Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä teki kalliin hankinnan ja nyt hänellä ei ole enää varaa mihinkään muuhun

Vierailija
24.02.2025 |

Ollaan reilun vuoden seurusteltu. Tienataan ja käyttöön jää kummallakin about saman verran. Ollaan käyty keikoilla, yövytty hotelleissa, syöty ravintoloissa. Joka kuukausi siis jotain mukavaa arjesta irrottautumista. Nyt mies osti itselleen kalliin jutun (tyyliin moottoripyörä), johon laittoin kaikki säästöt  + maksaa sitä seuraavat 3 vuotta. Minulle tuosta hankinnasta ei ole mitään iloa. Nyt hänellä ei siis ole varaa enää mihinkään ylimääräiseen mun kanssa. Eli jos haluan, että yhdessä tehdään jotain, niin minä maksan molemmat. Ei tää nyt kovin reilua ole, mitä te olisitte tykänneet tässä tilanteessa?

Kommentit (783)

Vierailija
341/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein lompakkoloiselle.

Vierailija
342/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä räkälöissä ja hostelleissa sä käyt, jos saat ravintolaillallisen ja hötelliyön parilla sadalla? Ja varmaan onkin vetänyt budjetin tiukoille. Kun kyse on isosta hankinnasta, siten kannattaa tehdä. Katso siinä maksaa korkoja lainasta vähemmän ja säilyttää paremmin omaisuuden arvoa, kun se on lunastettu itselle aiemmin.

Miten paljon sinulla maksaa puolikas hotellihuone ja ravintolaillallinen yhdelle? Pitääkö sinulle olla majoitus Kämpissä ja illallinen Savoyssa pitkän kaavan mukaan?

Keikkalippu maksaa jo yksistään 100e. Siihen päälle matkat, yöpyminen ja ruuat (+juomat). 300-400e menee helposti

Minä käyn yleensä keikoilla joihin liput maksaa 20-50e. Juomat maksaa toki ja ruuat sen muutaman kympin siihen päälle. Hotellihuone kahdelle harvoin yli 100e/pää, ja kun asuu kaupungissa niin ei tarvitse kyllä yleensä yöpyä missään. Toki joskus jos joku huippuhyvä bändi tulee niin voi panostaa ja matkustaa kauemmas jne., mutta ei nyt perus musakeikat noin kalliita ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiva kun mies pystyy maksamaan harrastuksensa. Enpä kyllä kaikkea maksaisi toisen puolesta. Tee jotain kivaa ulkona kavereiden kanssa ja vietä miehen kanssa halpoja koti-iltoja.

Just näin, olette seurusteluvaiheessa ja ilmeisesti ette kuitenkaan yhteistaloudessa vielä elele. Mies ei tietysti tarvitse sinun lupaasi omiin sijoituksiinsa, mutta sinun ei myöskään tarvitse kustantaa häntä nyt rahattomana kaikkialle. Suosittelen myös, että käyt keikoilla ym kavereiden kanssa, kunnes mies saa taloutensa kuntoon (itsehän hän on valintansa tehnyt.) 

Ihan periaatteesta kysyn, kuinka kauan pitää olla yhdessä jotta voi toivoa kumppaniltaan, että tämä huomioisi parisuhteen ajan- ja rahankäytössään? Kun

Miksi se riippuu siitä? Jos aikoo pysyä yhdessä, niin kai jonkinlainen yhteinen sävel pitäisi löytyä näissä asioissa ja sitten huomioida se. Aika on rahaa, ja jos vapaa-aikaa viettää täysin eri tavoin tai yhtäkkiä hankkii itselleen uuden harrastuksen, niin onhan se myös ajankäytöllinen kysymys. 

Vierailija
344/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissaat, syöt ravintoloissa ja käyt keikoilla ystävien kanssa. Mies harrastaa sillä välin sitä omaa kallista juttua. Miehen kanssa vietät koti-iltoja ja teette ilmaisia asioita.

Mitäs sillä miehellä tekee, jos sen kanssa ei voi tehdä muuta kuin istua kotisohvalla? Kaverithan korvaa tuossa kuviossa miehen, joten sama antaa sille sitten kenkää. Niin minä tekisin. Tai todennäköisemmin etsisin uuden seuralaisen tekemään mun kanssa niitä kivoja juttuja.

Miehen oma moka, kun ei ole ajatellut, että parisuhteessa kannattaisi keskustella näistä asioista etukäteen. Toinen osapuoli ei välttämättä innostu vuosikausien velkavankeuden aiheuttamasta kotiarestista. Ajatteli vain itseään ja nyt saattaa jäädä luu käteen. Elämä on valintoja.

Vierailija
345/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankit jonkun toisen seuralaisen jonka kanssa käyt ulkona. Vaikka tinderistä

Ja maksattaa seuralaisella elämänsä. Toivottavasti ei kukaan järkevä tyyppi tuohon muijaan haksahda!

Vierailija
346/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä ja miehellä on seurustelusuhde, ei yhteistaloutta. Miehen raha-asiat ei kuulu Ap:lle.

Ei varmaan mutta olisi se suoraselkäistä ja järkevää kertoa, että aikoo ostaa moottoripyörän eikä sen jälkeen ole mahdollisuutta käyttää rahaa muunlaiseen treffailuun. Varsinkin jos aiemmin on ollut. 

Vierailija
347/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat miehet löysi ketjun ja puolustelevat tuota ukkoa.

Itse jättäisin miehen heti, jos ostaisi jotakin isoa ilman minun lupaa. Parisuhteessa ollaan yhdessä.

Vierailija
348/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin, olette seurusteluvaiheessa ja ilmeisesti ette kuitenkaan yhteistaloudessa vielä elele. Mies ei tietysti tarvitse sinun lupaasi omiin sijoituksiinsa, mutta sinun ei myöskään tarvitse kustantaa häntä nyt rahattomana kaikkialle. Suosittelen myös, että käyt keikoilla ym kavereiden kanssa, kunnes mies saa taloutensa kuntoon (itsehän hän on valintansa tehnyt.) 

Anteeksi nyt, mutta mistä tulee tämä sitkeä jankutus, että mies on nyt rahaton ja hänen taloutensa ei ole kunnossa??

On mielestäni ihan normaalia ja niin itsekin toimin, että jos teen kalliimman hankinnan, jonkun aikaa elelen vähän tiukemmin. Näin, vaikka en ottaisi lainaakaan.

Minulla on siis tietty summa, jonka haluan pitää puskurina. Toisinaan otan sieltä rahaa ja hankin jotain kalliimpaa. Silloin säästän otetun rahan takaisin ja todellakin lasken etukäteen, kuinka kauan siihen realistisesti menee. Ensimmäisenä tingin alkoholista, ravintolaruuasta, hotelleista jne. Sillä itse kyllä kykenen nauttimaan elämästä ja pitämään hauskaa ilman näitäkin.

Vierailija
349/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nythän mies on ilmoittanut

eikös hän jo ostanut sen, ei siis kertonut suunnitteluvaiheessa?

Ai vuoden tapailun takia kysellyt lupaa etukäteen?

Vierailija
350/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa arjen luksusta, hänelle ei kelpaa 30 e:n liput naapurikaupungissa ja kotona syöminen.

Itselläni on pienet tulot mutta harrastan laajasti kulttuuria, ainakin Helsingissä se on mahdollista jos on hyvä etsimään tietoa.

Vierailija
351/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä ja miehellä on seurustelusuhde, ei yhteistaloutta. Miehen raha-asiat ei kuulu Ap:lle.

Kuuluu ne, jos vaikuttavat olennaisesti siihen yhteiseen aikaan ja olemiseen. Mies on kyllä näköjään tehnyt päätöksensä tuolla periaatteella, joten tuskin on kohta sitä seurustelusuhdetta, jos pelkkä oma napa kiinnostaa.

Vierailija
352/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä naisia ärsyttää, kun nuoret miehet käyttää omia rahojaan itseensä.

Vierailija
353/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissaat, syöt ravintoloissa ja käyt keikoilla ystävien kanssa. Mies harrastaa sillä välin sitä omaa kallista juttua. Miehen kanssa vietät koti-iltoja ja teette ilmaisia asioita.

Ap taisi tuolla jossain kirjoittaa ettei kotisohvalla oleilu ole häntä varten.

Vierailija
354/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap jutellut tästä aiheesta miehen kanssa? 

Miksi? Eipä tuota miestä kiinnosta jutella mistään, joten turha naisenkaan on avata suunnitelmiaan.

Miksi olla tuollaisessa suhteessa ?

Eiköhän mies huomaa suhteen loppuneen, kun ap:sta ei kuulu enää mitään.

Vierailija
355/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulisi kyllä eroajatuksia mieleen, jos yhden vuoden seurustelun jälkeen minun odotettaisiin pyytävän lupaa taloudellisiin päätöksiini. Kuulostaa nimittäin omaan korvaani siltä, että voi tulla kaikenlaista muutakin kontrollointia myöhemmin. (ja olen siis nainen)

Vierailija
356/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta mistä tulee tämä sitkeä jankutus, että mies on nyt rahaton ja hänen taloutensa ei ole kunnossa??

On mielestäni ihan normaalia ja niin itsekin toimin, että jos teen kalliimman hankinnan, jonkun aikaa elelen vähän tiukemmin. Näin, vaikka en ottaisi lainaakaan.

Minulla on siis tietty summa, jonka haluan pitää puskurina. Toisinaan otan sieltä rahaa ja hankin jotain kalliimpaa. Silloin säästän otetun rahan takaisin ja todellakin lasken etukäteen, kuinka kauan siihen realistisesti menee. Ensimmäisenä tingin alkoholista, ravintolaruu

Kukin tyylillään. Mä en turhakkeita ostaisi jos ei olisi sitä rahaa jo säästettynä, ainakin valtaosaa siitä. 

Vierailija
357/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uudessa suhteessa käydään treffeillä tiheästi. Tavallisesti semmoinen vähenee, kun suhde syvenee. Miehelle on varmaan tullut kyllä yllätyksenä, että hotelleissa ramppaamista pitäisi jatkaa, vaikka suhde on kestänyt jo yli vuoden. Itse en olisi valmis sellaiseen jatkuvaan tuhlailuun, vaikka uudessa suhteessa voisin panostaakin tiheämpään minilomailuun.

Vierailija
358/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos vain tuollainen tapaus. Mies ei ajattele sinua tai teidän suhdetta, että miten sille käy, jos yhteistä aikaa ei voi enää viettää kodin ulkopuolella. Ei siis välitä sinusta tai sun toiveista, vain itsestään.

Vierailija
359/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääristeletkö nyt tahallaan asioita vai etkö tosiaan näe eroja ilmoittamisen, suunnittelemisen ja luvan pyytämisen välillä? 

Vierailija
360/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luvan kysyminen ja kertominen on kaksi eri asiaa, kuten hyvin tiedät.