Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä teki kalliin hankinnan ja nyt hänellä ei ole enää varaa mihinkään muuhun

Vierailija
24.02.2025 |

Ollaan reilun vuoden seurusteltu. Tienataan ja käyttöön jää kummallakin about saman verran. Ollaan käyty keikoilla, yövytty hotelleissa, syöty ravintoloissa. Joka kuukausi siis jotain mukavaa arjesta irrottautumista. Nyt mies osti itselleen kalliin jutun (tyyliin moottoripyörä), johon laittoin kaikki säästöt  + maksaa sitä seuraavat 3 vuotta. Minulle tuosta hankinnasta ei ole mitään iloa. Nyt hänellä ei siis ole varaa enää mihinkään ylimääräiseen mun kanssa. Eli jos haluan, että yhdessä tehdään jotain, niin minä maksan molemmat. Ei tää nyt kovin reilua ole, mitä te olisitte tykänneet tässä tilanteessa?

Kommentit (783)

Vierailija
361/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että ihmisten kannattaa seurustella sellaisten henkilöiden kanssa, joilla samanlaisia harrasteita ja mielenkiinnonkohteita. Esim. ap:n miehen luulisi viihtyvän parhaiten moottoripyöräilevän naisen seurassa? Ap:lla on nyt vaihtoehtona käydä retkillään ystävien ym. kanssa ja viettää kotielämää miehen kanssa. Tai maksaa miehen seurasta keikoille ym. mikä voi tosin hetken päästä alkaa tympimään... Ja sitten jää vielä eroamisvaihtoehto.

Vierailija
362/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä naisia ärsyttää, kun nuoret miehet käyttää omia rahojaan itseensä.

Paska mies. Epäkelpo parisuhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ihmiset keksiikin valittaa. Kannatta kehittää omaa joustavuutta, siitä on etua ihan kaikille, myös itselle.

Vierailija
364/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmana osta lapsille vaippoja ja ruokaa tuollainen mies. Parasta vaihtaa vielä kun voi. Ei mies voi tehdä mitä sattuu kun on perhettä perustamassa. Missä vastuullisuus

Vierailija
365/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en katsoisi päivääkään muijaa, joka vaatii minua anelemaan häneltä lupaa tai kertomaan mitä ostan rahoillani. Viimeisin iso ostos oli gaming PC (6500 euroa). M26

Vierailija
366/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä? seurustelette ja kitiset toisen rahoista?

Vierailija
367/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uudessa suhteessa käydään treffeillä tiheästi. Tavallisesti semmoinen vähenee, kun suhde syvenee. Miehelle on varmaan tullut kyllä yllätyksenä, että hotelleissa ramppaamista pitäisi jatkaa, vaikka suhde on kestänyt jo yli vuoden. Itse en olisi valmis sellaiseen jatkuvaan tuhlailuun, vaikka uudessa suhteessa voisin panostaakin tiheämpään minilomailuun.

Kyllä moni käy treffeillä suunnilleen samaan tapaan kuin alussa. Varsinkin jos aloittaa siten että on jo aikuinen ja lapset isoja, niin miksei? Meillä on treffit vähän vähentyneet koska ei enää olla teinejä ja elämässä on muitakin asioita, mutta ei meistä kumpikaan yhteistä aikaa minään pakollisena ramppaamisena näe.

Mä en oikein ymmärrä, miksi menisi suhteeseen ihmisen kanssa joka tykkää eri asioista, eikä edes sano sitä suoraan. Vuoden käy paikoissa hampaita kiristellen, kunnes sitten yhtäkkiä ilmoittaakin tykkäävänsä täysin erilaisesta ajanvietosta. Kuka tuollaista enää aikuisena tekee, kun kuitenkin tuntee jo itsensä ja mistä tykkää? Ajantuhlausta kaikin puolin

Vierailija
368/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat miehet löysi ketjun ja puolustelevat tuota ukkoa.

Itse jättäisin miehen heti, jos ostaisi jotakin isoa ilman minun lupaa. Parisuhteessa ollaan yhdessä.

Suomessa näyttää olevan paljon näitä pirttihirmuja, joiden miehet eivät saa edes omia rahojaan käyttää.

Vierailija
369/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nythän mies on ilmoittanut

eikös hän jo ostanut sen, ei siis kertonut suunnitteluvaiheessa?

Ai vuoden tapailun takia kysellyt lupaa etukäteen?

Minulle tulisi kyllä eroajatuksia mieleen, jos yhden vuoden seurustelun jälkeen minun odotettaisiin pyytävän lupaa taloudellisiin päätöksiini. Kuulostaa nimittäin omaan korvaani siltä, että voi tulla kaikenlaista muutakin kontrollointia myöhemmin. (ja olen siis nainen)

Mutta eihän tässä ole kysymys taloudesta sinänsä, vaan siitä miten halutaan viettää yhteistä vapaa- aikaa. Ap ilmoitti jo deittipalstalla haluavansa käyttää aikaa nimenomaan keikkoihin, hotelliöihin yms. Mikäli mies täysin vapaaehtoisesti järjestää raha-asiansa niin, että alun perin yhdessä sovitut vapaa-ajanviettotavat eivät enää toteudu, on mielestäni ymmärrettävää ap:n kokea, että hänen tarpeillaan ja toiveillaan ei ole kumppanille niin kovin suurta merkitystä. 

Vierailija
370/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en katsoisi päivääkään muijaa, joka vaatii minua anelemaan häneltä lupaa tai kertomaan mitä ostan rahoillani. Viimeisin iso ostos oli gaming PC (6500 euroa). M26

Inceli.

Vierailija
371/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uudessa suhteessa käydään treffeillä tiheästi. Tavallisesti semmoinen vähenee, kun suhde syvenee. Miehelle on varmaan tullut kyllä yllätyksenä, että hotelleissa ramppaamista pitäisi jatkaa, vaikka suhde on kestänyt jo yli vuoden. Itse en olisi valmis sellaiseen jatkuvaan tuhlailuun, vaikka uudessa suhteessa voisin panostaakin tiheämpään minilomailuun.

Kyllä moni käy treffeillä suunnilleen samaan tapaan kuin alussa. Varsinkin jos aloittaa siten että on jo aikuinen ja lapset isoja, niin miksei? Meillä on treffit vähän vähentyneet koska ei enää olla teinejä ja elämässä on muitakin asioita, mutta ei meistä kumpikaan yhteistä aikaa minään pakollisena ramppaamisena näe.

Mä en oikein ymmärrä, miksi menisi suhteeseen ihmisen kanssa joka tykkää eri asioista, eikä edes sano sitä suoraan. Vuoden käy paikoissa hampaita kiristellen, kunnes sitten yht

Yleensä treffailu ei jatku alkuhuuman jälkeen. Tässä tapauksessa mies on jo vuoden vienyt naista viihteelle. On se jo aikakin laittaa pullat uuniin ja aloittaa yhteinen perhe-elämä autotallissa ja sohvalla

Vierailija
372/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin, olette seurusteluvaiheessa ja ilmeisesti ette kuitenkaan yhteistaloudessa vielä elele. Mies ei tietysti tarvitse sinun lupaasi omiin sijoituksiinsa, mutta sinun ei myöskään tarvitse kustantaa häntä nyt rahattomana kaikkialle. Suosittelen myös, että käyt keikoilla ym kavereiden kanssa, kunnes mies saa taloutensa kuntoon (itsehän hän on valintansa tehnyt.) 

Anteeksi nyt, mutta mistä tulee tämä sitkeä jankutus, että mies on nyt rahaton ja hänen taloutensa ei ole kunnossa??

On mielestäni ihan normaalia ja niin itsekin toimin, että jos teen kalliimman hankinnan, jonkun aikaa elelen vähän tiukemmin. Näin, vaikka en ottaisi lainaakaan.

Minulla on siis tietty summa, jonka haluan pitää puskurina. Toisinaan otan sieltä rahaa ja hankin jotain kalliimpaa. Silloin säästän otetun rahan takaisin ja todellakin lasken etukäteen, kuinka kauan siihen realistisesti me

Niin todellakin kukin tyylillään. Sama kai se on, kummassa kohtaa säästää, ennen ostoa vai oston jälkeen, jos normiarkeen ostos ei vaikuta. Ja on itsekuria säästää myös oston jälkeen, ei vain ennen sitä. Turhakekin on määrittelykysymys, minä pidän täysin turhana kalliita staycanoita ja ravintolasyömistä silloin kun haluan balansseerata tilit.

Ja kyse itselläni ei ole siitä, että ei olisi varaa käyttää tileillä olevia rahoja. Vaan siitä, että haluan niitä periaatteessa olevan siellä tietty määrä, vähintään.

Vierailija
373/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten et ikinä saa naista. Muuta asenteesi, inceli.

Vierailija
374/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat miehet löysi ketjun ja puolustelevat tuota ukkoa.

Itse jättäisin miehen heti, jos ostaisi jotakin isoa ilman minun lupaa. Parisuhteessa ollaan yhdessä.

Suomessa näyttää olevan paljon näitä pirttihirmuja, joiden miehet eivät saa edes omia rahojaan käyttää.

mutta hei, saa ostaa vallilan verhot ja unelmaloman akan valitsemassa paikassa!!

Vierailija
375/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka köyhä mies on jos yhden osarin jälkeen ei jää rahaa enää mihinkään? Pitäisikö hänen mennä vaikka töihin?

Vierailija
376/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä treffailu ei jatku alkuhuuman jälkeen. Tässä tapauksessa mies on jo vuoden vienyt naista viihteelle. On se jo aikakin laittaa pullat uuniin ja aloittaa yhteinen perhe-elämä autotallissa ja sohvalla

en ole ikinä tällaisesta säännöstöstä kuullut. Olen olettanut että kun löytyy ihminen jonka kanssa tykkää viettää aikaa, se ei lopu kuin seinään. Minusta tuo sinun versiosi kuulostaa valehtelulta. 

Vierailija
377/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis alusta asti valehdellut naiselle tykkäävänsä samoista asioista ja haluaa nyt lopettaa ne. Mikä järki tuossa on? Olisi ollut rehellinen.

Vierailija
378/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin, olette seurusteluvaiheessa ja ilmeisesti ette kuitenkaan yhteistaloudessa vielä elele. Mies ei tietysti tarvitse sinun lupaasi omiin sijoituksiinsa, mutta sinun ei myöskään tarvitse kustantaa häntä nyt rahattomana kaikkialle. Suosittelen myös, että käyt keikoilla ym kavereiden kanssa, kunnes mies saa taloutensa kuntoon (itsehän hän on valintansa tehnyt.) 

Anteeksi nyt, mutta mistä tulee tämä sitkeä jankutus, että mies on nyt rahaton ja hänen taloutensa ei ole kunnossa??

On mielestäni ihan normaalia ja niin itsekin toimin, että jos teen kalliimman hankinnan, jonkun aikaa elelen vähän tiukemmin. Näin, vaikka en ottaisi lainaakaan.

Minulla on siis tietty summa, jonka haluan pitää puskurina. Toisinaan otan sieltä rahaa ja hankin jotain kalliimpaa. Silloin säästän otetun rahan takaisin ja todellakin las

Tässähän se nimenomaan vaikuttaa siihen vapaa-ajan viettoon, sehän tässä on pointtina. Ja huonoista taloustaidoistakin se kertoo. 

Vierailija
379/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis alusta asti valehdellut naiselle tykkäävänsä samoista asioista ja haluaa nyt lopettaa ne. Mikä järki tuossa on? Olisi ollut rehellinen.

Tätä minäkin kovasti pohdin. Varsinkin jos aloittaja on koko ajan ollut johdonmukainen ja avoin siitä, miten tykkää viettää aikaa

Vierailija
380/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

<3