Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokkakaveri lähettänyt rivon kuvan yläasteelaiselleni - nyt meistä tehdään lastensuojeluilmoitus

Vierailija
26.02.2025 |

Tytär oli kertonut koulussa opettajalle, joka oli lähettänyt kuraattorille, joka kertoi minulle että lapselleni on lähetetty dic*pic. Kuraattori kertoi että lapsestani tehdään nyt lastensuojeluilmoitus koska on joutunut mahdollisesti rikoksen uhriksi.

Tuntuu todella hurjalta. Mitä seuraavaksi tapahtuu? Kuraattori tekee ilmoituksen tällä tai ensi viikolla. Olemme hyvin tavallinen ja tylsä ydinperhe jossa ei ole ongelmia, eikä lastensuojeluilmoitukseenkaan tule muuta kuin rikoksen uhriksi joutuminen. Mutta eikö siihen mitään muuta syytä? Luin että pitäisi olla epäily lapsen vahingoittumisesta niin kuin "oikeasti".

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle määrätään edunvalvoja (juridinen avustaja) yhteiskunnan varoin,  jos rikos menee poliisitutkintaan ja oikeuden ratkaistavaksi, joka valvoo lapsesi etua ja oikeutta. 

Vierailija
62/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on nähnyt koulun tarjoamia irstaita alapääkuvia, koska olen itsekin nähnyt ne kirjoissa: ELI voinko tehdä tällä perusteella huoli-ilmon esim. terveystiedon opettajasta VAI suoraan rikosilmon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle määrätään edunvalvoja (juridinen avustaja) yhteiskunnan varoin,  jos rikos menee poliisitutkintaan ja oikeuden ratkaistavaksi, joka valvoo lapsesi etua ja oikeutta. 

Kai ymmärrätte, että vähäisen seksuaalirikoksen oikeudenkäynti saattaa olla paljon traumatisoivampaa, kuin se itse rikos. Aikuisetkaan eivät tee ilmoituksia kaikista seksuaalirikoksista häpeän, julkisen käsittelyn ja mahdollisen koston vuoksi, niin aika rajua pakottaa lapsi sellainen tekemään

Vanhemman näkökulmasta se, että lapsi saa huonon kokemuksen voi olla paljon pienempi paha kuin se, että tuollaisesta asiasta tehdään mieletön juttu ja viranomaiskoneistoa pyöritetään, siinä vaiheessa tulevat väkisinkin mukaan terapiat ja 10 eri aikuisen säälit sekä negatiiviset huomiot. Nämä typerykset luulevat, että se on "apua", kun tosiasiassa ongelman paisuttelu ja siitä numeron tekeminen kohdistavat lapseen mielettömän määrän epätoivottavaa, epäedullista ja identiteettiä vinouttavaa huomiota

Lievä seksuaalinen väkivalta on kurjaa, mutta todella, todella yleistä. Jos tyttö on yhtään viehättävä, mitä ilmeisesti on, tuo tulee olemaan hänelle arkipäivää

Vierailija
64/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset on nähnyt koulun tarjoamia irstaita alapääkuvia, koska olen itsekin nähnyt ne kirjoissa: ELI voinko tehdä tällä perusteella huoli-ilmon esim. terveystiedon opettajasta VAI suoraan rikosilmon?

Millasia "irstaita kuvia"?

Vierailija
65/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yllättynyt, että yläasteikäistenkin välisistäkin kuvien lähettelyistä aletaan tekemään lasuja sun muuta, jos kumpikin osapuoli on saman ikäinen. Tuossahan voi vaan todeta luokkakaverille, että älä lähettele kuvia ja tarvittaessa estää.

Vierailija
66/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen yllättynyt, että yläasteikäistenkin välisistäkin kuvien lähettelyistä aletaan tekemään lasuja sun muuta, jos kumpikin osapuoli on saman ikäinen. Tuossahan voi vaan todeta luokkakaverille, että älä lähettele kuvia ja tarvittaessa estää.

Et oo ilmeisesti tietoinen, että nykyään luvatta dickpickien lähettely on häirintää ja rikos. 

Vierailija
67/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo ilmeisesti tietoinen, että nykyään luvatta dickpickien lähettely on häirintää ja rikos. 

Vai meinaatko, että lapsia ja nuoria ei koske samat lait? Että alaikäisenä saa tehtailla laittomuuksia minkä lystää?

Vierailija
68/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalirikosta ei tee yhtään lievemmäksi se, että ollaan saman ikäisiä. Aikoinaan sain tyttönä kärsiä monenlaista puhetta ja kiinni käymistä. Minusta on hienoa, että nyt on toisin. Tytötkin ovat arvokkaita. 

Vierailija
69/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on poliisiasia, ei lastensuojelun asia. Koulu ei oikein osaa. Teidän pitää tehdä rikosilmoitus. 

Vierailija
70/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on poliisiasia, ei lastensuojelun asia. Koulu ei oikein osaa. Teidän pitää tehdä rikosilmoitus. 

Ei ne sulje toisiaan pois. Alaikäinen rikoksen uhri on aina huolen aihe, tarvitsee apua. Rikollinen taas voi olla sekä poliisin tutkinnan alainen että lastensuojelun tarpeessa. 

Vierailija
71/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalirikosta ei tee yhtään lievemmäksi se, että ollaan saman ikäisiä. Aikoinaan sain tyttönä kärsiä monenlaista puhetta ja kiinni käymistä. Minusta on hienoa, että nyt on toisin. Tytötkin ovat arvokkaita. 

Seksuaalirikosten uhrit eivät vaan ole kovin innokkaita käsittelemään juttuja oikeudessa, se että lapsia pakotetaan tuollaiseen ei ole eettistä. Oikeusprosessi on itsessään traumaattinen, mistään lasusta ja huostauhasta puhumattakaan, joka on aina läsnä kun lapsikaapparit ovat paikalla. Jokainen lasu on askel kohti huostaa, halusi tai ei. Tuossa yritetään "auttaa" nyt aiheuttamalla enemmän tuhoa kuin mikä oikeasti auttaisi. Jos lapsen kannattaa jotakin oppia niin se, että kenellekään viranomaistaholle ei koskaan kannata avata suutaan yhtään mistään 

Vierailija
72/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus tehdään, kun lapsen huolenpito, kehitys ja turvallisuus vaarantuu kotona. Ulkopuolisen tekemä häirintä  tai väkivalta on rikos ja silloin tehdään rikosilmoitus. 

Vierailija
73/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sulje toisiaan pois. Alaikäinen rikoksen uhri on aina huolen aihe, tarvitsee apua. Rikollinen taas voi olla sekä poliisin tutkinnan alainen että lastensuojelun tarpeessa. 

"Tarvitsee apua" eli sieltä se lähtee, psyk. hoitopolku ja identiteetin muovaaminen kohti sedatoitua raukkaparkaa :( joka tarvitsee lasun :( ja psykologien :( apua :((((((((((

Vierailija
74/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "yläasteelainen"?

Oletko syntynyt 1977?

Vierailija
75/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä on?

Vierailija
76/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tee sinä puolestasi lasu siitä kuvanlähettäjästä. 

Eikös se lasu tarkoita lastensuojeluilmoitusta? Eihän se mikään rangaistus ole!

Selvitetään, että tarvitseeko lapsi apua ja millaista.

Vierailija
77/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulkee pois. Ei silloin asia kuulu lastensuojelulle, jos lapsi joutuu kodin ulkopuolella ulkopuolisen ihmisen rikoksen uhriksi. 

Vierailija
78/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojeluilmoitus tehdään, kun lapsen huolenpito, kehitys ja turvallisuus vaarantuu kotona. Ulkopuolisen tekemä häirintä  tai väkivalta on rikos ja silloin tehdään rikosilmoitus. 

Jep, lasu tulee arvioimaan käskikö äiti vieraan miehen lähettämään tytölle dikpikin. Ja että kai tyttö saa asianmukaisen säälisuggestion, uhristatuksen sekä lääkkeet herkässä teini-iässä, jotta on kiltti ja alistuvainen asiakas jatkossakin. Ja ohjaahan paha äiti raukkaparka tytön OIKEAN AVUN eli lasujen ja lääketeollisuuden pariin, sillä perhe ei voi lasta auttaa, vain he voivat. Jos ei niin lapsi on vaarassa kotona, sillä vain psykologin ja lasun huomio voi auttaa lasta! 

Vierailija
79/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yläastelainen näki eka kertaa silloin kuvan vehkeestä? Lasua en ymmärrä.

Vierailija
80/128 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millasia "irstaita kuvia"?

Voimaa 7-9 luokan terveystieto S.107 piirros naisen alapäästä levällään, S.109 alastoman naisen perä valokuva,S.111 piirros miehen seisokki altapäin. S.132 härski kondominlaitto ohjeistuskuvitus seisovasta elimestä. Inhottavia kuvia, eivät halua että KUKAAN on noiden näkemisen ja lukemisen jälkeen enää viaton. Tuon kaiken siis näkevät kaikki heti kun tulevat alakoulusta yläasteelle, oletetaan ilmeisesti että virallinen  lapsuuteen loppu on heitti kuudennen jälkeen ja koululla lupa altistaa noille asioille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi