Suomalaisia vaatemerkkejä joiden vaatteet ei ole mallia uskonlahko tai kylähullu
Sori vähän provoava otsikko😞... Ei siis riemunkirjavia halaatteja tai ankean ylikäytännöllistä. Mekkoja erityisesti haen.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Opettele ompelemaan itse. Edullisia kankaita saa kirpputoreilta. Saa varmasti sellaista, mitä haluaa. Ompelu on yllättävän helppoa, kunhan hieman harjoittelee.
Ohis. On ihailtavaa, että on teitä, joilla taitoa ja osaamista ja ennen kaikkea viitseliäisyyttä ommella enemmän ja vähemmän omia vaatteitanne ja mahd muokata valmisvaatteista oman näköisiä. Mutta missä ihmeen kirppiksellä käyt, jos löydät sieltä usein mieluisia ja vaateompeluun mieluisia kankaita ja siten varmasti mieluisinta?
Nykyisin -vanha pappa muistelee- valmisvaatteiden hinta on toisinaan jo pelottavanki edullista. - Syyllsitämättä nyt ketään erityisesti niin on oslata hukkunut kokonaan käsitys siitä, miten paljon vaatteen tekeminen (mukaan luettuna sen valmistusaineet) eri valmsitusvaiheineen maksaa; olkoonkin että vaatteiden valmistuksessa on varmasti vuosi vuodelyta enemmän koneita ja laitteita, joila on korvattu moni käsipari. - Jos vuosia sitten on tultu tilanteeseen. että halpa valmisvaate voi olla huomattavasti edullisempi kuin itsetehty. vaikka ei laskisi itselleen palkkaa ja aikaa, mitä sen tekemiseen kuluu ja menee.
Vaan miten mieltäni lämmittävää ja kuinka mukavalta tuntuikaan Jouluna kun sain lahjaksi käsinkudotut varta -vasten minulle kudotut villasukat; jotka pääsivät hiihtolomalla kunnolla käyttöön.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
My Olsson.
Täältä mulla on useampi mekko ostettu.
Olipas kivannäköisiä mekkoja. En halua kuitenkaan tilata, koska minä tunnen oloni mukavimmaksi alle polven ylettyväisissä mekoissa. En tiedä, miksei tuolla merkillä niitä ollut.
Monet merkit menevät juuri noin; kaikki saatavissa olevat ova ihan samanpituisia, tai sitten mekot on pilattu jollain röyhelöillä tms.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vähän löytyy, koska jokainen lisäsauma tai muotolaskos tuo vaatteelle lisähintaa, ja annas kun veikkaan, pitäisi saada halvalla. Jos taas on pätäkkää niin mene ompelijalle.
Nansolla olisi laadukkaita, mutta kuosit ja mallit ovat kamalia. Mallia kaapu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vähän löytyy, koska jokainen lisäsauma tai muotolaskos tuo vaatteelle lisähintaa, ja annas kun veikkaan, pitäisi saada halvalla. Jos taas on pätäkkää niin mene ompelijalle.
Nansolla olisi laadukkaita, mutta kuosit ja mallit ovat kamalia. Mallia kaapu.
Ei kai Nanso edes ole enää kotimainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
My Olsson.
Olipas kivannäköisiä mekkoja. En halua kuitenkaan tilata, koska minä tunnen oloni mukavimmaksi alle polven ylettyväisissä mekoissa. En tiedä, miksei tuolla merkillä niitä ollut.
Monet merkit menevät juuri noin; kaikki saatavissa olevat ova ihan samanpituisia, tai sitten mekot on pilattu jollain röyhelöillä tms.
Itse haluaisin myös alle polven olevia mekkoja, mutta harvoin niitä löytää. Olen vain 172 cm pitkä ja kaikki mekot sellaisia lähes minimittaisia.
Mua kiinnostaa ankean ylikäytännölliset vaatteet. En ole omiin tarpeisiini löytänyt vielä tarpeeksi käytännöllistä. Käytännöllisellä tarkoitan vähän joka paikkaan sopivia (metsäkävelyille, kauppaan, kotiin, kevyeen työmatkapyöräilyyn, töihin). Eli pitäisi olla tavalliseen arkeen sopivaa, monikäyttöistä, kestävää, mukavaa, ei liian hienoa, ei liian retkeilyvaatteen näköistä. Tyyliltään saisi olla luonnonläheisen väristä, tummaa, neutraalia, yksinkertaista, kauniisti leikattua ja kauniisti laskeutuvaa, rentoa, jollain tapaa huomaamatonta (ei logoja tai mitään erikoisia juttuja). Mielellään kaikki tämä ja vielä ekologisista luonnonmateriaaleista, ja mielellään muutakin suomalaista kuin suunnittelu ja osakkeenomistajat.
Ei varmaan yllätys etten ole ostanut vuosiin vaatteita, kun en ole löytänyt tarpeeksi käytännöllisiä ja kivoja omaan arkeen sopivia. Siksi olen nyt myös tosissani alkanut opettelemaan ompelua. Mutta kiinnostaa silti kuulla, mitä nämä ankean ylikäytännölliset vaatemerkit on, sieltä saattaisi löytyä mullekin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Opettele ompelemaan itse. Edullisia kankaita saa kirpputoreilta. Saa varmasti sellaista, mitä haluaa. Ompelu on yllättävän helppoa, kunhan hieman harjoittelee.
Opettele sitä, opettele tätä, opettele, opettele, opettele...opettele kaikki maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ankean ylikäytännölliset vaatteet. En ole omiin tarpeisiini löytänyt vielä tarpeeksi käytännöllistä. Käytännöllisellä tarkoitan vähän joka paikkaan sopivia (metsäkävelyille, kauppaan, kotiin, kevyeen työmatkapyöräilyyn, töihin). Eli pitäisi olla tavalliseen arkeen sopivaa, monikäyttöistä, kestävää, mukavaa, ei liian hienoa, ei liian retkeilyvaatteen näköistä. Tyyliltään saisi olla luonnonläheisen väristä, tummaa, neutraalia, yksinkertaista, kauniisti leikattua ja kauniisti laskeutuvaa, rentoa, jollain tapaa huomaamatonta (ei logoja tai mitään erikoisia juttuja). Mielellään kaikki tämä ja vielä ekologisista luonnonmateriaaleista, ja mielellään muutakin suomalaista kuin suunnittelu ja osakkeenomistajat.
Ei varmaan yllätys etten ole ostanut vuosiin vaatteita, kun en ole löytänyt tarpeeksi käytännöllisiä ja kivoja omaan arkeen sopivia. Siksi olen nyt myös tosissani alkanut opettelemaan ompelua. Mutta kiinnost
North Outdoor merinovillavaatteet!
Naurahdin otsikolle.
Mutta ymmärrän miksi rajuhko otsikko, en pukisi ylleni mitään kotimaista "designia". Arvelen, ettei näiltä mitään istuvaa ja kaunista löydy.
Tazzia, on näköjään muuttanut Porvooseen.
Mulla ois vaatemerkki mallia "post-apokalyptinen dystopia"
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan yllätys etten ole ostanut vuosiin vaatteita, kun en ole löytänyt tarpeeksi käytännöllisiä ja kivoja omaan arkeen sopivia. Siksi olen nyt myös tosissani alkanut opettelemaan ompelua. Mutta kiinnost
Eikös R-Collection ole kuin sinulle tehty. Tosin vaatteet ommellaan kai enimmäkseen Virossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
My Olsson.
Olen 167cm pitkä ja mulle noi mekot ylettää just polven alapuolelle. En pidä yli polven jäävistä mekoista minäkään. Ap
ei ole. kaikki vaatteet kuin helluntalaisten kesäjuhlilta.
Olen ostanut kivoja merinovillamekkoja North Outdoorilta.
Kyllä, näin juuri se olikin! Muistin väärin tuon merkin, koska R-L Pohjalainen on suunnitellut myös Andiatalle.