Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edulliset välipalat, aamiaiset, iltapalat

Vierailija
27.02.2025 |

Aina, kun pyydetään neuvoja edullisiin ruokiin, on kyse ns. pääruoista ja suositellaan linssikeittoa, itse tehtyä hernaria jne. 

Meillä syödään tavallista kotiruokaa eli makaronilaatikkoa, spagettia ja jauhelihakastiketta, kalakeittoa, hernekeittoa, itse tehtyjä pinaattilättyjä, perunamuusia ja nakkeja... Nämä ruoathan eivät paljon maksa, kyllä pienilläkin tuloilla nuo kustannetaan, ja ruoka on riittoisaa ja edullista.

Ongelmana ovat ne välipalat. Meidän ruokabudjetista puolet ja jopa yli puolet haukkaa hedelmät, kurkku, tomaatti, leipä, sämpylät, leivän päälliset (kallistuneet aivan hirveästi juusto & leikkeleet), jugurtit, rahkat, mehu, muroja ja mysliäkin ostetaan toisinaan... Näitä kuluu paljon perheessä, johon kuuluu kasvavia ja urheilevia teinejä.

Mitkä siis olisivat teidän vinkkejänne edullisista aamupaloista ja välipaloista? 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun muassa jugurteissa yms. on todella huimia hintaeroja. Itse söin jossain vaiheessa kalliimpia jugurtteja, hinta lähikaupassa 1,25 euroa ja purkissa 150 g. Rahaa kului paljon, kunnes tajusin, että halpamerkin jugurtti, jossa on sama määrä eli 150 g, maksaa vain 37 senttiä. Hintaero 88 senttiä. Jos jugurttia kuluu joka päivä useampia purkkeja, niin kyllä siinä hintaa kertyy tuolla kalliimmalla jugurtilla.

Vertailemalla siellä hyllyjen välissä tuotteita ja totuttelemalla niihin edullisempiin vaihtoehtoihin säästää rahaa. Niitä kalliimpia voi ostella vaikka vain joskus, jos ei kokonaan halua niistä luopua.

Vierailija
22/22 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, esim. iso porkkana, siitä tikkuja, pysyvät vesilasissa hyviä vaikka seuraavaan päivään. Siihen vaikka lasi piimää ja pari palaa näkkäriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä