Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko nuorten vanhemmat soittelevat työpaikoille ja ratkaisevat nuorensa työasioita!?

Vierailija
24.02.2025 |

Esimerkiksi vanhempi soittaa työpaikalle ja kysyy, olisko töitä nuorelleen. Tai jos nuori ei osaa vielä työelämän sääntöjä esimerkiksi myöhästyy, josta saa työnantajalta nuhtelua niin nuori itkee vanhemmalleen, joka soittaa asiasta työnantajalle? Mitä!?

Onko tällaista oikeasti? Minä kyllä olen saanut joskus työpaikan samalta työpaikalta missä vanhempani on, jotain kesätöitä. Kuitenkin työmoraali on opetettu ja että työajoista pidetään kiinni ja jos myöhästyy niin sitten pahoittelee asiaan ja kysyy voisiko korvata olemalla esim myöhempään ja huolehtia ettei asia toistu. Ihan itsestäänselvyyksiä.

Kuulemma nuoret nykyään eivät noita sääntöjä ymmärrä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas valitetaan vanhemmista. Nyt vain näin päin. 

Vierailija
2/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin myös että vanhemmat soittelevat armeijaan ja hoitavat lapsen asioita. Itselläkin kävi kyllä mielessä soittaminen kun poika oli viikosta toiseen sairaana palveluksessa eikä päässyt lääkäriin, ei muka kerinnyt. Mutta en sitten kuitenkaan soittanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä on töissä vai onko missään.

Vierailija
4/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yks nuorempi jamppa töissä, annettiin hälle lopputili koska laskutti tekemättömistä työtunneista ja varasti firman työkaluja.

Hänen tyttöystävänsä soitti potkuista kuultuaan läpi koko firman johdon ja haukkui kaikki rasisteiksi.

T. Työnjohtaja

Vierailija
5/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei 15 vuotias voi kaikessa onnistua täydellisesti ja osata hoitaa kaikkea itse.

Jos tulee ongelmia työpaikalla niin vanhempihan siinä on hyvä olla apuna.

Vierailija
6/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin yhden kerran hieman itkettämään tyttären esihenkilöä. Normijuttuja.

Vierailija
7/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin yhden kerran hieman itkettämään tyttären esihenkilöä. Normijuttuja.

Joo, minä olin se joka soitti poliisille kun ripuloit pöydälle.

Vierailija
8/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhempi holhoaa. Ei se ole välttämätöntä eikä edes hyväksi.

Vierailija
9/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse viisikymppisenä parin nuorehkon työntekijän vanhempana ja appivanhempana totean tähän vaan, että aika monella työnantajalla näyttää myös olevan työelämän säännöt aika hakusessa ja että sinne on pakko soitella palkkojen ja työvuoromuutosten ja työvälineidenkin perään jonkun sellaisen, joka tietää ja uskaltaa sanoa, miten homman kuuluu olla.

Ja tottakai se soittaja voisi olla juristikin saman tien, mutta halvemmalla pääsee se työnantajakin, jos se olen minä.

Vierailija
10/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei 15 vuotias voi kaikessa onnistua täydellisesti ja osata hoitaa kaikkea itse.

No eiköhän ihan itse kokemalla ja tekemällä tämmöiset asiat pitäisi hoitaa. Opetella siis ihan itse,

Mulla on noita omia Jukka-Jaanoja useampi kappale, niin pitäisköhän lähteä vaikka jokaisen puolesta töihinkin, kun ei heillä ole kuitenkaan samaa kokemusta elämästä kun minulla keski-ikäisellä äidillään.

Vierailija
11/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjen ääni! Kiitos, kun olet olemassa! Allekirjoitan tämän täysin!

Vierailija
12/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne nykyään tuntuu olevan ihan täysikäsiä ne, joiden asioita vanhemmat hoitaa...

Vierailija
13/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itse viisikymppisenä parin nuorehkon työntekijän vanhempana ja appivanhempana totean tähän vaan, että aika monella työnantajalla näyttää myös olevan työelämän säännöt aika hakusessa ja että sinne on pakko soitella palkkojen ja työvuoromuutosten ja työvälineidenkin perään jonkun sellaisen, joka tietää ja uskaltaa sanoa, miten homman kuuluu olla.

Ja tottakai se soittaja voisi olla juristikin saman tien, mutta halvemmalla pääsee se työnantajakin, jos se olen minä.

Jos hallitus saa tahtonsa läpi niin kohta tuosta mielivaltaisesta palkkojen panttaamista tulee ihan laillista, ihan sama minkä juristin laittaisi soittamaan.

Vierailija
14/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hallitus saa tahtonsa läpi niin kohta tuosta mielivaltaisesta palkkojen panttaamista tulee ihan laillista, ihan sama minkä juristin laittaisi soittamaan.

Kyllä se sopimusoikeuden lainsäädäntöä silti rikkoo. Ei sellainen laki voi mennä läpi, missä todetaan, että työsopimus ois niin erilainen sopimus kuin muut sopimukset, että sen peruspykälien mukaan ei tarvitse toimia.

Vierailija
15/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa-kysy vaikka lastensuojelulta ja tässä tapauksessa holhoaminen ei rajoitu vain siihen lapseen,vaan kattaa vanhemmankin koko elämän. 

Vierailija
16/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa on myös asunnon etsimisessä,äitee kakistelee vuokranantajalle että kyllähän se poika vähän metelöi ja viinaakin ottaa...

Vierailija
17/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 25-veenä työntekijänä olen sitä mieltä, että se on minun itseni vastuulla vaatia työvälineet itselleni ja palkka maksuun. Olisi aivan mielettömän noloa jos joku firman ulkopuolinen alkaa sotkeutumaan asioihin kun ei tiedä todellista tilannetta. Aika monessa suuremmassa firmassa pääsee myös tuollaisella lärpättelyllä tutkintaan kun aletaan metsästämään, että kuka vuotaa ja mitä ja millaisen mainehaitan tuolla saa aikaiseksi. Nyt on noilla sun nuorehkoilla mussukoillasi tuhannen taalan paikka alkaa kasvamaan vastuullisiksi ja itsenäisiksi työntekijöiksi, jotka eivät jauha työnantajansa asioita pitkin ja poikin. 

Vierailija
18/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa ihmiset palkkaturvaan ja rahat ovat tilillänne 48 tunnin sisällä, se on sellainen mankeli johon nuljuinkaan työnantaja ei lähde.

Vierailija
19/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on ollut pakko soittaa.

Tyttären pomo yritti soittaa ja laittii viestiä mutta tyttö oli teholla. Yritin selittää ettei varmaan pääse pariin päivään töihin mutta ei meinannut uskoa. Piti sitten pyytää sairaalasta heti todistus ettei kykene työntekoon kun ei puhelimeenkaan pääse. 

Vierailija
20/41 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustalla neuvomassa lasta. Ei soittelemalla pomolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän