Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko nuorten vanhemmat soittelevat työpaikoille ja ratkaisevat nuorensa työasioita!?

Vierailija
24.02.2025 |

Esimerkiksi vanhempi soittaa työpaikalle ja kysyy, olisko töitä nuorelleen. Tai jos nuori ei osaa vielä työelämän sääntöjä esimerkiksi myöhästyy, josta saa työnantajalta nuhtelua niin nuori itkee vanhemmalleen, joka soittaa asiasta työnantajalle? Mitä!?

Onko tällaista oikeasti? Minä kyllä olen saanut joskus työpaikan samalta työpaikalta missä vanhempani on, jotain kesätöitä. Kuitenkin työmoraali on opetettu ja että työajoista pidetään kiinni ja jos myöhästyy niin sitten pahoittelee asiaan ja kysyy voisiko korvata olemalla esim myöhempään ja huolehtia ettei asia toistu. Ihan itsestäänselvyyksiä.

Kuulemma nuoret nykyään eivät noita sääntöjä ymmärrä?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä omien lasten kohdalla (iältään nyt 15-25 vuotiaita) ajatellut, että kun astuvat työelämään, niin ei ole äidin asia soitella työnantajalle, vaan työntekijä eli tässä tapauksessa lapseni itse hoitaa kaikki asiat. Olen keskustellut kotona ja neuvonnut ja kannustanut ottamaan asioita esille jne, mutta ikinä en ole lapseni pomolle soitellut. En myöskään ymmärrä sitä, että minä hankkisin lapselleni työpaikan - kyllä se on ihan sen nuoren aikuisen oma tehtävä. 

Just näin. Neuvoa voi sitä nuorta, mutta nuori itse hoitakoon työsuhteeseensa liittyvät asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi