Minkälainen ihminen yrittää pilata toisen dieetin tarjoamalla ja tuputtamalla ruokaa?
Milloin pullakahveja, milloin pizzaa, milloin noutoruoka... Vaikka toinen sanoo että kokee sen ahdistavana. Jatkaa silti ja sanoo että ei sinun tarvitse hoikistua (vaikka laihduttajalla bmi on 30). Ja naurahtaa vaan kun sanoo että en jatkossa osallistu tämmöisiin ettet ihmettele.
Voiko tällainen olla muuta kuin kiusantekoa? Tai ihan vain välinpitämättömyyttä? Epäkunnioitusta toisen tavoitetta kohtaan?
Kommentit (57)
Varmaan itsekin ylipainoinen, joka ei onnistu laihduttamaan ja haluaa, että sinäkin epäonnistut.
Jos ei tarjottaisi, saisi kuulla jälkeenpäin että ei tarjota
Ei ole tarjoajan että olet lihava
Tyyppi, jolla joko ongelmia oman painonsa kanssa tai oman.pääkoppansa kanssa.
Puoliso lopetti aikoinaan tupakanpolton, tupakoiva ystäväni tiesi sen ja silti tarjosi tupakkaa.
Kyllä minä syön kylässä, kun tarjotaan, kohteliaisuudesta. Kotona sittten kiristän hiukan syömistäni.
Pysyy tasapaino. Ei sen vaikeampaa😁
Aivojen käyttö on suotavaa
Vierailija kirjoitti:
Varmaan itsekin ylipainoinen, joka ei onnistu laihduttamaan ja haluaa, että sinäkin epäonnistut.
Hän ei kyllä ole ylipainoinen. Sen ymmärtäisi jos lihava haluaisi toisen epäonnistuvan kun itsellä ei riitä itsekuri, mutta tätä en ymmärrä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä syön kylässä, kun tarjotaan, kohteliaisuudesta. Kotona sittten kiristän hiukan syömistäni.
Joo, tuolla tavallahan sitä tehokkaasti laihtuu kun syö kohteliaisuudesta :D
Vierailija kirjoitti:
Liittyy aiheeseen miten?
Oon ihmetellyt tätä suomalaisten tapaa aina kertoa miten itse tekee jonkun asian niin paljon paremmin ja oikein kun toisella on joku ongelma.
Sekä tää pakkotuputus ja marttyyriys jos joku kieltäytyy siitä pullasta, oli syy mikä tahansa.
Miksi ihmeessä pitäisi jonkun "kohteliaisuuden" takia syödä jotain mitä ei halua? Onko se tarjoaja sitten tyytyväinen kun toinen syö vaan siksi ettei tule paha mieli kellekään?
Mä olen varmaan tuollainen tuputtaja, mutta se tulee kasvatuksesta. Meillä oli kotona tapana, että jos joku vaivautui kylään, pistettiin parasta pöytään ja kursailun vastapainoksi kehotettiin ottamaan. Mutta jos joku sanoo, että ei ota, tarjoan hedelmää tjsp vaihtoehdoksi. Kai senkin voi tuputuksen piikkiin laittaa. Koitan parantaa tapani.
Vierailija kirjoitti:
Jos et mene kylään vaan sinua houkutellaan syömään jonnekin ja loukkaannutaan kun et lähde, dieettiin vedoten... Ei kai absolutistillekaan sanota että lähde yhdelle, mä tarjoan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei kyllä ole ylipainoinen. Sen ymmärtäisi jos lihava haluaisi toisen epäonnistuvan kun itsellä ei riitä itsekuri, mutta tätä en ymmärrä.
Ap
Unohtanut projektisi vai perusilkeä?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tarjottaisi, saisi kuulla jälkeenpäin että ei tarjota
Ei ole tarjoajan että olet lihava
Ei ole tarjoajan vika että...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Unohtanut projektisi vai perusilkeä?
Ei ole edes unohtanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuolla tavallahan sitä tehokkaasti laihtuu kun syö kohteliaisuudesta :D
Luepa kommentti LOPPUUN !🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et mene kylään vaan sinua houkutellaan syömään jonnekin ja loukkaannutaan kun et lähde, dieettiin vedoten... Ei kai absolutistillekaan sanota että lähde yhdelle, mä tarjoan.
Ap
Viinan sitten vedit ruokakeskusteluun mukaan . Ihan ERI asia
Sinä teet kärpäsestä härkäsen. Siitä tässä on kyse. Olet huomion kipeä.