Onko sinusta tullut kaiken jälkeen erakko?
Niin paljon kaikkea ikävää sattunut ihmisten kanssa ilman omaa syytä. Haluan vaan elää erakkona. Työ on vielä välttämätön paha. Yksinolo on parasta, mitä elämässäni on tapahtunut. Harmi, etten voi tehdä työtäni etänä. Kotona riittää vaikka mitä puuhaa. Pakolliset kotityöt ja sitten kaikkea mukavampaa puuhaa, esim. lukemista, elokuvia, käsitöitä, askartelua jne. Ja ulkoilu on ihanaa, kunhan saa ulkoilla omassa rauhassa. Eheyttävää tämä erakoituminen. Kun pääsen eläkkeelle, vaihdan paikkakuntaa ja erakoidun vielä enemmän.
Kommentit (234)
Olin erakko jo ennen nykyisiä tapahtumia. Elämäni ei muuttunut ollenkaan rajoitusten yms myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, siis aivan käsittämätöntä kuinka ilkeitä ja pahantahtoisia suurinosa ihmisistä nykyään on. Ihan alkeellisetkin käytöstavat puuttuvat. Iän myötä olen alkanut vältellä ihmisseuraa, vaikka ihan pienestä pitäen olen ollutkin enemmän omissaoloissani viihtyvä.
👵🏻: YYYHYY IHMISET ON TUHMIA JA ILKEITÄ YYYHYYY?
Just sinunlaisiasi moloja ei kukaan halua lähelleen.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko erakot olleet kallellaan ääri-introverttiuteen jo lapsesta lähtien vai kokeeko joku olevansa jopa ekstrovertti?
Erakko-termiä käytetään monesti väärin, jopa perheelliset kuvailevat itseään erakoksi vaikka tarkoittaa todellisuudessa perheetöntä yksineläjää jonka sosiaaliset kontaktit muihin ihmisiin ovat hyvin rajallisia ja lyhytkestoisia.
Hyvä kysymys, koska kuvailen herkästi itseäni erakoksi. Määrittelen itseni sosiaalisesti avoimeksi luonteeksi ja puhun kenelle vain missä vain. Kuitenkin olen kohdannut elämässäni hyvin ikäviä, jopa raakoja, ihmisistä johtuvia vastoinkäymisiä tai onnettomuuksia ja menettänyt luottamukseni ihmisiä kohtaan. Haluan mieluummin olla yksin kuin antaa kenellekään mahdollisuuden päästä lähelleni. Se ei sulje pois muutamia ystäviäni, jotka ovat tärkeitä ja joita näen noin kerran kolmessa vuodessa eli harvoin. Arkeni ovat siis yksin olemista, johon eivät kuulu kyläilyt tai tapaamiset kenenkään kanssa. Kuitenkin saatan kauppareissulla jymähtää täysin vieraan ihmisen kanssa juttelemaan tunniksi muiden haitoille ja poistua hyväntuulisena, mutta kuitenkin varmana etten enää tapaa samaa ihmisistä missään. Saan niistä kohtaamisista sen, mitä tarvitsen ihmisistä ja koen hallitsevani ne lyhyet ihmiskohtaamiset.
Viihdyn omassa seurassani. Harrastukseni myös tukevat sitä.
Olen ollut kymmenkunta vuotta eläkkeellä. Työn poisjäännin seurauksena olen perheettömänä erakoitunut, enkä suinkaan omasta halustani. Ystävyyssuhteita on niukalti ja terveydellisistä rajoitteista johtuen en voi osallistua riehakkasiin menoihin ja muutenkin olen hieman ujo ja introvertti. Joten elämä on yksinäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuotta erakkona. Pienestä pitäen koin olevani toisten mielestä vääränlainen, joten vetäydyin sitten omiin oloihin. Jäi mulle kouluista joitain ystäviä, mutta nyt sairastumisten myötä en ole enää jaksanut heitäkään nähdä enkä pitää yhteyttä, kun ei elämässäni tapahdu mitään, mistä kertoa. Hekin lopulta lakkasivat yrittämästä, onneksi.
Minulla samat kokemukset. Ystävätkin alkoivat olla jo niin ilkeitä että lopetin yhteydenpidon kokonaan. Miksi ihmeessä pitäisi sietää ilkeitä energiaa syöviä ihmisiä elämässään. Nyt haaveilen enää omasta pienestä talosta jonka pihalla saisin puuhastella ypöyksin ilman kyylääviä naapureita. Kauppa saisi olla suhteellisen lähellä posteineen.
Mun ystäväni ei olleet ilkeitä, eivät vain oikein kestäneet vaikeita asioita ja musta alkoi tuntua, että olisi pitänyt jaksaa feikata iloisuutta heitä varten. Lopulta en enää jaksanut. Minäkin jos voitan lotossa, katoan jonnekin korpeen. Pieni mökki ja PALJON tyhjää lääniä ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuotta erakkona. Pienestä pitäen koin olevani toisten mielestä vääränlainen, joten vetäydyin sitten omiin oloihin. Jäi mulle kouluista joitain ystäviä, mutta nyt sairastumisten myötä en ole enää jaksanut heitäkään nähdä enkä pitää yhteyttä, kun ei elämässäni tapahdu mitään, mistä kertoa. Hekin lopulta lakkasivat yrittämästä, onneksi.
Minulla samat kokemukset. Ystävätkin alkoivat olla jo niin ilkeitä että lopetin yhteydenpidon kokonaan. Miksi ihmeessä pitäisi sietää ilkeitä energiaa syöviä ihmisiä elämässään. Nyt haaveilen enää omasta pienestä talosta jonka pihalla saisin puuhastella ypöyksin ilman kyylääviä naapureita. Kauppa saisi olla suhteellisen lähellä posteineen.
Mun ystäväni ei olleet ilkeitä, eivät vain oikein kestäneet vaikeita asioita ja musta al
Tuollaiseen ei Suomessa nimenomaan tarvita rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, siis aivan käsittämätöntä kuinka ilkeitä ja pahantahtoisia suurinosa ihmisistä nykyään on. Ihan alkeellisetkin käytöstavat puuttuvat. Iän myötä olen alkanut vältellä ihmisseuraa, vaikka ihan pienestä pitäen olen ollutkin enemmän omissaoloissani viihtyvä.
👵🏻: YYYHYY IHMISET ON TUHMIA JA ILKEITÄ YYYHYYY?
Demoneita täynnä olevat pakanat ja luopiot on.
Tuo vastauksista kiittelijä on se yksi ja sama mielenterveyspotilas joka päivystää palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki teille erakoille: haudassa saisitte olla vielä rauhallisemmin.
Hautaan se sinäkin pelle vielä päädyt, madot syövät ja paisuvat isoiksi mötiköiksi, sinun lihallasi, Nam!
Tiedoksi teille erakoille:
Tutkimus: Masennuslääkkeet kiihdyttävät dementiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautaan se sinäkin pelle vielä päädyt, madot syövät ja paisuvat isoiksi mötiköiksi, sinun lihallasi, Nam!
Kuulostat kiin kivalta ihmiseltä että voi mikä sääli että olet erakko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat kiin kivalta ihmiseltä että voi mikä sääli että olet erakko!
Kiitos samoin, runkkari !
Ihmeen kovasti te ns erakot täällä juttelette toisille ihmisille, kirjoitatte pitkiä horinoita ja peukutatte. Ette pysty elämään yksin!
Vierailija kirjoitti:
Mites se erakoiden erokkous nyt noin sun persettä nyppii? Eivät he sinua ole häiritsemässä.
Vierailija kirjoitti:
Erakkona ei ole tarvetta masennuslääkkeille. Ihmisten sekaan sen sijaan varmaan joutuisikin tainnuttamaan itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen kovasti te ns erakot täällä juttelette toisille ihmisille, kirjoitatte pitkiä horinoita ja peukutatte. Ette pysty elämään yksin!
Kirjoittaminen on sallittua kaikille, sekä erakoille että sinunkaltaisille pösilöille, näpyttele rauhassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temuttaminen on sinulle arkipäivää?
Ei koskaan kertaakaan ikinä. Eikä tule olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erakkona ei ole tarvetta masennuslääkkeille. Ihmisten sekaan sen sijaan varmaan joutuisikin tainnuttamaan itsensä.
Joutuu tekemään dopinkia itselleen, että pysyy täysjärkisenä matkassa, joka aamu doping-testi, suosittelen!
Kylläpä jollain meni ketju tunteisiin😅 Varmaan tiedostaa itsekin, että on luonteeltaan m*lkku.
No niinhän ne monet on. Tosin asia ei itketä, vaan säälittää.