Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten kauniiden naisten keskuudessa nostaa päätään kotirouvailmiö, jossa nainen hankkii elättäjämiehen ja jättäytyy pois työelämästä.

Vierailija
26.02.2025 |

Nuorten kauniiden naisten keskuudessa nostaa päätään kotirouvailmiö, jossa nainen hankkii elättäjämiehen ja jättäytyy pois työelämästä. Tässä on omat etunsa ja tietty arvokkuus.

Itse juon tässä juuri juhlamokkaa ja syön fatzerin sisinstä. Ekaa kertaa yökylässä DI-miehen luona. Rikas elämä olen valmis.

https://www.aamulehti.fi/kolumnit/art-2000011049870.html

Kommentit (196)

Vierailija
141/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohduttaudu nyt vaikkapa sillä tiedolla, että parhaimmassa tapauksessa kotirouvan jäätyään yksin hänelle jää lapsettomina perinnökseen kaikki yhteisestä omaisuudesta ja vaikkapa leskeksi jäätyään nainen saa enemmän leskeneläkettä kuin sellainen pikkupalkkaisen edesmenehtyneen  miehen pikkupalkkainen töissä käyvä työmyyrän leskinainen tai ikisinkkunainen konsanaan  palkkaa tai työeläkettä.

Niin, parhaimmassa tapauksessa. Pahimmassa tapauksessa mies haluaa avioeron viidenkympin kriisissään. Silloin ei saa leskeneläkkeitä. Sitä paitsi, vaikka ei tulisi avioeroa, niin leskeneläkettä eivät saa vuonna 1975 syntyneet ja sen jälkeen syntyneet. Kun mies kuolee, rahahanat sulkeutuvat ja vaimon eläke on se pienin kansaneläke, mitä se onkaan, noin 800 euroa kuussa tilille?

Vierailija
142/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaan, vaikka tuota hooraamista, ettei vaan joutuisi töihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä heillä olisi sitten aikaa lapsille ja lasten ongelmat vähenisivät. Nythän kenelläkään ei ole. 

Vierailija
144/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin olla kotimies. Tykkään treenata ja pitää itsestä huolta. Siivouksesta ja pyykkäämisestä olen kans tykännyt, mutta ruuanlaittoa pitäisi opetella.

Stressaavassa asiantuntijatyössä työskentelevälle naiselle voisin taata siistin kodin ja ylläpidon. Illalla saisit nauttia siististä kodista ja urheilullisesta miesvartalosta. Avioehtoon voidaan laittaa vaatimus esim. rasvaprosentista ja näkyvästä pyykkilautavatsasta.

M29v

Miehille seksi on niin tärkeää, että ovat valmiita vaikka maksamaan siitä. Saattaa olla hieman vaikeampi löytää naista, joka ylläpitäisi miestä, mutta ei toki mahdotonta.

Itselläni on tällainen kotimies. Mies on ulkomaalainen, ja tiedettiin jo hänen muuttaessa tänne, ettei hänen ole helppo täällä työllistyä. Ainakin ensin joutuisi opettelemaan kielen, mikä ei ole helppoa. Itselläni taas on hyvät tulot it-alalta. Joten ei ole mitään kiirettä hänen saada töitä, tämä järjestely sopii meille molemmille hyvin, että minä elätän ja hän huolehtii kotihommat.

Vierailija
145/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän valinnan tehnyt nainen elää miehensä rahoilla eikä yhteiskunnan, tehköön niin. Nykyään korostetun yksilönvapauden ja itsemääräämisoikeuden nimissä se lienee sallittua.

Yhteiskunnankin rahoilla saa elää, se on perustuslaissamme. Oikeus sosiaaliturvaan ja ihmisarvoiseen elämään. Älä ole viharikollinen

Vierailija
146/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaselle naiselle joka luumuaa miehensä lompakolla on olemassa muukin nimitys kuin rouva;)

Kyllä, vaimo. Yleensä myös miehen lasten äiti.

Vierailija
147/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs eläkkeen kertyminen? 

Vierailija
148/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaselle naiselle joka luumuaa miehensä lompakolla on olemassa muukin nimitys kuin rouva;)

Kyllä, vaimo. Yleensä myös miehen lasten äiti.

Juurikin näin.

Keneltä ap se on pois kun kaunis nuori nainen valitsee mieluummin perheen kuin raataa itsensä burnikseen töissä?

Sinultako ap?

Vierailija
149/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaan, vaikka tuota hooraamista, ettei vaan joutuisi töihin!

Myös miehet osaa niin että älä viitsi olla naurettava.

Vierailija
150/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole vielä lapsia: 2 tuntia kodin siivoamiseen ja loppupäivä somettamista ja ukon odottamista kotiin töistä, kuntosalilta, baarista, työpaikan pikkujouluista, golf-kentältä. Kun on lapsia: siivoat kotia, käyt kaupassa, teet ruokaa ja hoidat lapsia, kuskaat lapsia harrastuksiin ja loput kuten ensimmäisessä. Jos tuo riittää koko elämänmittaiseksi tekemiseksi niin ok.

