ELOKUISET NAISTENPÄIVÄNÄ
Kommentit (12)
Ei taaskaan mies muistanut toivottaa hyvää naistenpäivää. Noh, en minäkään sitä muistanut ennen kuin luin lehdestä. Juuri äsken tulin neuvolasta. Tässä hieman tietoja:
Hb 119
pissa puhdas
verenpaine 121/68
painoa tullut lisää 450 g /vk
vauvan sydänäänet kuuluivat voimakkaana
kohtu kaksi sormenleveyttä navan alapuolella.
Olivat nuo sydänäänet vaikea saada, kun oli niin liikkuvaa sorttia, että ui aina karkuun:) Tuli taas niin huojentava mieli, kun kuuluivat äänet ja tiesi, että kaikki on hyvin. Tuntemani vatsannipistelyt ovat kuin ovatkin supisteluja. Käski mennä lääkäriin, jos alkavat tuntua oikein voimakkaina. Muuten täytyy vaan ottaa rauhallisesti. Neuvolatäti antoi minulle tuota Obsidenia otettavaksi joka toinen päivä, kun hemoglobiini oli tullut alaspäin. Olikos täällä siitä keskustelua, että voi aiheuttaa vatsavaivoja? Toivottavasti minulle ei käy näin. Olen ihan sekaisin kumpaa laskettua aikaa käyttäisin. Olen käyttänyt tuota kuukautisten mukaan menevää, mutta neuvolassakin käytti tuota aikaisempaa. Varmistus saadaan kahden viikon päästä ultrassa. Täytyy vaan muistaa Tays:ssa sanoa, että tarkistaa sen...
Nyt täytyy kiirehtiä, että ehtii luennolle. Hyvää loppupäivää kaikille
maakuli ja Toukka 16+6 (17+5)
Mä olen nyt " jämähtänyt" tuonne syyskuisten tuttuun seuraan.. Ei ole tullut tänne kirjoiteltua! Mutta nyt.. Mulla kun tuo laskettuaika on kuitenkin vasta elokuun lopulla..
Vapailla edelleen, huomenna se " arki" taas koittaa..
Lapsukaiset toimitettu kouluun ja alattelin kaivaa ompelukoneen esiin, on noita korjattavia lasten vaatteita kasaantunut.. Viime viikolla ompelin noita masutuubeja itselleni, en tosin ole niitä vielä käyttänyt..
Liikkeitä tuntunut nyt ihan joka päivä, kun niitä jää oikein seurailemaan.. 007 tuntuu viihtyvän enemmän tuolla vatsan oikealla puolella.. Vai jaloillaanko sinne päin enempi melskaa.. Ihanaa, kun voi jo seurailla menoa!!! =)
Nyt meillä sitten tietää todellakin " kaikki" , että vauva tulossa.. Nyt tämä tuntuu niin todelliselta ja uskaltaa jo nauttia olostaan.. Tässä raskaudessa oli jonkun verran pelkoja, ettei kaikki näin alussa menisikään kuin pitää.. Taitaa pitää paikkansa tuo " tieto lisää tuskaa" .. Netistä kun lukenut niin paljon kaikkia ikäviä asioita, joita ihmisille tapahtuu..
Mulle tuli aamulla vahva fiilis, että tämä on tyttö.. Mistä lie tuokin tuli.. Eipä siinä mitään, meillä on jo kiva nimi tytölle valmiina.. =)
Mutta nyt hommiin..
Piiu ja 007 rv 15+6
Meillä mies " muisti" eilen ruusukimpulla, mutta ei tainnut olla naistenpäivän kunniaksi, on ruvennu tuomaan mulle kukkia melkein viikoittain noin vuosi sitten...olenki kysynyt että ookko ollu kilttinä?? :) Ei vaan, on ollu ihanaa saada vuosien kukat näin jälkikäteen...
Falz: Onnea ihanista ultrakuulumista! Huomasin itsekkin että kaikki ne kyssärit mitkä olin ajatellu np-ultrassa kysyä jäi siinä tunteiden pyörityksessä kysymättä. Eli paperille ajattelin kirjoittaa ku sinne 4d-ultraan sitten menen (jos sitten muistaisin ottaa sen paprun mukaan..)
Wintergirl: Mulla oli ekassa raskaudessa ihan alkuraskaudessa tolkuttomat päänsäryt, siihen aikaan mulla oli migreeni aika pahana muutenki, mutta joka päivä joutu tabuja ottamaan. Ihan alussa vielä otin aina buranaa ku en tiennyt olevani raskaana, mutta onneksi siitä ei aiheutunut pojalle mitään. Toisessa raskaudessa päänsäryt alkoivat ku raskausmyrkytys hiipi paikalle...Eli jos taaksepäin katsoon niin näyttäis enemmänki tuon ekan raskauden tyyppiseltä tämä raskaus (sormet ristissä toivoo...)
HillaPinja: Mulla migreeni hellitti, ku aloin " hyvien" hiilareiden ruokavaliolle, jolla ollaan vieläki koko porukka. Suurin osa valkoisista jauhoista, sokerista, pastoista ja riisistä pois, samaten perunat yms. Enemmän vihanneksia ja hedelmiä, ite tehtyä sämpylää tms. Lapsille ja miehelle jätettiin myös herkkuja kuten karkkia ja tav. suklaata, ite siirryin tosi tummaan suklaaseen, jota herkkuna pidin paria palaa.. Eli samalla mennää nytkin, mutta päänsäryt alkoivat muutama viikko sitten uudelleen..
Maakuli: Teillä tuntuu olevan yhtä vilkas kaveri massussa ku meilläki :)
Eilen illalla kuunneltiin Vilperin sydänääniä koko perhe. Aluksi saatiin hyvät äänet kuuluviin, ilmeisesti tais olla toinen untenmailla. Sitten rupesi iskä siinä sille löpertelemään ja hivelemään massua niin sen jälkeen äänet viiletti pitkin ja poikin. Oli aivan ihana katsoa poikien ilmettä ku kuulivat pikkusisaren siellä liikkuvan + sydänäänet. Ihanat hangonkeksi-ilmeet molemmilla Nyyh...
Eka kertaa mammahousut jalassa!! Ihanan tuntuset! Tilasin siis H&M:n nettimyynnistä mammahousut, ovat semmoset joggarityyliset mustat, mutta päällepäin tosi siistit (ja makso vain 14,90e). Ovat niin ihanat että ajattelin tilata sellaset harmaatki (tässä nyt pientä mainontaa...) ku ei pahan hintaset ja ennen kaikkea ei purista mistään...lahkeita vaan joudun lyhentämään ku omistan tällaset tappijalat (siis levveet ja lyhyet) ettei koskaan löydy suoraan sopivan kokoisia housuja :(
Nani76 ja Vilperi 16+5
Tuosta masutuubista...
En ole koskaan kuullut moisesta vaikka kolmatta odotan. Joten voisko joku valaista mua?? Kuulostaa tosi kiinnostavalta jutulta!! Onko siitä ompeluohjetta olemassa tms.
Nani
Masutuubi on siis sellaisesta venyvästä kankaasta (esim. college resorikankaasta) tehty " tuubi" , joka voidaan laittaa vyötärölle, ikkänkuin paidan jatkoksi.. Voi käyttää omia lyhyempiä paitoja pidempään kun tämä peittää paidan housujen väliin jäävän osan mukavasti.. Ikäänkuin alla olisi toinen pidempi paita.. Hmm.. Ymmärtääköhän tästä mitää..
=) Googleta sanalla masutuubi.. Löydät varmasti jotain.. Näitä myydään äitiysvaate kaupoissa, mutta myös helppo itse tehdä.. Itse tein resorikangaasta vihertävän ja roosanpunaisen..
Ties vaikka ompelis ite kans sellasen ku löytys sopiva rako..
Västis ja muut: Oletko jo löytänyt tarvitsemasi tiedot kestovaipoista?? Ite koitin kestoja (lähinnä harsoja ja muovisuojaa - siis tämä vuonna -95) ja en onnistunut silloin (mistäköhän syystä?? :) ) Eli jos löydät hyvät tai joku muu suosittelis jotain tiettyä merkkiä niin voisko laittaa tietoa tänne päin?? Olen siis ajatellut hankkia kestot Vilperille mutta merkkejä on aivan liikaa ja ku kokemusta ei ole (eikä kukaan tuttu käytä) en uskalla suinpäin niitä ostella...ku hinnat ei ole mitään halpoja ja jokaista merkkiä ei viittis kokeilu mielellä ostella...Eli jos joku tietää hyvät kestovaipat niin kehtaanko pyytää tiedon jakamista?? Etukäteen kiitokset!!
Äityispaketista G: Oletteko hankkimassa vai otatteko rahana?? Itse en tiedä...kaksi pakettia on tullut otettua aiemmin mutta aika vanhahtavia ovat ne vaatteet mitä on sieltä asti säilynyt...mutta 140e niin eihän sillä nykyään tahdo saada oikein mitään ku vertaa mitä paketissa on...
Nani ja Vilperi
Linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9759710&p=3&tmode=1&smode…
Me odotellaan tyttären kanssa isiltä/mieheltä tänään jotain muistamista. Eilen siitä muistutin ja mies jopa laitoin itselleen muistilapun asiasta. ;) Täytyy meillä päin olla omatoiminen, jotta saa edes kerran vuodessa kukkia/tms. muulloin kuin synttäreinä.
Onnea Falz ultrakuulumisista!!!
Nani: Itse tilasin masutuubin osoitteesta: www.naurunappula.net (kotikauppa on Lahdessa). Siellä siis voi käydä sovittamassakin kyseistä tuotetta. Minulla on Kaislakehdon valmistama ja aika pitkä, mutta ihan hyvä varsinkin mahan kasvaessa hurjaa vauhtia. Peittää siis mahaa, jos on lyhyempi paita. Kestovaipoista olen kuullut paljon kehuja mm. ImseVimsen kuorivaipoista ja flaneleista (siis ei villaisista, villaa en itse osta etukäteen, kun suvussa on myös villa-allergiaa) ja taskuvaipoista Fuzzy Bunz on ollut kavereilla kova sana. Imuista olen kuullut myös hyvää hampusta ja bambusta. Ja perus sideharsoja moni käyttää kai ihan pikkuisilla. Netin kautta niitä löytyy mm. www.mielihuvitus.com, www.jutta.fi, www.lastenverkkopuoti.com. Itse tilaan aluksi noita ImseVimseja ja Fuzzyja. Katsoo sitten, mitä muuta tulee tarvitsemaan lisäimujen ja kuivaliinojen lisäksi. Mollavauvalta haluan sellaisia harsoja, joissa on kuvioita. Mies on vähän ylihygieenisyyteen taipuvainen, ei mene sitten puklu- ja pissaharsot sekaisin.
Äitiyspakkauksen haluan ottaa, koska se on vain niin ihanaa saada niitä pieniä vaatteita ja tarvikkeita kotiin. :) Uutta pakkausta odotellessa.. Kelan sivuilla on tullut ravattua.
(.) Itse hämmästyn vähän väliä tuota mahani kokoa, kun kasvaa kohisten. Nopeammin kuin esikoiselta. Maha alkaa jo nyt olla " tiellä" esim lasta pukiessa enkä aina hahmota, että maha on niin iso, että mahallani voin jo " törmätä" esteisiin.. Kummallista, muistan tämän esikoiselta vasta jostain viikolta 30.
Jotain varmasti jäi taas kommentoimatta, mutta minähän ramppaan täällä koko ajan, joten täydentelen sitten pikkuhiljaa..
Västis ja Taimi 16+6
Energiaa ja hyvää oloa naiset kautta maan!
Tultiin juuri rakenneultrasta, ja kyllä yllätti: Kaikki on luojan lykky niin hyvin kuin olla voi ultran perusteella, mutta kun piltti siinä pitkäkoipena möllötti ja kieppui (risti muun muassa hauskasti jalkojaan, saatiin hyvä kuvakin siitä), niin erotin ekaa kertaa elämässäni ultrasta mielestäni täysin ilmiselvästi miehisen varustuksen jalkovälissä! Mies ei samaa ollut havainnut. JA kaikki enneunet ja olot ovat povanneet ja puoltaneet tyttöä. En toki ole humanistina mikään ultra-asiantuntija, mutta kyseisen värkin luulen tunnistavani melkoisen hyvin. Ü Vai voiko tytölläkin pullotella saman mallisesti vielä näillä viikoilla?! Eli taitaa kuopuksemme olla sittenkin pieni poika. Tähään hauskaan ylläriin täytyy oikein totutella, kun olen mielessäni kuvitellut tämän koko ajan tyttönä. Vaan eipä sitä tiedä, ennen kuin pötkö on sylissä, mikä on todellinen lopputulos. Ihan hauska jännittäen odotella yllätystä...
Nyt käännöstehtävän pariin: italian byrokraattinen lakikieli on sitten herkkua!
