***HEINÄKUISTEN loppuviikko***
Aamupäivää!
Pelottaaa.... kun alavatsaan ja alaselkään koskee... Omituista kipua vasemmalla puolella... aika jatkuvaa. Koko ajan tekisi vain mieli kävellä eikä voisi istua ollenkaan.
ja tuntuu, kun joku tökkisi puukolla " sinne" . Välillä oksettaa aika tavalla...
Mitä tämä voisi olla?? Onko kellään ollut vastaavaa?? Mitään vuotoja ei ole. :' (...
heather, neiti-nessukka 1,5v ja mötkö 23+6
Kommentit (13)
Kovasti jo viikonloppu mielessä.
Heather: toivottavasti kaikki on kunnossa. Mitä useampi raskaus takana ja mitä enemmän tietoa, sen enemmän huolettaa. Näin ainakin minusta tuntuu.
Motherof4: luin jostain toisesta ketjusta, että itse Bruno oli näyttänyt teille mistä erottaa tytön ja pojan ultrassa. Kertoisitko sen meillekin? Musta toi jalkojen väli näytti ihan mustalta aukolta ts. ei mitään merkittävää.
Duracel: niin olisi se jännää jos meille tulisi tyttö ja teille poika. Vaidetaanko kaikki vaatteet saman tien? :-) Meillä kun noita pojan vaatteita on jo vähän liikaakin.
Huomenna mekin saavutetaan puoliväli. Hassua miten se aika kuluu nopeasti. Olen myös seuraillut viimeisiä helmikuisia ja miettinyt, että elokuussa taidan olla samassa tilanteessa. Kumpikaan meidän lapsista ei ole ilman avustusta suostunut ulos tulemaan. Diabeteksen takia onneksi käynnistetään jo viikko la:n jälkeen.
Hyviä vointeja ja melkein jo viikonloppua kaikille
Vompatti ja Möhköfantti rv 19+6
PS: Onko kukaan muuten nähnyt missään kaupassa söpöä Möhköfantti pehmoa? Meillä on kaikille lapsille ollut jo synnärin kärryssä nimen mukainen lelu. 1. oli karhu ja 2. vonkale (kala). Nyt etsitään Möhköfanttia tietysti!
Heather: Toivottavasti tuo on jotakin asiaan kuuluvaa, kyllä mulla ainakin kipuiluja on jos jonkinmoisia aina silloin tällöin, mutta muutamassa päivässä menevät ohi tai vaihtavat paikkaansa. Soittele ihmeessä neuvolaan ja käy vakkka tarkistuksella niin rauhoittaa ainakin mieltä.
Vompatti: joo, voidaan tehdä vaihtarit. meilläkin noita tyttöjen kuteita on mielin määrin =)
ON: Se olisi tasan puolessa välissä raskaus tänään, uskomatonta miten nopeasti aika on mennytkään!!!
Rakenneultraan on vielä hiukan aikaa kun on vasta tiistaina, mutta nopeastihan nämä päivät tuppaavat menemään, onneksi =) Rakenneultra on semmoinen etappi jota olen alusta saakka odottanut. Minulla tässä raskaudessa on ollut kaikista eniten pelkoja ja kokoajan on edelleenkin tunne ettei kaikki voi mennä hyvin... =( Tosi kuluttavaa ja kurjaa, mutten voi tuolle mitään ja koitankin olla liikaa ajattelematta asiaa. Taitaa pitää paikkansa tuo mitä joku kirjoitti, että mitä enemmän raskauksia ja tietoa sen enemmän pelkoja... huoh!
Toivotaan nyt, että kaikki menisi hyvin, meillä jokaisella!
Mulla on muuten ihan ihmeellinen mielentila, siis heittelee ihan kummasti. Yhtenä päivänä olen onneni kukkuloilla kaikesta ja seuraavana aamuna tuntuu että kaikki potkii päähän. Ei ole ensinkään minun tapaistani, ja olenkin ihan kummissani. Onko teillä muilla vastaavaa? Tänään aamulla tuntui niin synkältä nousta ja kaikki tuntui niin vaikealta, onneksi olo on piristynyt kummasti.
Mukavaa naistenpäivää kaikille!
Duracel rv 20+0
Ainiin, meillä ei ole tälle uudelle tulokkaalle mitään kutsumanimeä, eka oli Nugi ja toinen Mimi, nyt ei keksitä yhtään mitään.... ehdotuksia saa heitellä =)
Ihanaa kun tulee viikonloppu. Meillä kyllä sekin aktiivista menoa. La tavataan meidän synnytysvalmennusryhmä vuodelta 2002. Ahkerasti ollaan pidetty yhteyttä. Meitä on vain 5 pariskuntaa. Nyt lapsia yhteensä 11. nro 12 ja " meidän 13" tuloillaan. Sen jälkeen on vielä synttärit.
Rosel: kiitti vinkistä. Tarviipa mennä katsomaan. Meiltä lähimpään Cittariin on matkaa 300 km, joten täytyy varautua ajoissa. (Tänään puoli väli :-)
Äityli27: nostin meidän synnärit ja La listaa niin voit ilmottautua sinnekin. lapsen saaminen on ihmeelistä. Mulla oli syyskuussa keskenmeno. En ehtinyt asiaa edes ajatella, kun rakennettiin ym ja kas " kertalaakista" tulin ennen ensimmäisiäkään kuukautisia raskaaksi uudelleen. Pikku hiljaa alan uskoa, että tästä raskaudesta tulee jotain. Ehdin jo kirjoitellakin kesäkuisissa, ennenkuin putosin.
Heather: toivottavasti jo voit paremmin. Kuulosti vähän stressavalta tuo sun elämäsi. Ehkäpä keho ilmoittaa, lepää vähän?
Duracel: Meille nuo nimet on tosi tärkeitä. Esikoinen oli aluksi arkisesti kirppu. Kuitenkin noin pari kuukautta ennen synnytystä kätilö sanoi minulle, ettei näin isoa vauvaa voi kirpuksi kutsua. Minä hädeissäni etsimään uutta nimeä. Silloin 8-vuotias siskon tytär tuli apuun ja sanoi: Se vauva on tietysti Karhu.
Kakkonen oli aluksi sintti, mutta samasta syystä nimi muutettiin Vonkaleeksi ennen synnytystä.
nyt ollaan alusta asti pidetty ison vauvan nimeä ja isokokoiselta tämä tulokas myös tuntuu. Senpä takia synnytyskin jännittää ihan eritavalla, kuin ennen.
Mietin teille 3. vauvan nimeä ja tunnutte menevän aakkosia taaksepäin N(ugi), M(imi) eli nyt olisi vuorossa L. Miten olis L(iti), kun suomalainen ainakin sinä olet ja sukupuolen vaihtoa suunnitellaan?
Vompatti ja Möhköfantti rv 20 sekä pojat 03&05
Laitoin eilen viestiä edelliseen heinäkuisten ketjuun, mutta taisin olla onnettomasti myöhässä... Esikoistani odottelen ja kaikki on uutta ja jännittävää. Ensi viikolla rakenneultra, joka jänskättää.
Vielä ei meillä ole oikein vakiintunutta tekonimeä pienokaiselle, mutta laitoin tähän nyt sitten vasan, kun kerran se oli ihan ensimmäinen nimitys ollessani hirvijahdissa syksyllä. Jotenkin vain pari ihmistä alkoi inttämään, että raskaanahan sinä olet ja vasa on tulossa, mutta uskoin marraskuun lopulla tehtyyn raskaustestiin, joka näytti negatiivista... Joulukuussa sitten selvisikin, että vasa on toden totta tulossa! :)
Mistäs päin Suomea kukakin kirjoittelee?
äityli_27 ja vasa, rv 19+5, la 29.7., Kaakkois-Suomi
Ei ole tullut paljon taaskaan kirjoteltua, mutta olen kyl käynyt lukemassa aina teidän juttuja täällä. Ei ole vaan osannut kirjottaa. Maha on kovasti kasvanut täälläkin, potkuja tuntuu säännöllisesti. Rakenneultraa ei ole vielä ollut, mutta ensi viikolla pitäis ultrata. Tänään olis neuvola iltapv llä, saa sitten niitä kelan lappuja täytettäväksi.
Kivuttomia suppareita tulee silloin tällöin, joskus enempi, joskus vähempi. Samoin kaikkia muita tuntemuksia, viiltelyä, jomotusta, väsymistä, nipistelyä... Ja tähän asti kaikki on mennyt suht ok.
Nyt on vähän flunssanen olo, toissailtana oksensin ja eilenki oli vähän huono olo. nyt päätä ja niskaa särkee ja on tukkonen olo, ja nielu punottaa. Ilmeisesti jotakin flunssaa pukkaa.
Nyt on menossa rvkot 22+5,huh, mihin se tuo aika katoaa. Enää olis reilu 3,5 kk la :n !! Kaikki vauva tavarat on vielä hankkimatta, mutta jospa sitä kohta sais aikaseksi lähteä vaunuja ym. ostelemaan.
Tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja!!
T: Vauvakka ja pate 22+5
Vihdoinkin on tämä työviikko pulkassa. Pääsin just kotiin ja päiväunet kutsuvat. Elämä on tällähetkellä nukkumis painotteista. Työpäivän jälkeen nukkumaan, kasilta ylös laittamaan lapset nukkumaan ja takaisin peittojen väliin.
Juttelin neuvolaan tästä ja ehdottivat että seuraavassa ultrassa (viikon kuluttua) kannattaisi alkaa kyselemään sen sairasloman aloittamiseta.
Ei sen puoleen siellä päiväkodillakaan enää pysty tekemään kun puolet hommista.
Olin kyllä ajatellut jaksaa olla töissä ainakin viikolle 24. No katsotaan.
Vauvojen vaatteita olisi tarkoitus lähteä huomenna metsästelemään lisää. Hävitin neljännen lapsen jälkeen suurimman osan, säästin sen verran että kyllä niillä juuri pärjäilisi... no eivät taida nyt riittää...
MotherOf4 ja Tiku&Taku rv. 20+4
keväistä perjantainta kaikille! ihanaa ku lumet sulaa ja kevät tuoksuu..
me käytiin rakenneultrassa keskiviikkona.. siellä se viikari imi peukkua ja poseerasi minkä kerkesi ;) jouduttiin vähä niiku koekaniiniksi ku siellä oli uusi ultrakone hankinnassa, testikäytössä.. koneenedustaja neuvo kätilöä käytössä ja musta tuntu et jäätiin vähä taka-alalle.. etenki ku ei ollu ku yksi näyttö ja kätilö ei kääntäny sitä muhun päin ku muutaman kerran :( mut onneks ukko näki sen.. kiva maata siinä ku kätilö nauraa vauvan liikkeille ja ite et nää.. onneksi se otti meille kuvia vähä enemmän... korvaukseksi siitä..
ja rakenteetki oli kunnossa.. muutaman päivän se oli normaalia pienempi vastasi 19+3 vaikka oli 20+1 mutta kuulemma joutuu siitä et se istui mun virtsarakon päällä pää ylöspäin ku päämitta mitattiin.. eli siksi oli litteämpi pää..
joo myöhästyneet naistenpäivä-onnittelut!!!
millaste ja napsu 20+3
Rakenneultra takana, joten ajattelin tulla kertoilemaan meidän kuulumiset. Nyt siis viikot 20+7 eli voi ajatella, että huomenna mennään 22. viikkoa - tuntuu jo aika paljolta. Potkuja aloin tuntemaan noin 3-4 viikkoa sitten. Eka viikko oli hieman kuulostelua potkujen (" napsujen" ) suhteen, mutta nyt jo ihan selviä potkuja. Potkiskelee työpäivän aikana tuossa aamupäivisin, alkuillasta yhden setin ja sohvalle lokoilemaan tai nukkumaan mennessä illalla vielä yksi setti potkuja. Jatkuvasti potkuja enenevässä määrin.
Rakenneultraa teki ilmeisen nuori lääkäri ja työskentely oli huolellisesta ja tarkkaa. Oltiin siis keskiviikkona ultrassa, silloin viikot 20+5. Oli osassa mitoissa noin viikkoa edellä ja painoarvio 411 g. Lääkäri kuvaili kaveria noin 0,5 l juomapullon kokoiseksi.
Sukupuolikin selvisi. Juuri kun lääkäri tutkaili lantion seudun rakenteita, kysyttiin, että miltäs siellä näyttää. Samalla lääkäri sanoi, että eikös se tuossa aika selkeästi näy. Ja kyllä näkyikin - kuva oli jotenkin yläsuunnasta ja tyyppi oli siellä haarat levällään ja haarojen välissä sojotti " pahemman kerran" . :) Ei voinut erehtyä sukupuolesta. Tämä oli meidän kolmas kertamme rakenneultrassa ja koskaan aikaisemmin ei olla osattu ainakaan itse katsoa lapsen sukupuolta. Kai sitä tällainen tavallinen tallaajakin oppii noista ultrakuvista jotain, kun kokemusta karttuu!
Eli aikaisemman tytön (kohta 3 v.) ja pojan (1,5 v.) jatkoksi siis poika. Hieman olin kyllä haikaillut pienten vaaleanpunaisten hameiden perään...
- Nalle-Kirahvi
Mukavaa, että muillakin on vielä rakenneultra edessäpäin, luulin jo olevani viimeinen tiistain ultrani kanssa, mutta löytyipä muitakin jännääjiä =)
Vompatille kiitos nimen jeesaamisessa, olkoon tämä pikkukolmonen sitten Liti, se kuulostaa oikein mukavalta ja vauhdikkaalta, kuten tämä tulokaskin =)
Meilläkin edellisten kanssa nimet ovat löytyneet heti alkuraskaudessa, mutta nyt tämän kolmosen kanssa on ihan toinen juttu, olen käynyt sen verran hitaalla koko raskausajan, etten edes tajua meille tulevan vauvaa, se on jotenkin pelottavaakin, ihan kun valmistelisin itseäni kokoajan johonkin suureen pettymykseen ja tämänkin takia oikein pelottaa tiistain rakenneultra. Kumpa kaikki vaan olisi kunnossa....
Mukavaa lauantaita kaikille!
Duracel ja Liti rv 20+2 kera pikkuneitien 02 ja 04
Koko viikko on mennyt esikoista hoitaessa. Kamala yskä, nuha ja kuume. Loppuhuipentumana iski tulehdus molempiin korviin. Nyt poika alkaa olla kunnossa, mutta omassa olossa ei todellakaan ole kehumista. Nukuttiin molemmat tänään kolmen tunnin päikkärit ja olo on edelleen sellainen, että uni voisi jatkua milloin vaan. Onneksi vauva tuntuu liikkuvan paljon, joten sitä ei tartte kaiken muun keskellä huolehtia.
Duracelille kovasti tsemppiä ultraan!! Toivotaan ja uskotaan, että kaikki on hyvin. Vaikka eihän tämmöiset puheet paljon lohduta silloin, kun oma mieli on täynnä kysymyksiä ja pelkoakin.
Päikky tänään tasan 22+0
ja pikaista paranemista sinne. Itse olin flunssainen viime viikonloppuna ja kyllä se veti olon niin voimattomaksi ettei mitään jaksanut, tiedän miltä tuntuu ja toivotaan, että olo kohenee nopeasti!
heather: Ootko soittanut terkkariin? kannattaa sieltä ihan varmuuden vuoksi kysellä.
Mä olin pari päivää saikulla kun ääni lähti ihan kokonaan. Nyt sit olen töissä, mutta yskittää vielä oikein olan takaa. huomasin, et sattuu ihan tajuttomasti jos makuullaan yskii. En tiedä miksi, mutta selkään sattuu.
Mulla on kans jotain ihme liitoskipuja, ainakin luulisin et niitä ne on. Yöllä kun herään vessaan, niin tuolta nivuksista jostain tulee sellainen oikea kiputunne. Kävely on tosi vaappumista ennen kun tasoittuu.
Mulla on kans tää raskaus ollut ihan erilainen kun eka. Nyt oon ollut paljon enemmän kipeenä. Ja sit yleisolo on heikompi. selkä on kipeempi, noi nivuskivut, etc.
rakenneultra on ens viikolla. saa nähdä jos sukupuoli selviäis silloin.
oasis 19+1