Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isosisko ajoi 1-vuotiaan yli missä vanhemmat?

Vierailija
26.02.2025 |

En voi käsittää, miksi autoa ajanut isosisko on syytteessä, jos/kun vanhemmat ovat jättäneet taaperon valvomatta. Olisihan lapsi ehtinyt potkuautollaan vaikka ajotiellekin, jos kukaan ei ehtinyt huolehtia, missä pieni viilettää. Kamala onnettomuus, mutta jotenkin tuntuu, että väärä taho syytettynä. 

Tämä aloitus poistetaan varmaan saman tien, koska Pohjanmaa ja hyvälahkovelisysteemi, mutta onhan se nyt niin, että lapsia ei pidä tehdä enempää kuin mitä niistä pystyy huolehtimaan!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011057067.html

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset oli aikanaan perhepäivähoitajalla. Tuli palautetta, kun oma 3v ei saanut kaikkea puettua itse. Kuulemma hoidossa ollut 3v lestadiolaistyttö puki itsensä ja myös 2v veljen ulos lähtiessä. En nähnyt tässä mitään hienoa. Raukat joutuvat hoitamaan pieniä vaikka ovat liki taaperoita itsekin.

Näinhän se lestaperheissä menee Kun joka vuosi on uusi vauva,ei sitä kaksivuotiasta enää ehdi hoitamaan.Jumalan haltuun vaan.

Vierailija
62/92 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon isosiskolle ja muille lapsille voimia ja armollisuutta itselle. Tämä kamala tapahtumakuvio ei ole teidän syytänne.

Vanhemmille toivon ensisijaisesti aikuista vastuunkantoa, järkeä päähän ja ehkäisyä, jos ei lapsista aiota jatkossakaan huolehtia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsia on esim 12-17 niin vaikeaa niistä kaikista on huolehtia. 

Vierailija
65/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on haaskalinnut paikalla.

Siis sinun mielestäsi haaskalintuja ovat ne, jotka surevat pienen lapsen aivan turhaa kuolemaa. Ok. Oletko mahdollisesti itse lestadiolainen?

Vierailija
66/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapaus on hyvä esimerkki siitä, miten on niin valtavan tärkeää suojella joka ikistä sukusoluakin niin, että edes ehkäistä ei voi. Lapsen syntymän jälkeen sillä ei sitten enää olekaan niin paljon väliä. Sillä suojelulla. 

Vierailija
67/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhemmat oli just tälläiset vanhemmat. Lapsia tasaisesti ja nuorimmat meidän vanhempien vastuulle. Muistan kun en pukenut tarpeeksi hyvin nuorempaa sisarusta (olin itse tyyliin 9, pikkusisko 4) ja pikkusiskolle tuli kylmä pihalla ja tämän huomasi joku naapuri ja käski meidät sisälle ja tuli itse sanomaan vanhemmille että lapsille lisää vaatetta päälle niin muistan vieläkin kun isä huusi minulle että minä olen kusessa jos naapuri tuosta ilmoittaa eteenpäin koska minä mokasin ja tahallani haluan äidin ja isän ongelmiin. 

Voin vain kuvitella jos meistä olisi jostain lähtenyt henki. Äiti ja isä olisi itse näitä ketkä vaatisivat kovinta rangaistusta ja korvauksia. 

Vierailija
68/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että päästin oman lapseni 5 vuotiaana ok-talon pihalle yksinään leikkimään vähäksi aikaa ja tuijottelin monta kertaa minuutissa ikkunasta, että lapsi näkyy pihalla (oli suojaisa takapiha, sinne ei autoilla menty). Mutta muistan myös, että eräät sukulaiseni olivat aika paljon huolettomampia (perheen nuorimman kanssa, lapsia oli perheessä monta), menimme synttäreitä heille viettämään ja kas rivitalon parkkipaikalla oli tämä nuorimmainen 3 vuotias yksinään seisoskelemassa ja sinne ei asunnon ikkunoista näkynyt yhtään. Nappasimme lapsen mukaan kun menimme sisälle ja siinä vanhemmat vaan totesivat, että ai tuo löytyi sieltä, kun sanoin, että seisoi parkkipaikalla autojen seassa, että vähän vaarallinen paikka.

Vierailija
69/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä antaisi noin pienen pyöriä yksin pihalla kun tietäisin että jossain kohti on kokematon kuski tulossa pihaan maasturilla.

Vierailija
70/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun vanhemmat oli just tälläiset vanhemmat. Lapsia tasaisesti ja nuorimmat meidän vanhempien vastuulle. Muistan kun en pukenut tarpeeksi hyvin nuorempaa sisarusta (olin itse tyyliin 9, pikkusisko 4) ja pikkusiskolle tuli kylmä pihalla ja tämän huomasi joku naapuri ja käski meidät sisälle ja tuli itse sanomaan vanhemmille että lapsille lisää vaatetta päälle niin muistan vieläkin kun isä huusi minulle että minä olen kusessa jos naapuri tuosta ilmoittaa eteenpäin koska minä mokasin ja tahallani haluan äidin ja isän ongelmiin. 

Voin vain kuvitella jos meistä olisi jostain lähtenyt henki. Äiti ja isä olisi itse näitä ketkä vaatisivat kovinta rangaistusta ja korvauksia. 

Olen pahoillani. Tuollaista ei pitäisi kenenkään lapsen kokea.

Vierailija
71/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä antaisi noin pienen pyöriä yksin pihalla kun tietäisin että jossain kohti on kokematon kuski tulossa pihaan maasturilla.

Tai vaikka en tietäisikään! Noin pieni voi rynnätä tielle milloin vain. Eikä siihen maasturia tarvita, että pahasti käy.

Vierailija
72/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pieni raasu on Uskontojen uhrit ry:n jäsen. Tavallaan.

Vierailija
73/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän äidin, joka ajoi pihalla autolla vahingossa pienen poikansa kuoliaaksi. En tiedä, voiko tuollaisessa päästä koskaan itsesyytöksistä eroon, vaikka kuinka olisi ollut 10 000 kertaa eri tilanteissa supervarovainen ja jopa "mallivanhempi". Valitettavasti yksi virhe kerran riittää, jos se on tarpeeksi paha. Mahdollinen oikeuden tuomio tässä ketjun tapahtumassakaan on tuskin mitään verrattuna siihen kärsimykseen, jonka itse tapahtuma on perheelle aiheuttanut.

Vierailija
74/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani. Tuollaista ei pitäisi kenenkään lapsen kokea.

Tuo on valitettavasti todellisuutta lestadiolaisissa perheissä. Uskonnollinen vakaumus suojelee  vanhempia sosiaaliviranomaisten puuttumiselta, sillä kulissit ovat useimmiten kunnossa eikä päihteidenkäyttöä ole. Lapset kun eivät itse osaa itselleen useinkaan apua hakea ja pitävät toisaalta elämäänsä ihan normaalina, kun eivät muustakaan tiedä. Surullista. 

Vierailija
75/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä miksi sisko (vieläpä alaikäinen) sai syytteen. Vanhemmat ne pitäisi laittaa vastuuseen, mitä ihmettä 1- vuotias huseeraa yksinään ulkona? 

Surullisintahan tässä on että ei ollut yksinään, vaan sisarusten kanssa, mutta nämäkin olivat varsin pieniä. Selkeästi lykätty pikkuinen vähän isompien vastuulle, mitä ei todellakaan saisi tehdä. Aivan valtavat syyllisyydentunteet varmasti noilla sisaruksillakin. Toivottavasti ovat saaneet apua. 

Mitähän pitäisi tapahtua, jotta tuossa yhteisössä oikeasti herättäisiin miettimään, mitä jättisuuret perheet oikeasti tarkoittavat sekä vanhemmille että lapsille? Mitä ne pahimmillaan voivat tarkoittaa? Eikö lapsen kuolema - eikä tämä ainut tapaus ole - riitä?

""Mitä yhdestä lapsesta kun uuden voi tehdä vaikka heti"..."

Törkeä kommentti. 

Vierailija
76/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakast vanhemmat tapattivat pikkulapsen. Miksei noita laiteta linnaan kun eivät valvoneet jälkikasvuaan. Alle kouluikäinen pitää olla jatkuvasti kontrollissa jotta ei pääse tekemään mitään harkitsematonta.

Vierailija
77/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että nuo vanhemmat palavat helvetissä aikaanaan. T: Kristitty

Vierailija
78/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat varmaan nussivat saman tien uuden lapsen alulle kun yksi kuoli.

Vierailija
79/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on haaskalinnut paikalla.

Siis sinun mielestäsi haaskalintuja ovat ne, jotka surevat pienen lapsen aivan turhaa kuolemaa. Ok. Oletko mahdollisesti itse lestadiolainen?

Pienen lapsen menehtyminen on tietysti äärimmäisen surullinen asia. Haaskalintumaista käytöstä ovat oletukset ja teorioiden kehittelyt, ilkeät yleistykset, jne. kaikenlainen tragedialla mässäily. 

-Aikuinen

Vierailija
80/92 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia voi onneksi aina tehdä uusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi