Miesystävä teki kalliin hankinnan ja nyt hänellä ei ole enää varaa mihinkään muuhun
Ollaan reilun vuoden seurusteltu. Tienataan ja käyttöön jää kummallakin about saman verran. Ollaan käyty keikoilla, yövytty hotelleissa, syöty ravintoloissa. Joka kuukausi siis jotain mukavaa arjesta irrottautumista. Nyt mies osti itselleen kalliin jutun (tyyliin moottoripyörä), johon laittoin kaikki säästöt + maksaa sitä seuraavat 3 vuotta. Minulle tuosta hankinnasta ei ole mitään iloa. Nyt hänellä ei siis ole varaa enää mihinkään ylimääräiseen mun kanssa. Eli jos haluan, että yhdessä tehdään jotain, niin minä maksan molemmat. Ei tää nyt kovin reilua ole, mitä te olisitte tykänneet tässä tilanteessa?
Kommentit (783)
Minä otin yhteistä lainaa, kaikki rahat tililtä ja ostin kaksisataa tuhatta maksavan pianon. Luulin vaimon olevan iloinen kun saa nyt pimputtaa joka päivä. Minä harjoittelen pimputtamista kolme tuntia aamulla ennen töitä ja vaimo saa harjoitella illalla. Win win tilanne molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tässä ei ole se että mies käytti rahansa kuten parhaaksi näki, vaan se että tämä ilmoitus tuli AP:lle kuin salama kirkkaalta taivaalta. He olivat aikaisemmin tehneet vapaa-ajalla yhteisiä asioita jotka vaativat rahaa. Vuoden aikana elämä oli muovautunut tämän varaan ja sitä osasi olettaa että esim tulevana kesänä mennään joillekkin festareille jne. Sitten mies vaan ilmoitti että käytti rahansa nyt tähän ja seuraavaan 3v aikana ei ole rahaa näihin aikaisemmin tehtyihin yhteisiin asioihin. Kyllähän se nyt vaikuttaa siihen millainen AP:n elämä on seuraavat 3v. Edelleen olen sitä mieltä että mies saa käyttää rahansa kuten parhaaksi näkee, mutta olisi ollut reilua kertoa AP:lle että aikoo laittaa rahat nyt tähän hankintaan ja että ei ole rahaa muuhun sinä aikana. Kommunikaation puute tässä se suurin ongelma. AP:lle ei olisi tullut karvasta pettymystä jos mies olisi asiasta kertonut etuk
En ole sinkku, mutta jos joku päivä tulen sellaiseksi niin on hyvä muistaa kuinka osa potentiaalisista kumppaneista ajattelee. Vuoden seurusteltuaan saattaa kuulla, että seurustelukumppani on ottanut työn vastaan toiselta puolelta Suomea, niin nyt ei sitten muutamaan vuoteen tulla tapaamaan kuin lomilla ja pitempinä pyhinä. Ei nyt tullut maininneeksi että hakee töitä muualta, koska tässähän vaan seurustellaan ja keikkaillaan, ei lähtenyt puheeksi.
mut ei mitään, minä voin vastapalloon kertoa et sittenhän mulla on enemmän aikaa tavata 'Jannea', niin siis yhtä kaveria jonka tapasin muutama viikko sitten, ei nyt lähtenyt puheeksi..
Vierailija kirjoitti:
Sitä se miehen kanssa oleminen on. Meillekin tuli 10000 euron telkkari ja nyt pitää jättää 2-3 ulkomaanmatkaa välistä.
Mutta arvaapa mitä teen? Lähden kaverin kanssa reissuun. Mies saa keskenään vahdata telkkaria kun minä saan kokea elämää ja elämyksiä. Hän sai lelunsa ja minä saan matkani. Reilua.
Toivottavasti hän ei salli sinun sit katsoa televisiotaan. 13 tuumainen keittiön töllö riittäköön sinulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tässä ei ole se että mies käytti rahansa kuten parhaaksi näki, vaan se että tämä ilmoitus tuli AP:lle kuin salama kirkkaalta taivaalta. He olivat aikaisemmin tehneet vapaa-ajalla yhteisiä asioita jotka vaativat rahaa. Vuoden aikana elämä oli muovautunut tämän varaan ja sitä osasi olettaa että esim tulevana kesänä mennään joillekkin festareille jne. Sitten mies vaan ilmoitti että käytti rahansa nyt tähän ja seuraavaan 3v aikana ei ole rahaa näihin aikaisemmin tehtyihin yhteisiin asioihin. Kyllähän se nyt vaikuttaa siihen millainen AP:n elämä on seuraavat 3v. Edelleen olen sitä mieltä että mies saa käyttää rahansa kuten parhaaksi näkee, mutta olisi ollut reilua kertoa AP:lle että aikoo laittaa rahat nyt tähän hankintaan ja että ei ole rahaa muuhun sinä aikana. Kommunikaation puute tässä se suurin ongelma. AP:lle ei olisi tullut karvasta pettymystä jos mies olisi asiasta kertonut etuk
Eli jos mies olisi kertonut vaikka kuukautta aikaisemmin? Ei, tässä ole ongelmana kommunikaatio vaan se, ette ap vain hyväksy tilannetta.
No tuskinpa se, että olisi vain tuon faktan kertonut 1kk etukäteen mitään olisi muuttanut. Sen sijaan mies ei ilmeisesti ole millään tavalla kommunikoinut, että millaisena mies näkee heidän suhteensa ja yhteisen aikansa jatkossa. Eli oliko tuo keikat ja ravintolaillat on loppu nyt -henkinen ilmoitus samalla ilmoitus, ettei mies enää siis aio nähdä ap:ta, vai toivoisiko mies, että he voisivat viettää aikaa yhdessä jotenkin muuten jatkossa, ja onko tuo joku muu sellaista, mikä olisi ap:llekin mieleen? Vai aikooko mies jatkossa vain keskittyä tähän uuteen hankintaansa yksin, ja unohtaa ap:n kokonaan?
Olisi ehkä vähän voinut tehdä sitten uusia suunnitelmia yhdessä ap:n kanssa, jos meno muuttuu, tai sitten ihan rehellisesti laittaa suhteen poikki.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se miehen kanssa oleminen on. Meillekin tuli 10000 euron telkkari ja nyt pitää jättää 2-3 ulkomaanmatkaa välistä.
Mutta arvaapa mitä teen? Lähden kaverin kanssa reissuun. Mies saa keskenään vahdata telkkaria kun minä saan kokea elämää ja elämyksiä. Hän sai lelunsa ja minä saan matkani. Reilua.
Minkälainen ja minkä kokoinen tv maksaa 10000 euroa?
Onkohan kukaan muu ajatellut, että saattoi tulla miehellekin aika karvas pettymys? Hän kun saattoi luulla, että ap haluaa seurustella hänen kanssaan, tutustua häneen ja kenties juttu voi vielä kehittyä muuhunkin, mutta saikin kuulla, että hän on kiinnostava vain, jos on rahaa käydä isommasti ja kalliisti viihteellä.
Kenties miehelle ei tullut mieleenkään, että hänen suunnittelemansa hankinta maksujärjestelyineen onkin asia, joka on apn kanssa deal breaker, koska apta ei kiinnosta miehen elämässä olevat asiat, vaan ainoastaan se hupihyöty, jonka hän miehestä hevikeikoilla saa.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mitä muuta sinun olisi pitänyt tehdä? Olet kuitenkin aika passiivisagressiivinen luonne kun tännekin piti tulla mököttämään.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan muu ajatellut, että saattoi tulla miehellekin aika karvas pettymys? Hän kun saattoi luulla, että ap haluaa seurustella hänen kanssaan, tutustua häneen ja kenties juttu voi vielä kehittyä muuhunkin, mutta saikin kuulla, että hän on kiinnostava vain, jos on rahaa käydä isommasti ja kalliisti viihteellä.
Kenties miehelle ei tullut mieleenkään, että hänen suunnittelemansa hankinta maksujärjestelyineen onkin asia, joka on apn kanssa deal breaker, koska apta ei kiinnosta miehen elämässä olevat asiat, vaan ainoastaan se hupihyöty, jonka hän miehestä hevikeikoilla saa.
No tämä! Oiskohan apn pitänyt kertoa, että tässä suhteessa tärkeintä on hevikeikat ja jos ne loppuu, loppuu myös suhde? Kommunikoiko ap tämän selkeästi ja suoraan heti alussa?
"
No tuskinpa se, että olisi vain tuon faktan kertonut 1kk etukäteen mitään olisi muuttanut. Sen sijaan mies ei ilmeisesti ole millään tavalla kommunikoinut, että millaisena mies näkee heidän suhteensa ja yhteisen aikansa jatkossa. Eli oliko tuo keikat ja ravintolaillat on loppu nyt -henkinen ilmoitus samalla ilmoitus, ettei mies enää siis aio nähdä ap:ta, vai toivoisiko mies, että he voisivat viettää aikaa yhdessä jotenkin muuten jatkossa, ja onko tuo joku muu sellaista, mikä olisi ap:llekin mieleen? Vai aikooko mies jatkossa vain keskittyä tähän uuteen hankintaansa yksin, ja unohtaa ap:n kokonaan?
Olisi ehkä vähän voinut tehdä sitten uusia suunnitelmia yhdessä ap:n kanssa, jos meno muuttuu, tai sitten ihan rehellisesti laittaa suhteen poikki."
Ne uuden suunnitelmat voi tehdä edelleen yhtä hyvin, kuin kuukautta aikaisemmin.
Jos taas ap haluaa laittaa suhteen poikki, niin siitä vaan.
Todennäköisesti mies on tylsistyttänyt työkaverinsa jauhamalla haaveestaan vuosien ajan kahvitauoilla. Hän on kertonut asiasta ihan kaikille postinjakajasta alkaen. Siis kaikille muille paitsi ap:lle. Vaikka kyseessä olisi tapailusuhde, niin olisihan se kiva kuulla toisen isoista suunnitelmista, jotka vaikuttavat omaankin elämään. Eipä tulisi itsekään tuhlattua aikaa suhteeseen, josta ei tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LG on merkki ja koko oli jotain 83".
"Oledit maksaa", sanoi hän ja "maksoi alle kympin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mitä muuta sinun olisi pitänyt tehdä? Olet kuitenkin aika passiivisagressiivinen luonne kun tännekin piti tulla mököttämään.
Kommentoin omalla kokemuksellani aloitusta. Mökötystä se lienee ei, kuten totesin vihjeenä aloittajalle, että käytä omat rahasi muulloin. Lisäksi taisin mainita sanan "reilua", eli tuskin mökötän. Montakos kiloa hiekkaa sinun ahterissasi kirvelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kun katot netistä. Telkkuja kyllä löytyy kalliimpiakin kuin tuo
Mulle suurin turnoff olisi aikuinen mies joka laittaa viimeiset pennosensa ja ottaa vielä lainaakin saadakseen jonkun tyyliin motskarin. Siis vetää taloutensa tiukille jonkun yhden harrastusvälineen vuoksi. Kertoo vähän heikosta elämänhallinnasta ja just sellaisesta harakkamaisesta ahneesta mielenlaadusta jota ex-suhteessa opin rakastamaan. Että ei käy se tavallinen paneeli-tv vaan pitää saada markkinoiden paras plasma-tv. Vaikka tietää hyvin, että se on kohtuuttoman kallis meidän budjettiin ja vaikka tietää hyvin, että tv teknologia kehittyy niin vauhdilla että tämän vuoden markkinoiden paras tuntuu jo ensi vuonna ihan nukkavierulta. Kuten tuntuikin, ja sitten piti saada uusi. Enää en tuollaiseen p*aan polkisi. Jo luottokorttivelka on mulle punainen lippu: jos ei sinulla ole varaa siihen, älä osta sitä. Yksinkertaista. Kulutusluotto on jo sananakin vastenmielinen ja kertoo valitettavan paljon meistä suomalaisista tänä päivänä. No mut opettaahan poliitikotkin meille ettei niitä velkoja kukaan takaisin maksa, hahahaha
Mä luulen, että aika moni tosiaan tekee tätä, että antaa suhteen alussa ymmärtää jotain muuta, kuin mitä oikeasti toivoo.