Kaikessa on puolensa. Ihan samalla tavalla voisi todeta, että harva nainen (tai mies) käy missään töissä, joissa oikeasti pääsee käyttämään kykyjään ja muuttamaan maailmaa. Heräät aamulla aikaisin ja menet ruuhkassa työhön, jossa puljaat jotain kahdeksan tuntia, tulet kotiin ruuhkassa ja teet kotityöt. Sitten ehditikin turruttaa aivojasi pari tuntia telkkarilla ja somella, kunnes on aika mennä sänkyyn. Jos toi riittää elämänmittaiseksi tekemiseksi niin ok.

Mä työskentelen isännöintiyrityksessä, joten mä tiedän, että teoriassa teen merkityksellistä työtä. Mun panoksen avulla ihmisten kodit ja muut kiinteistöt saa huoltonsa ajallaan ja säilyttää arvonsa. Mä tykkään työstäni, mutta en silti elä missään kuvitelmassa, että mä olisin mitenkään erityisen merkityksellinen. Jos mua ei olisi, tätä samaa työtä pystyy tekemään joku toinenkin tyyppi. Ja jos jotain kunniapalkintoja työläisille jaettaisiin, niin ei kukaan ajattelisikaan mua, vaan jotain aivokirurgeja tms.

Suurimmalle osalle ihmisistä elämänmittaiseksi tekemiseksi riittää aika pienet asiat.

Vierailija
151/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouva siis jos käsitin oikein huolehtii itsestään, puolisostaan ja kodin viihtyisyydestä. Mutta ei ole kotiäiti, joten kuka hoitaa lapset? Entä kotityöt? Kauniiden kukkien asettelu maljakkoon luo tunnelmaa johon ehkä ei hikisenä siivoilu sovi. 

Eli pitäisi olla sitten henkilökuntaa. Saako työkkäristä piikoja tai renkejä, entä onko kunnollisia hovimestareita markkinoilla?

Vierailija
152/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45-vuotias nainen, jolla kolme lasta ihanan Miehen kanssa. Tunnen itseni erinomaiseksi. Katson peiliin ja näen timmin vartalon, joka kertoo tarinaa omasta huolenpidostani. Rinnat ovat kiinteät ja pakarat muotoillut, ja se saa minut hymyilemään. Minä olen ylpeä siitä, että olen panostanut itseeni.

Aamuni alkaa varhain. Herään ennen auringon nousua, ja ensimmäinen asia, jonka teen, on venytellä. Kehoni tarvitsee tätä aikaa herätäksesi. Joogaharjoitus rauhoittaa mielen ja valmistaa minut päivään. Tiedän, että liikunta on avain hyvinvointiin, joten nautin siitä, että voin ulkoilla ja liikkua luontoon. Juoksen usein lähimetsässä, tunnen tuulen kasvoillani ja sydämeni sykkii rytmikkäästi. Se on vapauttavaa.

Joka päivä diplomi-insinööri mieheni halaa minua ja antaa suudelman. Ihanaa seksiäkin on pari kertaa viikossa.

Ruoka on myös tärkeä osa elämääni. Valmistan itse terveellisiä aterioita, joissa on runsaasti vihanneksia, proteiinia ja hyviä rasvoja. Nautin kokkaamisesta ja kokeilen mielelläni uusia reseptejä. Syön tietoisesti ja nautin jokaisesta suupalasta. On tärkeää huolehtia kehosta, mutta myös sielusta.

Sosiaalinen elämäni on aktiivista. Tapaan ystäviäni säännöllisesti, ja meillä on yhteisiä harrastuksia, kuten tanssia ja vaellusta. Ystävyyssuhteet rikastuttavat elämääni ja tuovat siihen iloa. Yhdessä nauraminen ja jakaminen ovat asioita, joita arvostan syvästi.

Olen oppinut, että ikä on vain numero. Se, miten näen itseni ja miten pidän huolta itsestäni, määrittää sen, miltä minusta tuntuu. Olen ylpeä kehostani ja siitä, mitä olen saavuttanut. Tämä on minun aikani loistaa, ja aion antaa mieheni yhä nauttia siitä täysin rinnoin.

Eli teet ruokaa, joogaat, lenkkeilet metsässä ja näillä olet saanut timmin kropan mitä ihailet peilistä. Lisäksi harrastat seksiä miehesi kanssa ja näet ystäviä. Ikinä ei sada eikä väsytä aamulla eikä ikinä ole ongelmia parisuhteessa. Ikinä ei lapset kiukuttele ja nämä kultamussukat riittävät elämäsi sisällöksi 👏.

Vierailija
153/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset alkavat älytä, että työelämään pyrkiminen ja opiskelut olivat virhe. Siitä tuli vain tupla työ ja riippuvaisuus sosiaaliturvasta. Nyt on kova rämpiminen takaisin miesten suojiin ja sehän onnistuu paremmin ulkoisilla avuilla, kuin ilman niitä.

