Mitä mieltä olet ilmauksesta mun nainen?
Eli siis jos kyse on nainen jonka kanssa on suhteessa. Näin saa sukupuolen kerrottua ioman että tarvitsee mainita suhteen vakavuutta
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, että todella monet puhuu nykyisin puolisosta sukupuolineutraalisti. Ja sitten, kun itse välillä puhun ihan vaan miehestäni, niin saa kulmien kohottelua. Olen ollut 15v naimisissa ja heterosuhteessa. Miehestäni puhuminen tulee luonnostaan.
Mieheni taas taitaa puhua vaimosta. Ei naisesta.
Esim. minä käytän sanaa "kumppani". En koe puhuvani sukupuolineutraalisti, mutta kumppanistahan siinä ON kyse. Minusta sellainen miehestä ja vaimosta puhuminen on vaan vähän vanhanaikaista ja kuulostaa takapajuiselta.
Minä taas oletan kumppanista puhuttaessa, että hän on samaa sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin voisi sanoa palkkaamastaan prostituoidusta, ei kumppanista.
Itse en ikinä käytä sanaa kumppani tai partneri kun puhun vaimostani. Ei vaimo tai mies ole mikään kumppani 🤬
Onko ok sinusta käyttää hönestä sanaa nainen?
Tottakai, onhan hän nainen
(avio)vaimo, (avio)mies, (avio)puoliso
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin voisi sanoa palkkaamastaan prostituoidusta, ei kumppanista.
Itse en ikinä käytä sanaa kumppani tai partneri kun puhun vaimostani. Ei vaimo tai mies ole mikään kumppani 🤬
Onko ok sinusta käyttää hönestä sanaa nainen?
Tottakai, onhan hän nainen
Tuohon vielä lisäyksenä että espanjan kielinen tyttökaverini pitää jos kutsun häntä sanoin "mi perra" todella ihana nuorempi nainen
Pidän ilmaisusta. Käytä sitä äläkä välitä ketjun tiedostuneista vänkääjistä. Näillehän ei mikään kelpaa ja ovat vaan kateellisia naiselle, josta joku sanoo "mun nainen".
Vierailija kirjoitti:
Pidän ilmaisusta. Käytä sitä äläkä välitä ketjun tiedostuneista vänkääjistä. Näillehän ei mikään kelpaa ja ovat vaan kateellisia naiselle, josta joku sanoo "mun nainen".
Jos ihan se riittää kateuteen, että joku sanoo, niin sinähän voit huudella vaikka kaikille vastaantulijoille, että hei mun nainen. Katso sitten, miten innoissaan ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan se riittää kateuteen, että joku sanoo, niin sinähän voit huudella vaikka kaikille vastaantulijoille, että hei mun nainen. Katso sitten, miten innoissaan ovat.
Kuinka voit olla noin tyhmä? 😅
Lähemmille tutuille puhun tottakai nimellä, mutta jos juttukaverini ei ole koskaan tavannut miestäni tai tunne tätä, niin olisi outoa puhua nimellä.