Miesystävä teki kalliin hankinnan ja nyt hänellä ei ole enää varaa mihinkään muuhun
Ollaan reilun vuoden seurusteltu. Tienataan ja käyttöön jää kummallakin about saman verran. Ollaan käyty keikoilla, yövytty hotelleissa, syöty ravintoloissa. Joka kuukausi siis jotain mukavaa arjesta irrottautumista. Nyt mies osti itselleen kalliin jutun (tyyliin moottoripyörä), johon laittoin kaikki säästöt + maksaa sitä seuraavat 3 vuotta. Minulle tuosta hankinnasta ei ole mitään iloa. Nyt hänellä ei siis ole varaa enää mihinkään ylimääräiseen mun kanssa. Eli jos haluan, että yhdessä tehdään jotain, niin minä maksan molemmat. Ei tää nyt kovin reilua ole, mitä te olisitte tykänneet tässä tilanteessa?
Kommentit (783)
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että aika moni tosiaan tekee tätä, että antaa suhteen alussa ymmärtää jotain muuta, kuin mitä oikeasti toivoo.
Olen edelleen suhteessa (seurusteltu 1,5v), ja tapasin mieheni reissussa. Olemme sittemmin reissailleet aika paljon yhdessä ja alkuun haaveiltiin ulkomailla asumisesta, tai vapaa-ajan asunnon omistamisesta ulkomailla (esim. Italiassa) jne. Minulle nämä on ihan tosi juttuja, ja olen aiemmin asunutkin muutamaan otteeseen ulkomailla (mies ei ole), ja aina reissannut paljon. Mies siis antoi ymmärtää, että jakoi nämä ajatukset siitä, että jatkossa voitaisiin yhdessät tehdä tätä kaikkea ja alkuun tehtiinkin.
Nyt sitten mies alkanut himmaamaan. Ei haluakaan ehkä muuttaa ulkomaille, mutta reissata vielä kuulema haluaa ja pidemmät reissut käy (eli siis alkaa pyörtämään puheitaan). Ja just nyt haluaa säästää rahaa, ja reissata vähemmän.
Vähän luulen, ettei hän oikeasti jaa mun elämäntyyliä ja unelmia yhtään, kunhan vain esitti alkuun, että sai mut rakastumaan itseensä. Että nyt sitten mietitään, että onko meillä todellisuudessa mitään yhteistä.
Nämä saisi ymmärtää, että tuollaisen huijaamisen ja vedättämisen ilmitulo vie pohjan koko rakastumiselta. Tajuaa, että toinen on vain esittänyt jotain muuta kuin on, eikä ollut ollenkaan oma itsensä. Tuntuu, ettei tunne kumppaniaan yhtään. Se vie pohjan koko suhteelta ja jää vain huijattu olo.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi joku esittäisi seurustellessa jotain muuta kuin mitä on. Ei sillä pidemmän päälle saavuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Täsmennetään nyt sen varran vielä tilannetta, että lapset on tosiaan aikuisia ja omillaan. Lapsenlapsia ei vielä ole. Vanhemmatkin hvyäkuntoisia ja pärjäävät itsekseen. Nyt on se hetki, kun voin elää itselleni, reissata ja nauttia. Ja minulla on siihen varaa.Tämä aika voi olla nopeastikin ohi. Kohta vanheneva vanhempi tarvii apua ja pitää olla lähellä, mummia tarvitaan lapsenvahdiksi jne. Tai voi mennä työpaikka tai tulla terveysongelmia. Haluan elää nyt.
ap
vanha kunnon MÄÄ MÄÄ MÄÄÄ MÄÄÄÄÄ JA MUN AIKA. miehes ei varmaan ajatellu ihan samoin ja siksi hänessä on vikaa
Vierailija kirjoitti:
Täsmennetään nyt sen varran vielä tilannetta, että lapset on tosiaan aikuisia ja omillaan. Lapsenlapsia ei vielä ole. Vanhemmatkin hvyäkuntoisia ja pärjäävät itsekseen. Nyt on se hetki, kun voin elää itselleni, reissata ja nauttia. Ja minulla on siihen varaa.Tämä aika voi olla nopeastikin ohi. Kohta vanheneva vanhempi tarvii apua ja pitää olla lähellä, mummia tarvitaan lapsenvahdiksi jne. Tai voi mennä työpaikka tai tulla terveysongelmia. Haluan elää nyt.
ap
Niin? Elä siis nyt? Entäpä miehesi? Ehkä hänkin haluaa elää juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
ap
Miehelläsi varmasti samat ajatukset ja hän haluaa päryttää mopollaan pitkin maaseutua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi, että vaihdat miesystävän sellaiseen, joka arvostaa samanlaisia asioita ja tekemistä kuin sinä. Miehelle tärkeintä oli saada tuo "kallis hankinta".
kerran sitä vaan eletään ja omalle vaimolle elämänsä omistaminen on helevetin tyhmää
joo, paljon fiksumpaa on omistaa se autolle.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti mies on tylsistyttänyt työkaverinsa jauhamalla haaveestaan vuosien ajan kahvitauoilla. Hän on kertonut asiasta ihan kaikille postinjakajasta alkaen. Siis kaikille muille paitsi ap:lle. Vaikka kyseessä olisi tapailusuhde, niin olisihan se kiva kuulla toisen isoista suunnitelmista, jotka vaikuttavat omaankin elämään. Eipä tulisi itsekään tuhlattua aikaa suhteeseen, josta ei tule mitään.
Mä naisena auliisti myönnän, että olisin niin typerä, että luulisin, että toiselle olisi ok se, että vapaa-ajan kalliista menoista tingitään muutama vuosi, jos oikeasti haluaisin jotain kalliimpaa hankkia. Olettaisin, että toiselle olisi ok, että keksitään jotain muutakin tekemistä kuin aina jotain tosi kallista. Mä en tajuaisi edes, että tämä nyt jotenkin "vaikuttaa toisen elämään". Hänhän on vapaa edelleen menemään tietysti ja laittamaan omat rahansa, minne haluaa.
Naurattaa myös puheet elämänhallinnasta: miten hemmetissä se, että tekee hankinnan ja sille tarkan maksusuunnitelman on jotenkin huonompaa elämänhallintaa kuin se, että käy koko ajan viihteellä? Miten se, että laittaa kerran kuussa rahaa ravintolaan, kylpylään, keikalle, hotelliin on ylipäätään mitään muuta kuin todella tyyris elämäntapa, jolla harvalla on oikeasti varaa = ei sitten joudu tinkimään mistään muusta. Tai velkaantumaan.
Lisäksi naisena mulle olisi ok maksaa se viikonlopun irtiotto silloin tällöin jos toisella on tiukkaa. Miksi ei olisi? Jos haluan, että yhdessä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan muu ajatellut, että saattoi tulla miehellekin aika karvas pettymys? Hän kun saattoi luulla, että ap haluaa seurustella hänen kanssaan, tutustua häneen ja kenties juttu voi vielä kehittyä muuhunkin, mutta saikin kuulla, että hän on kiinnostava vain, jos on rahaa käydä isommasti ja kalliisti viihteellä.
Kenties miehelle ei tullut mieleenkään, että hänen suunnittelemansa hankinta maksujärjestelyineen onkin asia, joka on apn kanssa deal breaker, koska apta ei kiinnosta miehen elämässä olevat asiat, vaan ainoastaan se hupihyöty, jonka hän miehestä hevikeikoilla saa.
No tämä! Oiskohan apn pitänyt kertoa, että tässä suhteessa tärkeintä on hevikeikat ja jos ne loppuu, loppuu myös suhde? Kommunikoiko ap tämän selkeästi ja suoraan heti alussa?
Itseasiassa kerroin jo Tinder-profiilissani halustani matkustella, käydä keikoilla ja elää aktiivista elämää. Minusta ei ole sohvalla jumittamaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se miehen kanssa oleminen on. Meillekin tuli 10000 euron telkkari ja nyt pitää jättää 2-3 ulkomaanmatkaa välistä.
Mutta arvaapa mitä teen? Lähden kaverin kanssa reissuun. Mies saa keskenään vahdata telkkaria kun minä saan kokea elämää ja elämyksiä. Hän sai lelunsa ja minä saan matkani. Reilua.
Niin? Mitä muuta sinun olisi pitänyt tehdä? Olet kuitenkin aika passiivisagressiivinen luonne kun tännekin piti tulla mököttämään.
Kommentoin omalla kokemuksellani aloitusta. Mökötystä se lienee ei, kuten totesin vihjeenä aloittajalle, että käytä omat rahasi muulloin. Lisäksi taisin mainita sanan "reilua", eli tuskin mökötän. Montakos kiloa hiekkaa sinun ahterissasi kirvelee?
Hiekan kirvelyä ahterissa se, että tekee jotain, mikä on itsestään selvää? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti. 2 aikuista työssäkäyvää ihmistä. Ei enää huollettavia lapsia kotona. Kerran kuussa teatteriin/keikalle/tms tapahtumaan toiselle paikkakunnalle sisältäen yöpymisen hotellissa ja syöminen ravintolassa, johon kummallakin on ilman kituuttamista ollut hyvin varaa. Tämä on teistä ylentöntä tuhlaavaista elämää. Kökötättekö te kotona viikosta kuukaudesta toiseen katsomassa telkkarista levyraatia, vaikka olis varaa tehdä välillä muutakin?
Ap
Kyllä tuo on turhaa törsäystä. Tämän hallituksen aikana säästetään ja mieluummin sijoitetaan rahat johonkin tuottavaan. Näin on sitten rahaa tallessa pahan päivän varalle. Nythän turvaverkko on saksittu rikki.
Itse säästin koko ajan, kun hankin ensin 3 lasta, ostin sitten vaatimattoman asunnon, joka on nyt jo maksettu. Linjasaneeraus jokunen vuosi sitten toi lisää maksettavaa. Olin jo silloin pudonnut vakitöistä pätkätöihin. Onneksi olin kerännyt vararahastoa. Puoliso hoiti lapsia kotona ja sittemmin sairastui ja joutui työkyvyttömyyseläkkeelle samoihin aikoihin, kun itseltä meni vakityö alta. Onneksi siis on vielä säästöjä ja sijoituksia. Perheen kanssa tehtiin vain yksi yhteinen ulkomaanmatka. Lisäksi olen vienyt lapsia yksittäin matkoille. Olen tosi tyytyväinen, ettei törsätty edes ennen lasten syntymää vaan säästettiin rahaa asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan muu ajatellut, että saattoi tulla miehellekin aika karvas pettymys? Hän kun saattoi luulla, että ap haluaa seurustella hänen kanssaan, tutustua häneen ja kenties juttu voi vielä kehittyä muuhunkin, mutta saikin kuulla, että hän on kiinnostava vain, jos on rahaa käydä isommasti ja kalliisti viihteellä.
Kenties miehelle ei tullut mieleenkään, että hänen suunnittelemansa hankinta maksujärjestelyineen onkin asia, joka on apn kanssa deal breaker, koska apta ei kiinnosta miehen elämässä olevat asiat, vaan ainoastaan se hupihyöty, jonka hän miehestä hevikeikoilla saa.
No tämä! Oiskohan apn pitänyt kertoa, että tässä suhteessa tärkeintä on hevikeikat ja jos ne loppuu, loppuu myös suhde? Kommunikoiko ap tämän selkeästi ja suoraan heti alussa?
Itseasiassa kerroin jo Tinder-profiilis
Eikö mielestäsi moottoripyörällä ajelu ole matkustelua ja aktiivista elämää? Keikoilla voi käydä yksinkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
vanha kunnon MÄÄ MÄÄ MÄÄÄ MÄÄÄÄÄ JA MUN AIKA. miehes ei varmaan ajatellu ihan samoin ja siksi hänessä on vikaa
En ole ap, mutta miksi mies sitten vuoden verran on vedättänyt ap:ta suhteeseen, jonka sisältö ei vastaa sitä, mitä mies haluaa. Ap olisi senkin ajan voinut käyttää jonkun sellaisen kanssa, joka haluaa samoja asioita kuin ap. Miksi tuo mies kulutti ap:n aikaa, jos halusi jotain ihan muuta?
Ja mikä vika siinä, että ap haluaa tehdä tiettyjä asioita? Saa kai sitä aikuinen ihminen haluta ja tehdä. Ongelma on vain se, että mies oli tähän asti antanut ymmärtää haluavansa samoja asioita, ja suhde oli jo vakiintunut ja varmasti tunteitakin mukana. Sitten mies vetäisi maton jalkojen alta ja halusikin jotain ihan muuta. Ja nyt mies olettaa, että ap vain roikkuu mukana, vaikkei saisikaan niitä asioita elämään, mitä ap on alusta asti toivonut ja kommunikoinut, että mitä toivoo (kun niitä ovat yhdessä tehneetkin).
Kyllä tuossa mies on yllättäen muuttanut kurssia, eikä ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi, että vaihdat miesystävän sellaiseen, joka arvostaa samanlaisia asioita ja tekemistä kuin sinä. Miehelle tärkeintä oli saada tuo "kallis hankinta".
kerran sitä vaan eletään ja omalle vaimolle elämänsä omistaminen on helevetin tyhmää
joo, paljon fiksumpaa on omistaa se autolle.
eletään vaan kerran? mitä et tajunnu nihilisti? se on ittee varten ja jos autot maistuu niin miksi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kerroin jo Tinder-profiilis
no olisit sanonu ettei kyse ole mistään vakavasta vaan tinderröinnistä :D
Vierailija kirjoitti:
Miten se, että laittaa kerran kuussa rahaa ravintolaan, kylpylään, keikalle, hotelliin on ylipäätään mitään muuta kuin todella tyyris elämäntapa, jolla harvalla on oikeasti varaa = ei sitten joudu tinkimään mistään muusta. Tai velkaantumaan.
Lisäksi naisena mulle olisi ok maksaa se viikonlopun irtiotto silloin tällöin jos toisella on tiukkaa. Miksi ei olisi? Jos haluan, että yhdessä mennään.
Kun on velaton asunto, eikä elätettäviä lapsia kotona, on hyvinkin varaa. Mutta jos se kaikki raha laitetaan jokokin harrastukseen, ei voi olettaa, että toinen maksaa se miknkä ennen maksoi itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti mies on tylsistyttänyt työkaverinsa jauhamalla haaveestaan vuosien ajan kahvitauoilla. Hän on kertonut asiasta ihan kaikille postinjakajasta alkaen. Siis kaikille muille paitsi ap:lle. Vaikka kyseessä olisi tapailusuhde, niin olisihan se kiva kuulla toisen isoista suunnitelmista, jotka vaikuttavat omaankin elämään. Eipä tulisi itsekään tuhlattua aikaa suhteeseen, josta ei tule mitään.
Mä naisena auliisti myönnän, että olisin niin typerä, että luulisin, että toiselle olisi ok se, että vapaa-ajan kalliista menoista tingitään muutama vuosi, jos oikeasti haluaisin jotain kalliimpaa hankkia. Olettaisin, että toiselle olisi ok, että keksitään jotain muutakin tekemistä kuin aina jotain tosi kallista. Mä en tajuaisi edes, että tämä nyt jotenkin "vaikuttaa toisen elämään". Hänhän on vapaa edelleen menemään tietysti ja laittamaan omat rahansa, minne haluaa.
Koska ravintolan tai keikan sinä maksat ennen kuin kulutat. Auton sitoudut maksamaan seuraavat 5 v joka ikinen kuukausi. Ja jos tulee maksuvaikeuksia, niin kuin hyvin voi tulla jos talous on oikeasti niin tiukalla että joutuu luopumaan viihteestä moneksi vuodeksi, niin jälleenmyydessä et saa edes velan osuutta välttämättä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En ole ap, mutta miksi mies sitten vuoden verran on vedättänyt ap:ta suhteeseen, jonka sisältö ei vastaa sitä, mitä mies haluaa. Ap olisi senkin ajan voinut käyttää jonkun sellaisen kanssa, joka haluaa samoja asio
mistä sää tiedät mitä tiiät :D mutta hyvää selostusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no olisit sanonu ettei kyse ole mistään vakavasta vaan tinderröinnistä :D
Ap:han kirjoitti, että ovat vuoden verran seurustelleet ja aika monet suhteet alkaa nykyään vaikka sieltä tinderistä (tai vastaavista deittipalveluista). Että mitä sitten kuvittelit? Että ovat olleet jo 20v naimisissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En ole ap, mutta miksi mies sitten vuoden verran on vedättänyt ap:ta suhteeseen, jonka sisältö ei vastaa sitä, mitä mies haluaa. Ap olisi senkin ajan voinut käyttää jonkun sellaisen kanssa, joka haluaa samoja asio
Jos ap:ll aja miehellä on ollut hauskaa tuon vuoden niin kukaan ei ole vedättänyt ketään. Ihmiset saatavat haluata eri asioita tai tarpeet voivat muuttua. Ei kenenkään tarvitse jatkuvasti mukautua toisen tarpeisin. Ei kai kukaan elä koko elmäänsä samalla kaavalla.
Kiva kuitenki, että teillä mammoilla on aina jonossa kaikenlaisia miehiä. Että olisi tuosta vain voinut tempaista juuri sen oikean tyypin.
ap