Onko pakaste katakaravut ja vihannessekoitus mielestäsi terveellistä ruokaa?
Siis ostin 500g pussin pakaste juures sekoituksen. Siinä perunaa, kesäkurpitsaa, jotain keltaista ja porkkanaa.
Sitten 180g katkarapuja. Nämä paiston pannulla ja söin aivan kaiken itse.
Päälle laitoin vähän valkosipuli aiolia.
Olen kuitenkin laihdutuskuurilla, mutta iltaa kohden iski nälkä. Mielestäni tuo on kuitenkin melko terveellistä. Eikö niin? Ei lihaa, ei paljoa perunaa, ei juuri rasvaa. Paistoin kaiken oliiviöljyssä. Joo tiedän söin kerralla aika paljon, mutta oli nälkä liikunnan jälkeen.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap:n ateria oli varsin terveellinen, varsinkin kun ottaa vertailukohteeksi sen, että aikaisemmin hän olisi tilannut pizzan tai kebabin. Tietysti kevyidenkin ruokien valikoimaa kannattaa pyrkiä vähitellen laajentamaan.
Vlillä mukava lounasvaihtoehto voisi olla myös hyvä keitto - sellainen kevyt, maukas ja proteiinipitoinen. Hyvänä esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla p
Hyviä neuvoja. Viisas mummo sinulla 👵🏻
Oliiviöljy on rasvaa. Aiolissa on rasvaa. Veikkaanpa että lisäsit molempia reilusti joten se siitä terveellisyydestä.
Katkaravuissa on kolesterolia älyttömästi, eivätkä ne ole kovin eettinen valinta. Tofu olisi terveellisempää ja ilmastoystävällisempää ruokaa. Kuituja annoksestasi puuttuu, joten terveellistä kotimaista ruisleipää lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Katkaravuissa on kolesterolia älyttömästi, eivätkä ne ole kovin eettinen valinta. Tofu olisi terveellisempää ja ilmastoystävällisempää ruokaa. Kuituja annoksestasi puuttuu, joten terveellistä kotimaista ruisleipää lisäksi.
Ruikkarilla pysyy nälkäkin parhaiten poissa, eikä taatusti lihota.
Mä olen ainakin ostanut sellaista K- kaupasta. Siinä mun ostamassa 500g pussissa oli 20 prosenttia perunaa.