehtävä, että ihmiset saa purnata nettipalstoilla

87/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai,mulla kyllä tälle viikolle osu 3kpl 10 tunnin yövuoroja ja muut päivät vapaata. Maanantai oli vapaa ja tiistaina tein töitä vaan 3 tuntia kun yövuoro alko klo 21. Tänä aamuna pääsin klo 7 ja siitä asti löhönny sohvalla,imuroin,kävin kaupassa,nukuin myös vähän. Kohta teen ruuan. Ja loppu viikko vapaata. Enkä nyt niin ankeaksi koe. Hyville liksoille pääsee kyllä lisäillä ja ylitöillä, uskotko et mulle on jo kahdessa kuussa tullu bruttona palkkaa yli 8500e. T. Laitoshuoltaja

Yöt ja vkl on ihan hyviä keikkoja, mutta en tod usko tuota palkkaa laikkarilla.

88/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teenkin 10-12 yövuoroa kuussa, niin on 18-20 vapaapäivää.

Mikä työ? Olen yökukkuja, joten sopisi minulle. Palkka?

Teen sote-alalla keikkaa. Yritän bongata yöt ja varsinkin vkl. Palkka 14,50.

Vierailija
89/117 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut elämässäni sekä työttömäni että työssä käyvänä. Samaa harmaata paskaa tämä enimmäkseen on kummin päin tahansa.

Vierailija
90/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kuolinvuoteella: Olisinpa tehnyt enemmän töitä!

Suomalainen idiootti kuolinvuoteella: Stanan sossupummit!

Vierailija
91/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela-rotta tässä hei. Ai että kun nauti n kun joka aamu hetkeksi herään kuuntelemaan naapurin lapsiperheen tiusiilista ja huutoa kun ne könyävät töihin/kouluun. Itse käännän kylkeä ja jatkan unia.

Aamupäivällä heräilen ja keittelen täyden pannun kahvia jonka nautin rauhassa. Sitten vähän akitiviteetteja ja illalla nautin taas viinilasin kera hyvästä leffasta ja naureskelen naapuripetheelle joka raahustaa kotiin iltasella ja jatkavat itkulla ja huutamisella. 

Toisaalta joudut kuuntelemaan sitä kuitenkin :/

Hyvää hupia se on kun tietää että kohta se huuto tyyntyy itkuksi ja lopulta hiljaiseksi tihrustamiseksi😁

Tulisin hulluksi tuollaisessa tilanteessa. Onneksi pääsee töihin, eikä tarvi sitä kuunnella.

Vierailija
92/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet itse hoitanut elämäsi rahoittamisen? anna kun arvaan: olet joko "sijoittanut" tai Kelapummi. Tai perinyt rahaa. Tämä oli ihan typerä provo joka pitäs heti lähössään poistaa. Idiootti.

Vierailija
93/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiajalla töitä tehtiin noin 12 tuntia päivässä ja kuutena päivänä viikossa. 

Sai juoda alkoholia myös työaikana?

Vierailija
94/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettäisi ajaa muutaman tonnin romulla tai ylipäätään polttomoottoriautolla.

Vierailija
95/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää ketjussa vastailevien työllisten älyn ja luonteen heikkolaatuisuus. Hirveätä triggeröitymistä, haukkumista ja kiroilua :D

Ja sen sijaan sinä olet saanut kommentteja lukiessasi lukemattomia älyllisiä orgasmeja? Voi hyvänen aika miten älyllisesti ylivertainen oletkaan! Täällä se on tosin helppo tunne saavuttaa, etkä muualla siihen kykene. Siksi et työelämässäkään pärjää.

Olen kokopäivätyössä ja pärjännyt työssäni loistavasti, kiitos vain. Siksipä juuri ihmettelinkin millaisia te muut töissäkäyvät olette (ja kuka on ottanut tuollaisia töihin).

Kaikki eivät saa palkkaa tyhjäntoimittamisesta. Samaan aikaan yhdessä ketjussa joku/jotkut haukkuvat ensin työttömiä (ja työttömiksi luulemiaan) loisiksi (mahdatko sinä olla yksi näistä ns "loisista"?) ja toisessa ketjussa sylkevät työssäkäyviä päin näköä. Vain siitä että käyvät töissä. Saat sellaista kohtelua, minkä olet ansainnut.

Vierailija
96/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä, aikataulutettu elämä jonka joku muu on määrännyt ei vaan sovi minulle vaan haluan elää vapaana oman tien kulkijana.

nimim. Ruokkikaa minut

t.Leipee ja lämpöööö!

Vierailija
97/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takiahan tätä tehdään. Sinä ja geenisi mätänette kaupungin vuokrayksiössä. Elät ja kuolet ilman, että sinusta jää mitään maailmaan.

Vierailija
98/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiajalla töitä tehtiin noin 12 tuntia päivässä ja kuutena päivänä viikossa. 

No ei tartte keskiajalle asti mennä. Suomikin oli agraariyhteiskunta eli karjaa hoidettiin ja maata viljeltiin aina jonnekin 1960-70 luvuille. Karjaa piti hoitaa 7 päivää viikossa ja sadonkorjuun aikaan 12 tuntia päivässä jopa viikonloppuisin jos säät sallivat. Maalta olen kotoisin ja tiedän että näin oli.

Suomessa osa väestä elää edelleen kuin keskiajalla...

Vierailija
99/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
100/117 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten takiahan tätä tehdään. Sinä ja geenisi mätänette kaupungin vuokrayksiössä. Elät ja kuolet ilman, että sinusta jää mitään maailmaan.

Mutku ne "nauttii elämäst" :D