Miehen "vonkaamisesta" valittava, ymmärrä tämä
Usein saa lukea avauksia, että naista ärsyttää miehen seksialoitteet, joita nimitetään halventavasti vonkaamiseksi. Ja useimmiten asetelma on juuri noin päin, vaikka voihan miestäkin harmittaa naisen liika innokkuus. "Vonkaamisesta" valittava, oletko ajatellut, että teillä on vielä toistaiseksi asiat hyvin: puolisosi haluaa sinua. Hän on mitä ilmeisimmin seksuaalisempi ihminen kuin sinä, mutta haluaa seksiä sinun kanssasi. Sinun olisi syytä olla iloinen siitä.
Kun pakkeja tulee tarpeeksi monta kertaa, niin kyllä mies ottaa opikseen. Hänen seksuaalinen halunsa ei vähene, mutta hän kohdistaa sen muualle. Eli jos "vonkaaja" lopettaa seksialoitteiden tekemisen, on hänen huomionsa jo muissa naisissa. Se on lopun alkua teidän suhteellenne. Kokemusta on.
Kommentit (77)
Kyllä minä itse päätän omasta kehostani ja hittojakaan ei kiinnosta kuunnella minkään sortin vonkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
No saatiinhan taas sinunkin mielipiteesi asiaan. Vaikka oikeastaan mitään sanottavaa ei taaskaan ollut.
Muistakaa miehet hyväillä klitorista, niin kyllä se mamma siitä lämpenee ja suksi luistaa."
Niin eihän asiaan toki naisen nautinto kuulu millää lailla. Ja onneksi sinä tuot aina jotain "oikeaa asiaa", kuten nytkin.
"Muistakaa miehet hyväillä klitorista, niin kyllä se mamma siitä lämpenee ja suksi luistaa".
No eikö tämä ole juuri sitä sinun agendaasi ydintä? Vai oletko sitä mieltä, että tuossa ei ollut oikeaa asiaa?
Eikö sulla ole omaa agendaa? Mutta hyvä kun kehoitat miehiä koskemaan siihen klitorikseen!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä itse päätän omasta kehostani ja hittojakaan ei kiinnosta kuunnella minkään sortin vonkausta.
Ka kohta oot valittamassa täällä, kuinka joudut kaikki alotteet seksiin tekemään ite, kun miehes ei tee ensimmäistäkään aloitetta koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni ei ole "vonkaaja", mutta kyllähän hänestä useimmiten huomaa, kun seksiä tekisi mieli. Tämä aamu oli taas sellainen. Otin hänen kädestä kiinni vieden sen pilluuni; toisella kädellä rupesin hyväilemään hänen penistään. Suukottelimme......
Menikö rannetta myöden sisään?
1-2 hyvin toimivaa sormea, se riittää......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli riitaa eilen vonkaamisesta. Vaimo kokee seksin ehdottelun, lähestymisyritykset tai joskus suorat kysymykset edes suikkarista ahdistavaksi. (edellisestä suikkarista 6kk)muistan😃
Teen kotitöitä jopa enemmän. Leikin lapsen kanssa ynnä muuta osallistumista. Välillä antanut viikkoja ja kuukausia tilaa. Olen yrittänyt herätellä haluja mutta ei siitä mitään tule.
Se on vaan vongattava jos meinaa että seksiä on. Arjen kiireet, stressi, lapsen asiat, muun suvun asiat, maailman murheet. Kaikki tuntuu menevän seksin edelle. Jos aloitteet jättää vaimolle niin seksiä on max kerran kuussa. Siksi vonkaaminen on pakollista.
Valitettavan usein kuultu tarina. Yritin jo aiemmin perustella vanhemmalle miehelle, että metatöiden jakaminen kotona ja pariskunnan seksielämä ovat kaksi eri asiaa. Yhteinen nimit
Vaivaituisitko lukemaan kommenttini tästä ketjusta ajatuksen kanssa. Toistan lyhyesti keskeisimmät pointtini:
1. Parisuhde on yhteispeliä, joka vaatii kummaltakin panostusta. Siihen kuuluu toisen kunnioittaminen, parisuhteen arvostaminen, henkinen läheisyys ja me-henki - sekä useimmille seksi.
2. Jos ongelma on metatöiden määrässä, ne pitää jakaa tasaisemmin. Vastuu on kummallakin.
3. Jos ongelma on seksielämässä tai toisen haluttomuudessa, asian ratkaiseminen on kummankin vastuulla yhdessä (ei ensisijaisesti miehen). Kumpikin antaa panoksensa seksielämään kuten muuhunkin elämään.
Sinä olet luonut vaimosi kanssa oman dynamiikkanne ja tavan toimia. Se toimii teillä, ja hyvä niin. Se ei kuitenkaan tsrkoita, että se toimisi kaikilla muilla samalla tavalla. AP
Sokeita miehiä täällä.
Ja lukutaidottomiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vonkaamisen asemesta pitäisi miehen pitäisi keskittyä siihen, miten ja millä keinoilla saisi vaimon itse haluamaan enemmän seksiä. Etsiä jä löytää ne keinot millä vaimon halut syttyyy. Jos alkaa vasta illalla vonkaamaan seksiä on jo hävinnyt. Vaimon halut pitää herätellä jo paljon aikaisemmin. Näin olen itse tehnyt ja toteuttanut kun meinasi meilläkin ruuhkavuosinä mennä siihen, että olin vonkaamassa ja herättelemässä liian myöhään. Sitä se teettää jos mies suurimman osan päivää ja viikkoa keskittyy vain omiin juttuihinsa. Kannattaisi enemmän keskittyä vaimoon, MEIHIN ja MEIDÄN juttuihin. Yhdessä oleminen ja tekeminen poikii sitten enemmän yhteistä tekemistä seksissä.
Jos niitä haluja ei ole, niin milläs herättelet? Kertoisitko vielä tämän.
No jos mua vaikka hieroo kiireettömästi tunnin ja antaa pelkästään minulle nautintoa, ja jättää asian sitten siihen. Voi olla varma, että minä haluan sellaiselta mieheltä seksiä seuraavana päivänä.
Haluja latistaa se märinä. Pitää tehdä itsestään sellainen, että nainen kerjää kosketusta.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä tässä ketjussa on se on, että mies on sika ja miehen syytä aivan kaikki!
Menkatkin on miesten vika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vonkaamisen asemesta pitäisi miehen pitäisi keskittyä siihen, miten ja millä keinoilla saisi vaimon itse haluamaan enemmän seksiä. Etsiä jä löytää ne keinot millä vaimon halut syttyyy. Jos alkaa vasta illalla vonkaamaan seksiä on jo hävinnyt. Vaimon halut pitää herätellä jo paljon aikaisemmin. Näin olen itse tehnyt ja toteuttanut kun meinasi meilläkin ruuhkavuosinä mennä siihen, että olin vonkaamassa ja herättelemässä liian myöhään. Sitä se teettää jos mies suurimman osan päivää ja viikkoa keskittyy vain omiin juttuihinsa. Kannattaisi enemmän keskittyä vaimoon, MEIHIN ja MEIDÄN juttuihin. Yhdessä oleminen ja tekeminen poikii sitten enemmän yhteistä tekemistä seksissä.
Jos niitä haluja ei ole, niin milläs herättelet? Kertoisitko vielä tämän.
No jos mua vaikka hi
Mä noudatin ohjettasi pari vuotta sitten. Kyllästyin siihen, kun seksiä ei oikein irronnut vaikka mitä teki.
Sanoin, että seksiä on sitten seuraavaksi, kun sinä sitä pyydät. En jaksa enää itse yrittää.
Meni 10 viikkoa ja nainen pillu valuvan märkänä vonkaamassa. Sanoin, että ei nyt oikein ole fiilistä (kuten ei ollutkaan) ja sanoin ei kiitos nyt. Ei voida mennä vain toisen halujen mukaan. Seuraavalla viikolla vonkasi taas. Panin pikaiset. Sanoin, että seksiä on seuraavaksi sitten, kun pyydät sitä. Tätä leikkiä leikittiin tovi, kunnes nainen ymmärsi, mistä oikein on kyse. Nyt ei tarvitse olla enää vonkaamassa.