Olen edelleen suhteessa (seurusteltu 1,5v), ja tapasin mieheni reissussa. Olemme sittemmin reissailleet aika paljon yhdessä ja alkuun haaveiltiin ulkomailla asumisesta, tai vapaa-ajan asunnon omistamisesta ulkomailla (esim. Italiassa) jne. Minulle nämä on ihan tosi juttuja, ja olen aiemmin asunutkin muutamaan otteeseen ulkomailla (mies ei ole), ja aina reissannut paljon. Mies siis antoi ymmärtää, että jakoi nämä ajatukset siitä, että jatkossa voitaisiin yhdessät tehdä tätä kaikkea ja alkuun tehtiinkin.
Nyt sitten mies alkanut himmaamaan. Ei haluakaan ehkä muuttaa ulkomaille, mutta reissata vielä kuulema haluaa ja pidemmät reissut käy (eli siis alkaa pyörtämään puheitaan). Ja just nyt haluaa säästää rahaa, ja reissata vähemmän.
Vähän luulen, ettei hän oikeasti jaa mun elämäntyyliä ja unelmia yhtään, kunhan vain esitti alkuun, että sai mut rakastumaan itseensä. Että nyt sitten mietitään, että onko meillä todellisuudessa mitään yhteistä.
Hankit joku joka maksaa menosi ja jonka kanssa käyt ulkona ja hotelleissa. On niitä sellaisiakin miehiä - jotkut heistä ymmärtävät kaupan ja hyväksyvät sen.
Vierailija kirjoitti:
Parempi, että vaihdat miesystävän sellaiseen, joka arvostaa samanlaisia asioita ja tekemistä kuin sinä. Miehelle tärkeintä oli saada tuo "kallis hankinta".
kerran sitä vaan eletään ja omalle vaimolle elämänsä omistaminen on helevetin tyhmää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit ylpeä, että miehesi osaa ostaa laadukasta. Et ole mustaa nähnyt ennen kuin oled telkkua katsot. Saanut aika hyvällä tarjoiksella kun alle kympin 83 tuumasesta oledista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit ylpeä, että miehesi osaa ostaa laadukasta. Et ole mustaa nähnyt ennen kuin oled telkkua katsot. Saanut aika hyvällä tarjoiksella kun alle kympin 83 tuumasesta oledista
minä vuonna ? entä screenit ?
Edelleen olen sitä mieltä että mies saa käyttää rahansa kuten parhaaksi näkee, mutta olisi ollut reilua kertoa AP:lle että aikoo laittaa rahat nyt tähän hankintaan ja että ei ole rahaa muuhun sinä aikana. Kommunikaation puute tässä se suurin ongelma. AP:lle ei olisi tullut karvasta pettymystä jos mies olisi asiasta kertonut etukäteen.
Mutta eikö se ole sama sitten, missä kohtaa se karvas pettymys tulee, jos apta ei kiinnosta viettää miehen kanssa muuten aikaa kuin siten, kun tällä hetkellä ovat viettäneet? Eli siis, mikä on "etukäteen"?
Ajasta ap ei puhunut mitään, se on lukijoiden spekulaatiota siksi, että moottoripyörä on mainittu. Ap on puhunut vain rahasta ja siitä, että miehellä nyt hetkeen ei ole varaa käyttää sitä vapaa-aikaan kuten ennen.
Vai meinaatteko ehkä, että heti suhteen alussa pitää listata omat mahdolliset suuremmat hankinnat siltä varalta, että ne tulee joskus hankittua?
Aplle pska nakki, hän tykkää hevistä ja vihdoin löysi miehen, joka tykkää kanssa kun kaveritkaan ei tykkää. Nyt mies haluaa elämältä muuta kuin hevikeikkoja ja aplle olisi siitä pitänyt kai alkuun kertoa, että voi alkaa haluamaan muutakin. Joku voisi ajatella, että aika normaali semmoinen.