Miksi joku ei juo alkoholia?
Miksi joku täysi-ikäinen, terveydentilasta ja uskonnosta riippumaton ihminen ei halua edes maistaa koskaan alkoholia. Se on ihan ymmärrettävää että kunnon lärvejä ei tahdo vetää ja kontata kotia, mutta pieni maistaminen esim ruuan kanssa, mitä pahaa siinä on. Melko ennakkoluuloista sanoisin. Kertokaa te, jotka ette ikinä juo ja tule juomaankaan.
Kommentit (109)
Ei kiinnosta alkoholi, pärjään kyllä ilmankin
En ole koskaan oikein tajunnut alkoholin päälle. Toki olen juonut lähinnä maun takia ja edelleen voin ottaa silloin tällöin. Humaltumista en edes ymmärrä. Mikä siinä on hienoa.
Mielestäni alkoholi maistuu pahalle. En ole tottunut siihen ja pienikin määrä aiheuttaa huimausta ja huonon olon.
Minä pössyttelen mieluummin. Se on pistein 23-8 vähemmän haitallisempaa. Eikä joudu kärsimään krapuloita.
Miksi joku ei syö silliä, miksi toinen ei syö homejuustoa ja kolmas ei maistakaan sieniä. Makuja on erilaisia. Vain Suomessa juomattomuuttaan joutuu selittämään ja perustelemaan.
sE ON PAHAA (paitsi ehkä Irish cream originaalissa tapauksessa)
Hyvä olo ei ole niin hyvä kuin mainostetaan
Pahaolo on paljon pahempi (join 2 x 0.75 dry vodkaa keralla apelsiinimehun ja olin liki 2 wrk kippeee!)
Useita muita alkoholikokeiluja - ei ole mun juttu
Ja uskokaa tai älkää niin joisin juomakilpailuissa jokaisen teistä penkin ALLE - KOKEILTU ON
Maha sanoo enstex stopit!
ISO suklaalevy on xxxx kertaa parempaa!
Kohtreliaisuutani juon maljat
viimeksi 3-5 vuotta sitten.
Alkoholia menee hedelmien kanssa mutta marginaalisesti...en ole juoppo punatulkku selällään hangessa(yksi juoppo piti kylää lintuhäkissä hetken jotta selvisi)
Juu ruutanat kestää sikamäärin alkoholia
Alkoholin maku on jotain niin järkyttävää, että en pysty juomaan sitä yhtään. En ymmärrä tuota ruuan kanssa juomista. Siinähän pilaa hyvän ruuan pahanmakuisella juomalla!
Jos on kivaa, niin miksi haluaisin turruttaa kivat fiilikset alkoholisumulla? Ja jos ei ole kivaa ja en viihdy jossakin tai jonkun seurassa, niin minusta on järkevämpää lähteä kotiin kuin turruttaa itsensä alkoholilla.
Mä en taas ymmärrä, miksi joku haluaa juoda alkoholia. Pahaa litkua.
Mitä se sulle kuuluu? Syitä voi olla tuhansia.
Ps. Itse juon nytkin
No minäpä kerron. Olen liki 60v nainen.
1.Alkoholi maistuu järkyttävän pahalle ja jotta sitä pystyisi juomaan, sokeria pitäisi lisätä kilo litraan.
2. Tulen pienestäkin määrästä humalaan (teininä kokeilin) ja se tuntuu pahalta. Lisäksi alkoholi unettaa ja nukahdan heti kohta.
3. Alkoholi on kallista. En halua vähiä rahojani käyttää alkoholiin. Lisäksi terveys on mennyt sairauksien vuoksi eikä alkoholi niitä parantaisi.
4. Isäni oli alkoholisti ja kärsin siitä 50 v, ehkä edelleenkin jollakin tavalla.
5. En halunnut antaa lapsilleni alkoholinhuuruista lapsuutta (kohta 4 vuoksi). Ei heilläkään ole mitään halua juoda jatkuvasti, mutta seurassa voivat vähän juoda.
6. Inhoan humalaisia ihmisiä, kamala katsoa miten pilaavat lastensa elämän. Ja oman elämän. Juomisesta ei ole mitään hyötyä kenellekään.
7. En ole uskovainen, en kuulu mihinkään seurakuntaan.
Oliko tämä nyt riittävä perustelu?
Periaatteessa juon, mutta en nykyään oikein ikinä muista, ehdi tai jaksa. Olen myös useim autokuski. Kun juon pienen lasin siideriä, niin nukahdan. Vanhuus.
Viimeisin miesystäväni oli alkoholisti. Siksi.
Olen ollut kohtuukäyttäjä. Nyt vuosi juomatta. Enää ei vaivaa ylipaino, huono uni, mielialan heittelyt. En olisi uskonut kuinka hienoa on olla juomatta. Hajuaisti on parantunut niin paljon, että suurin osa Alkosta haisee pahalle.
Ihmetyttää kun alkoholistit hermostuu siitä kun joku ei halua jakaa heidän surkeitä elämäntapoja.
Kerro yksikin hyvä syy, miksi jonkun pitäisi juoda hermomyrkkyä?
En ole keksinyt syytä kokeilla.