Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ jota IHAN KUKA TAHANSA voi tehdä: henkilökohtainen avustaja

Vierailija
25.02.2025 |

Siksi niin monet sitä karttaa. Mieluummin kokonaan työtön kuin alistuisi tuohon hommaan: täysin työttömällä on sentään vielä itsekunnioitus jäljellä. Henkilökohtaiseksi avustajaksi alistuva asettuu kynnysmatoksi.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä osa-aikainen vuorotyö minimipalkalla. Täydet tunnit vaikeita saada, hankalat työajat.

Pitää olla sosiaalinen ja kiltti. 

Hankalia hoidettavia on myös. Osa ei kunnioita yhtään ja tekee seksuaalista ahdistelua tai läimii. 

Sylkee päin ja heittäytyy hankalaksi. Jotkut tykkää kakata tahallaan housuun just sen jälkeen kun on vaihtanut vaipat. Sellaista tosi ilkeetä porukkaakin on ja se vie kyllä halut kokeilla että mistä löytyis hyviä ihmisiä.

No kyllähän tommosista asiakkaista kannattaa ihan rohkeasti olla yhteydessä sen asiakkaan sossuun, joka sen palvelun on sille tyypille myöntäny. Laitokseen sitte vaan asumaan tai pärjätköön omineen kotihoidon käynneillä, jos ei osaa suhtautua oikein hänelle annettuun palveluun. 

Voihan sitä ottaa yhteyttä. Mutta laki on laki eikä ketään voi pakottaa muuttamaan pois omasta kodistaan. Myöskään oikeutta avustajaan ei ole laillistä evätä. 

Vierailija
82/94 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni luulee harhaisesti, että avustajan hommia voi tehdä kuka tahansa. Sitten tulee itku, kun työn todellinen luonne paljastuu. Harva kestää vaativimmissa paikoissa. Siksi tietyillä avustettavilla on jatkuvasti haku päällä. Sitten on niitä, joilla on sama avustaja kymmenen vuotta tai kauemminkin. Sellaisten luona työ on erittäin mukavaa, vaikkakin kuormittavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pari pv viikossa avustajana firman kautta nollatuntisopimuksella. Esimiehen kanssa kävin läpi minulle sopivat hommat, autan keveissä kotitöissä, käyn kaupassa, juttelen, kuuntelen, asioin.

Vessahommissa menee minun rajani. Ei pysty eikä halua. Toki pyykkään jopa kakkahousut, jos vahinko käynyt... tupot nenään ja hanskat käteen ja kone hyrisemään.

Suosittelen työtä! Tunnen itseni tarpeelliseksi.

Mutta keikoille tosiaan vain firman kautta.

Silloin  pääset valikoimaan asiakkaat ja päinvastoin. Voit rakentaa järkevän päiväohjelman. Minua on ensikäynnin jälkeen asiakkaat pyytäneey käymään useamminkin,  lämmittäähän tuo, mutta en välttämättä suostu.

Vierailija
84/94 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa pitäis olla enemmän tuosss hommassa. 

Todellakin pitäisi. Moni tekee hyvinkin vaativia hoidollisia hommia ilman minkäänlaista koulutusta ja palkka on luokkaa 12€/tunti. 

Itse isossa firmassa avustajana ollu kohta 9 vuotta osa-aikaisena.  Työnantaja maksaa 0,59€ kilometri eli  saa enemmän kuin todellisuudessa menee polttoaineisiin mutta ei mulla paljoa ole kilometrikorvattavia matkoja. Keskimäärin 200€-300€ saan kilsoista käteen per kuukausi. 

Esim. tässä tammikuussa työtunteja 119 ja käteen sain kaikkine lisineen ym.  2700€.

Tuntipalkka vajaa 13€

Mun ei tarvitse edes miettiä kokoaikatöitä.

Avustettava saa valita avustajansa ja avustaja  avustettavansa. Hankalia avustettavia mulla ei ole koska en hankalille asiakkaille tee vuoroja.

Vierailija
85/94 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein joskus 1,5vuotta tuota. Eka mulla oli 1 avustettava, mutta palkka oli niin pieni ettei ollut järkeä. Haalin sitten 3 avustettavaa lisää, että tulin jotenkuten toimeen taloudellisesti. Olin 4 ihmisen henkilökohtainen avustaja ja sain sovittua nämä 4 kalenteriin niin että se oli järkevää ja toimivaa. Kaikki asuivat samassa kaupunginosassa niin oli helppo kulkea jokaisen luona. Olivat mukavia asiakkaita joiden kanssa tuli toimeen. 

Kuitenkin työ oli intensiivistä, raskasta ja väsyin siihen sekä palkka oli pientä.

Ei tähän kaikki pysty, vaatii tekijältä paljon. Aina ei kemiat kohtaa ja työ on raskasta fyysisesti ja henkisesti. 

Vierailija
86/94 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö piskejä talutetaan verovaroin? Joku avustaja on tallirenki käytännössä? Puutarha pitää hoitaa, kun avustettava asuu sisarustensa omistamassa talossa eikä suostu muuttamaan, vaikka sisarukset haluaa myydä Talon.

Jne nämä pitäisi tarkistaa, ettei verovarat päädy kyseenalaiseen tarkoitukseen. 

Vierailija
87/94 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä mitä työhön sisältyy. Henkilökohtaisen avustajan työ voi olla laidasta laitaan. Vaativan tason avustajan työ on todella paskaa kirjaimellisesti, helpointa lähinnä seuraneitinä olemista.

Vierailija
88/94 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopisi mulle. Olen lievästi autistinen ja osaan huonosti toimia ihmisten kanssa. En myöskään tykkää koskea ihmisiin enkä pidä siitä että minuun kosketaan. Onneksi on muita joille työ ihmisten kanssa sopii, kaikkien kannalta on parempi että olen töissä pääasiassa tietokoneiden kanssa.

Vierailija
89/94 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa siivota omaa vuokrakotia kuin maksimissaan kerran vuodessa.

Vierailija
90/94 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on adhd ja hahmotuskyvun häiriö ni voisi olla että sokea taluttaa sokeaa :D

Vierailija
91/94 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa avustettavista kirjoittelee someen kaiken mitä avustaja tekee tai sanoo... Taitaa täyttää jo rikoksen tunnusmerkit?

Vierailija
92/94 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
93/94 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä aloitus. Puolisollani on ms-tauti ja hän tarvitsee apua lähes kaikessa. Olemme nelikymppinen pariskunta. Avustajat mahdollistavat meille niin normaalin arjen kuin tässä tilanteessa mahdollista. Itse käyn töissä enkä mitenkään pysty tekemään kaikkea. Parisuhteemme kärsisi, jos alkaisin omaishoitajaksi.

Meillä on useita avustajia ja pyrimme olemaan reiluja työnantajana. Avustajalla on myös "omaa-aikaa" työn lomassa, kunhan on saatavilla mikäli apua tarvitaan ja avustajille on oma tila jossa saa oleskella rauhassa. Panostamme perehdytykseen ja tavoite on että meillä viihdytään. Työn kyllä oppii tekemällä, mutta kaikki eivät työhön sovellu. Asenne pitää olla kohdallaan.

Vierailija
94/94 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän