Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leikkipuistoleikit, vieläkö 8-9-vuotiaat yleensä viihtyy sellaisissa ja keksii tekemistä?

Vierailija
24.02.2025 |

Menin talvilomalaisen kaveriksi ulkoilemaan loskakeliin, kun äitinsä meni hoitamaan muita asioita, ja äitinsä ehdotuksen mukaan mentiin leikkipuistoon, ja äitinsä myös huolehti siihen sopivat vaatteet, eli kurahousut ja saappaat ja muut, että saisi ihan luvan kanssa touhuta siellä, vaikka olikin märkää.

Mutta kun päästiin puistoon, ei se lapsi sitten keksinyt siellä oikein mitään tekemistä. Oli vähän sellainen hölmö olo, että mitäs tässä nyt tehtäisiin... Onko leikkipuistot sitten jo liian lapsellisia tuon ikäisille vai? Yritin kyllä innostuttaaa, keinumaan, liukumäkiin, kiipeilemään ja muuta, mutta se oli enemmän sellaista käveleskelyä ja ihmettelyä. Olisiko minun pitänyt olla aktiivisemmin jotenkin mukana (miten?). Ei siinä oikein ollut kaveriakaan, muut lapset siellä oli paljon pienempiä ja leikkivät sitten omissa porukoissaan.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vanhoja leikkipuistoon ja kuravaatteisiin, luistelemaan, kävelylle, hiihtämään, pulkkamäkeen, pyöräilemään... ja pärjää kyllä ilman aikuisen seuraa ulkona.

Kerro missä pääkaupunkiseudulla voi hiihtää, luistella ja laskea pulkkamäkeä?

Esimerkiksi Hakunilan urheilupuistossa voi tehdä noita kaikkia. Siellä on hyvä mäki mäenlaskuun.

Mistä ne saa lumet sinne, kun muualla nurmet viheriöi?

Vierailija
102/119 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vanhoja leikkipuistoon ja kuravaatteisiin, luistelemaan, kävelylle, hiihtämään, pulkkamäkeen, pyöräilemään... ja pärjää kyllä ilman aikuisen seuraa ulkona.

Esimerkiksi Hakunilan urheilupuistossa voi tehdä noita kaikkia. Siellä on hyvä mäki mäenlaskuun.

Mistä ne saa lumet sinne, kun muualla nurmet viheriöi?

Varastettu Paloheinän laturaivoajien alta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muistikuva, että aika isonakin käytiin kaverin kanssa keinumassa, mutta pointti taisi olla ennemmin se, että siinä samalla juteltiin kaikenlaista ja vietettiin aikaa, keinu oli vähän sivuseikka.!

Hengailupaikka oli meilläkin. Pikkulapset varmaan ihmettele, kun me isot oltiin aina siellä. 

Vierailija
104/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kakkosluokkalainen vielä mielellään lähtee puistoon, vaikka ei se kovin monipuolinen täällä olekaan. Kurikset ja kumpparit on käytössä myös meillä.

Vierailija
105/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kyselee toisessa ketjussa 15-vuotiaasta leikkipuistossa... copycat?

Vierailija
106/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun 8 ja 9v lapset lopettais leikkimisen siihen paikkaan, kun pakotettais kurahousut jalkaan 😃

Sä olet niille opettanut,  että kurahousut ovat lapselliset.

Siinä sitten kärsit seurauksista ja pyykkäät.

Hölmö olet 😁

Ei se mistään lapsellisuudesta ole kiinni. Vaan siitä, että niissä tulee kuuma ja on hankalampi liikkua kuin jos olisi vain ulkovaatteet päällä. Meillä lapsi vihasi kurahousuja jo ennen kuin osasi puhua. Jännä oletus, että lapset nyt tottuisi ihan mihin vaan, kun ne laitostetaan päiväkodissa. Ei lapset kuitenkaan ole mitään massatuotantoa, joista jokainen oppisi sietämään vaikka niitä kurahosuja, kunhan vaan tarpeeksi kauan pakotetaan.

t. Eri

Et vaikuta ihan tasapainoiselta ihmiseltä. Ei pikkulapsi pysty osoittamaan vihaa mitään jotain vaatetta kohtaa. Se on tilanteesta riippuvaa. Joskus itku tulee, kun on kuuma, joskus jostain muusta.

Vierailija
107/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäiväkerholaiset ovat suunnilleen tuon ikäisiä. Millaisia ulkoleikkejä siellä tehdään? Kae he leikkipuistoonkin menevät joskus.

Vierailija
108/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn yhdeksänvuotiaan sukulaistytön kanssa aika useinkin, toimin käytännössä kuskina, koska se paikka on vähän kauempana, hän ei itsekseen voi mennä niin kauas. Silmin nähden hän viihtyy siellä ja on täysillä menossa eikä malttaisi lähteä pois. Minä olen välillä leikissä mukana ja välillä seurailen vaan sivusta. On sen verran sosiaalinen tapaus, että usein löytyy leikkiseuraa sieltä. Vaatepuolesta on hänen äidin kanssa sovittu, koska autolla kuljetaan, niin että kuraiseen aikaan puetaan päällimmäiseksi kurahousut, jotka riisutaan muovipussiin ennen autoon palaamista.

Vierailija
109/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn yhdeksänvuotiaan sukulaistytön kanssa aika useinkin, toimin käytännössä kuskina, koska se paikka on vähän kauempana, hän ei itsekseen voi mennä niin kauas. Silmin nähden hän viihtyy siellä ja on täysillä menossa eikä malttaisi lähteä pois. Minä olen välillä leikissä mukana ja välillä seurailen vaan sivusta. On sen verran sosiaalinen tapaus, että usein löytyy leikkiseuraa sieltä. Vaatepuolesta on hänen äidin kanssa sovittu, koska autolla kuljetaan, niin että kuraiseen aikaan puetaan päällimmäiseksi kurahousut, jotka riisutaan muovipussiin ennen autoon palaamista.

Oletko palkallinen lastenvahti ja kuljettaja vai ihan huvikseksi teet tuota?

Vierailija
110/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kuriksien pukeminen helppoa ton ikäsen kanssa vai pitääkö säätää ja neuvotella?

Vierailija
111/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin pyyteettömästi... 😇 On bensarahaa tarjottu, mutta en ole halunnut ottaa. Tarpeellista ulkoilua se on minullekin.

Vierailija
112/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kuriksien pukeminen helppoa ton ikäsen kanssa vai pitääkö säätää ja neuvotella?

On se aika helppoa. On ns. hyvin kasvatettu tapaus ja tietää, että äidin kanssa on sovittu, eikä lähde siitä minun kanssa neuvottelemaan. Jos tarkoitit käytännön pukemista, matka on autolla ajaen lyhyt, joten puetaan paketti valmiiksi meidän eteisessä, menomatkallahan ne on puhtaat vielä, puiston päässä ei tarvitse huolehtia kuin pipo, lapaset ja kurahanskat, joten pääsee nopeasti leikkiin.

Vierailija
113/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, jos ei enää osata keksiä muuta kuin ruutuvahtaamista. 8- vuotiaalle ulkoilu ja leikki olisi vielä parasta lomatoimintaa.

Vierailija
114/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin pyyteettömästi... 😇 On bensarahaa tarjottu, mutta en ole halunnut ottaa. Tarpeellista ulkoilua se on minullekin.

Kiva kun olet lapselle kaverina! 🧡

Vierailija
115/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa, jos ei enää osata keksiä muuta kuin ruutuvahtaamista. 8- vuotiaalle ulkoilu ja leikki olisi vielä parasta lomatoimintaa.

Ehkä seuraava sukupolvi saadaan kasvatettua kännykkävapaasti. Nykyiset on jo pilalla.

Vierailija
116/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen tämä on käytännössä?

En ole kuullutkaan, vaikka naapurikaupungissa asutaan. Onko siellä ruuhkaa? Muita palveluita?

Vierailija
117/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se aika helppoa. On ns. hyvin kasvatettu tapaus ja tietää, että äidin kanssa on sovittu, eikä lähde siitä minun kanssa neuvottelemaan. Jos tarkoitit käytännön pukemista, matka on autolla ajaen lyhyt, joten puetaan paketti valmiiksi meidän eteisessä, menomatkallahan ne on puhtaat vielä, puiston päässä ei tarvitse huolehtia kuin pipo, lapaset ja kurahanskat, joten pääsee nopeasti leikkiin.

Ehkä 9v on jo niin fiksukin, jotta tajuaa sun lähtevän hyvää hyvyyttäsi hänen seuraksi eikä kannata kiukutella pukemisista. Sähän voisit sanoa, että ollaan sitten sisällä!

Vierailija
118/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kaikillahan on omassa pihassa trampat ja keinut ja liukumäet ja seikkailumaat. Köyhät menee johohkin yleiseen leikkipaikkaan

t. rouva westendistä

Vierailija
119/119 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsella ei ole kaveria, kuinka moni teistä lähtee sinne loskaisen leikkikentän laidalle seuraksi? Viekö palstailu lämpimässä kodissa voiton?