Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ jota IHAN KUKA TAHANSA voi tehdä: henkilökohtainen avustaja

Vierailija
25.02.2025 |

Siksi niin monet sitä karttaa. Mieluummin kokonaan työtön kuin alistuisi tuohon hommaan: täysin työttömällä on sentään vielä itsekunnioitus jäljellä. Henkilökohtaiseksi avustajaksi alistuva asettuu kynnysmatoksi.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä osa-aikainen vuorotyö minimipalkalla. Täydet tunnit vaikeita saada, hankalat työajat.

Pitää olla sosiaalinen ja kiltti. 

Vierailija
2/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiköön orjansa muualta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perehdytystä työhön (vaikka semmoista työpaikkailmoituksessa luvattaisiinkin) vaan avustajan pitää osata jo kaikki valmiiksi ja lisäksi osata lukea avustettavan ajatuksia. Muuten  luvassa sättimistä ja tiuskimista.

Vierailija
4/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tässä ollut joku ketju missä selvisi että avustajaa tavoitellaan myös vapaa-aikana, mikäli osuu vähän rajattomampi tapaus vastaan..

Vierailija
5/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä. Suurin osa avustettavista on vittumaisia orjapiiskureita.

Jos on pakko mennä, niin jonkun edes kohtuumaineisen firman kautta, ei niin että avustettava on työnantaja.

Vierailija
6/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuutajamiehiä on vapaana niihin hommiin. 

Vierailija
7/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monet homot viihtyisi tuossa hommassa, kun saa olla erilaisten eritteiden kanssa tekemisissä. Mutta niin taitaa monilla heteromiehilläkin olla viehtymys semmoisiin : /

Vierailija
8/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdotettiin tuota työkkäristä. En uskalla mennä kun olen yh, jos avustettava vaatii outoihin työaikoihin tms.

Vierailija
9/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuin ikävä aloitus.Ei todellakaan kuka tahansa sovi työhön.Huolehdimme ihmisistä ,eikä heitä voi käsitellä miten vaan.Itse alala, rakastan työtä ja teen kaikkeni että voivat hyvin ja saavat kultaraamit  joka päivä eli yritän parhaani mukaan täyttää heidän toivomukset. 

Te jotka näin kirjoitatte annatte ihan väärän kuvan työstä. 

Vierailija
10/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sovi minulle, koska en pidä ihmisistä. mitäs ovat munapäitä, oma vikansa. enkä halua auttaa ketään millään muotoa. opetelkoon tekemään itse, niin voimaantuvat ja ovat itsenäisiä. 

Vierailija
11/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsiköön orjansa muualta

Tulee se päivä kun itsekin tarvit apua.Toivottavasti et saa, vaan joudut tekemään kaiken itse.

Karma is a bitch. 

Vierailija
12/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuin ikävä aloitus.Ei todellakaan kuka tahansa sovi työhön.Huolehdimme ihmisistä ,eikä heitä voi käsitellä miten vaan.Itse alala, rakastan työtä ja teen kaikkeni että voivat hyvin ja saavat kultaraamit  joka päivä eli yritän parhaani mukaan täyttää heidän toivomukset. 

Te jotka näin kirjoitatte annatte ihan väärän kuvan työstä. 

Itse VIHAAN tätä työtäni ja olen ajatellut irtisanoutua, kun työmarkkinatuen suojaosan poiston jälkeen jää vaan tappiolle, kun töihin kulkemiseenkin menee niin paljon rahaa. Avustettava on kuvottava läski.

Vierailija
13/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään työstäni, olen ollut avustajana jo 7v.

Vierailija
14/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsiköön orjansa muualta

Tulee se päivä kun itsekin tarvit apua.Toivottavasti et saa, vaan joudut tekemään kaiken itse.

Karma is a bitch. 

Ei ole ilkeilyä vaatia, että saa työstä palkkaa, joka vastaa työn haastavuutta/kuormittavuutta. Ja että saa palkkaa, jolla tulee toimeen ilman tukia, muuten pitää tuoda työmarkkinatuen suojaosa takaisin.

Vierailija
15/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennevammainen kuten ap ei voi eikä saa olla henkilökohtainen avustaja.

Vierailija
16/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikös tässä ollut joku ketju missä selvisi että avustajaa tavoitellaan myös vapaa-aikana, mikäli osuu vähän rajattomampi tapaus vastaan..

Totta puhut. Pitää täysin paikkansa. Omalle kohdalle osunut monta kertaa. Ei mitään rajaa.

Vierailija
17/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Se vaatii fyysistä kuntoa ja hyvinvointia. Avustettavaa osa joutuu kärräämään pyörätuolilla pitkiä matkoja, tekemään paljonkin asioita, olemaan jatkuvasti apuna ja vähän valppaanakin. Ei ole mikään kevyt työ. Ei ole aina se että joku istuu sohvalla ja plärää kännykkäänsä. 

Vierailija
18/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä yhtä hyvää hommaa kuin tämä kotona istuminen keksitty ja tästä saa vielä melko saman palkan kuin töistä, joissa ei vaadita korkeaa koulutusta.

Lisäksi säästyy matkakulut ja voi vapaa-aikana pyöritellä nettikirppiksiä ja muita, eikä tarvitse kuunnella jotain jatkuvaa veetuilua eikä pitää jotain typeriä työvaatteita, joihin ei ainkaan suostu.

Että jos ei siitä työtä makseta vähintään 2 kertaa suurempaa korvausta, kuin sohvalla istumisesta, niin en tee, ottakaa tai jättäkää, tuohon vedän rajan, tuplatkaa palkat tai puolittakaa tuet...sitä odotellessa.

Vierailija
19/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi tehdä, jos itsellä on fyysisiä esteitä. Itse en pysty tuota tekemään.

Vierailija
20/48 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmasti. Esimerkiksi minun kehitysvammainen siskoni voisi olla henkilökohtainen avustaja, kun hän on suunnilleen 3-4 vuotiaan lapsen tasolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme