Lääkäriliitto on onnistunut huonontamaan suomalaisten terveyttä
Lääkäriliitto on lääkärimafia, joka on päässyt rajoittamaan lääkäriksi opiskelevien määrää jo vuosikymmeniä. Sillä se on onnistunut huonontamaan suomalaisten terveyttä ja nostamaan terveydenhoitokuluja.
Lääkäriliitto on myös syyllinen Soten epäonnistumiseen ja maan talouden huonoon tilaan, koska terveysmenot nousevat suhteettomasti vanhenevan kansan lisäksi. Me vanhememme ja tarvitsemme enemmän lääkäreitä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriliitto on vastuussa ap:n työttömyydestä ja lihavuudesta!
Tämä on tosi nolo...ad hominem.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut aikuisena haaveilla lääkärin ammatista. Olin noin 6 vuotta sairaalassa töissä eräässä sote-alan ammatissa. Valitettavasti mitään etua ei lääkäriksi hakemisessa tai tutkinnossa tuosta koulutuksesta ja kokemuksesta saa. Kun on jo korkeakoulututkinto, pitäisi opiskelut hoitaa ilman opintotukea ja -lainaa.
Olis kiva, kun olis joku järkevä polku opiskella lääkäriksi jättäytymättä pois työelämästä tms. Esimerkiksi näyttötodistuksilla? Ei tarvitsisi jokaista kurssia käydä, vaan riittäisi, että kävisi tenttimässä niitä.
Valtaosa opetuksesta on pienryhmäopetusta esimerkiksi klinikassa potilaiden kanssa menee kolme vuotta ja se onnvasta pintaraapaisu lääketieteeseen.
Tottakai on pintaraapaisu ja edelleen olisi paljon u
Aiemmin suoritettuja opintoja hyväksiluetaan mutta harvalla niitä on kovin paljoa. Jos on opiskellut biokemiaa tai vastaavaa niin niistä voi saada vapautuksen ja sairaanhoitajille tuskin tarvitsee opettaa verenpaineen mittausta tai Ekg:n ottoa. Ensin pitää vain selvittää pääsykoe ja siitä ei anneta poikkeuksia ainakaan Helsingissä.
Kun aikoinaan opiskelin niin tein tutkimustyötä koko ajan ja on selvä että sekä työ että opiskelut kärsivät jonkin verran. Valmistuin kuitenkin kurssin kanssa samana vuotena mutta tiukille se otti. Kuukauden olin vapaalla ja sitten aloitin työt terveyskeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriliiton tehtävä on huolehtia lääkäreiden nousevista palkoista ja työoloista.
Lääkäriliitolta ei tule kysyä neuvoa ihmisten terveyteen liittyvissä asioissa.
Eipä tässä kukaan ole kysynytkään terveyteen liittyviä asioita. Se on käynyt selväksi, että Lääkäriliiton tehtävä on vain ja ainoastaan huolehtia lääkäreiden nousevista palkoista. Mikä olisikaan parempi keino kuin pitää kysyntä huipussa ja tarjonta minimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kansainväliset lääkärijärjestösysteemit ja lääkejätit. Sotejärjestöt. Mikä tilanne.
Mikä tilanne!?
6-0
Vierailija kirjoitti:
Olemme USAn tiellä. Meilläkin maksetaan 700 euroa lääkärikäynnistä kuumeen takia.
Kuten uutisissa tänään näemme.
Mitä äänestivät kokoomusta. Hölmöt. Saatana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastuuta terveydestä ei voi sälyttää potilaille itselleen kun he sairastuvat elämäntapojensa ja huonon ruokavalion vuoksi. Moniin sairauksiin voi vaikuttaa syömällä terveellisesti, liikkumalla, lopettamalla alkoholin ja päihteiden käytön sekä lopettamalla tupakoinnin. Valtio voisi nostaa haitallisten tuotteiden hintaa vaikka satakertaiseksi niin sillä voisi olla jotain vaikutusta.
Esimerkkejä taudeista joihin elämäntavat ja ruokavalio vaikuttavat ovat verenpainetauti, sepelvaltimotauti, ASO-tauti, aikuistyypin diabetes, maksakirroosi, aivoverenkiertohäiriöt, monet syövät, masennus, keuhkoahtaumatauti ja astma.
Tämä on varmasti tärkeä aihe, mutta se ei ratkaise lääkäripulaa eikä korkeita hintoja.
Eivätkä nuo luetellut sairaudet johdu vain, tai pelkästään huonosta ruokavaliosta ja epäterveellisistä elintavoista. Hoikka, urheileva nelikymppinen kasvispainotteisesti sekaruokaa syövä, ei koskaan tupakoinut, viiniä silloin tällöin kohtuullisesti nauttinut työkaveri kuoli keuhkosyöpään. Tupakoimaton vegaani sukulainen sairastui astmaan. Luetteloa voisi jatkaa vaikka kuinka. Maksakirroosiin sairastuneita kasvissyöjälapsiakin oli jokunen vuosi sitten uutisissa, kun vanhemmat elivät kovin terveellisesti yrttilääkitsemällä lapsiaan. Syitä on monia sairauksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen päättänyt että tuen julkista terveydenhoitoa ja boikotoin yksityistä.
Minä taas olen päättänyt, että käyn yksityisellä ja viittaan kintaalla arvauskeskusten ylimielisille lääkäreille. Menin kipeytynyttä ja turvonnutta jalkaani näyttämään, mutta ei edes sukkaa tarvinnut riisua, määräsi Buranaa. Yksityisellä jalassa todettiin hoitoa vaativa vamma, Burana ei olisi itse vammaan auttanut, vain kipuun.
En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…
Auttaisiko näitä tuleva eutanasia laki?
Siinäpä sivistynyt ihminen. Tosi pitkä aika puusta laskeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai työkkäri laittaa kehitysvammaisia hoitamaan päiväkotiin pieniä taaperoita, jos lääkäri ei ole tehnyt diagnoosia.
Miten työkkäri voisi tietää, että jollakin on kehitysvamma? Ei niillä muutenkaan mitään terveystietoja ole.
Aiemmin työttömiä oli paljon päiväkodeissa työkokeilussa ja palkkatuella lapsia hoitamassa.
Nykyään on vielä enemmän. Yksi koulutettu työntekijä johtajana, kaikki muut sekalaista väkeä. Yhdelläkään ei alan koulutusta. Tilapäisistä ei tarvita edes rikosrekisteriotetta. Tilanne pienen paikkakunnan päiväkodissa. Sitä kutsutaan nykyään varhaiskasvatukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkitte vaan työttömien lapsuuden terveystiedot ja kutsutte lääkäriin.
Osalla on lapselle ollut kehitysvammaan viittaavaa eikä koulu olekaan tehnyt seuraantaa.
Lapsi kun on vaan laiska ja vähän huonot numerot.
Nykypäivänä jokainen työpäivä on selviytymistaistelua sote-puolella ja kouluissa. Jos vanhemmat ei huolehdi lapsistaan niin tuskin kukaan muukaan tekee niin. Lääkäreitä tai opettajia on aika vaikea syyttää sitä paitsi mitä se kehitysvamma diagnoosi muuttaisi kun hoitokeinoja ei ole.
Lääkärin kuuluu tunnistaa se kehitysvammadiagnoosi, kun lääkäriin tullaan.
Lääkärin pitää osata esittää kysymyksiä oireista, kun lääkäriin tullaan eikä tarjota kaikkiin vaivoihin masennuspillereitä, terve ruokavalio, liikunta hömppää ratkaisuksi.
Jos ei ole kehitysvammadiagnoosia ei saa vammaiselle kuuluvia tukia eikä pääse vammaispalveluiden piiriin.
Jos on kehitysvamma on vaikeampi työllistyä, jos ei osaa edes kertotaulua.
Ja heille on työtoimintaa eikä niin, että työkkäri laittaa kelaan päättämään ihmisten tuista. Kaikissa virastoissa on työttömiä määräaikaisina.
Vierailija kirjoitti:
"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…
Tässä sanotaan, että "amistutkinto, mutta ei välttämättä osaa kellonaikoja eikä kertotaulua."
Työkkäri laittaa päiväkotiin eikä välttämättä osaa kellonaikoja.
Leimasinta viisi käyttää paperieeseptin tekemiseen poikkeustilanteissa mutta luulen että aika harvalta lääkäriltä sellaista enää edes löytyy toimintakuntoisena. Enemmän on tarvetta älykorttilukijalle jotta voi Kelaimen kautta tehdä reseptit itselle itselle tai perheen jäsenille.