Miesystävä teki kalliin hankinnan ja nyt hänellä ei ole enää varaa mihinkään muuhun
Ollaan reilun vuoden seurusteltu. Tienataan ja käyttöön jää kummallakin about saman verran. Ollaan käyty keikoilla, yövytty hotelleissa, syöty ravintoloissa. Joka kuukausi siis jotain mukavaa arjesta irrottautumista. Nyt mies osti itselleen kalliin jutun (tyyliin moottoripyörä), johon laittoin kaikki säästöt + maksaa sitä seuraavat 3 vuotta. Minulle tuosta hankinnasta ei ole mitään iloa. Nyt hänellä ei siis ole varaa enää mihinkään ylimääräiseen mun kanssa. Eli jos haluan, että yhdessä tehdään jotain, niin minä maksan molemmat. Ei tää nyt kovin reilua ole, mitä te olisitte tykänneet tässä tilanteessa?
Kommentit (783)
Mä en voisi keneltäkään, en ystävältä enkä deitiltä, odottaa, että ei koskaan tule mitään muita toiveita käyttää rahaa kuin minimatkustella ja matkustella mun kanssa. Se, että joku on tykännyt niin tehdä ja rahatkin on riittäneet ei tietenkään voi tarkoittaa vaatia sitä myös jatkossa.
Eihän se tarkoita, että toinen ihminen ei koskaan halua käyttää rahaa muuhun, koska joskus on halunnut mun kanssa käydä keikoilla ja matkailla. Eihän se mikään loppuelämän lupaus toisen rahojen käyttötavasta ole!
Ja ei ap sanonut, että mies ikinä lähde. Vaan että ei yhtä usein lähde. Kauhea ajatus että siksi lopettaisi kaiken tekemisen yhdessä, että toiselle tulee joku muu rahantarve.
No mitä se oikein osti? Onko haaveillut siitä pitkään?
Mulla oli joskus poikakaveri joka laittoi rahansa kalliisiin harrastuksiinsa ja kaikessa muussa nuukaili. Itse en jaksanut sitä kauhean kauan katsella.
Hyvät naurut. Kyllä naiset on pinnallisia. Onneksi löysin järkevän ja kotona viihtyvän. Ei tarvitse maksaa kulisseja. Ja osaa kyllä kulkea menonsa itsekseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen että onko ap:lle tärkeää päästä esim. töissä tai kavereille kertomaan missä taas on käyty, yövytty ja syöty? Näyttämisenhalu?
Ehkä ap tykkää nauttia elämästä, mieluiten yhdessä puolisonsa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapa se on tämäkin miehetä viestittää, että yhteen muutto, kihlautuminen, häät, avioliitto, yhteiset lapset, yhteinen tulevaisuus ja yhteinen hautapaikka, eivät häntä kiinnosta. En jäisi odottelemaan suhteeseen vuoroani. Kolmen vuoden kuluttua on taas jokin uusi kiva kallis asia mihin rahansa hassata.
Tässähän on kyseessä keski-ikäinen pariskunta, joilla ei enää asu lapsia kotona. Mitä vauvoja heidän pitäisi pykätä?
Miksi olla pari suhteessa jos ei tavoitteena lapsia saada?
Joo, kielletään kaikilta vanhoilta parisuhteet! Niin se maailma paranee.
Tehkää yhdessä jotain sellaista mikä ei maksa mitään. Alatte käydä yhdessä kävelylenkeillä tai jotain muuta ilmaista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en voisi keneltäkään, en ystävältä enkä deitiltä, odottaa, että ei koskaan tule mitään muita toiveita käyttää rahaa kuin minimatkustella ja matkustella mun kanssa. Se, että joku on tykännyt niin tehdä ja rahatkin on riittäneet ei tietenkään voi tarkoittaa vaatia sitä myös jatkossa.
Eihän se tarkoita, että toinen ihminen ei koskaan halua käyttää rahaa muuhun, koska joskus on halunnut mun kanssa käydä keikoilla ja matkailla. Eihän se mikään loppuelämän lupaus toisen rahojen käyttötavasta ole!
Ja ei ap sanonut, että mies ikinä lähde. Vaan että ei yhtä usein lähde. Kauhea ajatus että siksi lopettaisi kaiken tekemisen yhdessä, että toiselle tulee joku muu rahantarve.
Samaa mieltä. Kaikki on jatkuvassa muutoksessa, siihen on hyvä sopeutua.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät naurut. Kyllä naiset on pinnallisia. Onneksi löysin järkevän ja kotona viihtyvän. Ei tarvitse maksaa kulisseja. Ja osaa kyllä kulkea menonsa itsekseenkin.
Mies osti kaalliin moottoripyöräturhakkeen viidenkympin kriisissään. Ei yhtään pinnallista :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ap nimenomaan sanoi, että tämän kalliin hankinnan myötä miehellä ei ole enää varaa mihinkään ylimääräiseen. Mielestäni isoista muutoksista ajan- ja rahankäytössä pitäisi jutella yhdessä silloin, kun omat päätökset vaikuttavat myös yhteiseen vapaa-ajanviettoon.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää yhdessä jotain sellaista mikä ei maksa mitään. Alatte käydä yhdessä kävelylenkeillä tai jotain muuta ilmaista toimintaa.
Ei käy!
Mistä mä sitten koko ajan narisisin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies osti kaalliin moottoripyöräturhakkeen viidenkympin kriisissään. Ei yhtään pinnallista :D
Kukaanhan ei sanonut, että se oli moottoripyörä. Lue avaus uudelleen.
Hyvä hetki aloittaa tyttöjenreissut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaanhan ei sanonut, että se oli moottoripyörä. Lue avaus uudelleen.
Ihan sama vaikka olisi joku muu vastaava miesten kallis höpöhöpöturhake kuten mönkijä :D
"Kyllä ap nimenomaan sanoi, että tämän kalliin hankinnan myötä miehellä ei ole enää varaa mihinkään ylimääräiseen. Mielestäni isoista muutoksista ajan- ja rahankäytössä pitäisi jutella yhdessä silloin, kun omat päätökset vaikuttavat myös yhteiseen vapaa-ajanviettoon. '
Ai yhden vuoden seurustelun jälkeen? Kun asutaan omillaan ja seurustellaan, raha-asiat on omia henkilökohtaisia asioita eikä ne kuulu toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Sinä matkustat jne. ja mies on kotona. Miehesi käytti ne rahat yhteen ostokseen.
Yleensä isoista ostoksista sovitaan yhdessä.
No ei todellakaan sovita tuossa vaiheessa seurustelusuhdetta. Asuuko he edes yhdessä? Meillä on yhteinen taloustili, jos maksetaan pakolliset menot ja lopuilla rahoilla omalta tililtä saa tehdä mitä haluaa. Niiden käyttöstä ei tarvitse keskustella mitään.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä ap nimenomaan sanoi, että tämän kalliin hankinnan myötä miehellä ei ole enää varaa mihinkään ylimääräiseen. Mielestäni isoista muutoksista ajan- ja rahankäytössä pitäisi jutella yhdessä silloin, kun omat päätökset vaikuttavat myös yhteiseen vapaa-ajanviettoon. '
Ai yhden vuoden seurustelun jälkeen? Kun asutaan omillaan ja seurustellaan, raha-asiat on omia henkilökohtaisia asioita eikä ne kuulu toiselle.
Saahan sitä mies yrittää yksipuolisella päätöksellä muuttaa pariskunnan yhdessäolotapoja, mutta sitten voi tulla jätetyksi.
Kun molemmat tienaa niin molemmilla on oikeus käyttää rahaa myös itseensä ilman toiselta lupaa kysymättä. Meillä on se osapuoli maksanut jolla on ollut rahaa. On ostettu kalliita leluja itselle mutta ennen kaikkea lapsille ja on syöty hotellireissuilla ravintolassa. Kaikki rahat on mennyt mutta meillä on ollut hauskaa jo 25 vuotta. Onnelliseen liittoon kuuluu kunnioitus, toisen arvostaminen, ilon tuottaminen, anteeksianto ja joustavuus.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on hyvä jos sentään vuoden päästä ilmenee että suhde on näin etäinen ja arvot erilaiset, mutta jos olisin ap niin kokisin senkin ajan tuhlattuna
Miksi olla pari suhteessa jos ei tavoitteena lapsia saada?