Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lahjasumma olla mielestäsi liian iso?

Vierailija
31.05.2025 |

Jos on varaa ja haluaa antaa niin onko mielestäsi ok antaa isojakin summia tai lahjoja?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iso lahja on kiusallinen ja voi aiheuttaa kiitollisuudenvelkaa

Vierailija
2/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ei, mutta jos aikuiselle antaa liian ison lahjan niin se on kiusallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10.000€ vois olla semmone maksimi.

Vierailija
4/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla liian iso. Jos vaikka naapuri antaisi yhtäkkiä ylioppilaslahjaksi ison summan rahaa vaikka ette ole läheisiä niin olisi outoa ja pitäisi aina miettiä että jääkö juttelemaan ja pitääkö tehdä lähempää tuttavuutta. Ja entä jos tällä henkilöllä on joku juhla niin pitääkö muistaa. Tai pitääkö olla hänen puolella vaikka taloyhtiön asioissa.

Vierailija
5/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pelisilmää syytä olla. Mutta miksei isompikin lahja. Mä olen nykyään niin köyhä että saa lahjoa vapaasti

Vierailija
6/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ajattelin lähinnä läheisempiä ihmisiä, esim. kummilasta. 

Ap

Vierailija
7/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on vaivaannuttavaa, kun siinä tulee samalla odotus vastavuoroisuudesta. "Mitäköhän *lahjan antaja* oikein odottaa minulta kun antoi näin kalliin lahjan?"

Vierailija
8/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei tartte veroja alkaa siitä maksamaan, niin siitä vaan. Tai sitten niin iso summa, että ei edes verojen maksaminen haittaa. 

Vierailija
9/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi olla liian iso. Jos vaikka naapuri antaisi yhtäkkiä ylioppilaslahjaksi ison summan rahaa vaikka ette ole läheisiä niin olisi outoa ja pitäisi aina miettiä että jääkö juttelemaan ja pitääkö tehdä lähempää tuttavuutta. Ja entä jos tällä henkilöllä on joku juhla niin pitääkö muistaa. Tai pitääkö olla hänen puolella vaikka taloyhtiön asioissa.

Miksi alat ajatella asioita hänen puolestaan? Ota lahja vastaan ja sillä sipuli. Ei siitä tarvitse olla mitenkään kiitollisuudenvelassa. 

Vierailija
10/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinusta on iso summa? 

Vierailija
11/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toin kokonaisen hevosen. Piti koira ostaa. Vttu se äiti huusi naama punasena.

Vierailija
12/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä pitää jo maksaa lahjaveroa.

Vierailija
13/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on vaivaannuttavaa, kun siinä tulee samalla odotus vastavuoroisuudesta. "Mitäköhän *lahjan antaja* oikein odottaa minulta kun antoi näin kalliin lahjan?"

Miten niin? Minä ottaisin lahjan vastaan ja sanoisin kiitoksia paljon. Ajattelisin, että pyyteettömästi tämän lahjan mulle haluaa antaa eikä muuta sitten. 

Vierailija
14/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Minä ottaisin lahjan vastaan ja sanoisin kiitoksia paljon. Ajattelisin, että pyyteettömästi tämän lahjan mulle haluaa antaa eikä muuta sitten. 

Ilmaisia lounaita ei ole jne

Vierailija
15/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä pitää jo maksaa lahjaveroa.

Eihän se haittaa. Tuosta menee 1050 euroa veroa kakkosveroluokassa. Käteen jää mukavat 8950 euroa. Kyllä mulle kelpais. 

Vierailija
16/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä joutuu maksamaan veroa. 

Vierailija
17/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kummilapselle voi antaa isommankin määrän rahaa lahjaksi. Kannattaa kuitenkin antaa alle sen summan mistä menee veroa.

Esim. meillä erittäin varakas kummi antoi kummilapselle rahaa sijoitettavaksi osakkeisiin ja niin tietty nuori sijoittikin.. 

Vierailija
18/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisia lounaita ei ole jne

No se on lahja. Ei kukaan voi pakottaa antamaan mitään vastalahjaa. 

Vierailija
19/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiselle ei, mutta kyllä monen sadan euron ylppärilahja isovanhempien kavereilta tuntuu kiusalliselta. 

Vierailija
20/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toin kokonaisen hevosen. Piti koira ostaa. Vttu se äiti huusi naama punasena.

Sitten heräsit ja olit pöristellyt housuihisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä