Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*/*HELMISIMPUKAT tiistaina*/*

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika herätti silloin enkä saanut enää unen päästä kiinni. Nyt kaikki muut nukkuu paitsi minä. Vauvakin mahassa rauhoittui kun nousin sängystä.

Perätilassa köllöttelee edelleen ja vähän jänskättää että aikooko kääntyä ollenkaan. Potkii suoraan rakkoon ja olen jo vakavissani miettinyt tenojen ostoa. =/ jees vajaa 21 vuotta lasissa ja virtsankarkailua. Täytyy varmaa tosissaan ruveta reenaan noita lihaksia siellä. Johan tässä muuten nelikymppisenä tarvii katetrin. Mutta ehkä tällä raskaudella on jotain teklemistä asian kanssa.

Kaikki muuten ok. Vähän meinaa olla inhottava keli. Liukasta siis. Mä menen nyt hakemaan kahvia ja tekaisen jotain aamupalaa!

HYVÄÄ HUOMENTA VAAN KAIKILLE!

-sitruuna ja MinttuVihtori 30+5-

Vierailija
2/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin ihan varma että pääsen aloittamaan pinoa mutta täällä on muitakin aamukukkujia näköjään.. sama kohtalo kuin sitruunalla, tyttö herätti aamuyöstä ja en saa enää unta. tosin mieskin lähti jo töihin että meillä nukkuu enää tyttö ja koira.. en olekaan hetkeen pinoutunut ja muutenkin on näyttänyt olevan hiljaista pinoissa tai sitten olen ollut vaan tosi sokea.. masu kasvaa vauhdilla, eilen mittanauhalla sain 107cm tuloksen, aika hurjaa. painoa on tähän mennessä tullut 6kg.

jännittää kaverin puolesta vähäsen ja siksikään en osaa oikein nukkua, eilen oli sillä l.a ja oottelen malttamattomana koska vaavi päättää lähteä syntymään.. ei kyllä nyt ole antanut enää merkkejä kun olisi lupa tulla. mutta eiköhän se sieltä tupsahda lähipäivinä.

suonenvetoja on ollut taas muutamana yönä mutta ei nyt niin pahoja kuin muutama viikko sitten. ja liitoskivut on vähentyneet myös huomattavasti. tilalle on tullut sitten supistukset ja niitä riittää aika paljonkin ja herkästi. en kuitenkaan ole huolissani koska eivät ole erityisen kipeitä vaan ainoastaan epämiellyttäviä. eikä ne ole mitenkään säännöllisiä joten tuskin ne mitään aiheuttavat.

nyt lähden minäkin aamupalan laittoon joten hyvää päivänjatkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli

Omeli + Eppu Rv 31+1! vitsi että on viikkoja jo paljon..

olikos sitruunan vaavilla muuten uusi nimi? =)

Vierailija
4/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietetään tänään " kolmekymppisiä" ...rv30 siis tänään täynnä. Mä osaan olla iloinen jokaisesta uudesta viikosta jonka saa vaan olla kotona ja elää suht normaalisti.Ekasta kun jouduin sairaalaan sisälle rv31 ja siellä neljä piiiitkää viikkoa makasin.

Joku se tuossa jo kirjoitteli (loistava ninimuisti mulla!) jo supistuksista...mulla kanssa niitä on jonkin verran ei häiritsevästi mutta muutamia illalla ihan levossakin.Neuvolassa sanoin niistä kuitenkin ja todettiin että kuuluu asiaan.Yhtään kipeää supistusta ei ole ollut,lähinnä kuvailin muutamia sanalla napakka.Lääkäri sitten kuitenkin kohdunsuun tilanteen tarkisti ja kuukaudessa kohdunkaula lyhentynyt sentillä eli jäljellä enää 1,5cm! Mites muilla tuo kohdunsuun tilanne näillä viikoilla?

Nukkunu mä oon suht hyvin,mut jotenkin olo on pirteempi...tuntuu et pärjää vähemmillä yöunilla.Ja mä nään kauheesti unia! Onks kellään muulla samaa?

Osittain pirteämpään (ei kuitenkaan normaali vedossa) oloon varmaanvaikutta hb:n nousu.Aloin syömään nestemäistä rautaa tablettien sijaan ja alkoi vaikuttaa.Aivan hirveen makuista,mut kyl sen kestää...

Mukavaa tiistaitaita ja hyviä vointeja kaikille!Minä lähden paketoimaan joululahjoja,jotka muuten kaikki jo hankittu!

Larppa rv 30+ " omppu"

Vierailija
5/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa!

Monesti olen käynyt lukemassa, mutta niin myöhään illalla etten ole viitsinyt kirjoittaa.

Täällä elämä on kiireistä, mulle näköjään sopii tämä loppuraskaus, energiaa on vaikka muille jakaa. Tarttisko kukaan? Voin laittaa postissa tulemaan. Olen saanut enemmän aikaan kuukaudessa kun sain ensimmäisen kuuden kuukauden aikana, silloin vain otin päikkäreitä! Vielä kun tämä enrgia riittäisi tammikuun yli, niin musta tulis melkein samanaikaisesti maisteri ja äiti. Onneksi tämä raskaus on ollut niin helppo fyysisesti, mitä nyt mulla pää meinannut välillä hajota :-) Nyt ovat kyllä tullet ne kivut nivusissa, sanotaanko niitä liitoskivuiksi? Ihmeellinen tunne, ihan kun olisi ratsastanut hevosella 20 tuntia putkeen, sellainen jomottava kipu.

Mutta mistä ihmeestä te tiedätte että onko lapsi perätilassa vai missä tilassa ja painoarvioistakin oli puhetta pari päivää sitten. Mistä te kaiken tuon tiedon saatte? Mä en vieläkään tiedä muuta kuin että olen raskaana... Noh, ehkä ne selviää mullekin sitten joskus jos on tarpeellista. Sain ajan helmikuuksi äitiyspolille synnytystapa-arvioon, olen siitä tosi tyytyväinen kun mulla on sellainen olo että mun sisälläni kasvaa melkoinen shrek, oon ihan varma että se painaa lähemmäs kuutta kiloa... :-)

No joo, mä lähden nyt bussipysäkille liukastelemaan. Oikein iloista päivää kaikille!

Austen ja shrek

Vierailija
6/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana edes yksi hyvin nukuttu yö ;) tuntuu ihan luksukselta... Yöllä ei supistellu, mut eilen koko ajan oli masu kovana kun käveli ja tekikin jotain :( hiukan jo rassaa koko supistelu. .

Jouluvalmisteluista, oletteko jo kaikki lahjat ostaneet ja koristelut, kynttilät yms. laittaneet ? joko laatikot on kaikilla paistettu? Täällä ei oo tehty mitään, lukuunottamatta paria lahjaa jotka on tarttunu mukaan kauppareissulla. Kun vaan jaksais lähteä tuonne kylmään varastoon niitä joulujuttuja etsimään... Virtaa saa tänne lähettää...

Larppa onnea 30 tasis päiville, siis mullahan supistelee koko ajan jopa yölläkin ( eilisessä pinossa taisin mainita ) Oon menossa ens tiistaina lääkärille jossa katsotaan paikat. ( viimeksi oli rv 26 lyhentyny kuulemma 2 cm ja pehmeä sekä sormelle auki ) Täällä ei ainakaan ole sellaista käytäntöä että sairaalaan " pääsis makaa" ;)

Mun kaverilla oli kans LA pari päivää sitten eikä kuulemma mitään merkkejä että lähtis tulemaan. Vähän jänskättää sen puolesta :)

Tyttö kutsuu joten palataan ... ( jos tänään tekis vaan kirjallisia hommia eikä rasittais itseään )

Minkki ja oskari 29+6

Vierailija
7/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopusta on toivuttu jo muuten, mutta kankku ihan hellänä vieläkin kaikista kipupiikeistä...

austen, mulle on painoarvio sanottu aina ultran yhteydessä, siis kun kävin vähän aika sitten yksityisellä ja nyt sairaalassa. Kyllähän neuvolassakin sitä voidaan ulkoa tunnustelemalla arvioida, mutta ei ole kovin tarkka. Ultrassahan se asentokin näkyy, tosin mä arvasin sen kyllä itsekin että on pää alaspäin, sen verran selvästi nuo potkut tuntuu ylös. Tosin tässä ehtii nyt pyoriä vielä moneen kertaan!

Mä en aio laittaa kotona ollenkaan jouluruokia, ei itse niistä niin välitetäkään. Aatto ja joulupäivä ollaankin molempien vanhemilla syömässä, tapanina meille tulee vieraita kahville, leipoa siis täytyy. Lahjoja on kerrankin hankittu hyvissä ajoin, mä tosin asun tässä Pajutilan naapurissa jossa tulee poikettua ja aina tarttuu jotain mukaan : ). Omalle tytölle vielä ostamatta, kääk! Tuntuu että tuolle voisi ostaa mitä vaan, eli en oikein osaa valita. Ensi viikonloppuna pitäisi kaataa joulukuusia itselle ja tutuille.

FannyK

Vierailija
8/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olikin vissiin hiljaisempi päivä, en sitten itsekään jaksanut kirjoitella, mulla kun tää raskaus sujuu niin tasaiseen tahtiin ettei joka päivä ole uutta kerrottavaakaan.

Sitruuna: Jos yhtään lohduttaa niin mulla löytyy tuota samaa " mummovaivaa" eikä tää jumalaton yskä ainakaan paranna asiaa. Mä ostin sellaiset jumppakuulatkin mutta ei ole ainakaan vielä pahemmin tullut käytettyä. Voipi olla että on pakko ruveta synnytyksen jälkeen oikein aktiivisesti jumppailemaan.

Mullekaan ei vielä ole neuvolassa kerrottu, onko vaavi raivo- vai perätarjonnassa, ehkä seuraavalla kerralla. Tuntui aiemmin, että olisi ihan oikein pää alaspäin, mutta yhtenä yönä heräsin siihen kun vauva ihan selvästi kääntyi ympäri, joten lieneekö nyt sitten pylly alespäin. Makuulla ollessa liikkeet tuntuu usein molemmissa kyljissä yhtä aikaa, joten taitaa mahtua vielä poikittainkin. Vauva on ollut viime aikoina kovin liikkuvainen, pitkin päivää tuntuu möyrintää.

Eilen väsäilin niitä joulukortteja, puolet olis vielä tekemättä. Tässä on ollut sukulaisten synttäreitä ym. kissanristiäisiä väsymiseen asti, ei ole oman kodin laittoon ehtinyt ollenkaan paneutua. Joululahjoja sentään saatiin sunnuntaina ostettua.

Pinnakin on melkoisen kireällä ollut viime aikoina, johtuuko joulustressistä vai raskaudesta, mene ja tiedä. Mies tuntuu ihan urpolta aina välillä ja taaperoonkin menee välillä hermo, esiteineistä puhumattakaan. Tulee välillä jopa mieleen, että pitikö tähän soppaan vielä lisää mukuloita ruveta hommailemaan...no, onneksi nuo ajatukset menee hyvinkin nopeasti ohi. Ehkäpä äitiyslomalle jäätyäni mustakin tulee sellainen leppoisa mamma =) Tai sitten ei. Miehelle kyllä jo vihjailin että jospa jäänkin kotiin seuraaviksi kolmeksi vuodeksi, yritetään vaikka vielä yhtä heti perään... mies oli aika kauhistunut, taitaa tuntea jo niin hyvin että tietää, etten oo mitään kotiäitityyppiä. Itseäni ajatus kyllä on alkanut viehättää, saisi sitten rauhassa vaikka väkästää sitä opinnäytetyötä kun ei olisi kiire töihin...saapas nähdä!

Sitten jos yrittäisi taas hetkeksi keskittyä töihin, lounaskin taas odottaa! Mukavaa tiistaita!

Manna ja eekuli 29+4

Vierailija
9/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas yksi neuvolakäynti vähemmän. Sf-mitta oli kasvanut vain sentillä kolmessa viikossa ja on nyt 27 cm. Hemppa pyörii siellä 113 kieppeillä ja paineet oli hyvät. Taas kuunteli täti sydäntä sillä tötteröllä ja kyllä se vauva sen ottaa rauhallisesti, verenpainemittarin piipitykselle se kyllä potki hurjasti, kiva siinä sitten pitää paineita alhaalla.. =) Painoa mulle oli tullut vain 430 g/viikko, mutta 80 kiloa on nyt mennyt rikki, huhhuh! (Oon kyl 180 cm pitkä, et ei sillee paha paino VIELÄ..) Vauva on raivotarjonnassa tädin mukaan. Itse en osaa sitä sanoa, kun tuntuu että olisi poikittain ja et se olis ottanut lemmikin sinne, kun tuntuu niin irrallisen tuntuisia mukelluksia tossa ylhäällä.. Saa nähdä mitä kaikkea sieltä syntyykään =).

Eilen kävi melkein köpelösti, kun olin matkalla joogaamaan ja liukastuin matkalla niin, että häpyliitos sai kyytiä. Oli todella vaikeaa liikkua sen jälkeen, paikallaan olo oli kivutonta, mutta varsinkin ensimmäinen askel kun lähti liikkeelle oli tuskaa ja joogassa kaikki asennon vaihdot. Huh, mutta onneksi helpotti yön lepäämisen aikana ja nyt on takasin se vanha tuttu jomotus. Siinä pahojen kipujen aikana tuli yritettyä hengitellä ja miettiä, että jokainen kipu tuo lasta lähemmäs meitä. Mutta sitten alkoi naurattaa, et ehkei kuitenkaan olisi kivaa jos olisi sellaiset kivut nämä viimeiset pari kuukautta. Hengittelyt sopii paremmin varmaan kuitenkin sinne synnytykseen.

Mulla on täysin auki vielä, et millaisia joulukortteja väsäisin. Tullee kiire. Taas. Joka vuosi sama juttu. Jouluruokia ei varmaan tehdä, mitä nyt joulutorttuja ja suklaata tulee hommattua ja sitten mennään molempien vanhemmille syömään. Itse vietetään jouluaatto kotosalla ja tehdään varmaan jotain herkkukasviswokkia esimerkiksi. Jouluruokia en ole syönyt muutenkaan kuin ehkä kolme vuotta vasta, et en ole kauheen sitoutunut siihen perinteeseen. Joululahjoja olen aikeissa tehdä mahdollisimman monia itse, jotain pientä tulee kyl ostettua.

Äitiysloman alkuun enää kaksi päivää!! Töitä kun ei ole ollut ja just sain vietyä Kelaan palkkakuitit, jotta voivat pähkäillä mun tuen suuruuden/pienuuden, jänskää! Ja nyt siivoomaan ja ompelemaan!

nemma&muksis 31

Vierailija
10/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omeli: Juu Möhköfantti vaihtui viikko sitten MinttuVihtoriksi. Tuo ehkä saattaa enteillä perammin tulevaa nimeä.. saas nähdä.

Austen: Mä ainakin luulen tunnistavani tuon perätilan kun potkii niin kovasti alas ja edellisen kerran olen potkut ylhäällä tuntenut ehkä n. 5vk sitten. Mulla oli esikoinen perätilassa ja syntyi sen takia sektiolla joten aiempaa kokemusta pt- vauvasta löytyy. Neuvolantätikään ei tuntenut päätä alhaalla.. Epäili hänkin siis perätilaa. =)

Vierailija
11/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vaan on laiskoteltu ja luettu koko aamu netissä... Olis hommiakin vaikka kuinka paljon, meillä on tuolla kodinhoitohuoneen " takana" sellainen pikkueteinen, joka tyhjennettiin kokonaan viikonloppuna ja nyt niitä tavaroita on vieläkin joka paikassa. Mutta on se vaan ihanaa kun on sekin nyt tehty... Muutettiin siis vajaa kaksi vuotta sitten tähän taloon ja se paikka oli vaan sellainen " varasto" , nyt olis tarkoitus tehdä siitä toinen sisäänkäynti, varsinkin noiden kahden koiran kanssa, jotka ollaan tähän asti kannettu aina kurakeleillä sylissä eteisen ja keittiön kautta tuonne kylppäriin, nyt ei enää tarvi, yes!!! Vielä kun sais itsestään irti sen verran että sais pyykättyä nuo pyykit nyt kun niitä on sitten kunnon vuori... No, onhan mulla nyt aikaa, kun ei tartte enää mennä töihin. Paitsi tälle viikolle on kolmelle illalle sovitut jutut, joten ne vielä velvoittaa... Tänään on joulujuhla, huomenna tykyiltapäivä (mennään työkavereiden kanssa käymään yhdessä näyttelyssä ja sitten syömään) ja torstaina olis sitten jouluglögi tarjoilu hoitolapsille ja vanhemmille... Ja mun läksiäiset, ehkä... Mutta sitten ei enään tartte huolehtia koko työhommista... Jeee.

Masuun kuuluu hyvää, ollaan aamuvirkkuja ja iltavirkkuja, mutta yleensä päivä ollaan ihan hiljaa, ja onneksi yöllä nukutaan, ainakin toistaiseksi. Saa nähdä sit helmikuussa... Meillä on kanssa tehty kaksi kokoarviota, sillon rakenneultrassa ja kun kävin niiden suppareiden takia tarkistuttamassa tuon alapään tilanteen, sillon oli rv 27 tai jotain, ja painoarvio oli 1160g. Vielä päästään kertaalleen kurkkaamaan, koska mulla oli sokerirasituksen paastoarvo 5.1 kun sais olla 4.8 joten katsotaan onko vauveli kasvanut kuinka isoksi ja sitten mietitään miten hän syntyy... Viimeksi oli neuvolassa vauva kääntynyt raivotarjontaan, terkka sanoi että huomaan kyllä jos kääntyy vielä, mikä epätodennäköistä, tuntuu kuin sisuskalut käännettäisiin ympäri.

Mä sain just viimeisen joulukortin kirjoitettua, joten ei muutakuin postiin... Perjantaina sovittiin että mennään miehen kanssa katsomaan viimeisiä joululahjoja. Ja leipomiset jätän ensi viikolle, enkä aio tehdä kuin joulutorttuja, pipareita ja jotain kuivakakkuja... Jouluruokia ei valmisteta, kun ei olla koko jouluna kotona syömässä, paitsi kinkku, joka on miehelle " pakollinen" , ja mulle yök! En ole oikein lihanystävä, vaikken olekaan kasvissyöjä, lapsena saatoin mäyssätä lihanpalasta kaksi tuntiakin, se vaan ei mennyt alas, ja lopulta äiti kyllästyi ja käski käydä sylkäisemässä pois... Ja vieläkään en syö tietyillä tavoilla tehtyä lihaa, joihin siis kinkkukin kuuluu. Mua vaan rassaa miehen siskon porukka ja miehen veli, kun ovat nyt sitten tulossa jouluksi meille, mua ei vois vähmpää kiinnostaa niiden vierailu enää tähän aikaan raskaudesta... Ja mieskin sen ymmärtää, mutta luvattu mikä luvattu... Päätettiin miehen kanssa että tää joulu saa sitten olla viimeinen kun tulevat meille. Ensi vuonna pidetään ihan oma joulu! Sanokoot muut mitä tahtovat! Pelkään vaan sitä että kun mun tietty " hermoraja" ylittyy niin sanon ja tosi pahasti!

Eipä tässä muuta, tulipas taas kirjoitettua tekstiä... Ja valitettua! Nyt on pakko lähteä koirien kanssa ulkoilemaan, näyttää niin upealta tuo ilma...

Napero ja masukki 31+5

Vierailija
12/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan talvikelin taas keksi! Sohjoa ja musta tie, jippii....

Mä sain tänään vietyä joulukortit postiin, lähtivät ne edes ajoissa. Joulua en ole laitellut juuri yhtään, verhot vaihtanut ja valot ikkunoissa. Ens viikonloppuna haetaan kinkku ja laatikot (en tee itse) pakastimeen ja ensi viikolla ajattelin sitten tehdä leipomiset valmiiksi.

Täällä myös vimpat työpäivät menossa, jes! Olo on kyl jo sellainen ettei jaksaisi enää ollenkaan. Mullakin supistelee välillä, varsinkin kun on istunut pitemmän aikaa. Nyt on pari kertaa tuntunut selässä sellainen jomottava kipu, sekin vain silloin kun olen istunut autonpenkille ?? Kaiketi merkki siitä, että on korkein aika alkaa relaamaan... Ei tuo mikään kamala kipu ole, mutta ei mitenkään ihanakaan. No, ens viikolla neuvola, valittelis siellä sitten oloaan...

Mullakaan ei ole mitään painoarvioita tehty, enhän ole käynyt kuin ne tavalliset ultrat (nt ja rakenne). Synnytystapa-arvio olisi sitten rv:lla 36 eli siellä näkee sitten vaavin ja saa varmaan painoarvionkin. Vauvan asennosta oli eka kerran puhetta toisessa lääkärineuvolassa rv:lla 26. Silloin lääkäri totesi, että vauva on pää alaspäin ja on ollut edelleen kaksi neuvolakäyntiä sen jälkeenkin. Tuntuu, että aamuisin vauva olisi vähänkuin poikittain, mutta kun nousen ylös niin hän alkaa hivuttaa jalkojaan kohti " kattoa" ja tunkee niitä sitten mun kylkeeni...välillä tuntuu, että onko vaavi menossa selkäpuolelle :) Lisäksi mahan alaosassa tuntuu hyvin pieniä liikkeitä ja neuvolassa sanottiin, että sydänäänet kuuluvat navan alapuolelta jos vauva on rt:ssa.

Nyt sapuskaa naamariin!

Valkean joulun toivossa....

Sasuliini ja hajuherne 32+4

Vierailija
13/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi " käyttäjä" mielenkiinnolla on lukenu juttujanne läpi ja ajattelin itsekin rohkaistua jotain rustaamaan... Hetki, haen ruuan pois uunista....

Niin, oli muutamassa jutussa tuolla mainittu sf-mittoja mihin " takerruin" uteliaisuuttani. Mulla kun on tällainen MAKSI-koon maha.. Oma sf-mitta viimeksi rv 30 oli jo 33,5cm... Ja itse olen kuitenkin pienikokoinen ihminen, pituutta huikeat 157. Huomisaamuna olis edessä lääkärineuvola, katsotaan mitä käyrät näyttää. Itsellä tekis miele päästä vielä ultraan varmistamaan vauvan todellinen koko, tosin neuvolassa vaan vakuuttavat että se on vain niin ylhäällä, että siitä johtuu nämä mahtavat käyrät. Tiedä sitten.. Onhan tämä toki jo kolmas raskaus, mutta edelliset on kyllä sentään käyrillä kestäneet, tämä kun menee senttitolkulla yläpuolella.

Mutta kai siellä kaikki hyvin on, myllää ainakin kovasti. Yöt on pitkiä, mikä murphyn laki se sitten lie että kun lapset kerrankin nukkuisi yön läpi kumpikin sitten pyörin itse valveilla! Eikä edes vessahädän takia, kun ei vaan uni tule... Mut tänää tuli onneksi uusi Vauva-lehti, on ensi yöksi luettavaa! Ja nyt tämä netti millä viihdyttää itseään. Joten eikohän tämä tästä! Tosin päiväunista ei tarvitse haavailla, siitä nämä lapsukaiset poika 4v ja tyttö 1,5v pitävät kyllä huolen.

Nyt täytyy mennä ruokkimaan jälkikasvu, on varmaan ruoka jo vetäytynyt sen verran... Mutta etteköhän te vielä kuule minusta ennenkö vatsasta eroon pääsen...

Annunen rv 32+1

Vierailija
14/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tuossa sf-mitassa. Tulin juuri hetki sitten ultrasta, jossa tarkistettiin vauvan koko. Viime viikon neuvolakäynnillä terkka mittasi sf-mitaksi 25. No juu, mistään muusta kuulekaan kuin siitä, että miten pieni maha mulla on, mutta onneksi vauva on normaalimitoissa. Olipa vielä sopivasti pää alaspäin ja innostui kovin liikkumaan kun lääkäri koetti saada tarkempia mittoja. Eikä mitään vikaa löytynyt.

Ihanaa, enää viikko loman alkuun :).

KL 32+5.

Vierailija
15/15 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä stressi pukkaa päälle, kun on ennen joulua 100 hommaa tekemättä. Puolet joulukorteista on tehty (pojan kanssa), mutta puolet vielä tekemättä. Ja ne täytyy tehdä kahdessa erässä (liimataan ja taas liimataan), joten en tiedä, miten saan ne torstaiksi postiin. Siis että saan ne sillä halvemmalla hinnalla. Laitetaan noin 30 korttia ja järkyttyneenä laskin, että postimerkit noihin maksaa yhteensä 15 ¿ eli 90 mk vanhaa rahaa!!! Itse tehtyjä joululahoja pitäisi alkaa pojan kanssa vääntämään loppuviikolla. Tai teen ne tosi mielelläni, mutta en tiedä, millä ajalla. Jouluruokia ei tarvitse tehdä (enkä ole koskaan tehnytkään), koska joulupyhät ollaan anoppilassa + mun äidillä. Jouluaatoksi aion tosi tehdä jonkun jälkkärin, koska anoppilassa ei kovin kummoisia jälkkäreitä tehdä. Joululahjoja olen ostanut vasta pojalle ja äidilleni. En edes tiedä, mitä ostan isälleni, siskolleni ja miehelleni... Ja melkein joka päiväksi ja/tai illaksi on jotain ohjelmaa.

Mä olen ihan kuoleman väsynyt! Poika valvoi ja huusi viime yönä melkein 2 h... Nukuin klo 01-08, mutta ei riitä. Mies-raukka on vielä väsyneempi, kun nukkui klo 01-06. Millä ihmeellä ton pojan saa nukkumaan??? On jaksanut häiritä meidän yöunia koko elämänsä eli 2,5 vuotta. Ja kohta syntyy vauva, enkä silloinkaan saa nukkua öisin. HUOKAUS!

Käytiin pojan kanssa tänään katsomassa kaverin vajaa 1,5 kk vanhaa vauvaa. Oli niin kiltti ja hiljainen, ettei meidän sälli ollut koskaan sellainen (huusi ekat 2,5 kk aamusta iltaan...). Poika oli taas ihan onnessaan, kun näki pienen vauvan. Tykkää niistä kamalasti, mutta saa nähdä, miten sitten käy, kun tähän taloon tulee vauva, joka ei lähdekään pois...

Mulla ei ole mitään hajua, minkä kokoinen tämä vauva on tai missä asennossa on. Viikon verran liikkeet on tuntunut mahan " sisällä" , joten luulen, että on selkä mun mahaa vasten. Neuvolatädin mukaan (ja neuvolalääkärin myös) vauva on (ollut ainaki) pää alaspäin, mutta liikkeet tuntuu silti navan alapuolella. Kun moni on täällä kirjoittanut, että vauva on perätilassa ja potkii alas. En tiedä, miksi mun vauva potkii myös alas, jos on raivotarjonnassa. Vai onko sittenkin perätilassa? Seuraava neuvolakäynti on ensi viikolla. Täytyy siellä kysyä asiasta.

T:Fassiloora rv 30+2