Suomalaisia vaatemerkkejä joiden vaatteet ei ole mallia uskonlahko tai kylähullu
Sori vähän provoava otsikko😞... Ei siis riemunkirjavia halaatteja tai ankean ylikäytännöllistä. Mekkoja erityisesti haen.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vähän löytyy, koska jokainen lisäsauma tai muotolaskos tuo vaatteelle lisähintaa, ja annas kun veikkaan, pitäisi saada halvalla. Jos taas on pätäkkää niin mene ompelijalle.
Nansolla olisi laadukkaita, mutta kuosit ja mallit ovat kamalia. Mallia kaapu.
Ei ole kaikki Nanson vaatteet kaapuja, kyllä siellä on istuviakin malleja ja hillittyjä kuoseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vähän löytyy, koska jokainen lisäsauma tai muotolaskos tuo vaatteelle lisähintaa, ja annas kun veikkaan, pitäisi saada halvalla. Jos taas on pätäkkää niin mene ompelijalle.
Nansolla olisi laadukkaita, mutta kuosit ja mallit ovat kamalia. Mallia kaapu.
Ei kai Nanso edes ole enää kotimainen.
On kotimainen firma edelleen. Mutta kustannussyistä on vaatteet tehtävä ulkomailla, olisi muuten joutunut lopettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään noshin vaatteista.
Miten nuo Noshin mekot vastaa kokomerkintöjä ja onko esim. M koko 40/42 vai 38/40?
Andiata, mutta on järkyttävän kallis ja laatu ei ole todellakaan sen tasoista. Neulevaatteet nukkaantuu nopeasti / ovat epämiellyttäviä päällä ja takista lähti ompeleet irti ensimmäisenä päivänä. Pitsinen mekko, jonka tilasin netistä, oli päällä kuin mekoksi ommeltu mummon ylisuuri pöytäliina.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on uskonlahko-vaate?
Vaikkapa harmaa/beige/valkoinen pellavatunika, housut ja mekko, löysä istuvuus, yksinkertainen malli, ei röyhelöitä tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään noshin vaatteista.
Miten nuo Noshin mekot vastaa kokomerkintöjä ja onko esim. M koko 40/42 vai 38/40?
Pikemmin 38/40. Toki vaatteet usein joustavia, kun trikoosta kyse. Mutta melko niukka mitoitus.
Nurmeksessa taisi olla jokin kotimainen vaatefirma, nimeä en nyt tähän hätään muista. Mutta että siellä olisi sellaista käytännöllistä ja suomalaiselle sopivaa.
Mulla on yksi mekko tuolta sekä pojalla ja miehellä yhdet paidat. Tosi kivoja vaatteita ja laadukkaita. Harmittaa ihan sikana, että ehdin tilata vain yhden miesten t-paidan tuolta ennen kuin lopettivat miesten linjaston, koska se paita on ihan mielettömän hyvälaatuinen. Todella paksua kangasta, värit säilyneet täydellisesti eikä ole virittynyt yhtään. Olen miettinyt, että pitäisikö tiedustella, voisivatko he tehdä vielä jonkun erikoiserän miesten t-paitoja myyntiin. Ehkä niille vielä löytyisi asiakaskuntaa.
Kaikolta ja Noshilta löytyy kaikenlaista kivaa. Myös niitä muskaritädin mekkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
My Olsson.
Täältä mulla on useampi mekko ostettu.
Olipas kivannäköisiä mekkoja. En halua kuitenkaan tilata, koska minä tunnen oloni mukavimmaksi alle polven ylettyväisissä mekoissa. En tiedä, miksei tuolla merkillä niitä ollut.
Monet merkit menevät juuri noin; kaikki saatavissa olevat ova ihan samanpituisia, tai sitten mekot on pilattu jollain röyhelöillä tms.
Olihan siellä useampi alle polven ulottuva helma.
Esim. Andiata, JaloLiving, Nakoa, R-Collection, Nouki, Uhana, Voglia, Ril's, Ruusa, Almada Label, Lili Marleena, Archetype ja Anna Ruohonen.
Varmasti osa näidenkin vaatteista osuu mainitsemiisi kategorioihin, mutta näiltä varmaan voit löytyy sopivia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ankean ylikäytännölliset vaatteet. En ole omiin tarpeisiini löytänyt vielä tarpeeksi käytännöllistä. Käytännöllisellä tarkoitan vähän joka paikkaan sopivia (metsäkävelyille, kauppaan, kotiin, kevyeen työmatkapyöräilyyn, töihin). Eli pitäisi olla tavalliseen arkeen sopivaa, monikäyttöistä, kestävää, mukavaa, ei liian hienoa, ei liian retkeilyvaatteen näköistä. Tyyliltään saisi olla luonnonläheisen väristä, tummaa, neutraalia, yksinkertaista, kauniisti leikattua ja kauniisti laskeutuvaa, rentoa, jollain tapaa huomaamatonta (ei logoja tai mitään erikoisia juttuja). Mielellään kaikki tämä ja vielä ekologisista luonnonmateriaaleista, ja mielellään muutakin suomalaista kuin suunnittelu ja osakkeenomistajat.
Ei varmaan yllätys etten ole ostanut vuosiin vaatteita, kun en ole löytänyt tarpeeksi käytännöllisiä ja kivoja omaan arkeen sopivia. Siksi olen nyt myös tosissani alkanut opettelemaan ompelua. Mutta kiinnost
Tasan samat toiveet täällä! En ole löytänyt sopivia mistään. Osaisin suunnitella, kaavoittaa ja ommella itse, mutta kankaat ja tarvikkeet ovat nykyään laatuunsa nähden niin kalliita, etten viitsi nähdä sitä valtavaa vaivaa, vaan ostan äärimmäiseen tarpeeseen jotain suunnilleen sinne päin olevaa valmista. Materiaalien puolesta saan saman laadun kuin itse tehden, alennuksesta ostaessa yleensä vielä halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki. Aika perinteistä kukkamekkoa tosin ja liikaa vain tummanruskealle afrikkalsiselle iholle sopivia värejä. Itselleni nuo afromallit on ainakin merkistä vieraantunuttavia.
Mitkä värit sinun mielestäsi sopivat vain tummanruskealle afrikkalaiselle iholle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ankean ylikäytännölliset vaatteet. En ole omiin tarpeisiini löytänyt vielä tarpeeksi käytännöllistä. Käytännöllisellä tarkoitan vähän joka paikkaan sopivia (metsäkävelyille, kauppaan, kotiin, kevyeen työmatkapyöräilyyn, töihin). Eli pitäisi olla tavalliseen arkeen sopivaa, monikäyttöistä, kestävää, mukavaa, ei liian hienoa, ei liian retkeilyvaatteen näköistä. Tyyliltään saisi olla luonnonläheisen väristä, tummaa, neutraalia, yksinkertaista, kauniisti leikattua ja kauniisti laskeutuvaa, rentoa, jollain tapaa huomaamatonta (ei logoja tai mitään erikoisia juttuja). Mielellään kaikki tämä ja vielä ekologisista luonnonmateriaaleista, ja mielellään muutakin suomalaista kuin suunnittelu ja osakkeenomistajat.
Ei varmaan yllätys etten ole ostanut vuosiin vaatteita, kun en ole löytänyt tarpeeksi käytännöllisiä ja kivoja omaan arkeen sopivia. Siksi olen nyt myös to
Ne on tehty KIINASSA!
Katso vaikka paketin kyljestä jos et usko. Prismassa noita myydään ja olen katsonut.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Andiata, JaloLiving, Nakoa, R-Collection, Nouki, Uhana, Voglia, Ril's, Ruusa, Almada Label, Lili Marleena, Archetype ja Anna Ruohonen.
Varmasti osa näidenkin vaatteista osuu mainitsemiisi kategorioihin, mutta näiltä varmaan voit löytyy sopivia vaatteita.
Niin ja lisäksi Gauhar.
Melli ekodesign? Tai joku semmoinen myy ihania kukkakuosisia. Ihastuin. Vielä en ole tilannut mutta harkinnassa on.
Vierailija kirjoitti:
Melli ekodesign? Tai joku semmoinen myy ihania kukkakuosisia. Ihastuin. Vielä en ole tilannut mutta harkinnassa on.
Jep. Kauniita on.
Vielä kun olisi elastaanittomia vaatteita!
Noshilla on laatu hyvin vaihtelevaa. Ostin syksyllä Noshilta valkoisen t-paidan ja samaan aikaan Cubukselta puolet halvemman valkoisen t-paidan. Molempia pidetty saman verran ja pesty ohjeen mukaan. Noshin paita on kulahtanut ja kellastunut, Cubuksen kuin uusi edelleen.