Miksi joku ei juo alkoholia?
Miksi joku täysi-ikäinen, terveydentilasta ja uskonnosta riippumaton ihminen ei halua edes maistaa koskaan alkoholia. Se on ihan ymmärrettävää että kunnon lärvejä ei tahdo vetää ja kontata kotia, mutta pieni maistaminen esim ruuan kanssa, mitä pahaa siinä on. Melko ennakkoluuloista sanoisin. Kertokaa te, jotka ette ikinä juo ja tule juomaankaan.
Kommentit (109)
Join kerran punaviinin ja konttasin kotiin. Oli noloa
En tykkää että pää menee sekaisin .
Sitä paitsi olen kyllä juonut, mutta lopetin. Kerkesin juomaan tämän elämän edestä ( varmaan seuraavankin)
Vierailija kirjoitti:
Diebetes
EI se ole DIE-betes-die on "kuolla"
Se on DIA-betes
Miksi pitäisi juoda alkoholia, jos ei vaikka sen mausta pidä? Vaikka siis olisi kyse yhdestä viinilasillisesta ruoan kanssa?
Eikö jokainen saa juoda sitä, mikä kullekin maistuu?
(Kummasti sitä ei kummastella, jos jollekulle ei maistu olut, mutta viini maistuu tai toisin päin)
Joisin kyllä, mutta Kela ei maksa tarpeeksi suuria tukia, että voisi juoda.
Monet urheilijat eivät juo, koska heillä on muutenkin terveelliset elämäntavat ja alkoholista palautuminen vie kauan ja haittaa treenaamista ja suoritusta.
Voin maistaa, mutta en halua juoda yhtä alkoholiannosta kokonaan, koska minulle tulee alkoholista huono olo.
Onko tämä avaajalle tarpeeksi hyvä syy olla juomatta alkoholia?
Ei ole mitään syytä altistaa elimistöä sille haitallisille aineille.
Mitä pahaa siinä on, ettei halua juoda alkoholia? Mitä se kenellekään kuuluu, mitä kukakin syö tai juo
Diabeteslääkitykseni ja alkoholi eivät sovi yhteen. Saan järkyttävän ripulin. Olen myös täysin tottunut raittiuteen. Vesi on paras juoma. Juon veden lisäksi vain kahvia ja luomumaitoa. Joskusteen inkivääri-sitruuna-hunajashottia. Näin flunssa-aikana se vahvistaa vastustukykyä
Syön lääkettä, joka on maksalle myrkyllistä. Lääke pitää minut elossa. Sen kanssa ei suositella ollenkaan alkoholin juomista jos meinaan pitää maksani kunnossa.
En halua joka kerta selittää utelijoille parantumatonta syöpäsairauttani, joten ihmetelköön. On se ilmeisen kummallista jos joku sanoo että ei halua alkoholia.
Ei ole koskaan valjennut minulle miksi täytyy käyttää mitään päihteitä, viinaa, tupakkaa tai huumeita. En ole niin heikko ihminen, että sortuisin moiseen.
Joku Karakahtikin - karski päältä, mutta heikko sisältä. Säälin häntä.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on solumyrkky, siksi en juo. Lisäksi suvussani on alkoholismia ja minulle helposti muodostuu riippuvuksia. Mielenterveyteni on niin herkkä, etten uskalla juoda alkoholia, koska sekoittaa entisestään kehoa ja mieltä. Minulla on alaikäisiä lapsia, joiden seurassa en halua käyttää päihdyttäviä aineita. Haluan käyttää vähäiset rahani johonkin tarpeelliseen, minulle ruoka ja lasten tarpeet on esim. tärkeämpi kuin alkoholin osto. Siinä muutama syy, riittääkö?
Voi kun suurempi osa suomalaisia osaisivat ajatella juuri noin! Zemppiä syksyyn!
Miksi alkoholia juovien perärööriä kaivertaa kun joku ei juo alkoholia? Mulle ihan sama jos joku ei juo Pepsimaxia vaikka itse juonkin. En kyttäile muiden laseihin niin kuin eräät.
Minä olin nuorra miesnä, 70-luvulla, erittäin kova viikonloppuryyppäri. Niin kova, että kerran taisi hengenlähtö (hengityshalvaus?) olla ihan hiuskarvan varassa. Sitten aloin seitenkuus harrastaa TM:ää (transsendenttista meditaatiota). Pikkuhiljaa alkoholin käyttö väheni.
Yksi päämotivaatiostani parhaimmillaan samaadhiin eli turiiyaan (neljänteen [syvää unta syvempään ja rennompaan tietoisuudentilaan ]) johtavan tekniikan oppimiseen oli se että en halunnut aloittaa verenpainelääkitystä niin nuorena. Paineet olivat esim. 160/116!
Nykyään jo pelkkä kossun hajun ajatteleminen tuntuu vastenmieliseltä...
Valitettavasti tänäpänä TM:n oppiminen on törkeän kallista. Samalla rahalla saa ehkä vaikkapa vuoden kossut tai tupakkia melko pitkäksi aikaa.
Todella hyviä syitä.
Minä juon ilolientä silloin tällöin, tykkään shampanjasta ja valkoviinistä. Jos viinaa juo, tulee sen maistua hyvältä!
Yksi ryhmä on unohdettu, nimittäin riehuviinan juojat, ne, joiden persoonallisuus muuttuu täysin.
Hiljaisesta tulee karsea häirikkö , ilkeä sönkkääjä pahinta sorttia, johon mikään järkipuhe ei tepsi eikä uppoa. Heidän olisi parasta olla juomatta!
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaa juoda alkoholia? En ymmärrä oikein, miksi pitää kyseenalaistaa se, ettei joku halua juoda alkoholia.
T. Ei -absolutisti
Aivan. Jostain syystä vain on hyväksyttävää käyttää alkoholia, mutta muita vaihtoehtoja kummastellaan. Ap:ltä voitaisiin kysyä miksi hän ei ota pientä annosta myrkkyä, jota minulla on tässä pikku pullossa. Siihen ei kuole, mutta vaikutukset ovat joskus pitkäkestoisia ja vähäisestäkin määrästä voi joutua sairaalaan. Katso nyt Ap, tämän pullon kyljessä on pääkallon kuva. Ai etkö halua maistaa? Miksi et?
Alkoholi on pahaa. Muodossa missä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyviä syitä.
Minä juon ilolientä silloin tällöin, tykkään shampanjasta ja valkoviinistä. Jos viinaa juo, tulee sen maistua hyvältä!
Yksi ryhmä on unohdettu, nimittäin riehuviinan juojat, ne, joiden persoonallisuus muuttuu täysin.
Hiljaisesta tulee karsea häirikkö , ilkeä sönkkääjä pahinta sorttia, johon mikään järkipuhe ei tepsi eikä uppoa. Heidän olisi parasta olla juomatta!
Jokainen tuntee varmasti ainakin yhden sellaisen tyypin.
Pahaa,kallista eikä nosta mielialaani.En maksa siitä että saan pelkkiä haittoja.