Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku ei juo alkoholia?

Vierailija
26.02.2025 |

Miksi joku täysi-ikäinen, terveydentilasta ja uskonnosta riippumaton ihminen ei halua edes maistaa koskaan alkoholia. Se on ihan ymmärrettävää että kunnon lärvejä ei tahdo vetää ja kontata kotia, mutta pieni maistaminen esim ruuan kanssa, mitä pahaa siinä on. Melko ennakkoluuloista sanoisin. Kertokaa te, jotka ette ikinä juo ja tule juomaankaan.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaa juoda alkoholia? En ymmärrä oikein, miksi pitää kyseenalaistaa se, ettei joku halua juoda alkoholia.

T. Ei -absolutisti

Ainakin keski-ikäset harrastavat alkoholipakotusta ja voivottelevat kovaan ääneen jos joku ei juo alkoholia. Se on luonnotonta, ettei viina maistu! Moni pitää alkoholia juomattomia ihmisiä kieroja, koska he eivät ole valmiita paljastamaan kännissä salaisuuksiaan kuten muutkin ihmiset. Sen lisäksi kuuntelevat ja painavat mieleensä toisten kännissä lipsauttamat salaisuudet.

Ei kai nykyään sentään? Olen 52-vuotias ja moni ikäiseni ei enää juo alkoholia, eikä sitä kukaan ihmettele. Muutenkin monet tämän päivän keski-ikäiset kiinnittävät huomiota kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin enemmän kuin aiemmat sukupolvet.

Vierailija
62/109 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaa juoda alkoholia? En ymmärrä oikein, miksi pitää kyseenalaistaa se, ettei joku halua juoda alkoholia.

T. Ei -absolutisti

Ainakin keski-ikäset harrastavat alkoholipakotusta ja voivottelevat kovaan ääneen jos joku ei juo alkoholia. Se on luonnotonta, ettei viina maistu! Moni pitää alkoholia juomattomia ihmisiä kieroja, koska he eivät ole valmiita paljastamaan kännissä salaisuuksiaan kuten muutkin ihmiset. Sen lisäksi kuuntelevat ja painavat mieleensä toisten kännissä lipsauttamat salaisuudet.

Ei kai nykyään sentään? Olen 52-vuotias ja moni ikäiseni ei enää juo alkoholia, eikä sitä kukaan ihmettele. Muutenkin monet tämän päivän keski-ikäiset kiinnittävät huomiota kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin enemmän kuin aiemmat sukupolvet.

Kyllä tuota kohtaa vielä nykypäivänäkin. Erityisesti keski-ikäisille miehille on monin paikoin täysin mahdoton ajatus, että joku voi mennä vaikkapa terassille istumaan ilman, että juo siellä kaljaa tms. 

N42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei -absolutisti

Niinpä. Nykyään on ihan normaalia, että keski-ikäiset joogaavat, eivät juo alkoholia, treenaavat juoksua jne. Suurten ikäluokkien aikaan, tuollaista tyyppiä olisi pidetty omituisena hylkiönä.

Vierailija
64/109 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi ihmetellä moista nykyaikana, kun alkoholittomuus on todella yleistä?

Alkohoilistille on mahdotonta ymmärtää, että kaikki eivät ole alkoholisteja. 

Mun alkoholisti-ex ivasi aina, että mitä minä oikein salailen kun en koskaan uskalla rentoutua ja pitää hauskaa, eli siis juoda alkoholia. Ennemminkin tuntui, että hän ei uskaltanut aidosti rentoutua ja olla oma itsensä, kun aina piti olla humalassa. 

Vierailija
65/109 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikanaan juonut alkoholia, mutta enää ei maistu yhtään. No joku shampanja tai Cremant, voin ottaa lasillisen muiden kanssa, mutta enemmästä tulee niin pahat sivuoireet, ettei ole sen väärti. Saan paremmat kiksit hyvistä yöunista ja hyvästä olosta juhlapäivänkin jälkeen. 

Vierailija
66/109 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei -absolutisti

Ei kai nykyään sentään? Olen 52-vuotias ja moni ikäiseni ei enää juo alkoholia, eikä sitä kukaan ihmettele. Muutenkin monet tämän päivän keski-ikäiset kiinnittävät huomiota kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin enemmän kuin aiemmat

Riippuu keneltä kysytään. Uskallan väittää, että esim. lätkämatseissa kaljatuoppi kädessä istuviltä äijiltä kysyttäessä joogaaminen on kaikkea muuta kuin normaalia. Lähinnä jotain ituhipien hömpötyksiä. 

Vierailija
67/109 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan siksi, että en halua. Miksi sinä et maista esimerkiksi pässin kiveksiä tai apinan aivoja? 

En heti tajunnut, että tässä tarkoitettiin noita ruumiinosia ilmeisesti ruokalajeina. :D

Miten muuten kuin ruokana ajattelin päästä maistamaan apinan aivoja? Meinasitko tuosta vaan avata elävän apinan kallon, lipaista aivoja ja laittaa kallon kiinni? 

Luin nuo pässin kivekset ja ajattelin heti, että kirjoittaja ehdottaa kärjistetysti aloittajaa maistelemaan pässin kiveksiä esim nuolemalla, koska typeräähän aloittajan ihmettely on. Ne sinun mainitsemasi apinan aivot olivatkin varmaan se asia, joka sai minut ymmärtämään mistä on kyse.

Vierailija
68/109 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi ihmetellä moista nykyaikana, kun alkoholittomuus on todella yleistä?

Alkohoilistille on mahdotonta ymmärtää, että kaikki eivät ole alkoholisteja. 

No itse asiassa olen itse ollut täysi juoppo, mutta nykyään en käytä. Enkä todellakaan ole koskaan ihmetellyt, jos joku muu ei juo alkoholia.

En puhunutkaan sinusta, vaan ap:sta. 

Ei. Puhuit alkoholistista ja siihen alkoholistina vastasin.

Vierailija
69/109 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon kaljaa kun se kusettaa, tykkään kusta kun kusi lentää mulukusta tunnen olevani mies. Naiset katsoo ihaillen minun Isot Munat. Miehen pitää saada kusta mihin vaan, vessa pakko on perseestä. Minä sain hyvän työpaikan kun pomo näki miten minun kusi lensi komeasti. Appukkokin sanoo että vävypoika osaa kusta, me juodaan appiukon kanssa kaljaa ja kustaan saunan edessä

Vierailija
70/109 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se maistuu pahalta. En siis saa sitä nieltyä. Ysärinuorena olen aikanaan juonut ihan tarpeeksi, tämä muutos tulo iän myötä joskus kolmekymppisenä. En ole jäänyt kaipaamaan.

Vierailija
71/109 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahanmakuista. Siis vähän niinkuin lapsena oli musta kahvi. En kai ole tottunut makuun. Toinen; päänsärkky tulee seuraavana päivänä. Kolmas; en tykkää itsestäni juovuksissa (pikkujoulut), mulla hurahtaa jo kaks annosta päähän, ja itsekontrolli menee.

Vierailija
72/109 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joisin myrkkyä vapaaehtoisesti?

Vierailija
73/109 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtään ylimääräistä aikaa, joten en vitkuttele joutavaa litkua lipittäen.

Vierailija
74/109 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi ei pidä alkoholin mausta, nyt 20v. Teininä muutamissa bileissä oli vissiin ottanut vähän reippaammin, eikä myöskään pitänyt siitä, millainen hän on alkoholin vaikutuksen alaisena. teki tämän ratkaisun 17v ikäisen ja en ole nähnyt mitään syytä lähteä sitä kiistämään. Aikuinen ihminen tekee ihan itse omat ratkaisunsa.

Vierailija
75/109 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain tykkää yhtään siitä olotilasta ja tykkään olla kontrollissa, se on se oikea "humalatila" minulle

Vierailija
76/109 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juon kaljaa kun se kusettaa, tykkään kusta kun kusi lentää mulukusta tunnen olevani mies. Naiset katsoo ihaillen minun Isot Munat. Miehen pitää saada kusta mihin vaan, vessa pakko on perseestä. Minä sain hyvän työpaikan kun pomo näki miten minun kusi lensi komeasti. Appukkokin sanoo että vävypoika osaa kusta, me juodaan appiukon kanssa kaljaa ja kustaan saunan edessä

Insesti-kusileikit eivät ole hyvä syy juoda kaljaa.

Vierailija
77/109 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitsen juomistani varmuudella vain sen ensimmäisen annoksen osalta. Jos juon yhdenkin, saatan menettää hallinnan. 

- jo 18 vuotta selvin päin 

Vierailija
78/109 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä miten normalisoitunutta ja itsestään selvää meidän kulttuurissa on juoda alkoholia.

Esitän kysymyksen toisin päin ja tämä kysymys on täysin oleellinen:

Miksi joku täysi-ikäinen, terveydentilasta ja uskonnosta riippumaton ihminen haluaa juoda alkoholia?

Miksi?

Aivan älyttömän paljon rationaalisemmat perusteet on olla juomatta alkoholia. Meidän elimistö ei tarvitse alkoholia m i h i n k ä ä n. Ihmisen on syytä osata rentoutua muutenkin kuin sumentamalla tajuntaansa keinotekoisesti. Alkoholi vaikuttaa unenlaatuun. Aivan turhia kaloreita. Vääristää ihmisten kommunikaatiota ja läheskään kaikki eivät osaa  kontrolloida juomistaan.

Vierailija
79/109 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maistanut. En tykännyt. Mieluummin juon vaikka pelkkää vettä.

Uskonnollisista syistä otan joskus pienen maistiaisen mietoa alkoholikuomaa.

Vierailija
80/109 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa: ehdotan, että seuraavissa illanistujaisissa kysytään jokaiselta alkoholia nauttivalta, miksi juot.

Paljon järkevämpi tuo kysymys on kuin kysyä siltä raittiilta, miksi et juo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän