Mitä mieltä olet ilmauksesta mun nainen?
Eli siis jos kyse on nainen jonka kanssa on suhteessa. Näin saa sukupuolen kerrottua ioman että tarvitsee mainita suhteen vakavuutta
Kommentit (48)
Naiseni, mun nainen....kuullostaa karmealta; ihan kuin jostakin lihakimpaleesta tms olisi puhe.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni mukaan puhuu minusta selän takana nimityksellä rouva. Vähän hassu, mutta kai kuitenkin ihan oikea ilmaus.
Miksi suhteen laatua pitää peitellä. Tyttöystävä tai vaimo. Molemmat ok.
Minunkin mies puhuu rouvasta. Nykyisin, kun lähestytään neljääkymppiä, alkaa olla jo vähemmän hassu. Mutta oltiin 22- ja 23-vuotiaita naimisiin mennessä. Silloin rouvittelu tuntui kyllä hölmöltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut tuon ilmaisun lähinnä Afrikassa ja Aasiassa. My woman, ma femme. Kuulostaa siltä, ettei kieli ole kauhean hyvin hallussa. Oma suomalainen puolisoni käyttää hieman rikkaampaa kieltä.
My woman from tokio. Shes so good to me...
Deep purplen biisi. Ihan hyvä biisi kuten useimmat purplen biisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni mukaan puhuu minusta selän takana nimityksellä rouva. Vähän hassu, mutta kai kuitenkin ihan oikea ilmaus.
Miksi suhteen laatua pitää peitellä. Tyttöystävä tai vaimo. Molemmat ok.
Minunkin mies puhuu rouvasta. Nykyisin, kun lähestytään neljääkymppiä, alkaa olla jo vähemmän hassu. Mutta oltiin 22- ja 23-vuotiaita naimisiin mennessä. Silloin rouvittelu tuntui kyllä hölmöltä.
Rouva on ihana. Mun isäni sanoi äitiä akaksi, vieraampien kuullen puhui emännästä. Tunnen myös miehen, jolle harrasteauto on rouva ja vaimo on sitten vaimo tai hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Weetee
Tulista lempee. Ei se paha ole.
Kuulostaa että mun naisella on luonnetta. Siis omaa luonnetta.
Vierailija kirjoitti:
Naiseni, mun nainen....kuullostaa karmealta; ihan kuin jostakin lihakimpaleesta tms olisi puhe.
Koetko myös niin jos sanoo mieheni
Tämä kehoitus/käsky.
1. Kaada alkoholit viemäristä alas HETI.
2. Ota puhelin kauniiseen käteen ja etsi katkon numero.
3. Soita sinne ja kerro tilanteesi sinne REHELLISESTI.
4. NOUDATA OHJEITA. Pakkaa ja kamasi. Soita kyyti.
5. Kun olet ollut muutaman päivän katkolla, pyydä lisä aikaa. Selvitä myös olisiko mahdollista päästä juttelemaan jollekin.
6. Yritä kysyä kuntouksesta ja mene sinne.
TÄMÄ VIIMEINEN KAIKISTA TÄRKEIN. OLE REHELLINEN ITSELLESI SEKÄ MUILLE. ÄLÄ VALEHTELE. PIENENNÄ ONGELMAASI. KERRO REHELLISESTI IHAN KAIKKI. ÄLÄ HÄPEÄ HAKEA APUA.
TÄLLÄ SINÄ PÖTKIT JO PITKÄLLE.
JÄTÄ KAIKKI MUIDEN HAUKKUMISET POIS JA KESKITY HOITAMAAN ONGELMASIA. SILLÄ SINÄ SAAT ASIAT KORJATTUA. ET KIUKUTTELEMALLA KUIN PIENI TAAPERO JOKA EI SAA LELUA KAUPASTA.
Sukupuolihan on kuulemma 65 oliko niitä jo 100
Nyt ei saa sanoa mun äiti, pitää sanoa mun synnyttäjä. Ei saa sanoa mun isä, pitää sanoa mun siittäjä. Kamalaksi mennyt tämä isämaani, vai pitääkö sanoa oletetun maa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut tuon ilmaisun lähinnä Afrikassa ja Aasiassa. My woman, ma femme. Kuulostaa siltä, ettei kieli ole kauhean hyvin hallussa. Oma suomalainen puolisoni käyttää hieman rikkaampaa kieltä.
My woman from tokio. Shes so good to me...
Deep purplen biisi. Ihan hyvä biisi kuten useimmat purplen biisit.
Kuvaa hyvin tätä my woman -ajattelua. Länkkärimies tulee ja hurmioituu pienestä sievästä japanittaresta, jonka ajattelee omistavansa, mutta jota ei edes tunne. David Bowien China Girl kertoo samasta, mutta vähän suuremmalla itsereflektiolla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei saa sanoa mun äiti, pitää sanoa mun synnyttäjä. Ei saa sanoa mun isä, pitää sanoa mun siittäjä. Kamalaksi mennyt tämä isämaani, vai pitääkö sanoa oletetun maa :(
Tarkastelehan vähän omaa logiikkaasi. Ensin väität, että sukupuolia on sata, ja sitten että äiti ja isä ovat kiellettyjä sanoja. Onko sinulla jokin sallittujen sanojen lista, vai liioitteletko ihan pikkuisen? Vai teetkö erään puolueen vaalityötä faktoista piittaamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkastelehan vähän omaa logiikkaasi. Ensin väität, että sukupuolia on sata, ja sitten että äiti ja isä ovat kiellettyjä sanoja. Onko sinulla jokin sallittujen sanojen lista, vai liioitteletko ihan pikkuisen? Vai teetkö erään puolueen vaalityötä faktoista piittaamatta?
Tuo sata oli heitto, saattaa olla jo kaksisataa.
Kai ne wokettajat saavat läpi senkin että isä ja äiti sana on rasismia, tosi paha juttu. Oksettaa ajatuskin, että päiväkodeissa aletaan korjaamaan lasten ilmaisuja älä sano äití, älä sano isä koska moni on tuotu Ukrainasta sijaissynnyttäjältä. Tai naapurin Lillukka ei tiedä kuka on hänen synnyttäjänsä ja siittäjänsä.
Onneksi oma lapseni ei ole moisissa paikoissa aivopestävänä.
Vierailija kirjoitti:
Noin voisi sanoa palkkaamastaan prostituoidusta, ei kumppanista.
Itse en ikinä käytä sanaa kumppani tai partneri kun puhun vaimostani. Ei vaimo tai mies ole mikään kumppani 🤬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ikinä käytä sanaa kumppani tai partneri kun puhun vaimostani. Ei vaimo tai mies ole mikään kumppani 🤬
Onko ok sinusta käyttää hönestä sanaa nainen?
Eikö sukupuoli tulisi ilmi ihan vaan henkilön etunimestä? Itse inhoan tuollaista tapaa puhua, esim. melko yleinen tapa puhua miespuolisesta kumppanista vain miehenä on tosi ärsyttävä: "mennään miehen kanssa Tallinnaan lomalla", "minä menen töihin kahdeksi, mutta mies jo kuudeksi", jne. tai sitten tapa puhua "mun miehestä".
En ole ikinä ymmärtänyt tätä. Itse ainakin puhuisin etunimellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, että todella monet puhuu nykyisin puolisosta sukupuolineutraalisti. Ja sitten, kun itse välillä puhun ihan vaan miehestäni, niin saa kulmien kohottelua. Olen ollut 15v naimisissa ja heterosuhteessa. Miehestäni puhuminen tulee luonnostaan.
Mieheni taas taitaa puhua vaimosta. Ei naisesta.
Esim. minä käytän sanaa "kumppani". En koe puhuvani sukupuolineutraalisti, mutta kumppanistahan siinä ON kyse. Minusta sellainen miehestä ja vaimosta puhuminen on vaan vähän vanhanaikaista ja kuulostaa takapajuiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänkumppani on kyllä ihan perinteinen sana.
Itse olen huomannut, että todella monet puhuu nykyisin puolisosta sukupuolineutraalisti. Ja sitten, kun itse välillä puhun ihan vaan miehestäni, niin saa kulmien kohottelua. Olen ollut 15v naimisissa ja heterosuhteessa. Miehestäni puhuminen tulee luonnostaan.
Mieheni taas taitaa puhua vaimosta. Ei naisesta.