Mielestäni olisi fiksuinta pitää avosuhdetta kun toisella partnerilla on ns. haluton kausi. Ensin asiat pitäisi suhteessa puhua auki, mielellään parisuhdeterapiassa, jos muuten menee tappeluksi tai tunnelma kireäksi. Itse näen seksin ihan samanlaisena tarpeena ja kokemusten keräilynä kuin vaikkapa ruokaharrastuksen. Suhteessa olisi ideana, että molemmilla osapuolilla on hyvä olo ja vapaus toteuttaa seksuaalisuuttaan. Jos seksi ei jossakin elämänvaiheessa ole päällimmäisenä mielessä, vaikkapa stressin takia, pitää saada olla vapaus olla ilman. Mutta samaan aikaan ymmärtää että partnerin ei siitä huolimatta odoteta elävän selibaatissa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten voisi tehdä jotain yhdessä vaimon kaa koska en voi muuttua:
Kännykäksi / tabletiksi / telkkariksi. Noi ei ole MEIDÄN juttuja.
Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin keskittyä omiin juttuihin (=harrastuksia). Eilen muuten alkoi prätkäkesä!! Ihan yksin!! Ei tarakkaharakkaa kännykällä!!
Tiedän että saan alapeukkuja, arvatkaa kiinnostaako...
m57
Pate, syyllistyt jälleen tässä keskustelussa helmasyntiisi: yleistät oman kokemuksesi koskemaan kaikkia muitakin. Sen takia ajaudut niin usein riitelyyn tällä palstalla. Kokemuksesi ovat kiinnostavia ja hyvä, että jaat niitä. Älä kuitenkaan esittele niitä kaikille sopivina yleispätevinä neuvoina. Kaikki naiset eivät ole kuten vaimosi, ja parisuhteet ovat erilaisia. Sinulla on kokemusta vain yhdestä. Yritä ymmärtää se. Peace and love!
Vierailija kirjoitti:
Pate, syyllistyt jälleen tässä keskustelussa helmasyntiisi: yleistät oman kokemuksesi koskemaan kaikkia muitakin. Sen takia ajaudut niin usein riitelyyn tällä palstalla. Kokemuksesi ovat kiinnostavia ja hyvä, että jaat niitä. Älä kuitenkaan esittele niitä kaikille sopivina yleispätevinä neuvoina. Kaikki naiset eivät ole kuten vaimosi, ja parisuhteet ovat erilaisia. Sinulla on kokemusta vain yhdestä. Yritä ymmärtää se. Peace and love!
Se on elänyt niin pitkään omassa tynnyrissään, että ei tajua mitään siitä, mitä tynnyrin ulkopuolella tapahtuu. Sitä paitsi sehän on aina oikeassa.
Eipä tarvitse mieheni vongata annan aina sukkarit tai naida jos miehelläni on tarve. Tämän kun naiset tajuaisi niin maailmassa olisi aika vähä avioeroja. Sehän on ihan perusjuttuja että puolisot tyydyttävät toisensa.
Vierailija kirjoitti:
No ethän sä voi ulkoistaa omia seksihalujasi toiselle.
Kyllä se vonkaaminen loppuu kun riittävän usein pettyy. Itse olen jo pääosin lopettanut sen "vonkaamisen" kun todennäköisyys on liian pieni siihen että päätyisimme rakasteleen tai edes nussimaan. Mutta toisaalta, aina suostun kun vaimoni osoittaa haluja. Muuten jäisin liian pitkäksi aikaa ilman.
Mies 60 ja risat
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisella ole vastuuta suhteen tilasta ollenkaan, ja jos sinun mielestä on, miten se pitäisi näkyä?
Miehen pitää saada naisensa haluamaan sanoisi panopate. Naisen ei tarvi tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää saada naisensa haluamaan sanoisi panopate. Naisen ei tarvi tehdä mitään.
"Meillä vaimon seksihaluja on nostanut jo se että annoin hänelle vastuun seksistä ja päättää milloin meillä on seksiä."
Miettikääpä tota.
"Muistakaa miehet hyväillä klitorista, niin kyllä se mamma siitä lämpenee ja suksi luistaa".
No eikö tämä ole juuri sitä sinun agendaasi ydintä? Vai oletko sitä mieltä, että tuossa ei ollut oikeaa asiaa?