Elämässä aina huono onni
Onko muita, jotka saavat usein kuulla ulkopuolistenkin suusta että onpa tosi huonoa tuuria. Esimerkiksi nyt vaikka tämä hiihtoloma. Kaikki sairastuivat influenssaan juuri loman alussa. Huonoa tuuria paitsi ajankohdan niin myös todennäköisyyden osalta, että koko perhe sairastuu. Vastaavia esimerkkejä vaikka miten paljon. En ala nyt avata esimerkein enempää, pointti on kuitenkin se, että perheessä paljon huonoa onnea ja äitinä kärsin erityisesti lasten puolesta siitä ettei suunnitelmat ikinä onnistu ja kaikki menee aina pieleen. Sitten vierestä saa seurata, kun muilla ei vastaavia epäonnen hetkiä ole ollenkaan samassa suhteessa. Kohtalotovereita?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on influenssakausi. Jos on lomamatka sille ajalle varattuna, niin jatkossa rokotukset ajoissa kuntoon.
Ällistyttävänä epäonnena pitäisin influenssa-tartuntaa esim. kesäkuussa.
Rokotukset ovat kunnossa kiitos huolenpidosta.
Rokotuksesta huolimatta 40 astetta kuumetta?
Juuri näin, ei tosin kaikilla, vain yhdellä. Mutta kaikki ovat kipeitä.
Ala varautumaan. Kun tiedät jo että suunnitelmat tulee menemään päin peetä niin varaudu siihen etukäteen. Esim ota aikasempi bussi hammaslääkäriin. Tai sairastumiseen, kova vitamiinikuuri paria viikkoa ennen lomaa ja tuo käsienpesu. Varsinkin jos ovat teinejä jo niin luulisi puhetta ymmärtävän. Älä kerro lapsille etukäteen suunnitelmista niin ei tarvi pahastua heidän puolestaan. Toi harrastaminen on tietysti kurja juttu, sille ei voi mitään muutakuin vaihtaa asennetta. Yleensä tollanen itsensäsäälitttely vaan kasvattaa sitä pahaa oloa ja sitten alkaa näkemään kaikki asiat pielessä.
Jotenkin kuvittelin otsikon perusteella tekstin sisältävän läheisten menetyksiä yms. Elämässä on moni asia hyvin, jos lomamatkan peruuntuminen saa aikaan tunteen, että elämä kohtelee erityisen huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko opettanut lapset pesemään käsiä? Pesettekö aina kädet, kun tulette ulkoa sisään? Tässä yksi keino, jolla saa perheen pysymään terveenä. Aika monessa lapsiperheessä on aika tarkka komento tässä.
Lapset ovat teini-ikäisiä eivätkä mitään 3-vuotiaita.
Itse joudun 10-vuotiastanikin joka päivä muistuttamaan, että käsipesulle kun tulee ulkoa. Ilman muistutusta menisi suoraan jääkaapille tekemään voileipää.
Vierailija kirjoitti:
Noi on kuule pikkujuttuja paitsi lapseen liittyvä. Sairaana lomalla.onpa paha. Hah hah!!
mulla vakava sairaus alle 50 v ja mies lähti. Yritys konkurssiin ja asunto meni.
Työkyvytön siitä lähtien. Ei mitään toivoa paremmasta, kun ikää 58 v.
Älä edes puhu influenssasta huonona tuurina.
Minulla on pitkäaikaissairautta, joita ei voi parantaa, kuten miljoona kertaa olen todennut, nämä olivat vain esimerkkejä eivät niitä meidän perheen pahimpia ongelmia. Ap
Voihan ajatella että hyvä kun influenssa tuli nyt sairastettua, pääset sitten kouluun ja näet kavereita etkä jää jälkeen opetuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on influenssakausi. Jos on lomamatka sille ajalle varattuna, niin jatkossa rokotukset ajoissa kuntoon.
Ällistyttävänä epäonnena pitäisin influenssa-tartuntaa esim. kesäkuussa.
Rokotukset ovat kunnossa kiitos huolenpidosta.
Rokotuksesta huolimatta 40 astetta kuumetta?
Juuri näin, ei tosin kaikilla, vain yhdellä. Mutta kaikki ovat kipeitä.
Voisiko olla, että yksi unohti ottaa rokotteen?
Vierailija kirjoitti:
Voihan ajatella että hyvä kun influenssa tuli nyt sairastettua, pääset sitten kouluun ja näet kavereita etkä jää jälkeen opetuksesta.
Joo, teini-ikäiset ovat tosi kiitollisia ettei tarvitse olla koulusta pois vaan saa sairastaa lomalla.
Sinä Ap et vain tiedä läheskään kaikista muiden epäonnisista asioista. Luulet että muilla menee aina hyvin koska et näe ja kuule niitä muiden epäonnisia asioita. Ei niitä usein kaikkia toitotella muille koko ajan.
Ap, minä olen kaltaisesi kovan onnen Aku Ankka. Olen kärsinyt huonosta tuurista jo vuosia. Pieniä asioita, mutta usein huonosta onnesta seuraa lisää huonoa. Iloitsen pikkiriikkisistä valonpilkahduksista, kuten sain terveyskeskukseen heti ajan, tekemästäni päivällisestä tuli hyvää tms. Kaverina minulla Hannu Hanhi, menestyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko opettanut lapset pesemään käsiä? Pesettekö aina kädet, kun tulette ulkoa sisään? Tässä yksi keino, jolla saa perheen pysymään terveenä. Aika monessa lapsiperheessä on aika tarkka komento tässä.
Lapset ovat teini-ikäisiä eivätkä mitään 3-vuotiaita.
Itse joudun 10-vuotiastanikin joka päivä muistuttamaan, että käsipesulle kun tulee ulkoa. Ilman muistutusta menisi suoraan jääkaapille tekemään voileipää.
Näin juuri. Käsihygienia on erittäin tärkeää. Lapset voivat koulussa käyttää käsidesiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on lapsia. Älä nyt heille tuollaista sontaa opeta.
Mihin viittaat? He kyllä ihan ulkopuolisten toimesta saavat kuulla tätä mantraa, ei tarvitse itse sanoa. Lääkäri, valmentaja, kaverit, isovanhemmat, aina joku on sanomassa ääneen sen mitä itsekin tiedetään, olipa nyt huonoa tuuria. Ja kun tämä toistuu x1000 kertaa niin mietin että mitä pahaa meidän perhe on tehnyt.
No sano niille että mitä pikkuasioista, niillä on sentään elossa olevat vanhemmat ja isovanhemmat, sisaruksia, varaa harrastaa asioita mitkä vaatii valmentajan.. Ja tosi monen perhe sairastelee aina loma-aikaan, ihan normaalia kun stressi purkautuu vapaalla.
Taidatte olla vain kiittämätöntä sakkia koko suku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, teini-ikäiset ovat tosi kiitollisia ettei tarvitse olla koulusta pois vaan saa sairastaa lomalla.
No niille voi sanoa että älä ruikuta pikkuasioista, olet kohta aikuinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, minä olen kaltaisesi kovan onnen Aku Ankka. Olen kärsinyt huonosta tuurista jo vuosia. Pieniä asioita, mutta usein huonosta onnesta seuraa lisää huonoa. Iloitsen pikkiriikkisistä valonpilkahduksista, kuten sain terveyskeskukseen heti ajan, tekemästäni päivällisestä tuli hyvää tms. Kaverina minulla Hannu Hanhi, menestyjä.
Moikka toinen epäonninen. Tiedät siis mistä puhun: Ja vaikka moni vetää tässä mutkia suoraksi, niin todellakin juuri tämän jatkuvan epäonnen takia osaan nauttia silloin, kun joskus asiat menevät kuten suunniteltu. Oppii arvostamaan hyvin pieniä onnistumisia. Kukaanhan tässä ei nyt tiedä murto-osaakaan mitä kaikkea olen saanut kestää. Jopa psykoterapeuttini toistelee, että minulle on kasautunut käsittämätön määrä epäonnea ja kuormittavia tekijöitä. Tässä nyt jumiudutaan lomalla sairastamiseen eikä ymmärretä alkuperäistä kysymystä toistuvasta epäonnesta.
"Jopa psykoterapeuttini toistelee, että minulle on kasautunut käsittämätön määrä epäonnea ja kuormittavia tekijöitä. "
Tunnen muutamia ihmisiä joiden kohdalla ihmettelin aikoinani että miten heillä voikin mennä aina kaikki pieleen ja aina ihan ilman mitään omaa syytä. Myöhemmin olen tajunnut että asiat eivät ole ihan noin yksinkertaisia vaan taustalla on kaikilla myös asioita joilla on vaikutusta siihen että sattuu ja tapahtuu.
En siis sano että kaikki olisi heidän omaa syytään mutta että kyllä monilla omilla asioillakin on vaikutusta.
Sinä ja miehesi saatte sentään siirrettyä lomapäiviä jos lomalla sairastuu? Sitten vaan lapsille anomaan koulusta uusi vapaa ja reissuun! Lopeta turha marina.
Paljonpa auttaa tuo neuvonta influenssassa olijoille, että peskää käsiänne niin ette sairastu. Ja katsokaa lempparisarjaanne. Veikkaan, että 40 asteen kuumeessa lähinnä maataan sängyssä. Influenssa on persiistä, kuten myös korona. Olin juuri taannoin kuukauden koronassa. Välttelen ihmisjoukkoja ja olen tosi tarkka hygieniasta, mutta mies toi taas taudin taloon ja sain sen häneltä ihan saman tien. Kyllä kyrsi.
" Veikkaan, että 40 asteen kuumeessa lähinnä maataan sängyssä. Influenssa on persiistä, kuten myös korona. Olin juuri taannoin kuukauden koronassa. Välttelen ihmisjoukkoja ja olen tosi tarkka hygieniasta, mutta mies toi taas taudin taloon ja sain sen häneltä ihan saman tien"
Ei tuokaan ole huonoa tuuria kuten ei sekään että aloittajan perhe sairastuu. Se on tiettyjen ihmisten ominaisuus että saa helpommin tauteja ja sairastaa ne yleensä vielä kovemman kautta. Joku toinen on hyvin harvoin pahasti kipeä eikä silläkään ole tekemistä tuurin kanssa vaan sen ihmisen fyysisten ominaisuuksien.
Toisin sanoen sinusta arjen ihan tavalliset asiat tuntuu vastoinkäymisiltä?
Veikkaan ettei mikään muu auta kuin oman asenteen korjaus.