Sepä se, maailman suurin kusetus oli naisten ottaminen työläisiksi moderniin koneistoon. Työntekijämarkkinat tuplaantuivat ja kenellekään ei tarvinnut enää maksaa tarpeeksi että voisi elättää perheen yksinään. Nainen ja mies menettivät sen oikean roolinsa ja identiteettinsä ja nyt ollaan kaikkia palkkaorjina koneistolle ja yhtä surkeina ja masentuneina.

Miten ihmiskunnalle saatiin myytyä tämä helvetti?

Vierailija
154/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika varakas miehen pitää olla, jotta elämä on oikeasti hyvää kotirouvaillessa. Väitän, ettei Suomessa onnistu kovin monelta mieheltä perheen elättäminen pelkillä yksillä tuloilla.

Haluaako suomimies elättää naista. Väitän, että vielä harvempi. Pihejä ovat.

Kauniin ja nuoren naisen kotirouvaksi haluavat miehet laittavat lompakon tiukasti kiinni kun tajuavat, että kauniina pysyminen ja laittautuminen maksaa. "Kulta oot ihan hyvä meikittä ja verkkareissa".. 

Vierailija
155/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin nostaa päätään? Aina näitä on ollut joten ei mikään uusi ilmiö. Nyt vaan somen myötä näkyvät enemmän ja sopivat algoritmit tuovat esiin tuota marginaaliryhmää

Vierailija
156/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nämä kotiin jättäytyvät naiset ymmärtävät vaatia miestään maksamaan myös jonkinsortin eläkevakuutusta tai muuta. Sitten, kun mies vaihtaa nuorempaan elätettävään tai heittää veivinsä, siinä voi elämä yllättää naisen, jolla ei ole kyvykkyyttä elättää itseään.

Tämä tuli minullekin mieleen. Huono diili naiselle, jos ei ole kertynyt eläkettä tai vastaavaa kuukausittaista säästöä, jos tulee miehen toimesta lempatuksi. 

Vierailija
157/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, minä niin olisin halunnut olla kotirouva ja hoitaa lapset kotona ja tehdä ruokaa kaikessa rauhassa, olla nättinä kun mies tulee kotiin, tarjota ruokaa ja juomaa leppoisassa ilmapiirissä. 

Niin minäkin. Jos mies olisi maksanut kuukausittain palkkaa/eläkettä ja muutoin huolehtinut taloudellisesta tulevaisuudestani. Ihana, elämä ilman työtä ja massia riittäisi. Kukaan ei kieltäytyisi tästä.

Se sijaan naiset kieltäytyvät jäämästä kotiin palvelemaan ilmaiseksi. Köyhäily kotiorjana ei kiinnosta. 

Vierailija
158/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""Ikävää, jos tämän takia ryhdytään kotirouvaksi, jolle ei kerry työeläkettä eikä hän osallistu myöskään veronmaksuun, koska ei ole omia ansioita. Tippuvat pahimmassa tapauksessa köyhyyteen. Vaikka omaisuutta jäisi, siitäkin voi tulla kuluja. Ja jos sitä taloa ei saa kaupaksi...""

Lohduttaudu nyt vaikkapa sillä tiedolla, että parhaimmassa tapauksessa kotirouvan jäätyään yksin hänelle jää lapsettomina perinnökseen kaikki yhteisestä omaisuudesta ja vaikkapa leskeksi jäätyään nainen saa enemmän leskeneläkettä kuin sellainen pikkupalkkaisen edesmenehtyneen  miehen pikkupalkkainen töissä käyvä työmyyrän leskinainen tai ikisinkkunainen konsanaan  palkkaa tai työeläkettä.

Somessa on paljon kiiltokuvasisältöä. Onneksi Internetissä löytää myös tietoa esim. liittyen tuohon leskeneläkkeeseen ja sen kestoon.

Vierailija
159/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kotiäiti, joka ehti olla töissä ennen lapsia, mutta ei kerääntynyt eläkettä tarpeeksi eli kansaeläkkeen tulen saamaan.

Mies jätti toisen naisen takia viidenkympin kriisissään.

Taaksepäin en itse voi mennä aikakoneella, mutta nuoremmat, miettikää tarkkaan, mihin sitoudutte. Ei ole mitään takeita, ettettekö joutuisi yhtäkkiä jätetyiksi. Ja sitten on liian myöhäistä katua.

Vierailija
160/196 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin nostaa päätään? Aina näitä on ollut joten ei mikään uusi ilmiö. Nyt vaan somen myötä näkyvät enemmän ja sopivat algoritmit tuovat esiin tuota marginaaliryhmää

Niin, Suomessa näin. Ei tarvitse mennä kuin keski-Eurooppaan, niin siellä on jo ihan normaalia, että kun lapsia tulee, äiti jää kotiin. Siellä mies kykenee elättämään pesueen. Täällä pohjoismaissa palkat on niin pienet ja elinkustannukset isot, että ei onnistu ihan keskituloiselta, muualla Euroopassa onnistuu eikä kotiäitiys ole harvinaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän