Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä teki kalliin hankinnan ja nyt hänellä ei ole enää varaa mihinkään muuhun

Vierailija
24.02.2025 |

Ollaan reilun vuoden seurusteltu. Tienataan ja käyttöön jää kummallakin about saman verran. Ollaan käyty keikoilla, yövytty hotelleissa, syöty ravintoloissa. Joka kuukausi siis jotain mukavaa arjesta irrottautumista. Nyt mies osti itselleen kalliin jutun (tyyliin moottoripyörä), johon laittoin kaikki säästöt  + maksaa sitä seuraavat 3 vuotta. Minulle tuosta hankinnasta ei ole mitään iloa. Nyt hänellä ei siis ole varaa enää mihinkään ylimääräiseen mun kanssa. Eli jos haluan, että yhdessä tehdään jotain, niin minä maksan molemmat. Ei tää nyt kovin reilua ole, mitä te olisitte tykänneet tässä tilanteessa?

Kommentit (783)

Vierailija
381/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiva kun mies pystyy maksamaan harrastuksensa. Enpä kyllä kaikkea maksaisi toisen puolesta. Tee jotain kivaa ulkona kavereiden kanssa ja vietä miehen kanssa halpoja koti-iltoja.

Just näin, olette seurusteluvaiheessa ja ilmeisesti ette kuitenkaan yhteistaloudessa vielä elele. Mies ei tietysti tarvitse sinun lupaasi omiin sijoituksiinsa, mutta sinun ei myöskään tarvitse kustantaa häntä nyt rahattomana kaikkialle. Suosittelen myös, että käyt keikoilla ym kavereiden kanssa, kunnes mies saa taloutensa kuntoon (itsehän hän on valintansa tehnyt.) 

Ihan periaatteesta kysyn, kuinka kauan pitää olla yhdessä jotta voi toivoa kumppaniltaan, että tämä huomioisi parisuhteen ajan- ja rahankäytössään? Kun viimeksi olin sinkku, se alkoi luontevasti ekoilta t

Olen edellinen, eikä minulla ole mitään aikarajoja antaa, kunhan nyt kommentoin ihan sen perusteella  mitä ap kertoi. Ja ap aloituksessaan sanoi, että ovat vuoden seurustelleet, ei että olisivat muuttaneet yhteen tai muuta sellaista. Enhän minä mielestäni puolustanut tätä ap:n miesystävää millään tavalla, ihan päinvastoin sanoin, että ap ei ole velvollinen kustantamaan rahatonta miestä kaikkialle. 

Vierailija
382/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en katsoisi päivääkään muijaa, joka vaatii minua anelemaan häneltä lupaa tai kertomaan mitä ostan rahoillani. Viimeisin iso ostos oli gaming PC (6500 euroa). M26

Jos se ei vaikuta siihen mitä teette yhdessä niin ei kai siinä tapailuvaiheessa mitään kerrottavaa olisikaan. Jos taas yhtäkkiä ilmoitat ettei rahaa ole mihinkään muuhun kuin pelaamiseen niin kyllä se ymmärrettävästi tyttöystävää kiinnostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo sait aloittaa elättäjänä olemisen?

Minä lähtisin asumaan ns. omilleni.  Hänhän on nyt laskenut sinut hänen elättäjäkseen eli sinä maksat nyt hänelle ja hän kerryttää omaisuuttaan sun lompsalla. Mikäli ostosta ei peruuteta niin parisuhde on ohi. Jos asunto on sinun mies liuskaan sieltä heti. Jos asunto on miehen lähde heti. 

Vierailija
384/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko sen kanssa? Juokse! Se teki susta elättäjän itselleen ja omaisuuden kerryttäjän. Ei vetele.

Vierailija
385/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo sait aloittaa elättäjänä olemisen?

Minä lähtisin asumaan ns. omilleni.  Hänhän on nyt laskenut sinut hänen elättäjäkseen eli sinä maksat nyt hänelle ja hän kerryttää omaisuuttaan sun lompsalla. Mikäli ostosta ei peruuteta niin parisuhde on ohi. Jos asunto on sinun mies liuskaan sieltä heti. Jos asunto on miehen lähde heti. 

Voi luoja.  Pystyykö näille enää edes vastaamaan. Lukutaito nolla.

Vierailija
386/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiva kun mies pystyy maksamaan harrastuksensa. Enpä kyllä kaikkea maksaisi toisen puolesta. Tee jotain kivaa ulkona kavereiden kanssa ja vietä miehen kanssa halpoja koti-iltoja.

Just näin, olette seurusteluvaiheessa ja ilmeisesti ette kuitenkaan yhteistaloudessa vielä elele. Mies ei tietysti tarvitse sinun lupaasi omiin sijoituksiinsa, mutta sinun ei myöskään tarvitse kustantaa häntä nyt rahattomana kaikkialle. Suosittelen myös, että käyt keikoilla ym kavereiden kanssa, kunnes mies saa taloutensa kuntoon (itsehän hän on valintansa tehnyt.) 

Ihan periaatteesta kysyn, kuinka kauan pitää olla yhdessä jotta voi toivoa kumppaniltaan, että tämä huomioisi parisuhteen ajan- ja rahankäytössään? Kun

Mistä tää yhteisasuminen aina pomppaa näihin kommentteihin mukaan? Eli mistään ajankäyttöön tai rahankäyttöön liittyvistä asioista ei puhuta ennen kun asutaan yhdessä? Sori mä ostin veneen eikä ole rahaa muuhun vapaa-ajan viettoon, varsinkaan sellaiseen mitä ollaan tähän asti tehty, toivottavasti tykkäät veneilystä tai sitten ei nähdä. Mehän ei asuta yhdessä eli tällainen on sulle varmasti ok. 

Vierailija
387/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nythän mies on ilmoittanut

eikös hän jo ostanut sen, ei siis kertonut suunnitteluvaiheessa?

Ai vuoden tapailun takia kysellyt lupaa etukäteen?

Luvan kysyminen ja kertominen on kaksi eri asiaa, kuten hyvin tiedät.

Eihän aloittaja ole sanonut, ettei mies olisi kertonut. 

Vierailija
388/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmana osta lapsille vaippoja ja ruokaa tuollainen mies. Parasta vaihtaa vielä kun voi. Ei mies voi tehdä mitä sattuu kun on perhettä perustamassa. Missä vastuullisuus

Mistä tämä kanalauma tänne pölähti? Sisäänlukutaito täysi nolla.  Toki lapsilla voi kiristää, vaikka niitä ei olisi 

Vierailija
389/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että sen jälkeen kun mies "pääsee" parisuhteeseen, on hänen omien rahojen käyttö sallittua vain sellaiseen, mistä kumppanikin hyötyy? Kaikki muu on suoraan saa tanasta.

Sinun argumenttisi on niin heikko, että sitä on pakko liiotella jotta sitä kannattaisi edes esittää. Ap tilanteessahan mies käyttää kaikki rahansa vain omaan ajanvietteeseen eikä yhtään rahaa yhteiseen.

Mutta eihän kenelläkään ole velvollisuutta käyttää rahaa keikkoihin ja hotelliöihin. Oma budjettini noihin on ainakin alle 200€ vuodessa ellei nolla. Sen sijaan käytän rahaa esimerkiksi veneeseen.

Se on ihan ok, mutta kieltämättä ymmärrän ap:n harmituksen siitä, ettei parisuhde enää olekaan sitä mitä tähän saakka. Onhan se vähän kurjaa jos toinen ensin vuoden antaa ymmärtää, että haluaa samanlaista keikka- ja hotelliyöelämää, ja sitten yhtäkkiä laittaa kaiken sellaisen nolliin ihan omasta valinnastaan. 

Vierailija
390/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis alusta asti valehdellut naiselle tykkäävänsä samoista asioista ja haluaa nyt lopettaa ne. Mikä järki tuossa on? Olisi ollut rehellinen.

Mistä tiedät, että on valehdellut? Hän voi vallan hyvin tykätä keikoilla käynneistä ym. mutta on ehkä toteuttanut nyt pitkäaikaisen haaveensa, kun on hankkinut moottoripyörän tai mikä se nyt ikinä olikaan. Ihmisellähän voi olla useammanlaisia toiveita ja kiinnostuksen kohteita. 

Vierailija
391/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin miestäni aika idioottina jos olisi joka kuukausi tunkemassa ravintoloihin tai hotelleihin. Uutta pctä minulle taas ei tarvitse perustella, käyttöönhän ne tulee ja itsekin pelaan paljon. Ja kyllä saisin minäkin varmaan sanomista jos joka kuukausi rahoja kylille hurvittelisin. Molemmilla hyvät tulot mutta vielä pienemmät menot.

Moottoripyörää ja ravintolaillallista ei voi mitenkään verrata. Toinen on kertakokemus, toinen harrastus.

Pääsette pariutumisessa paljon helpomalla kun olette rehellisiä siinä mitä etsitte. Samanlaisten kannattaa etsiä toistensa seuraa niin ei tarvitse pelata mitään valtapelejä. Nörttien ei kannata muuta etsiäkään kuin toista nörttiä, ei kukaan muu ymmärrä :).

Vierailija
392/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitte Judas Priestii kattomassa ja enne Hell bent for leatheriä sano moottoripyörän päristessä et tollane olis kiva saada? Sit vaan unohit et oli ollu puhetta.

Vierailija
393/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan periaatteesta kysyn, kuinka kauan pitää olla yhdessä jotta voi toivoa kumppaniltaan, että tämä huomioisi parisuhteen ajan- ja rahankäytössään? Kun

Kertokaapa mistä alapeukut?

Vierailija
394/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat miehet löysi ketjun ja puolustelevat tuota ukkoa.

Itse jättäisin miehen heti, jos ostaisi jotakin isoa ilman minun lupaa. Parisuhteessa ollaan yhdessä.

Vai pitäisi tinderpanolta lupia kysellä.  Voit lähteä suhteesta ihan vapaasti. Se ei ole uhkaus, se on lupaus. 

Vierailija
395/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin miestäni aika idioottina jos olisi joka kuukausi tunkemassa ravintoloihin tai hotelleihin. Uutta pctä minulle taas ei tarvitse perustella, käyttöönhän ne tulee ja itsekin pelaan paljon. Ja kyllä saisin minäkin varmaan sanomista jos joka kuukausi rahoja kylille hurvittelisin. Molemmilla hyvät tulot mutta vielä pienemmät menot.

Moottoripyörää ja ravintolaillallista ei voi mitenkään verrata. Toinen on kertakokemus, toinen harrastus.

Pääsette pariutumisessa paljon helpomalla kun olette rehellisiä siinä mitä etsitte. Samanlaisten kannattaa etsiä toistensa seuraa niin ei tarvitse pelata mitään valtapelejä. Nörttien ei kannata muuta etsiäkään kuin toista nörttiä, ei kukaan muu ymmärrä :).

Onko teillä siis miehen kanssa sama käsitys rahankäytöstä ja yhteisymmärrys siitä miten ja kuinka paljon vapaa-aikaa vietetään yhdessä? 

Vierailija
396/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikea eläytyä, koska itse en ymmärrä ollenkaan jatkuvaa pikkumatkustelua. Rasittavaa ja tyhjänpäiväistä ajankäyttöä. Paljon mieluummin harrastan jotain, missä taidot karttuvat tai missä rakennetaan jotain pysyvämpää. Makuasioita tietysti. 

Vierailija
397/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis alusta asti valehdellut naiselle tykkäävänsä samoista asioista ja haluaa nyt lopettaa ne. Mikä järki tuossa on? Olisi ollut rehellinen.

Mistä tiedät, että on valehdellut? Hän voi vallan hyvin tykätä keikoilla käynneistä ym. mutta on ehkä toteuttanut nyt pitkäaikaisen haaveensa, kun on hankkinut moottoripyörän tai mikä se nyt ikinä olikaan. Ihmisellähän voi olla useammanlaisia toiveita ja kiinnostuksen kohteita. 

Eipä sillä tykkäämisellä ole paljon arvoa jos siihen ei aio enää käyttää aikaa eikä rahaa  

Vierailija
398/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne on toki sikäli eri että on lapset ja perhe, mutta kyllä minua ainakin vähän ärsyttää se, että mies valittaa ettei ole rahaa ja kaikki on kallista ja ei ainakaan mihinkään ulkomaille voida lähteä tai kotia remontoida, mutta sitten hups vaan voi ostaa itselleen uuden kitaran. Tämä ei tavallaan ole minulta pois kun ne pakolliset kulut hän maksaa edelleen sovitusti, mutta se on siitä yhteisestä tekemisestä pois. Tuntuu että hän priorisoi omat harrastukset perheen edelle. 

Vierailija
399/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en katsoisi päivääkään muijaa, joka vaatii minua anelemaan häneltä lupaa tai kertomaan mitä ostan rahoillani. Viimeisin iso ostos oli gaming PC (6500 euroa). M26

Inceli.

Oon kylläkun vapaaehtoisesti sinkku vela. M26

Vierailija
400/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisille rakkaus on rahaa