Miesystävä teki kalliin hankinnan ja nyt hänellä ei ole enää varaa mihinkään muuhun
Ollaan reilun vuoden seurusteltu. Tienataan ja käyttöön jää kummallakin about saman verran. Ollaan käyty keikoilla, yövytty hotelleissa, syöty ravintoloissa. Joka kuukausi siis jotain mukavaa arjesta irrottautumista. Nyt mies osti itselleen kalliin jutun (tyyliin moottoripyörä), johon laittoin kaikki säästöt + maksaa sitä seuraavat 3 vuotta. Minulle tuosta hankinnasta ei ole mitään iloa. Nyt hänellä ei siis ole varaa enää mihinkään ylimääräiseen mun kanssa. Eli jos haluan, että yhdessä tehdään jotain, niin minä maksan molemmat. Ei tää nyt kovin reilua ole, mitä te olisitte tykänneet tässä tilanteessa?
Kommentit (783)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan kysyn, että mikä tämä suhde miehen kanssa sitten oli? Jos ajatellaan, että kyseessä aikuisten seurustelusuhde, jossa ei asuta yhdessä, eikä ole yhteisiä lapsia (vaan lapset on tehty jo aiemmin jonkun toisen kanssa). Jos vapaa-ajanviettokin tapahtuu muussa seurassa, niin mikä idea suhteessa sitten on tai mitä se suhde edes käytännössä sitten on?
Eri asia, jos asutaan yhdessä, ja on ehkä yhteisiä lapsia jne., ja sitten reissut on ainoa asia, mikä tapahtuu erillään. Mutta jos tilanne onkin toisin päin, että kaikki muu on erillään, ja vain reissuissa ollaan oltu yhdessä? Niin mitä jää, jos toinen ei halua enää niitäkään?
Meillä oli avioliitto ja yhteiset lapset.
Nimen omaan. Ap:n tilanteessa näin ei ole. Ovat vasta vuoden seurustelleet ja lapset aikuisia (eivätkä ole siis yhteisiä, vaan aiemmista liitoista). Tilanteesi on sii
Rehellisesti sanottuna tällaiset tilanteet ja kommentit saavat minut entistä enemmän toivomaan, etten jää sinkuksi kypsemmällä iällä. Olisi kauheaa, jos pitäisi vuosikausia seurustella ennen kun olisi minkäänlaisella prioriteettilistalla sen toisen elämässä. Kuulostaa fwb-meiningiltä.
Täsmennetään nyt sen varran vielä tilannetta, että lapset on tosiaan aikuisia ja omillaan. Lapsenlapsia ei vielä ole. Vanhemmatkin hvyäkuntoisia ja pärjäävät itsekseen. Nyt on se hetki, kun voin elää itselleni, reissata ja nauttia. Ja minulla on siihen varaa.Tämä aika voi olla nopeastikin ohi. Kohta vanheneva vanhempi tarvii apua ja pitää olla lähellä, mummia tarvitaan lapsenvahdiksi jne. Tai voi mennä työpaikka tai tulla terveysongelmia. Haluan elää nyt.
ap
No ja entäpä jos olisit löytänyt miehen, joka haluaa jatkaa kuten nyt, eli mennään ja tehdään ja eletään. Niin olisitko sitten itse sanonut hänelle, että kuule nyt ei voida, vanheneva vanhempi haluaa apua ja lastenlapset tarvitsee mummia?
Toisin sanoen: sinä haluat sanella, miten eletään ja miten kauan eletään. Valmiina itse pettämään tämän diilin heti kun omassa elämässäsi tapahtuu muutoksia. Toiselle et sitä suo, vaan olet kovasti pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan kysyn, että mikä tämä suhde miehen kanssa sitten oli? Jos ajatellaan, että kyseessä aikuisten seurustelusuhde, jossa ei asuta yhdessä, eikä ole yhteisiä lapsia (vaan lapset on tehty jo aiemmin jonkun toisen kanssa). Jos vapaa-ajanviettokin tapahtuu muussa seurassa, niin mikä idea suhteessa sitten on tai mitä se suhde edes käytännössä sitten on?
Eri asia, jos asutaan yhdessä, ja on ehkä yhteisiä lapsia jne., ja sitten reissut on ainoa asia, mikä tapahtuu erillään. Mutta jos tilanne onkin toisin päin, että kaikki muu on erillään, ja vain reissuissa ollaan oltu yhdessä? Niin mitä jää, jos toinen ei halua enää niitäkään?
Nimen omaan. Ap:n tilanteessa näin ei ole. Ovat vasta vuoden seurustelleet ja lapset aikuisia (eivätkä ole siis yht
Rehellisesti sanottuna tällaiset tilanteet ja kommentit saavat minut entistä enemmän toivomaan, etten jää sinkuksi kypsemmällä iällä. Olisi kauheaa, jos pitäisi vuosikausia seurustella ennen kun olisi minkäänlaisella prioriteettilistalla sen toisen elämässä. Kuulostaa fwb-meiningiltä.
Pitää löytää sellainen kumppani, joka haluaa samoja asioita kuin sinä (jos siis jäät sinkuksi). Esim. minulla on vielä alaikäisiä lapsia, enkä minä missään nimessä halua muuttaa yhteen uuden kumppanin kanssa. On kuitenkin kiva olla aikuinen kumppani, jonka kanssa soitellaan ja viestitellään (eli jaetaan arkea sitä kautta) ja vietetään aikuisten aikaa yhdessä.
Näin ollen seurustelen miehen kanssa, jolla on sama tilanne kuin minulla. Teemme viikonloppureissuja lapsivapailla, ja joskus myös lasten kanssa. Ei meistä kumpikaan kaipaa enää mitään yhteenmuuttoja ja avioliittoja. Ne on jo kokeiltu.
On meillä rakkautta ja välittämistä, jaamme ilot ja surut, mutta emme jaa taloutta, emmekä arjen vastuita. Yhteinen konsensus on siitä, että lapset on prioriteeteissa ykkösenä, parisuhde kakkosena, ja ystävyyssuhteet arvotetaan myös niin korkealle, että kummallekin jää aikaa myös hoitaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikä me tähän mennessä olla vielä päästy yhdellekään ulkomaanmatkalle, sellaista vähän kesälomalle toivoin. Nyt sen haaveen saa heittää ainakin 3 vuodeksi. Myönnän, olen pettynyt.
ap
Me mennään miehen kaa Wackeniin joka kesä. Ei tulisi kuuloonkaan, jos jompikumpi ostais kalliin soittimen ja budjetois keikat pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No viettäkää aikaa kotona.
Just joo, ja antaa elämän lipua ohi. Ap vaikuttaa sosiaaliselta henkilöltä, töihin ja kotiin kaupan kautta tulee masentamaan häntä.
No tuskinpa ap kovin sosiaalinen ihminen on kun sanoo, että ei ole kavereita, joiden kanssa keikoille lähtisi, vaan korkeintaan voi kerran kesässä saada jonkun festariporukan kasaan. Sen vuoksihan hänen mielestään olisi reilua, että mies jättäisi mokomat hankinnat hommaamatta ja käyttäisi rahansa apn valitsemiin vapaa-ajanviettokohteisiin.
Vaikka olisi kuinka paljon ystäviä, niin he ei lähde keikoille, joiden musiikista eivät yhtään tykkää. Ap:n miesystävä on kyllä vetänyt budjetin tiukille, kun parin sadan euron meno silloin tällöin kaataa sen kokonaan
Missä räkälöissä ja hostelleissa sä käyt, jos saat ravintolaillallisen ja hötelliyön parilla sadalla? Ja varmaan onkin vetänyt budjetin tiukoille. Kun kyse on isosta hankinnasta, siten kannattaa tehdä. Katso siinä maksaa korkoja lainasta vähemmän ja säilyttää paremmin omaisuuden arvoa, kun se on lunastettu itselle aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Täsmennetään nyt sen varran vielä tilannetta, että lapset on tosiaan aikuisia ja omillaan. Lapsenlapsia ei vielä ole. Vanhemmatkin hvyäkuntoisia ja pärjäävät itsekseen. Nyt on se hetki, kun voin elää itselleni, reissata ja nauttia. Ja minulla on siihen varaa.Tämä aika voi olla nopeastikin ohi. Kohta vanheneva vanhempi tarvii apua ja pitää olla lähellä, mummia tarvitaan lapsenvahdiksi jne. Tai voi mennä työpaikka tai tulla terveysongelmia. Haluan elää nyt.
ap
No ja entäpä jos olisit löytänyt miehen, joka haluaa jatkaa kuten nyt, eli mennään ja tehdään ja eletään. Niin olisitko sitten itse sanonut hänelle, että kuule nyt ei voida, vanheneva vanhempi haluaa apua ja lastenlapset tarvitsee mummia?
Toisin sanoen: sinä haluat sanella, miten eletään ja miten kauan eletään. Valmiina itse pettämään tämän diilin heti kun omassa elämässäsi tapahtuu muutoksia. Toiselle et sitä suo, vaan olet ko
Summaisin niin, että jos ap on puhunut miehelle hyvin selvästi toiveistaan parisuhteen lähitulevaisuudelta ja sitten mies menee ostamaan 30'000 euron pelikoneen ja toteaa ilmoitusluontoisena asiana, että matkat ja ravintolaillalliset saapi unohtaa, niin tarvitseeko enää miettiä mikä meni pieleen? mies teki valintansa ja ap voi siitä päätellä suhteen merkityksen miehelle.
Vierailija kirjoitti:
ap
Toisin sanoen: sinä haluat sanella, miten eletään ja miten kauan eletään. Valmiina itse pettämään tämän diilin heti kun omassa elämässäsi tapahtuu muutoksia. Toiselle et sitä suo, vaan olet ko
Vaikka on iäkkäät, huonokuntoiset vanhemmat ja lapsenlapsia, voi silti tehdä viikonloppureissuja tai käydä jopa ulkomailla. Ei ne roiku jalassa 24/7.
Vierailija kirjoitti:
ap
Toisin sanoen: sinä haluat sanella, miten eletään ja miten kauan eletään. Valmiina itse pettämään tämän diilin heti kun omassa elämässäsi tapahtuu muutoksia. Toiselle et sitä suo, vaan olet kovasti pettynyt.
Hyvä pointti. Elämän realitettit voi iskeä koska vaan ja kummalle vaan, mutta se on kuitenkin vähän eri asia kuin tietoinen valinta
ap
Missä räkälöissä ja hostelleissa sä käyt, jos saat ravintolaillallisen ja hötelliyön parilla sadalla? Ja varmaan onkin vetänyt budjetin tiukoille. Kun kyse on isosta hankinnasta, siten kannattaa tehdä. Katso siinä maksaa korkoja lainasta vähemmän ja säilyttää paremmin omaisuuden arvoa, kun se on lunastettu itselle aiemmin.
Miten paljon sinulla maksaa puolikas hotellihuone ja ravintolaillallinen yhdelle? Pitääkö sinulle olla majoitus Kämpissä ja illallinen Savoyssa pitkän kaavan mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Summaisin niin, että jos ap on puhunut miehelle hyvin selvästi toiveistaan parisuhteen lähitulevaisuudelta ja sitten mies menee ostamaan 30'000 euron pelikoneen ja toteaa ilmoitusluontoisena asiana, että matkat ja ravintolaillalliset saapi unohtaa, niin tarvitseeko enää miettiä mikä meni pieleen? mies teki valintansa ja ap voi siitä päätellä suhteen merkityksen miehelle.
Lähitulevaisuudessa ( 3 vuotta) siis saatat saada lapsenlapsia tai vanhempasi tarvita hoitoa. Nämä muutokset muuttavat "oikeutetusti" deittisuhdettasi, koska sinä määräät. Kumppanisi ei saa tehdä muutoksia ilman lupaasi.
moottoripyörästä on iloa molemmille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimen omaan. Ap:n tilanteessa näin ei ole. Ovat vasta vuoden seur
En jaksa selata taaksepäin mutta eihän tuossa kommentissa yhteenmuutosta varsinaisesti puhuttu? Kunhan olisi jotain muutakin yhteistä kuin seksi ja satunnainen kuulumisten vaihto, joista jälkimmäinen ei ole ainakaan mua koskaan missään ihmissuhteessa kiinnostanut
Nin juuri. Onko ap puhunut miehelle hyvin suoraan ja kertonut, että kyse on vain lähitulevaisuudesta ja asiat muuttuvat, kun hänen lapsuudenperheensä ja lapsensa/lapsenlapsensa tarvitsevat häntä taas? Onko ap kertonut, että tämä meidän yhteinen ajanvietto tällä tavalla on vain väliaikaista?
Mies on voinut olla luulossa, että pari, kolme vuotta tiukemmalla budjetilla ei haittaa, kun aikaahan on sitten myös yhteiselle ajalle. Ei ehkä tajunnut, että tämä heidän glamour-elämä on vain hetkellinen takaisinotto entisestä elämästä ja tankkaamista tulevaa.
Oletti siis apn oikeasti olevan sellainen kuin on kuvaillut, eikä vaan osa-aikaitselleeneläjä.
Ainoa mitä tässä ihmettelen on se, että miehellä kuitenkin oli varaa näihin kaikkiin huvituksiin ennen tätä ostosta, vaikka voisi kuvitella että olisi halunnut säästää saadakseen sen nopeammin? Oliko kyseessä kuitenkin sitten joku (kallis) heräteostos? Voisi kuvitella myös että tällaisesta puhuttaisiin etukäteen, kun on kuitenkin jo seurustelua takana. No, yhtäkaikki, miehellä on oikeus käyttää rahansa miten tykkää ja ap saa taas sitten etsiä seuraa niihin huvituksiin muualta jos miehestä ei enää siihen ole.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon sinulla maksaa puolikas hotellihuone ja ravintolaillallinen yhdelle? Pitääkö sinulle olla majoitus Kämpissä ja illallinen Savoyssa pitkän kaavan mukaan?
Ei tarvitse, mutta ikinä en ole hotellihuone+illallinen+viihde keikasta kahdella sadalla selvinnyt.Hinnat on myös nousseet viimeisen vuoden aikana pilviin niin kyllä me semmoiseen 600 + egeen varaudutaan aina, vaikka ihan Scandicissa yöpyis, jos jonnekin viikonloppulomalle vaikka vaan yhdeksi yöksi mennään.
Ja hintojen nousun vuoksi todellakaan ei mennä samalla tavalla kuin ennen. Vaikka olisi varaa, ei ole järkeä laittaa tuotakin rahaa moiseen.
Vierailija kirjoitti:
"Muinaisina aikoina, kun suhteessa oltiin sen toisen ihmisen ja rakkauden vuoksi, elämä keskittyi varsin muihin asioihin kuin jatkuvaan kuluttamiseen ja viihde-elämysten jatkuvaan hankkimiseen. Tavallaan säälittää tuo jatkuvan juhlmisisen tärkeys, koska onnellisessa suhteessa tärkeintä noin lyhyen seurustelun jälkeen on, että voidaan viettää yhdessä aikaa arkisissa asioissa ja lakanoiden välissä mahdollisimman paljon. "
Jos joku on innokas tanssimaan ja tykkää käydä lavatansseissa, niin onko hän mielestäsi tuhlaaja, joka hankkii jatkuvasti viihde-elämyksiä ja juhlii jatkuvasti? Kyllähän lavoilla voi käydä yksinkin, mutta kivempihan se olisi tanssia oman kumppanin kanssa. Kesällä tansseja on joka viikonloppu, jos käy muuallakin kuin oman paikkakunnan lavalla.
Eikös lavatansseissa ole kyse nimenomaan tansseista eikä juhlimisesta? Illaksi tansseihin meneminen on tietenkin eri asia kuin viikonloppureissu. Vie aikaa ja rahaa huomattavasti vähemmän.
Mutta kukin toki itse tietää kuihtuuko oma suhde, jos yhteinen reissaus tai harrastus pitää lopettaa. Itselle vaikea ymmärtää tällaista, kun vierellä ihminen, jonka kanssa on ollut alusta saakka ihan sama mitä tehdään, kunhan ollaan yhdessä.
Jälleen kerran ihmettelen eikö ihmiset puhu kumppaneidensa kanssa haaveistaan, toiveistaan ja tulevaisuudensuunnitelmistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Toisin sanoen: sinä haluat sanella, miten eletään ja miten kauan eletään. Valmiina itse pettämään tämän diilin heti kun omassa elämässäsi tap
Tietoinen valinta sekin sitten olisi, että priorisoit lastenlasten hoidon ja vanhempien auttamisen sen sijaan, että reissaisit ja eläisit kumppanin kanssa kuten olette sopineet ja joilla perusteilla toisenne valinneet.
Vierailija kirjoitti:
Nin juuri. Onko ap puhunut miehelle hyvin suoraan ja kertonut, että kyse on vain lähitulevaisuudesta ja asiat muuttuvat, kun hänen lapsuudenperheensä ja lapsensa/lapsenlapsensa tarvitsevat häntä taas? Onko ap kertonut, että tämä meidän yhteinen ajanvietto tällä tavalla on vain väliaikaista?
Mies on voinut olla luulossa, että pari, kolme vuotta tiukemmalla budjetilla ei haittaa, kun aikaahan on sitten myös yhteiselle ajalle. Ei ehkä tajunnut, että tämä heidän glamour-elämä on vain hetkellinen takaisinotto entisestä elämästä ja tankkaamista tulevaa.&nb
onko mies mykkä ja kirjoitustaidoton?
No ei mitään ellei mies ole todella hyvä seksipartneri. Sitä en kyllä usko.