Osakesalkku vain 10 % miinuksella
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n. 2 viikkoa sitten mun ulkomaan sijoitukset oli +4000€, nyt +1500€ ja joka päivä laskee. S&P rahastosijoitus painunut -1800€ ja loppua ei näy.
Tänään kun vilkaisin ulkomaiden sijoituksia niin tuo +4000€ on muuttunut -500€, eli -4500€ muutamassa viikossa. Potti oli parhaimmillaan 77000€, nyt 72500€. Onneksi kotimaan sijoitukset ovat tuottaneet alkuvuodesta 17%.
Sen verran vilkaisin verkkopankkia eilen, että ulkomaan sijoitukset olivat nousseet -500€ tasolta +500€ tasolla. Yhä kuitenkin -3500€ verrattuna siihen kun tariffisota alkoi.
Katsotaanpa, josko Trumpin tullit tosiaan lieventyisivät. Alkaako pääoma kohta virrata takaisin Amerikkaan? Pre-market näyttää taas ihan hyvältä, S&P ja Nasdaq yli 1% nousussa.
Alkoi niin ahdistaa Donald, että myin 10k edestä S&P teknologiaindeksiä ja 10k edestä Altrian osakkeita. Indeksi tuotti tappiota saman verran kuin Altria voittoa. 😞
Sijoitin sitten 10k ruotsalaiseen Investoriin ja 10k lisäpanos jo aiemmin omistamiini brittiläisiin tupakkafirmoihin: Bats, Imperial Brands.
Vielä jäi 10k Pfizeriä, 10k Verizonia ja 14k S&P indeksiä. Lisäksi maailmaindeksiä 8k. Loput sijoitukset (33k) jo valmiiksi Euroopassa & Japanissa. Huonohko vuosi toistaiseksi, kun dollarikin heikkeni.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi niin ahdistaa Donald, että myin 10k edestä S&P teknologiaindeksiä ja 10k edestä Altrian osakkeita. Indeksi tuotti tappiota saman verran kuin Altria voittoa. 😞
Sijoitin sitten 10k ruotsalaiseen Investoriin ja 10k lisäpanos jo aiemmin omistamiini brittiläisiin tupakkafirmoihin: Bats, Imperial Brands.
Vielä jäi 10k Pfizeriä, 10k Verizonia ja 14k S&P indeksiä. Lisäksi maailmaindeksiä 8k. Loput sijoitukset (33k) jo valmiiksi Euroopassa & Japanissa. Huonohko vuosi toistaiseksi, kun dollarikin heikkeni.
Eilen illalla alkoi taas tympiä jenkkien älyvapaat puheet ja myin pois myös Verizonin osakkeet, olivat onneksi 7% voitolla. Eli yhdessä päivässä 30k pois jenkkilästä ja vielä jäi 24k. Olisin myynyt loputkin pois, mutta sekä Pfizer että S&P toistaiseksi yhteensä yli tonnin verran miinuksella. Ajattelin pitää vapautuneen pääoman toistaiseksi arvo-osuustilillä ja kytätä kevään mittaan ostopaikkoja Euroopan puolelta.
Kuukausi sitten sijoituksissa oli kiinni 99k. Sitten kiitos Donaldin arvo laski 95k tasolla. Nyt sijoituksissa kiinni enää 65k ja käteiskassassa 30k.
Olen varmaan poikkeuksellisen hyvä sijoittaja, kun salkkuni on 97% plussalla. Aika takuuvarmaa kamaa siellä ollut ja pari onnekasta arvausta, kuten Hensoldt. Ostin sitä heti kun Ukrainan sota alkoi.
Taktiikkani on vain ostaa ja sitten pitää maailman tappiin. Välillä jotkut on miinuksella, mutta kyllä ne sieltä sitten aina nousee. Osinkoja ropisee ja niillä ostan lisää. En aktiivisesti tuloistani säästä enää. Salkun arvo nyt 129.000e
N54
On plussalla, mutta ei koskaan kauaa, koska harrastan treidaamista. Myyn, kun on plussalla tarpeeksi. Muutamia jenkkiosakkeita on miinuksella ja nyt mietin, myynkö tappiolla, jotta saan rahat pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan poikkeuksellisen hyvä sijoittaja, kun salkkuni on 97% plussalla. Aika takuuvarmaa kamaa siellä ollut ja pari onnekasta arvausta, kuten Hensoldt. Ostin sitä heti kun Ukrainan sota alkoi.
Taktiikkani on vain ostaa ja sitten pitää maailman tappiin. Välillä jotkut on miinuksella, mutta kyllä ne sieltä sitten aina nousee. Osinkoja ropisee ja niillä ostan lisää. En aktiivisesti tuloistani säästä enää. Salkun arvo nyt 129.000e
N54
Vuoden alusta plussalla 97%? Koska siitähän tässä ketjussa oli puhe. Minunkin salkkuni on YHTEENSÄ 167% plussalla, mutta sitä ei tässä kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi sitten sijoituksissa oli kiinni 99k. Sitten kiitos Donaldin arvo laski 95k tasolla. Nyt sijoituksissa kiinni enää 65k ja käteiskassassa 30k.
Vasta 2 kk kulunut, mutta ei voi tietää mitä kaikkea Donald vielä keksii 3v 10kk aikana. Myin siis pois loputkin S&P ja World ETF:t. Harmi kun en ollut tarpeeksi pessimistinen jo kuukausi sitten.
Sijoituksissa kiinni enää 55k ja käteiskassassa 40k.
Kova kuukausi lopuillaan. Sijoitin tammikuussa Usa-rahastoihin yhteensä 20 000€ ja suoriin osakkeisiin 28 000€.
Nyt kaikki on myyty pois, koska inhoan Trumpin politiikkaa. Osakkeet myin pois melkein nollatuloksella: muutama tuotti tonnin, muutama vei vähän yli tonnin. Mutta rahastoista tuli takkiin yhteensä 1200€.
Kaikkinensa otin luovutustappioita n. 1300€. Pieni hinta siitä, että painajainen on ohi.
Nyt katselen maltilla, onko Euroopassa ostokohteita vai ei. Parhaat apajat menivät ohi suun, kun en arvannut tammikuussa, kuinka suurta sekoilua olisi luvassa.
Onko kukaan nyt uskaltanut ostaa usa rahastoa tai osakkeita? Itse olen ostanut maaliskuussa ja kyllä, tunnen itseni nyt todella tyhmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kova kuukausi lopuillaan. Sijoitin tammikuussa Usa-rahastoihin yhteensä 20 000€ ja suoriin osakkeisiin 28 000€.
Nyt kaikki on myyty pois, koska inhoan Trumpin politiikkaa. Osakkeet myin pois melkein nollatuloksella: muutama tuotti tonnin, muutama vei vähän yli tonnin. Mutta rahastoista tuli takkiin yhteensä 1200€.
Kaikkinensa otin luovutustappioita n. 1300€. Pieni hinta siitä, että painajainen on ohi.
Nyt katselen maltilla, onko Euroopassa ostokohteita vai ei. Parhaat apajat menivät ohi suun, kun en arvannut tammikuussa, kuinka suurta sekoilua olisi luvassa.
Olen ostanut viime viikkoina vain pieniä osake-eriä Euroopasta, etenkin Ruotsista. Tuntuu, että salkku sulaa joka tapauksessa. Saapa nähdä, kuinka paljon rysähtää tänään. Jossain vaiheessa kiinnostaisi ostaa takaisin USA-rahastoja, mutta onko hetki vasta ensi vuonna? Hirmuinen epävarmuus markkinoilla. Tänään katson varmaankin, löytyisikö Suomesta ja Ruotsista hyviä firmoja alennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan nyt uskaltanut ostaa usa rahastoa tai osakkeita? Itse olen ostanut maaliskuussa ja kyllä, tunnen itseni nyt todella tyhmäksi.
No ei ole tullut ostettua USAn ETF-rahastoja eikä suoria osakkeita. Kuukausisäästönä menee kuitenkin edelleen tasaisesti muutama satanen: USA- ja maailma-rahasto. Pidemmän aikavälin voitot tosin sulaneet molemmista tosi pahasti.
Hm. Hesuli laski tänä aamuna vain 1,6%. Ilmeisesti tariffit oli jo otettu huomioon hinnoittelussa.
52K osakkeissa ja 43K käteisenä nyt. Muutama sekoilun aattona tehty ostos kaduttaa, mutta näitä sattuu. 150% velkavivulla pelaavia sattuu vielä enemmän.
Tarkkailen ostopaikkaa Elisan, Nordean ja Mantan kohdalla. Eivät valitettavasti notkahtaneet kunnolla.
Taidan lopettaa sijoittamisen. Ostin eilen Nordeaa ns. laskusta hintaan 11,44€. 2000kpl.
Kiva katsoa tämän päivän sulamista. Juuri nyt 10,62€. Hyvä minä.
Vierailija kirjoitti:
Taidan lopettaa sijoittamisen. Ostin eilen Nordeaa ns. laskusta hintaan 11,44€. 2000kpl.
Kiva katsoa tämän päivän sulamista. Juuri nyt 10,62€. Hyvä minä.
Ei kannata panikoitua turbulenssissa. Nordea on ihan jaloillaan pysyvä firma. Mikä menee alas, nousee joskus taas ylös jne.
Nyt kannattaa ostaa kotimaisia yhtiöitä, joilla jalka on Yhdysvalloissa. Outokummulla on siellä tehdas. Optomedilla ovat kaupalliset kontaktit ja AI-kamerat tehdään Thaimaassa, jonka tullimaksuja en muista. Optomedin kameralle ei ole edes kilpailijaa.
No onhan ne (siis jenkki- tai koko maailma - salkut), jos suurin osa ostettu aiemmin kuin viimeisen vuoden sisällä.