Reipasta päivänjatkoa,
Vitanova rv 18+5
Ja hei pitkästä aikaa. En olekaan pitkään aikaan kirjoitellu, teidän juttuja olen välillä käynyt lukemassa. Kamalassa flunssassa täällä ollaan saikulla, viikon jo kestäny. Eilen kävin lekurissa, mutta tavallinen räkätauti, eli lepoa ja juomista. Muu perhe onneksi säästynyt, vielä, esikoinen teitty sairastuu ennen sunnuntaita, kun ovat muumiluistelunäytökseen menossa...
Onnea ekoista rakenneultrista! Hienoa, että kaikki oli hyvin. Omani on reilu viikon päästä, sitä jo kovasti odottelen, hieman jännittää, kuten aina.
Liikkeet täällä tuntuu jo voimakkaina, toissa iltana makoilin käsi masun päällä, niin potku tuntu jo käteenkin! Mikä lie potkupalloilija sieltä on tulossa ;) Juttelen muuten masulle usein kuin pienelle pojalle, toivottavasti ultrassa selviää jotain! Ja muistan kysyä, Falz:ko se oli unohtanu kysyä? Kyllä siinä on niin pää pyörällä, että helposti unohtuu. No, viikon päästä ollaan viisaampia. Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin, eli on terve.
Minä ompelin masutuubin ihan putkiresorista, n.40 cm pala ja saumarilla huolittelin, ja sitten käänsi siksak-ompeleella n. 1-1,5cm käänteen ylös ja alas. Vielä en oo tarvinnu, mutta ompahan odottamassa. Kestovaippoja haluaisin myös käyttää ja ommellakin osaan, mutta jotain pitäisi kai ostaakin, että tulee hyviä. Imuja onkin sitten helpompi ite väsäillä.
Masu ei oikeastaan oo kamalasti täällä kasvanu, vaaka näytti viimeksi samoja lukemia, kuin reilu kuukausi sitten (siis kotivaaka) joten kait se masu muuttuu läskistä vauvamasuksi. Sopii mulle! Ei yhtään ylimääräistä kiloa, kiitos! On jo ennestään ihan tarpeeksi. Kun vaan pääsis terveiden kirjoille ja lenkille! Ihana ilma nytkin tuolla ulkona, mutta autolla on lähettävä esikoista hakemaan, ettei tuu mitään jälkitauteja.
Voikaa hyvin ja onnea ultraan menijöille! Emma 17+6
Mulla naistenpäivä menee töissä klo 22 asti.
Aamulla mies muisti kukkakimpulla, raasu on ihan kipeä, flunssassa,mutta kukkia silti kävi hakemassa =) kotona pötköttelee.
Joku puhui masun nipistyksista - supisteluja. Mulla on supistanut jo jokusen viikon,ei mitenkään häiritsevästi.
Nyt viimeisen viikon ajan on ruvenneet enemmän tuntumaan keljuilta, kun menevät alaselkään, ja tuntuu että koko alaselkä ratkee. Nostelen töissä aika paljon, ja tänään on mieli tehnyt mennä selkä kyyryssä koko päivä,kun masussa tuntuu nipistelyjä eikä selkäkään ole mitenkään tyytyväinen.
Mun tarvii maanantaina ottaa asia neuvolassa puheeksi ehdottomasti!
Sitä on helposti liian sitkee sissi " raskaus kun ei ole sairaus" (huah) mutten mitään missään tapauksessa halua riskeerata.
Puhuin neuvolantädille työstäni, ja ensimmäisestä raskaudestani (supparit alkoivat rv 21,jäin töistä pois rv 25) ja hän totesi että katsotaan työssäjaksamistani ja seurataan sitä koko ajan ainakin rv 20 tienoolta. Jotenkin vaan pistää huolestuttamaan...
Muuten reipas iloinen mieli!Ja vointi hyvä!
neitiniiskunen rv 16 tasan
Mies toi töistä tullessaan kukkia ja suklaata, tosin aamulla murahteli kun muistutin naistenpäivästä. Eipä tuo muuten kyllä mitään muistaisikaan, ellei muistuttelisi. Ei siis mikään yllättäjä-mies, mutta muuten hyvä ja äärimmäisen rakas :)
Mukava kuulla Falzin liikuttavasta ultrakokemuksesta, kohta niitä ropisee muillekin. Omani on vasta 27.3., joten sitä odotellessa...
Kermakarkkiko se kyseli rautalisästä? Edellisessä raskaudessa käytin alkuun (ja aivan liian pitkään) juuri Obsidania, joka teki järkyttävän ummetuksen eikä nostanut hemoglobiiniakaan. Vaihdoin sitten lopulta Kräuterblutsaftiin, joka toimi todella hyvin. Olin muuten kerran sellaisessa aloe vera -esittelyssä (josta taisit myös kysäistä) ja täytyy sanoa, että en juurikaan vakuuttunut. Skeptisyyttä siis, lieko hyvä vai huono piirre ihmisessä.
Nani kyseli kestovaipoista. Käytin esikoisella jonkin verran alussa kestoja ja harsoja myöskin, mutta villakuorella ja niihin kuoriin olin erityisen tyytyväinen. Me & Mamasta ostin tarrakiinnitteiset, nyt en kyllä muista minkä merkkiset. Imut sitten olisivat kyllä voineet olla jotain muuta, joku mainitsi hampun ja bambun, niitä olen myös kuullut kehuttavan. Katsotaan nyt innostunko tämän toisenkin kanssa kestoilemaan. Jos niin, niin ajattelin katsella käytettynä, aika hyvin näyttäisi olevan myynnissä.
Piiu kerroit että olit saanut vahvan tyttöfiiliksen. Minulle kävi tässä jokunen aika ihan sama juttu ja hauskaa oli, että kun sanoin asiasta miehelleni, hän sanoi että viikatessaan tytön puhtaita pyykkejä, oli tullut ajatelleeksi, ettei näitä nyt kauheen kauaksi tarvitse varastoida, kohtahan niille tulee käyttöä. No, aika näyttää.
Nyt suklaan syöntiin.
Jaksamista kaikille!
Savon taivas + Töpö rv 16+5
Laitoin nyt ihan tämän erikoispäivän kunniaksi oman päiväpinon!!!
Huomaa kyllä, että nuo pinot ovat hieman pidentyneet nyt kun suurin osa on päässyt tuosta alkuraskauden pahoinvoinnista ja väsymyksestä.
Nani76: Mulla edellisisssä raskauksissa ei ollut lainkaan päänsärkyä ennenkuin verenpaineet kohosivat, mutta nyt sitten harva se päivä, välillä olen panadolit napannut, kun jyskyttää niin ikävästi. Muutenkin ihokin on toisenlainen kuin aiemmin, nyt noita pikkufinnejä ilmestyy otsaan, vaikka aiemmin ei iho-ongelmia ole ollut.
MamaAfrica: hurjalta kuullostaa tuo oksentelu vielä noilla viikoilla, toivotaan, että alkaisi vihdoin helpottaa.
Kermakarkki: Eilen alkoi nuo supistukset sitten täälläkin, nimittäin kun tuota meidän vajaa kaksi vuotiasta työnsin vaunuilla lumisohjossa eteenpäin niin piti hieman tahtia jo hidastaa.
Falzille onnea ultrakuulumisista!!!
Olikos joku muukin tällä viikolla menossa rakenneultraan?
Täällä sitten tosiaan eilen alkoivat supparit, joita on reilusti ollut joka raskaudessa. Onneksi kun maha on vielä niin pieni, eivät hidasta samanlailla tahtia, kuin sitten myöhemmin kun kohtu täyttää koko mahan ja vetää kireäksi, ei auta muuta kuin pysähtyä huilimaan. Liitoskipuja taisi jo olla muillakin. Onkos teillä ollut käytössä tukivyötä? Viime raskaudessa itse kokeilin, mutta pahensi vaan noita supisteluja tuolloin.
Paino on kotivaan mukaan lähtenyt laskuun, vaikka ruoka kyllä maistuu. Taitaa olla vaan tuo kulutus lisääntynyt, kun taas jaksaa touhuta ja liikkua sen sijaan, että pötköttelisi tuolla sohvan pohjalla koko päivän. Liikkeitä täällä vielä odotellaan, viimeksi tunsin juuri näillä viikoilla, mutta istukka oli tuolloin takaseinässä ja nyt sitten etuseinässä. Jotenkin tuntuu, että mahakin on vielä yllättävän pieni, toivottavasti siellä joku kasvaa ja alkaisi ne liikkeet tuntua, että äidin mieli rauhoittuisi!
Kaikille oikein ihanaa naistenpäivää!!!! Onkos kellään mitään speciaaliohjelmaa tälle päivälle?
wintergirl h 15+2